31.
Na
temelju članka 15. stavka 2. Zakona o javnoj nabavi ("Narodne novine"
broj 120/2016 i 114/2022) i članka 21. Statuta Grada Novi Vinodolski (Službene
novine Primorsko-goranske županije broj 12/2013, 18/2014, 4/2018, 5/2020,
5/2021, 43/2023), Gradsko vijeće Grada Novi Vinodolski, na 24. sjednici
održanoj dana 28. ožujka 2024. godine, donosi
PRAVILNIK
o postupanju pri provedbi Zakona o javnoj nabavi
i o provođenju postupaka jednostavne nabave
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom o postupanju pri provedbi Zakona o javnoj nabavi
i o provođenju postupaka jednostavne nabave (dalje u tekstu: Pravilnik) uređuju
se način i postupak pri primjeni Zakona o javnoj nabavi ("Narodne
novine" broj 120/2016 i 114/2022 - dalje u tekstu: ZJN 2016) kao i
postupak jednostavne nabave te nastanak i stvaranje ugovornih obveza sukladno Zakonu
i drugim pozitivnim propisima, Planu nabave i posebnim odlukama.
Postupak jednostavne nabave je postupak nabave roba i usluga te
provedbe projektnih natječaja procijenjene vrijednosti nabave manje od
26.540,00 eura te postupak nabave radova procijenjene vrijednosti nabave manje
od 66.360,00 eura.
Za jednostavnu nabavu nije obvezno provođenje postupaka javne
nabave sukladno odredbama propisa kojima se uređuje javna nabava, a temeljem
članka 12. stavka 1. točke 1. ZJN 2016.
Prilikom provedbe postupaka jednostavne nabave iz ovog
Pravilnika, Grad Novi Vinodolski (dalje u tekstu: Naručitelj) dužan je u odnosu
na sve gospodarske subjekte poštovati načela javne nabave te omogućiti
učinkovitu javnu nabavu i ekonomično i svrhovito trošenje proračunskih
sredstava.
Prilikom provedbe postupaka jednostavne nabave iz ovog
Pravilnika, o sukobu interesa na odgovarajući način se primjenjuju odredbe ZJN
2016.
PLAN NABAVE
Članak 2.
U skladu sa ZJN 2016 Grad Novi Vinodolski obvezan je donijeti
Plan nabave.
U Upravnom odjelu za financije i javnu nabavu Grada Novog
Vinodolskog, prijedlog Plana nabave u skladu sa financijskim sredstvima
planiranim u Proračunu Grada Novog Vinodolskog ili u njegovim izmjenama i
dopunama (u nastavku: Proračun) priprema Savjetnik za javnu nabavu (dalje u tekstu:
Savjetnik) po uputama pročelnika Upravnih odjela Naručitelja.
Plan nabave propisuje postupak javne nabave koji će se provoditi
za svaku pojedinu stavku Plana nabave.
Članak 3.
Upravni odjeli dužni su u roku od 10 dana od dana donošenja
Proračuna dostaviti Savjetniku svoje prijedloge za uvrštavanje u Plan nabave.
Prijedlog za uvrštenje u plan nabave sadrži obavezno sljedeće podatke bez kojih
neće biti uvršten u plan nabave: naziv predmeta nabave, vrsta ugovora (radovi,
robe, usluge), CPV oznaka, procijenjena vrijednost nabave, navod financira li
se ugovor ili okvirni sporazum iz fondova EU za postupke jednostavne nabave, a
kod postupaka javne nabave potrebno je još navesti i podatke: da li je predmet
podijeljen u grupe, planirani početak postupka, planirano trajanje ugovora ili
okvirnog sporazuma.
Savjetnik je dužan prijedlog Plana nabave dostaviti
gradonačelniku na razmatranje i usvajanje u roku od 30 dana od dana donošenja
Proračuna.
