SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXXIII. - broj 42. Četvrtak, 27. studenog 2025.
GRAD MALI LOŠINJ

88.

Na temelju članka 35. stavka 1. točke 4. i članka 53. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 33/01, 60/01- vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20), članka 32. Statuta Grada Malog Lošinja ('Službene novine Primorsko-goranske županije' broj 26/09, 32/09, 10/13, 24/17 – proč. tekst, 9/18, 9/21)), Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja na sjednici održanoj 24. studenog 2025. godine, donijelo je

O D L U K U

o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela
Grada Malog Lošinja

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo, nazivi i djelokrug rada upravnih tijela Grada Malog Lošinja (u daljnjem tekstu: upravna tijela), te druga pitanja od značaja za rad upravnih tijela.

Članak 2.

Izrazi koji se koriste u ovoj odluci, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.

Članak 3.

Upravna tijela ustrojavaju se za obavljanje upravnih, stručnih i drugih poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Malog Lošinja te poslova državne uprave koji su zakonom povjereni Gradu Mali Lošinj .

Upravna tijela u okviru svog djelokruga neposredno izvršavaju provođenje općih akata Grada Malog Lošinja, te obavljaju druge poslove u skladu s propisima.

Članak 4.

Upravna tijela smještena su u zgradi sjedišta Grada Malog Lošinja u Malom Lošinju, Riva lošinjskih kapetana 7.

Na zgradi u kojoj je smještena upravna tijela mora biti istaknuta natpisna ploča koja sadrži grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Grad Mali Lošinj, te naziv upravnog tijela dok se za upravno tijelo koje nije smješteno u zgradi s tijelom kojem pripada, ističe natpisna ploča istog sadržaja kao i tijelo kojem pripada, osim što se u sadržaju natpisne ploče umjesto naziva tijela stavlja naziv upravnog tijela.

U obavljanju poslova iz svog djelokruga upravna tijela imaju svoj pečat sukladno Zakonu, koji sadrži grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Grad Mali Lošinj, naziv upravnog tijela i sjedište.

Akti upravnih tijela u zaglavlju sadrže grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Grad Mali Lošinj, naziv upravnog tijela, klasifikacijsku oznaku, urudžbeni broj te datum i mjesto izrade akta.

Članak 5.

Sredstva za rad gradske uprave Grada Malog Lošinja osiguravaju se u proračunu Grada Malog Lošinja, te iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

II. USTROJSTVO I DJELOKRUG UPRAVNIH TIJELA

Članak 6.

Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Malog Lošinja ustrojavaju se sljedeća upravna tijela:

1. Upravni odjel za opće, pravne poslove i samoupravu

2. Upravni odjel za razvoj i financije

3. Upravni odjel za komunalni sustav i gospodarstvo.

U upravnim tijelima mogu se ustrojavati odsjeci i pododsjeci kao unutarnje ustrojstvene jedinice, a uređuju se Pravilnikom o unutarnjem redu.

Članak 7.

Upravni odjel za opće, pravne poslove i samoupravu obavlja sljedeće grupe poslova:

- pravni, savjetodavni, protokolarni i stručno-administrativni poslovi u svezi s djelokrugom rada Gradonačelnika, Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela,

- poslove u svezi upravljanja informacijama (odnosi s javnošću, komunikacija sa korisnicima upravnih usluga

- poslovi u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama i zaštite osobnih podataka

- poslovi unaprjeđenja mjesne samouprave (poslovi u svezi s neposrednim sudjelovanjem građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana),

- upravni i tehnički poslovi za potrebe tijela mjesnih odbora iz njihovog djelokruga rada,

- poslovi uredskog poslovanja (poslovi pisarnice i pismohrane), čuvanje arhivskog gradiva, poslovi osiguranja tekućih uvjeta za rad gradske uprave

- pravni poslovi vezani uz upravljanje i raspolaganje nekretninama i imovinom u vlasništvu Grada,

- imovinsko-pravni poslovi, pravni i stručni poslovi u svezi sređivanja zemljišno-knjižnog stanja gradske imovine

- vođenje postupka ovrhe i drugih postupaka prisilne naplate i prisilnog ostvarenja tražbina za sva potraživanja Grada Malog Lošinja,

- poslovi prisilnog ostvarenja tražbina, sudskih i izvansudskih ovršnih postupaka, osiguranja novčanih tražbina prisilnim zasnivanjem založnog prava na nekretninama kod nadležnog suda,

- stečajni postupci kod nadležnog suda nad imovinom pravne osobe, odnosno imovinom dužnika pojedinca sukladno Stečajnom zakonu,

- parnični i izvan parnični postupci, postupci predstečajnih nagodbi,

- upravni i porezni postupci, postupci u svezi upravnih ugovora u poreznim stvarima sukladno Opće poreznom zakonu,

- poslove sudskog, izvan sudskog i javnobilježničkog prisilnog ostvarenja tražbina (ovrhe) i sudskog prisilnog hipotekarnog osiguranja tražbina (založno pravo)

- pravni i stručni poslovi u svezi sređivanja zemljišno-knjižnog stanja gradske imovine

- vođenje registra nekretnina u vlasništvu Grada,

- praćenje stanja, potreba i (osiguravanje financijskih i materijalnih – osigurava odjel za financije) uvjeta za rad javnih potreba na području predškolskog odgoja i obrazovanja,

- praćenje stanja, i (osiguravanje financijskih i materijalnih – osigurava odjel za financije) uvjeta za rad javnih potreba u području kulture, tjelesne kulture, tehničke kulture i športa,

- praćenje stanja, potreba i (osiguravanje financijskih i materijalnih – osigurava odjel za financije) uvjeta za rad, te osiguravanje javnih potreba u području socijalne skrbi i zdravstva,

- poslovi vezani uz prava nacionalnih manjina,

- sudjelovanje u koordinaciji aktivnosti vezanih uz Savjet mladih i mlade iz nadležnosti Grada, i drugim udrugama koje se bave problematikom mladih s posebnim naglaskom na sustav stipendiranja i nagrađivanja

- poslovi poboljšanja pronatalitetne politike sa mjerama za pomoć obiteljima s više djece kao i poslovi vezani uz pomoć starijim osobama te suradnju sa njihovim udrugama,

- poslovi zaštite i unapređenja socijalne skrbi kroz dodjelu različitih oblika pomoći socijalno ugroženim građanima,

- poslovi praćenja i unapređenja rada udruga građana i promicanje sudjelovanja građana u odlučivanju i razvoju civilnog društva na području kulture i tehničke kulture, športa, obrazovanja i drugih područja kao i poslovi vezani uz suradnju s vjerskim zajednicama, poslove zaštite,

- pomoći i brige o braniteljima i stradalnicima Domovinskog rata, te suradnja sa braniteljskim udrugama

- poslovi društvenih djelatnosti: kultura, tjelesna kultura i šport, briga o djeci, odgoj i osnovno obrazovanje,

- poslovi primarne zdravstvene zaštite i poslovi u svezi kulturnih djelatnosti,

- poslovi u svezi provode izbora za članove Gradskog vijeća, gradonačelnika, parlamentarni izbori, izbori za Europski parlament, izbori za predsjednika Republike Hrvatske, članove Skupštine Primorsko-goranske županije, izbor župana Primorsko-goranske županije, Vijeća nacionalnih manjina, tijela mjesne samouprave i referenduma,

- poslovi uspostave, razvoja i upravljanja računalnom i elektroničkom komunikacijskom infrastrukturom, informacijskim sustavima i informacijskom sigurnošću,

- poslovi upravljanja ljudskim potencijalima u gradskoj upravi (službenički odnosi),

- poslovi vezani uz planiranje kadrova, njihov prijam u radni odnos, tijek i prestanak radnog odnosa, izobrazbu i usavršavanje službenika i namještenika

- drugi poslovi iz djelokruga svog rada određeni posebnim zakonima, drugim propisima i odlukama Gradonačelnika i Gradskog vijeća.

Članak 8.

Upravni odjel za razvoj i financije obavlja sljedeće grupe poslova:

- organizacije i vođenja izrade dokumenata zaštite i unapređenja stanja okoliša i održivog razvoja te procjene utjecaja na okoliš za zahvate čiji je nositelj Grad,

- poslovi pripreme, izrade i praćenja provedbe akata strateškog planiranja Grada,

- poslovi osiguravanja uvjeta za gospodarenje prostorom grada prostornim i urbanističkim planiranjem te uređivanja građevinskog zemljišta,

- organizacije i koordinacije izrade prostornih i projektnih studija te projektne dokumentacije za kapitalne i razvojne projekte Grada,

- pripreme, koordinacije izrade i donošenja prostornih planova na području grada

- upravni i drugi stručni poslovi prostornog uređenja i
graditeljstva,

- organizacija i sudjelovanje u izradi izvješća o stanju u
prostoru,

- poslovi izrade, realizacije i praćenja projekata na području Grada, poslovi suradnje s predstavnicima državnih i drugih tijela, te stručnih organizacija u planiranju i provođenju projekata razvoja Grada,