Plan nabave i sve njegove kasnije promjene objavljuju se u
standardiziranom obliku u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike
Hrvatske u roku od osam dana od donošenja ili promjene. Objavljeni Plan nabave
i sve njegove kasnije promjene iz tekuće godine moraju biti javno dostupne u
Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske najmanje do 30. lipnja
sljedeće godine.
Plan nabave donosi gradonačelnik Grada Novog Vinodolskog.
Plan nabave obvezno sadrži podatke koji su propisani Pravilnikom
o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u
javnoj nabavi.
IZVJEŠĆIVANJE
Članak 4.
Savjetnik vrši sve objave propisane ZJN 2016.
Članak 5.
U tijeku izvršavanja ugovora o javnoj nabavi sklopljenih temeljem
ZJN 2016 Upravni odjeli koji ih izvršavaju dužni su u roku od 7 od dana
zaključenja dodatka ugovoru dostaviti Savjetniku jedan primjerak, a po
okončanju izvršavanja ugovora dužni su u roku od 7 dana od dana potpisa
primopredajnog zapisnika (zapisnik o primopredaji radova, zapisnik o obavljenim
uslugama, račun dostavnica/otpremnica kod nabave roba) dostaviti Savjetniku
jedan primjerak zapisnika, te okončanu situaciju za radove.
Kod izvršavanja ugovora / narudžbenica o jednostavnoj nabavi
roba, usluga i radova iz ovog Pravilnika, a koje se nabave obavljaju
jednokratno (jednom godišnje, ne ulaze kontinuirane nabave koje traju cijelu
godinu) Upravni odjeli dostavljaju Savjetniku otpremnicu, radni nalog,
primopredajni zapisnik ili izvještaj u roku od 7 dana od dana ovjere
pripadajućeg računa.
Temeljem dokumentacije iz stavaka 1. i 2. ovog članka, te ostale
računovodstvene dokumentacije (dokumentacija koja se odnosi na kontinuirane
isporuke roba, usluga i radova) Savjetnik sastavlja i objavljuje izvješća iz
javne nabave u rokovima propisanim ZJN 2016.
NABAVE PREMA ODREBAMA ZAKONA O JAVNOJ NABAVI
Članak 6.
Upravni odjeli podnose Upravnom odjelu za financije i javnu
nabavu pisani zahtjev za pokretanje postupka javne nabave za nabavu roba,
usluga i radova prema ZJN 2016 isključivo na obrascu koji je Prilog 1. ovog
Pravilnika.
Uz zahtjev iz prethodnog stavka ovog članka dostavlja se
dokumentacija ovisno o predmetnoj nabavi.
Predlagatelj je dužan voditi računa da predloženi članovi
stručnog povjerenstva ne budu osobe koje su sudjelovale u izradi tehničke
specifikacije niti osobe koje će kasnije obavljati praćenje izvršenja ugovora o
javnoj nabavi.
Predlagatelji su dužni izmijeniti dokumentaciju koja bi odstupala
od ZJN 2016, a sve prema uputi Savjetnika.
Članak 7.
Postupke javne nabave za potrebe Grada Novog Vinodolskog provodi
Upravni odjel za financije i javnu nabavu u rokovima i na način utvrđen ZJN
2016.
Postupak javne nabave u Upravnom odjelu za financije i javnu
nabavu provodi Savjetnik sa završenim specijalističkim programom izobrazbe.
Članak 8.
Na temelju zahtjeva iz članka 6. ovog Pravilnika Savjetnik
podnosi gradonačelniku prijedlog za provođenje postupka javne nabave na osnovu
kojeg gradonačelnik donosi odluku kojom dozvoljava provođenje postupka javne
nabave i imenuje članove stručnog povjerenstva za javnu nabavu i određuje
njihove zadaće u vezi s postupkom javne nabave.
Članak 9.