- poslovi izrade programa gradnje i održavanja komunalne infrastrukture

- poslovi poticajne stambene izgradnje

- izrade uputa i smjernica za izradu prijedloga proračuna Grada Malog Lošinja i financijskih planova proračunskih korisnika sukladno Zakonu o proračunu,

- izrada nacrta prijedloga proračuna, odluke o izvršenju proračuna i izrada godišnjeg i polugodišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna i dr. izvješća u skladu sa zakonom,

- praćenje ostvarivanja proračunskih prihoda i rashoda,

- predlaganje i poduzimanje potrebnih mjera,

- financijsko-računovodstveni poslovi te blagajnički poslovi i poslovi likvidature, kontiranja i knjiženja knjigovodstvene dokumentacije,

- vođenje materijalnog knjigovodstva, obračun i isplata
plaća,

- poslovi u vezi objedinjene riznice u cilju racionalnog korištenja proračunskih sredstava od strane svih proračunskih korisnika, sukladno Zakonu o proračunu, proračunu Grada Malog Lošinja, Odluci o izvršenju proračuna i drugim financijskim propisima i aktima,

- koordinacija s proračunskim korisnicima s tim u vezi, provodi aktivnosti uspostave, provedbe i razvoja sustava financijskog upravljanja i kontrole gradske uprave, organiziranja, koordiniranja i sastavljanja izjave o fiskalnoj odgovornosti i drugih akata vezanih za Zakon o fiskalnoj odgovornosti te obavlja i druge poslove vezane uz sustav unutarnjih financijskih kontrola (izrada procedura za obavljanje pojedinih aktivnosti, procjena rizika i izrada i ažuriranje registra rizika, itd.),

- briga o zakonitom radu i otklanjanju eventualnih nepravilnosti,

- koordinira izradu i kontrolira Izjave o fiskalnoj odgovornosti proračunskih korisnika i trgovačkih društava u vlasništvu ili suvlasništvu Grada, u skladu sa zakonom i propisima,

- poslovi koordinacije s proračunskim i izvanproračunskim korisnicima u izradi prijedloga plana razvojnih programa i prijedloga financijskog plana te sastavljanju i podnošenju financijskih izvješća i izrada zajedničkog prijedloga plana razvojnih programa ustanova kojih je Grad Mali Lošinj osnivač, te drugih korisnika proračuna, u skladu sa Zakonom o proračunu,

- utvrđivanje poreznih obveznika, razrez i naplata gradskih poreza,

- analitičko zaduživanje i praćenje naplate komunalnih i ostalih gradskih prihoda,

- računovodstveni poslovi Grada i proračunskih korisnika,

- osiguranje imovine grada, službenika i namještenika,

- drugi poslovi iz djelokruga svog rada određeni posebnim zakonima, drugim propisima i odlukama Gradonačelnika i Gradskog vijeća.

Članak 9.

Upravni odjel za komunalni sustav i gospodarstvo obavlja sljedeće grupe poslova:

- kratkoročno i dugoročno planiranje i usklađivanje planova u području komunalnog gospodarstva,

- izrada prijedloga programa održavanja i gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture, organiziranje i vođenje projekata izgradnje komunalne infrastrukture i drugih objekata u vlasništvu grada,

- upravni poslovi iz područja komunalnog gospodarstva (utvrđivanje obveznika komunalnih i drugih prihoda),

- uređenje naselja i stanovanja,

- upravljanje komunalnom imovinom i upravljanje i raspolaganje stambenim i poslovnim prostorima,

- poslovi komunalnog redarstva,

- organizacija održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture i druge gradske imovine u stanju funkcionalne osposobljenosti,

- poslovi zaštite i očuvanja kulturnih dobara, utvrđivanje spomeničke rente,

- organizacija i sudjelovanje u izradi izvješća o stanju u prostoru,

- predlaganje i sudjelovanje u izradi programa zaštite i očuvanja prirodnog okoliša,

- osnivanje i vođenje katastra vodova,

- uređenje prometa i sigurnosti prometa na cestama,

- poslovi civilne zaštite i zaštite od požara,

- priprema dokumentacije za provođenje postupaka javne nabave, jednostavne nabave, poslovi u vezi koncesija za potrebe Grada,

- poslove u svezi korištenja i privremenog korištenja javnih površina i drugih nekretnina te reklamnih i oglasnih predmeta u vlasništvu Grada,

- utvrđivanje komunalnog doprinosa, utvrđivanje naknade za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru, komunalne i druge naknade, spomeničke rente te donošenje rješenja,