Po primitku odluke iz članka 6. ovog Pravilnika Savjetnik dalje
postupa u skladu sa ZJN 2016, kako slijedi:
- provodi prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim
subjektima, ako je primjenjivo
- izrađuje dokumentaciju o nabavi
- objavljuje javno nadmetanje i svu potrebnu dokumentaciju na
električkom oglasniku javne nabave
- prati preuzimanje dokumentacije
- priprema otvaranje ponuda i sastavlja zapisnik o otvaranju
ponuda uz imenovane članove stručnog povjerenstva Naručitelja
- s drugim članovima stručnog povjerenstva Naručitelja i stručnim
osobama ili službama Naručitelja obavlja pregled i ocjenu pristiglih ponuda,
sastavlja zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda
- priprema gradonačelniku prijedlog odluke o odabiru ili odluke o
poništenju.
NABAVE ISPOD ZAKONSKOG PRAGA – jednostavna
nabava
Članak 10.
Postupak jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 2.650,00 eura po ovom Pravilniku, može se provesti ako je jednostavna
nabava predviđena planom nabave.
Ukoliko jednostavna nabava procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 2.650,00 eura nije planirana u planu nabave za tekuću godinu, Upravni
odjeli Naručitelja, obvezni su Upravnom odjelu za financije i javnu nabavu
dostaviti zahtjev za izmjenu/dopunu plana nabave.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, postupak jednostavne nabave je
moguće pokrenuti prije nego što je predmet evidentiran u izmjenama i dopunama
plana nabave, međutim, odluka o odabiru/poništenju se može donijeti tek nakon
što je predmet evidentiran u izmjenama i dopunama plana nabave.
Članak 11.
Jednostavnu nabavu pokreće i provodi Upravni odjel nadležan za
predmetnu nabavu.
Postupak jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 15.000,00 eura
Članak 12.
Za vrijednost jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake
ili veće od 15.000,00 eura, a manje od 26.540,00 eura za robe i usluge, odnosno
manje od 66.360,00 eura za radove, nabava se provodi slanjem poziva na dostavu
ponude na adresu najmanje tri gospodarska subjekta po izboru Naručitelja.
Slanje poziva na dostavu ponude može se uputiti i za nabave manje
vrijednosti ako tako odredi pročelnik Upravnog odjela nadležnog za predmetnu
nabavu.
Članak 13.
Za vrijednost jednostavne nabave iz članka 12. ovog Pravilnika,
ovlaštena osoba Naručitelja-gradonačelnik, na prijedlog pročelnika Upravnog
odjela nadležnog za predmetnu nabavu, donosi internu odluku o početku postupka
jednostavne nabave kojom će imenovati stručno povjerenstvo koje će provesti
pojedinačni postupak, a ista/e osoba/e ne mora/ju posjedovati važeći certifikat
u području javne nabave.
Članak 14.
Kod nabave iz članka 12. ovog Pravilnika poziv na dostavu ponude,
na dokaziv način (preporučenom poštanskom pošiljkom, faxom, elektronskom
poštom, osobnim preuzimanjem i na drugi način) upućuje se na adrese najmanje
tri gospodarska subjekta po izboru Naručitelja.
Slanjem poziva na dostavu ponude započinje postupak jednostavne
nabave iz članka 12. ovog Pravilnika.
Poziv na dostavu ponuda sadrži najmanje:
- opće podatke o naručitelju
- evidencijski broj nabave
- procijenjenu vrijednost nabave
- naziv, opis predmeta nabave i tehničku specifikaciju
- rok izvršenja predmeta nabave
- kriterij za odabir ponude
- uvjete i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti, ako se
traži
- rok za dostavu ponude (datum i vrijeme do kada ponude moraju
biti zaprimljene kod Naručitelja)
- rok valjanosti ponude
- rok, način i uvjeti plaćanja
- način dostavljanja ponude
- troškovnik predmeta nabave
- ponudbeni list
- ostale podatke potrebne za izradu i dostavljanje ponude.
Ovisno o složenosti predmeta nabave Naručitelj može u pozivu na
dostavu ponuda odrediti osnove za isključenje i uvjete sposobnosti gospodarskog
subjekta te zatražiti dostavljanje jamstva za ozbiljnost ponude, jamstva za
uredno ispunjenje ugovora, jamstva za otklanjanje nedostataka u jamstvenom roku
te jamstvo o osiguranju za pokriće odgovornosti iz djelatnosti, primjenjujući
pri tom odredbe važećeg ZJN 2016.
Svi dokumenti koje gospodarski subjekt dostavi kao dokaz
sposobnosti iz stavka 4. ovog članka, mogu se dostaviti u neovjerenoj preslici.
Neovjerenom preslikom smatra se i neovjereni ispis elektroničke isprave.
Naručitelj može prilagođavati poziv na dostavu ponude pojedinom
postupku nabave, te nadopuniti isti projektnim zadacima, nacrtima, projektnom
dokumentacijom, crtežima, modelima, uzorcima i slično, u cilju točnijeg
određivanja predmeta nabave i zaprimanja što kvalitetnijih ponuda.
Iznimno, ako nije dostavljena niti jedna ponuda po pozivu na
dostavu ponude, te ako se radi o specifičnoj nabavi za koju nema informacija o
dovoljnom broju gospodarskih subjekata ili se ne može nedvojbeno utvrditi da
gospodarski subjekti mogu udovoljiti zahtjevima nabave ili slično, poziv na
dostavu ponude može se objavit i na internetskoj stranici Naručitelja.
Članak 15.
Iznimno od odredbe članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika, ovisno
o prirodi predmeta jednostavne nabave i razini tržišnog natjecanja, Naručitelj
može zatražiti ponudu jednog gospodarskog subjekta po vlastitom izboru u
sljedećim slučajevima:
- kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi, kod zaštite
isključivih prava i na temelju isključivih prava na temelju posebnih Zakona i
dr. propisa
- kod nabave usluga hotelskog smještaja, restoranskih usluga,
usluga cateringa, odvjetničkih usluga, zaštitarskih usluga, zdravstvenih
usluga, socijalnih usluga, usluga obrazovanja, konzultantskih usluga,
konzervatorskih usluga, usluga vještaka, usluge održavanja software, usluga
povezanih s autorskim pravom, usluge stručnog osposobljavanja, usluge u
području rekreacije, kulture i sporta, bankarske usluge, usluge oglašavanja i
druge medijske usluge, grafički i produkt dizajn i sl.
- kod nabave licenci za programe odnosno software, bez obzira da
li se radi o sistemskim, aplikativnim, utility, security ili bilo kojoj drugoj
vrsti programa odnosno software-a
- kada je to potrebno zbog obavljanja usluga ili radova na
dovršenju započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina
- nabave robe zbog posebnih okolnosti ili po posebnim uvjetima
- u slučaju žurne nabave, uzrokovane događajima koji se nisu
mogli predvidjeti
- u ostalim slučajevima po odluci Naručitelja.
Suglasnost za sklapanje ugovora po ovome članku daje
gradonačelnik na temelju obrazloženja pročelnika Upravnog odijela nadležnog za
predmetnu nabavu navedenog u prijedlogu za sklapanje ugovora.
Članak 16.
Kriterij za odabir ponuda može biti najniža cijena ili ekonomski
najpovoljnija ponuda.
Ukoliko je kriterij odabira ekonomski najpovoljnija ponuda, osim
kriterija cijene mogu se koristiti i različiti kriteriji povezani s predmetom
nabave, npr. kvaliteta, tehničke prednosti, estetske i funkcionalne osobine,
ekološke osobine, operativni troškovi, ekonomičnost, datum isporuke i rok
isporuke ili rok izvršenja, jamstveni rok i dr.
Ako su dvije ili više valjanih ponuda jednako rangirane prema
kriteriju za odabir ponude, Naručitelj će odabrati ponudu koja je zaprimljena
ranije.
Članak 17.
Rok za dostavu ponuda iznosi najmanje 5 dana od dana slanja
poziva na dostavu ponude, osim u slučaju žurne nabave.
Ponude pristigle nakon roka za dostavu ponuda Naručitelj neće
razmatrati i vraćaju se neotvorene pošiljatelju.