- održavanje građevina i pripadajućih objekata i uređenja komunalne infrastrukture,

- poslovi u svezi koncesija,

- poslovi pripreme, proučavanja i vrednovanja prijedloga programa i projekata koji se kandidiraju za korištenje sredstava iz fondova Europske unije i drugih izvora financiranja,

- poslove održavanja i brige o zaštiti pomorskog dobra u općoj upotrebi, poslove u svezi obavljanja komunalnih djelatnosti koje se financiraju iz sredstava komunalne naknade te poslove u svezi prekopa i zauzeća površina javne namjene,

- poslove prometnog redarstva,

- poslovi provođenja mjera dezinfekcije i deratizacije, zbrinjavanje napuštenih i izgubljenih životinja,

- koordinaciju te praćenje rada i poslovanja komunalnih i trgovačkih društava u su/vlasništvu Grada iz djelokruga svog rada,

- poslovi vezani za stvaranje povoljnog poduzetničkog okruženja za poticanje malog i srednjeg gospodarstva kroz razvoj sustava izravnih i neizravnih potpora, unapređenje poduzetničke infrastrukture i poduzetničkih sposobnosti te promociju poduzetništva,

- planiranja, provedbe i koordinacije projekata i aktivnosti usmjerenih na poticanje gospodarskog razvoja, inovacija i poduzetništva,

- koordinacije pripreme, izrade i provedbe projekata su/financiranih iz fondova Europske unije, te drugih izvora financiranja, te podrške u izvještavanju,

- poticanja razvoja turizma kroz podršku i koordinaciju projekata, aktivnosti i događaja od značaja za razvoj grada kao turističke destinacije i za unapređenje turističke ponude (prebačeno iz odjela za razvoj)

- suradnja s predstavnicima državnih i drugih tijela, te stručnih organizacija u planiranju i provođenju programa radi poticaja gospodarstva, poduzetništva, obrtništva i poljoprivrede, te osiguranja uvjeta za razvitak gospodarskih djelatnosti od važnosti za Grad Mali Lošinj, -

- provođenje nadzora namjenskog korištenja gradskih potpora i donacija u svom djelokrugu, -

- predlaganje mjera i provedba aktivnosti za razvoj gospodarskih i turističkih potencijala Grada Malog Lošinja,

- poslove u svezi gospodarenja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske, te poslove vezane za razvoj poljoprivrede i ribarstva na području Grada

- drugi poslovi iz djelokruga svog rada određeni posebnim zakonima, drugim propisima i odlukama Gradonačelnika i Gradskog vijeća.

Članak 10.

Pravilnikom o unutarnjem redu uređuje se unutarnji ustroj upravnih odjela, radna mjesta s naznakom temeljnih poslova i zadaća, broj izvršitelja, te stručni i drugi uvjeti za obavljanje poslova određenog radnog mjesta.

Pravilnik iz stavka 1. ovog članka donosi gradonačelnik na prijedlog pročelnika upravnih tijela Grada Malog Lošinja.

III. NAČIN RADA, RUKOVOĐENJA I UPRAVLJANJA UPRAVNIM TIJELIMA

Članak 11.

Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koji se imenuju i razrješuju na način propisan zakonom.

Pročelnik organizira i koordinira rad u upravnom odjelu, brine se o zakonitom i pravovremenom obavljanju poslova i poduzima mjere za osiguranje efikasnog poslovanja upravnog odjela, raspoređuje zadatke i poslove i daje službenicima i namještenicima upute za rad, predlaže i donosi akte za koje je ovlašten zakonom, propisima i aktima Grada Malog Lošinja, obavlja nadzor nad radom službenika i namještenika, odlučuje o pravima, obvezama i odgovornostima službenika i namještenika, obavlja ocjenjivanje službenika i namještenika, izvršava i druge zadaće i ovlasti utvrđene zakonom, propisima i aktima Grada Malog Lošinja.

Članak 12.

Pročelnik upravnog odjela odgovoran je gradonačelniku za zakonit, pravilan i pravodoban, osobni rad i rad upravnog odjela.

Članak 13.

Pročelnika na temelju javnog natječaja imenuje gradonačelnik na način propisan zakonom.

Gradonačelnik može razriješiti pročelnika u skladu sa zakonom.

Na prava, obveze i odgovornosti kao i druga pitanja u vezi s radom pročelnika primjenjuju se odredbe zakona kojima se uređuje radni odnos službenika i namještenika u tijelima jedinica lokalne samouprave.