Članak 18.
Otvaranje pristiglih ponuda nije javno.
Nakon otvaranja ponuda članovi stručnog povjerenstva pregledavaju
i ocjenjuju ponude na temelju uvjeta i zahtjeva iz poziva na dostavu ponude i o
tome sastavljaju zapisnik o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda, te sačinjavaju
prijedlog odluke o odabiru ili odluke o poništenju.
Pregled i ocjena ponuda su tajni do donošenja odluke o odabiru
ili odluke o poništenju.
Članak 19.
Članovi stručnog povjerenstva sačiniti će prijedlog odluke o
odabiru kada je pristigla najmanje jedna valjana ponuda. Valjana ponuda je ona
ponuda koja udovoljava svim traženim zahtjevima i uvjetima iz poziva na dostavu
ponuda.
Naručitelj može prihvatiti ponudu čija je cijena ponude veća od
procijenjene vrijednosti nabave, uz uvjet da u trenutku sklapanja ugovora o
nabavi, odnosno izdavanja narudžbenice odabranom ponuditelju budu osigurana
proračunska sredstva.
Ponuda čija je cijena bez PDV-a jednaka ili veća od pragova za
primjenu ZJN 2016 odbit će se.
U slučaju da nije pristigla niti jedna valjana ponuda članovi
stručnog povjerenstva predložit će poništenje postupka jednostavne nabave.
Dostavom odluke o poništenju postupka stječu se uvjeti za pokretanje novog
postupka.
Postupak jednostavne nabave će se obvezno poništiti kada iznos
najpovoljnije valjane ponude premašuje vrijednosni prag iz članka 12. stavak 1.
točka 1. ZJN 2016.
Naručitelj zadržava pravo poništiti postupak jednostavne nabave
prije ili nakon roka za dostavu ponuda bez posebnog pisanog obrazloženja.
Odluka o poništenju postupka jednostavne nabave sadrži najmanje:
- naziv naručitelja,
- predmet nabave,
- evidencijski broj nabave,
- procijenjenu vrijednost nabave,
- obrazloženje razloga poništenja,
- datum, mjesto donošenja i potpis odgovorne osobe
Odluka o poništenju postupka jednostavne nabave dostavlja se svim
ponuditeljima i/ili se objavljuje na internetskoj stranici Naručitelja.
Na odluku o poništenju nije dopuštena žalba.
Članak 20.
Odluku o odabiru ponude potpisuje gradonačelnik.
Odluka o odabiru ponude sadrži najmanje:
- naziv naručitelja,
- predmet nabave,
- evidencijski broj nabave,
- procijenjenu vrijednost nabave,
- naziv ponuditelja čija je ponuda odabrana,
- razloge odbijanja ponuda
- cijenu bez PDV-a i s uračunatim PDV-om iz odabrane ponude,
- datum, mjesto donošenja i potpis odgovorne osobe.
Odluka o odabiru dostavlja se svim ponuditeljima u elektronskoj
verziji, faksom, poštom i/ili se objavljuje na internetskoj stranici
Naručitelja.
Na odluku o odabiru nije dopuštena žalba.
Postupak jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 2.650,00 eura i manje od 15.000,00 eura
Članak 21.
Robe, usluge i radovi procijenjene vrijednosti jednake ili veće
od 2.650,00 eura i manje od 15.000,00 eura, za čiju nabavu se ne provode postupci
iz ovog Pravilnika, nabavljaju se putem narudžbenice ili sklapanjem ugovora s
jednim gospodarskim subjektom.
Ugovor / narudžbenica sadrže najmanje sljedeće podatke:
- osnovne podatke o naručitelju (naziv, sjedište i OIB)
- osnovne podatke o izvršitelju/isporučitelju/izvođaču (naziv,
sjedište, odnosno ime i prezime, te OIB)
- broj i datum ugovora/narudžbenice
- tekstualni opis predmeta nabave
- rok isporuke robe / pružanja usluga / izvođenja radova
- jedinicu mjere, količinu stavke, jediničnu cijenu stavke bez
PDV-a, cijenu stavke bez PDV-a, iznos PDV-a (stopa PDV-a), ukupna cijena s
PDV-om
- rok i način plaćanja
- poziciju proračuna s koje će se obavit plaćanje
- evidencijski broj nabave
- potpis i pečat odgovorne osobe.
Ugovore/narudžbenice potrebno je dostaviti Savjetniku u roku od
10 dana od sklapanja/ izdavanja.
ČUVANJE DOKUMENTACIJE
Članak 22.
Dokumentacija o provedenim postupcima temeljem ovog Pravilnika
čuva se u skladu s odredbama članka 333. i 334. ZJN 2016.
UGOVARANJE
Članak 23.
S odabranim ponuditeljem Naručitelj će sklopiti ugovor ili
okvirni sporazum ili će izdati narudžbenicu koja mora biti u skladu s uvjetima
određenima u predmetnoj dokumentaciji i odabranom ponudom.
Kada se nabava provodi po ZJN 2016, prijedlog ugovora ili
okvirnog sporazuma sačinjava Upravni odjel koji provodi predmetnu nabavu te ga
nakon isteka roka mirovanja pročelnik dostavlja gradonačelniku na potpis.
Kod nabave iz članaka 12., 15. i 21. ovog Pravilnika, prijedlog
ugovora o nabavi sačinjava Upravni odjel koji provodi predmetnu nabavu, nakon
čega ga pročelnik dostavlja gradonačelniku na potpis.
Članak 24.
Već sklopljeni ugovor o nabavi ili okvirni sporazum ili izdanu
narudžbenicu Naručitelj smije izmijeniti tijekom njihova trajanja odgovarajućom
primjenom odredbi ZJN 2016 i odredbi zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
Ukupna plaćanja bez PDV-a po svim izmjenama ugovora/narudžbenice
ne smiju biti jednaka ili veća od vrijednosti pragova za provedbu postupka
temeljem kojeg je ugovor/narudžbenica sklopljen.
Pročelnik Upravnog odjela nadležnog za predmetnu nabavu odgovara
za sukladnost svih dodataka ugovora. Dodaci osnovnom ugovoru mogu se zaključiti
u skladu sa člankom 23. stavkom 1 ovog Pravilnika pod uvjetom da se sklapaju
sukladno odredbama ZJN 2016.
Članak 25.
Naručitelj je obvezan raskinuti ugovor o nabavi ili okvirni
sporazum tijekom njegova trajanja ako je ugovor ili okvirni sporazum značajno
izmijenjen što bi zahtijevalo novi postupak nabave.
Na raskid ugovora o nabavi ili okvirnog sporazuma tijekom njegova
trajanja primjenjuju se i odredbe zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o
postupanju pri provedbi Zakona o javnoj nabavi i o provođenju postupaka
jednostavne nabave KLASA: 400-02/17-20/9, URBROJ: 2107/02-04-17-3 od 14. lipnja
2017. godine te njegove izmjene i dopune KLASA: 400-02/17-20/9, URBROJ:
2107/02-04-21-6 od 16. studenoga 2021. godine, KLASA: 400-02/17-20/9, URBROJ:
2170-11-04-22-8 od 25. siječnja 2022.godine.
Postupci nabave započeti do stupanja na snagu ovog Pravilnika
dovršit će se prema odredbama Pravilnika koji je bio na snazi u vrijeme njihova
pokretanja.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave, a
objavit će se u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
Sukladno odredbi članka 15. stavka 3. ZJN 2016 ovaj Pravilnik će
se objaviti na internetskim stranicama Grada Novog Vinodolskog.
KLASA: 400-05/24-01/3
URBROJ: 2170-11-01-24-2
Novi Vinodolski, 28. ožujka 2024. godine
GRADSKO VIJEĆE
GRADA NOVI VINODOLSKI
Predsjednik
Neven Pavelić, v.r.
*Zahtjev se nalazi u prilogu*