U odnosu na službenike i namještenike raspoređene u upravnom tijelu pročelnik ima položaj čelnika tijela određen propisima o službeničkim i radnim odnosima.

Članak 14.

Gradonačelnik usmjerava i nadzire rad upravnih odjela, te prati zakonitost njegova rada.

U provođenju ovlasti iz stavka 1. ovog članka gradonačelnik od pročelnika traži podatke, izvješća i prijedloge rješenja određenih pitanja, određuje mu zadaće, daje upute i smjernice za rad, a u skladu s pravima i dužnostima koje gradonačelnik ima temeljem zakona i općih akata Grada Malog Lošinja.

U razdoblju od upražnjenja radnog mjesta pročelnika do imenovanja pročelnika na način propisan zakonom, a najduže do šest mjeseci, može za obavljanje poslova pročelnika, ovlastiti službenika iz redova gradske uprave koji ispunjava propisane uvjete za radno mjesto pročelnika.

U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a najduže do njegova povratka na posao, gradonačelnik može iz redova službenika gradske uprave koji ispunjava propisane uvjete za radno mjesto pročelnika, privremeno ovlastiti za obavljanje poslova pročelnika.

Gradonačelnik može u svako doba opozvati imenovanje službenika privremeno ovlaštenog za obavljanje poslova pročelnika.

IV. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI

Članak 15.

Poslove i zadaće iz djelokruga upravnog odjela, ovisno o vrsti, složenosti, stručnoj spremi odnosno stupnju obrazovanja i drugim uvjetima, obavljaju službenici i namještenici raspoređeni na radna mjesta sukladno Pravilniku o unutarnjem redu.

Službenici su osobe koje obavljaju opće, administrativne, financijsko-planske, materijalno-financijske, računovodstvene, informatičke i druge stručne poslove.

Namještenici su osobe koje obavljaju pomoćno-tehničke i ostale poslove čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i nesmetanog obavljanja poslova iz djelokruga upravnog odjela.

Službenici i namještenici primaju se u službu odnosno na rad u upravna tijela sukladno zakonu kojim se uređuju radni odnosi službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

Postupak prijma u službu provodi se u skladu s Planom prijma u službu Grada Malog Lošinja, kojeg donosi gradonačelnik za svaku kalendarsku godinu, a koji iskazuje stvarno stanje potreba i sadrži broj potrebnih službenika i namještenika koji se planiraju zaposliti na neodređeno vrijeme u toj kalendarskoj godini, te broj prijma vježbenika odgovarajuće stručne spreme i struke.

O prijmu u službu, rasporedu na radno mjesto te o drugim pravima i obvezama službenika i namještenika kao i o prestanku službe odlučuje pročelnik upravnog odjela, rješenjem, u skladu sa zakonom, propisima i aktima Grada Malog Lošinja.

Članak 16.

Radno vrijeme i uredovno vrijeme upravnih tijela propisuje posebnom odlukom gradonačelnik.

Raspored termina za rad sa strankama mora se istaknuti u sjedištu Grada Malog Lošinja, te na internetskoj stranici Grada Malog Lošinja.

V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 17.

Pravilnik o unutarnjem redu iz članka 10. ove Odluke gradonačelnik će donijeti najkasnije u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke.

Članak 18.

Zatečeni službenici i namještenici na radu u Jedinstvenom upravnom odjelu Grada Malog Lošinja na dan stupanja na snagu ove Odluke nastavljaju s radom na dotadašnjim radnim mjestima, te zadržavaju plaće i druga stečena prava do donošenja novih Rješenja o rasporedu na radna mjesta utvrđena novim Pravilnikom o unutarnjem redu iz čl. 10. ove Odluke, te odredbama posebnog zakona kojim se uređuju radni odnosi službenika i namještenika u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i na temelju propisa donesenih na temelju istog zakona.

Članak 19.

Gradonačelnik će po stupanju na snagu ove Odluke imenovati službenike gradske uprave koji ispunjavaju uvjete za pročelnike, privremeno ovlastiti za obavljanje poslova pročelnika.

Članak 20.

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o ustrojstvu i djelokrugu Jedinstvenog upravnog odjela Grada Malog Lošinja (»Službene novine« Primorsko-goranske županije br. 9/18, 36/22).

Članak 21.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u ”Službenim novinama Primorsko-goranske županije”.

KLASA: 024-03/25-01/03

URBROJ: 2170-10-01-25-6

Mali Lošinj, 24.studenog 2025.

GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE

PREDSJEDNIK

Mario Okmažić, univ.bacc.oec., v.r.

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=3405&mjesto=10005&odluka=88
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr