SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXX. - broj 46. Petak, 23. prosinca 2022.
GRAD MALI LOŠINJ

90.

Na temelju članka 51. Zakona o najmu stanova ('Narodne novine' broj 91/96, 48/98, 66/98, 22/06, 68/18 i 105/20) i članka 32. Statuta Grada Mali Lošinj ('Službene novine' Primorsko-Goranske županije, broj 26/09, 32/09, 10/13, 24/17-proč.tekst, 08/19 i 9/21), Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja na sjednici održanoj dana 15. prosinca 2022. godine, donijelo je

ODLUKU

o davanju stanova i stambenih prostora u najam

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Odlukom propisuje se postupak, uvjeti, mjerila i tijela za davanje stanova i stambenih prostora u vlasništvu Grada Mali Lošinj u najam, prava i obveze ugovornih strana, te postupak i uvjeti za davanje suglasnosti za zamjenu stanova.

II. DAVANJE STANOVA U VLASNIŠTVU GRADA MALI LOŠINJ U NAJAM

1. Uvjeti i mjerila za davanje stanova u najam

Članak 2.

Stanovi u vlasništvu Grada Mali Lošinj daju se u najam u skladu s odredbama ove Odluke.

Članak 3.

Stanovi iz članka 2. ove Odluke daju se u najam građanima pod uvjetom:

1. da je podnositelj zahtjeva državljanin Republike Hrvatske,

2. da podnositelj zahtjeva ima prebivalište na području Grada Mali Lošinj duže od 5 godina bez prekida ili 10 godina s prekidima,

3.da podnositelj zahtjeva za davanje stana u najam kao i članovi njegovog obiteljskog domaćinstva na području Republike Hrvatske:

- nemaju u najmu stan u vlasništvu Grada Malog Lošinja ili Republike Hrvatske, kao ni stan ili kuću u vlasništvu ili suvlasništvu na području Republike Hrvatske, odnosno ako su tu nekretninu prodali, darovali ili na bilo koji način otuđili,

- ne koriste stan u vlasništvu Grada Mali Lošinj bez valjane pravne osnove,

- nisu otkupili stan po odredbama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo i isti otuđili po bilo kojoj pravnoj osnovi,

- nemaju sklopljen Ugovor o doživotnom ili dosmrtnom uzdržavanju s trećom osobom,

- nisu u postupku reguliranja imovinskih odnosa ili u ostavinskom postupku bračnih/izvanbračnih drugova ili životnih partnera/neformalnih životnih partnera svojevoljno ustupili nekretninu u korist druge strane ili treće osobe,

- on i članovi obiteljskog domaćinstva nemaju u vlasništvu imovinu, pojedinačno veće vrijednosti od 30.000,00 EUR,

Uvjeti iz čl.3. st1. t.3. trebaju se zadovoljiti kumulativno, svi članovi obiteljskog domaćinstva navedeni u zahtjevu.

Članom obiteljskog domaćinstva podnositelja zahtjeva u smislu stavka 1. ovoga članka smatraju se: bračni drug, srodnici po krvi u pravoj liniji i njihovi bračni drugovi, pastorci i posvojenici, posvojitelj i osobe koje je podnositelj zahtjeva prema odredbama posebnog zakona dužan uzdržavati, osoba koja živi s njim u izvanbračnoj zajednici ako se takva zajednica može izjednačiti s bračnom zajednicom (u daljnjem tekstu: izvanbračni drug), životni partner koji s njim stanuje ako je životno partnerstvo osoba istog spola sklopljeno pred nadležnim tijelom (u daljnjem tekstu: životni partner), životni partner koji s njim stanuje ako životno partnerstvo osoba istog spola nije sklopljeno pred nadležnim tijelom (u daljnjem tekstu: neformalni životni partner), ako životna zajednica traje najmanje tri godine i od početka udovoljava pretpostavkama propisanim za valjanost životnog partnerstva osoba istog spola, pod uvjetom da s podnositeljem zahtjeva odnosno najmoprimcem stanuju.

Stanovanje u obiteljskom domaćinstvu dokazuje se uvjerenjem o prebivalištu (ne starijem od 30 dana) za sve članove obiteljskog domaćinstva koji su navedeni u zahtjevu, izdanog od strane nadležne policijske uprave, na temelju kojeg je moguće nedvojbeno utvrditi da su svi članovi obiteljskog domaćinstva nastanjeni na istoj adresi na području Grada Malog Lošinja.

Postojanje bračne zajednice dokazuje se vjenčanim listom (ne starijim od 30 dana).

Status izvanbračne zajednice u kojoj je rođeno zajedničko dijete dokazuje u izvanparničnom postupku ili ovjerenom izjavom kod javnog bilježnika sa najmanje dva svjedoka. Status izvanbračne zajednice u svim preostalim slučajevima se dokazuje u izvanparničnom postupku.

Postojanje životnog partnerstva osoba istog spola dokazuje se izvatkom iz registra životnog partnerstva ili drugom odgovarajućom javnom ispravom ne starijom od 30 dana.

Postojanje neformalnog životnog partnerstva osoba istog spola utvrđuje se u izvanparničnom postupku.

Srodstvo podnositelja zahtjeva s članom obiteljskog domaćinstva (potomak, pastorak, posvojenik, roditelj ili posvojitelj) dokazuje se rodnim listom za sve članove obiteljskog domaćinstva navedene u zahtjevu.

Članak 4.

Stanovi iz članka 1. ove Odluke, daju se u najam podnositeljima zahtjeva prema redoslijedu utvrđenom Listom reda prvenstva.

Lista reda prvenstva za davanje stanova u najam utvrđuje se na osnovi slijedećih mjerila:

1. dužini prebivanja podnositelja na području Grada Mali Lošinj,

2. broja članova obiteljskog domaćinstva podnositelja zahtjeva,

3. sudjelovanja u Domovinskom ratu,

4. socijalnog stanja (samohrani roditelj i zajamčena minimalna naknada),

5. zdravstvenog stanja

- prema invalidnosti i zdravstvenom stanju podnositelja zahtjeva i člana domaćinstva,

- priznatom statusu hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata sukladno Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji,

6. godinama života,

7. stručnoj spremi,

8. broju maloljetne djece i djece na redovitom školovanju.

Članak 5.

Podnositelju zahtjeva pripada 1 bod za svaku godinu prebivanja na području Grada Mali Lošinj, a najviše 40 bodova.

Godine prebivanja u smislu stavka 1. ovoga članka, dokazuju se uvjerenjem o prebivalištu izdanom od strane Ministarstva unutarnjih poslova odnosno drugom odgovarajućom dokumentacijom izdanom od nadležnog tijela iz koje se nedvojbeno može utvrditi prebivanje na području Grada Mali Lošinj (npr. potvrda o pohađanju škole u određenom razdoblju, potvrda zdravstvene ustanove i slično).

Članak 6.

Prema broju članova obiteljskog domaćinstva podnositelju zahtjeva pripadaju 3 boda za svakog člana obiteljskog domaćinstva.

Članak 7.

Podnositelju zahtjeva i članova obiteljskog domaćinstva podnositelja ovisno o vremenu sudjelovanja u Domovinskom ratu, pripada:

a) najmanje 100 dana od 05.08.1990.g. do 15.01.1992.g. – 6 bodova

b) više od 100 dana do 6 mjeseci – 3 boda

c) više od 6 mjeseci do 12 mjeseci – 3,5 boda

d) više od 12 mjeseci do 24 mjeseci – 4,5 boda

e) više od 24 mjeseci do 36 mjeseci – 5,5 boda

f) više od 36 mjeseci do 48 mjeseci – 6 bodova

g) više od 48 mjeseci – 7,5 bodova.”

Bodovi iz stavka 1. točke a) pribrajaju se ostvarenim bodovima iz točaka b) do g) istog stavka.

Sudjelovanje u Domovinskom ratu podrazumijeva oružani otpor agresoru i djelovanje u izravnoj svezi s tim otporom (odlazak u postrojbu, na borbeni položaj i povratak te obuka i priprema za odlazak na bojište).

Podnositelju zahtjeva, članu uže obitelji poginulog, umrlog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata pripada 10 bodova.

Sudjelovanje u Domovinskom ratu dokazuje se potvrdom nadležnog Ministarstva.

Status člana iz uže obitelji iz stavka 4. ovog članka utvrđuje se sukladno Zakonu kojim se utvrđuju prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.

Članak 8.

Samohranom roditelju - podnositelju zahtjeva pripada 20 bodova.

Samohrani roditelj u smislu stavka 1. ovog članka smatra se roditelj koji nije u braku i ne živi u izvanbračnoj zajednici, a sam brine o svom djetetu.

Status samohranog roditelja se dokazuje dokumentom koji je izdalo nadležno državno tijelo (uvjerenje Centra za socijalnu skrb, rješenje o dječjem doplatku, presuda o razvodu braka, izvod iz matične knjige rođenih za dijete, smrtni listom bračnog druga, odluka o roditeljskoj skrbi ili druga odgovarajuća dokumentacija) u kojem je činjenica samohranog roditelja evidentirana.

Članak 9.

Podnositelju zahtjeva pripada 5 bodova ukoliko je on ili članovi obiteljskog domaćinstva korisnik zajamčene minimalne naknade koju odobrava Centar za socijalnu skrb što dokazuje rješenjem i zadnjom potvrdom o primitku sredstava Centra za socijalnu skrb.

Članak 10.

Prema zdravstvenom stanju podnositelja zahtjeva odnosno članova njegove obitelji, podnositelju zahtjeva pripada:

a) osobama s utvrđenim stupnjem invaliditeta

iznad 50% 15 bodova

b) osobi koja je korisnik osobne invalidnine

odnosno osobi kojoj je utvrđeno teško oštećenje

zdravlja/teški invaliditet 15 bodova

c) osobi s utvrđenim stupnjem invaliditeta

do 50 % (uključujući i 50 %) 10 bodova

d) osobi koja je korisnik doplatka za pomoć i njegu

odnosno osobi kojoj je utvrđeno teže oštećenje

zdravlja/teži invaliditet 10 bodova

Osoba koja je trajno smještena u ustanovi ne ostvaruje bodove temeljem ovog članka.

Bodovi navedeni u stavku 1. od točke a) do točke d) ovoga članka međusobno se ne zbrajaju ukoliko se radi o istoj osobi, dok se za različite osobe zbrajaju.

Okolnosti iz ovog članka dokazuju se rješenjem nadležne službe Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, centra za socijalnu skrb te drugih nadležnih tijela za utvrđivanje težine oštećenja zdravlja/invalidnosti.

Članak 11.

Podnositelju zahtjeva, hrvatskom ratnom vojnom invalidu Domovinskog rata, prema utvrđenom postotku oštećenja organizma, pripadaju bodovi i to:

- I i II skupina 12 bodova

- III do VI skupine 8 bodova

- VII do X skupine 4 bodova

Postotak oštećenja organizma dokazuje se rješenjem nadležnog tijela državne uprave o priznatom statusu ratnog vojnog invalida.

Članak 12.

Podnositelju zahtjeva mlađem od 40 godina, uključivo i 40 godina, pripada 15 bodova.

Članak 13.

Podnositelju zahtjeva koji je završio preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij kojim se stječe 300 bodova u skladu s europskim sustavom prijenosa bodova (dalje: ECTS bodovi) te višim stupnjevima obrazovanja pripada 20 bodova.

Podnositelju zahtjeva koji je završio stručni studij u trajanju kraćem od tri godine, odnosno preddiplomski sveučilišni studij kojim se stječe 180 do 240 ECTS bodova pripada 15 bodova.

Podnositelju zahtjeva sa srednjom stručnom spremom pripada 10 bodova.

Stupanj obrazovanja dokazuje se odgovarajućom ispravom (svjedodžba, diploma, potvrda o završenom stupnju obrazovanja ili druga odgovarajuća dokumentacija).

Stručni naziv i akademski stupanj stečen prema propisima koji su bili na snazi prije stupanja na snagu Zakona o znanstvenoj djelatnosti (Narodne novine broj 123/03) izjednačuju se s odgovarajućim akademskim ili stručnim nazivom utvrđenim navedenim zakonom te se tako i boduju.

Članak 14.

Za svako maloljetno dijete i za dijete na redovitom školovanju podnositelju zahtjeva pripadaju po 5 boda.

Ispunjavanje uvjeta iz stavka 1. ovoga članka, za maloljetno dijete dokazuje se rodnim listom, a za dijete na redovitom školovanju potvrdom škole odnosno visokog učilišta.

Članak 15.

Bodovi dobiveni po mjerilima iz članka 5. do članka 14. ove Odluke zbrajaju se, te se na osnovu njih utvrđuje redoslijed na Listi reda prvenstva.

Ako dva ili više podnositelja zahtjeva imaju jednak broj bodova, prednost u ostvarivanju prava na dodjelu stana u najam ima onaj podnositelj zahtjeva koji ima dulje vrijeme prebivanja na području Grada Mali Lošinj, a ukoliko su podnositelji zahtjeva i tada izjednačeni u broju bodova prednost ima osoba s invaliditetom.

Članak 16.

Odluku u svezi najma stana donosi gradonačelnik na prijedlog Povjerenstva za davanje stanova u najam (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) imenovanog po odluci gradonačelnika.

Članak 17.

Stručno-administrativne odnosno tehničke poslove za gradonačelnika i Povjerenstvo za davanje stanova u najam obavlja Jedinstveni upravni odjel.

Članak 18.

Postupak za utvrđivanje Liste reda prvenstva pokreće gradonačelnik na prijedlog Povjerenstva objavljivanjem Javnog poziva za prikupljanje zahtjeva za davanje stanova u najam koji obavezno sadrži:

1. uvjete za sudjelovanje u postupku,

2. isprave i dokaze koji se prilažu uz zahtjev,

3. naznaku da je rok za podnošenje zahtjeva 30 dana od dana objavljivanja Javnog poziva u jednom od sredstava javnog priopćavanja.

Javni poziv za prikupljanje zahtjeva objavljuje se i na oglasnoj ploči Grada Mali Lošinj i na web stranicama Grada Mali Lošinj.

Članak 19.

Zahtjev za davanje stanova u najam podnosi se na posebnom obrascu dostupnom u pisarnici Grada i na web stranicama Grada Mali Lošinj.

Članak 20.

Podnositelj zahtjeva mora zahtjevu za davanje stana u najam priložiti dokumente kojima dokazuje pravo na uvrštenje na listu reda prvenstva:

1. presliku domovnicu ili presliku osobne iskaznice za sve članove obiteljskog domaćinstva,

2.uvjerenje o prebivalištu u izvorniku (ne starije od 30 dana) izdanog od Ministarstva unutarnjih poslova za podnositelja zahtjeva i članove njegovog obiteljskog domaćinstva s naznakom dužine prebivanja na području Grada Malog Lošinja,

3. izvadak iz matice rođenih za podnositelja zahtjeva i članove njegovog obiteljskog domaćinstva, izvadak iz matice vjenčanih za dokazivanje bračnog statusa odnosno izvadak iz registra životnog partnerstva, kao i druge odgovarajuće isprave kojima se dokazuje odnos podnositelja zahtjeva sa članovima njegovog obiteljskog domaćinstva iz članka 3. stavak 3. ove Odluke (ne starije od 6 mjeseci), uvjerenje o prebivalištu za izvanbračne partnere odnosno neformalne životne partnere, te izvadak iz matice rođenih za zajedničko dijete ako ga imaju,

4. ovjerenu izjavu od javnog bilježnika da ne postoje zapreke za stjecanje prava na stan iz članka 3. stavak 1. točka 3. ove odluke.

Podnositelj zahtjeva treba zahtjevu priložiti i isprave kojima dokazuje pravo na bodovanje po mjerilima i kriterijima utvrđenim ovom Odlukom na dan objave javnog poziva.

Tekstom javnog poziva biti će navedena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjavanje uvjeta za bodovanje podnositelja zahtjeva po pojedinim kriterijima.

Podnositelj zahtjeva dužan je na zahtjev Povjerenstva omogućiti uvid u izvornike koje su dostavljene u preslici.

Članak 21.

Za zahtjeve koji su nepotpuni, podnositelju zahtjeva odredit će se dopunski rok od 8 dana da dopuni zahtjev potrebnom dokumentacijom.

Ako zahtjevu nedostaju dokazi kojima se dokazuju uvjeti iz članka 3. ove Odluke, a podnositelj zahtjeva u dopunskom roku ne upotpuni zahtjev, zahtjev se odbija.

Ako zahtjevu nedostaju dokazi kojima se dokazuje ispunjavanje uvjeta za bodovanje po pojedinim kriterijima, a podnositelj zahtjeva u dopunskom roku ne upotpuni zahtjev, izvršit će se bodovanje bez bodovanja uvjeta odnosno mjerila za koja je trebao dopuniti zahtjev.

Zahtjevi podneseni izvan roka se ne razmatraju.

2. Utvrđivanje Liste reda prvenstva

Članak 22.

Prijedlog liste i Listu reda prvenstva utvrđuje gradonačelnik na prijedlog Povjerenstva za davanje stanova u najam u roku od 90 dana od zadnjeg dana roka za dostavu dokumentacije iz javnog poziva.

Podnositelji zahtjeva mogu dati pisani prigovor na prijedlog liste reda prvenstva u roku od 8 dana po njenom isticanju na oglasnoj ploči Grada Mali Lošinj. Prijedlog liste reda prvenstva objavljuje se i na web stranicama Grada Mali Lošinj.

Nakon razmatranja prigovora, gradonačelnik je dužan u roku od 30 dana utvrditi i objaviti konačnu listu reda prvenstva za davanje stanova u najam.

Lista iz stavka 3. ovog članka objavljuje se na oglasnoj ploči i stupa na snagu slijedećeg dana od dana objave na oglasnoj ploči Grada Mali Lošinj. Lista reda prvenstva objavljuje se i na web stranicama Grada Mali Lošinj.

Članak 23.

Lista reda prvenstva sadrži:

1. redni broj,

2. prezime i ime i adresa podnositelja zahtjeva i identifikacijsku oznaku podnositelja zahtjeva,

3. broj bodova po pojedinim kriterijima iz članka 4. stavak 2. ove Odluke za svakog podnositelja zahtjeva,

4. ukupan broj bodova za svakog podnositelja zahtjeva,

5. potpis gradonačelnika,

6. mjesto i datum utvrđivanja liste reda prvenstva.

Članak 24.

Listu reda prvenstva na prijedlog Povjerenstva utvrđuje gradonačelnik na rok od 4 godine.

Na prijedlog Povjerenstva gradonačelnik može produžiti rok važenja Liste reda prvenstva za dodatne 2 godine.

Osobe koje u toku trajanja liste prestanu ispunjavati uvjete na osnovu kojih su uvršteni na listu reda prvenstva, brišu se.

Osobe koje su podnijele neistinite dokaze o ispunjavanju uvjeta za uvrštenjem na listu reda prvenstva, brišu se.

Ukoliko za vrijeme važenja liste reda prvenstva podnositelj zahtjeva premine, mjesto na listi reda prvenstva zadržava bračni drug odnosno životni partner. Ako bračnog druga odnosno životnog partnera nema, mjesto na listi reda prvenstva zadržavaju djeca, pastorak ili usvojenik, ako su bili navedeni u zahtjevu za dodjelu stana u najam.

3. Postupak dodjele stana u najam

Članak 25.

Odgovarajućim stanom smatra se stan koji je primjereno opremljen infrastrukturom (voda, kanalizacija, struja i dr.) i udovoljava higijensko-tehničkim uvjetima za zdravo stanovanje, veličine oko 35 m2 korisne površine stana za jednu osobu, odnosno za svaku daljnju osobu još oko 10 m2.

Moguća su odstupanja u veličini stana do +/- 10 m2 od utvrđenih površina stana.

Članak 26.

Po dobivanju mogućnosti raspolaganja stanom, Jedinstveni upravni odjel će:

- izvršiti bodovanje stana,

- utvrditi postoji li potreba izvođenja radova radi njegovog osposobljavanja za redovno stanovanje,

- utvrditi popis potrebnih radova, njihovu predračunsku vrijednost i rokove u kojemu se ti radovi mogu izvesti.

Jedinstveni upravni odjel će u okviru svoje nadležnosti uputiti pisani poziv osobi koja je u tom trenutku prva na listi reda prvenstva radi utvrđivanja njene zainteresiranosti za dodjelu predmetnog stana u najam da se u roku od 8 dana od dana primitka pisanog poziva očituje o prihvaćanju ponuđenog stana.

Smatra se da je podnositelj zahtjeva spreman prihvatiti ponuđeni stan za dodjelu u najam kada potpiše izjavu o svojoj spremnosti prihvaćanja dodjele tog stana.

Članak 27.

Podnositelj zahtjeva koji prihvati ponuđeni stan, dužan je ukoliko se od njega zatraži na zahtjev Jedinstvenog upravnog odjela, dostaviti dokumente kojima dokazuje da i dalje udovoljava uvjetima za dodjelu stana.

Članak 28.

U slučaju kada podnositelj zahtjeva ne prihvati ponuđeni mu stan iz razloga:

a) veličine stana iz čl. 25. i dalje zadržava utvrđeno mjesto na listi reda prvenstva,

b) zbog lokacije stana i starosti građevine briše se Odlukom gradonačelnika na prijedlog povjerenstva s liste reda prvenstva.

U slučaju stavka 1. ovog članka stan se nudi slijedećem podnositelju zahtjeva na listi reda prvenstva.

Članak 29.

Odluku o davanju stanova u najam donosi gradonačelnik na prijedlog Povjerenstva imenovanog od strane gradonačelnika.

Odluku o davanju stana u najam oglašava se na oglasnoj ploči Grada Mali Lošinj.

Nakon proteka roka od 8 dana od dana oglašavanja odluke na oglasnoj ploči Grada Mali Lošinj, odluka se dostavlja podnositelju zahtjeva koji je potpisao pismenu izjavu o prihvaćanju dodjele stana, s pozivom da u daljnjem roku od 8 dana od dana dostave Odluke i poziva pristupi sklapanju ugovora o najmu stana.

Ukoliko se podnositelj zahtjeva ne odazove pozivu za sklapanje ugovora o najmu stana u roku od 8 dana od dana dostave poziva, smatrat će se da je odustao od sklapanja ugovora o najmu stana.

Članak 30.

U slučaju da podnositelj zahtjeva odbije po pozivu Povjerenstva za davanje stanova u najam prihvatiti odgovarajući stan, u slučaju da ne dostavi dokumente iz članka 20. sukladno članku 27. ove Odluke, kao i u slučaju da se ne odazove pozivu za sklapanje ugovora o najmu stana prema članku 29. stavak 4. ove Odluke, Odlukom gradonačelnika po prijedlogu Povjerenstva za davanje stanova u najam briše se s liste reda prvenstva, a na dodjelu stana poziva se slijedeća osoba sa liste reda prvenstva.

Članak 31.

Izuzetno, izvan Liste prvenstva, temeljem gradonačelnikovog diskrecionog prava, gradonačelnik može dati stan u najam u slijedećim slučajevima:

1. teškim socijalnim slučajevima, prema mišljenju nadležnog tijela za socijalnu skrb, ukoliko ispunjavaju uvjete iz članka 3. ove Odluke,

2. neophodnim stručnim kadrovima za potrebe funkcioniranja javnih službi i institucija na području Grada,

3. građanima kojima je dosadašnje stanovanje ugroženo posljedicama elementarne nepogode, odnosno nenamjerno izazvanim slučajevima požara i sl. na području Grada,

4. najmoprimcima, radi oslobađanja stanova koje koriste, a koji su od važnog interesa za Grad,

5. posebno opravdanim slučajevima uz suglasnost Gradskog vijeća,

6. zaštićenim najmoprimcima kojima je pravomoćnom odlukom nadležnog tijela naloženo iseljenje iz stana kojeg koriste (postupci povrata imovine).

Za osobe iz ovog članka, stavak 1. točka 2. ne mora zadovoljavati uvjetima iz članka 3. st.1. t. 3. ove Odluke.

4. Ugovor o najmu stana

Članak 32.

Na temelju odluke o davanju stana u najam zaključuje se pisani ugovor o najmu, kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu, a kojeg u ime Grada Mali Lošinj potpisuje gradonačelnik (u daljnjem tekstu: najmodavac).

Članak 33.

Ugovor o najmu stana zaključuje se na određeno vrijeme, u trajanju do najviše 10 godina.

Po isteku roka iz stavka 1. ovog članka, ugovor o najmu stana može se obnoviti za isto razdoblje pod uvjetom da je najmoprimac temeljem ugovora o najmu stana uredno ispunio sve obveze iz Ugovora.

Ugovor o najmu stana može se, u opravdanim slučajevima, obnoviti i bez ispunjavanja uvjeta iz stavka 2. ovog članka.

Ugovor o najmu prestaje na način određen Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog članka Odluke gradonačelnik može odobriti sklapanje ugovora o najmu stana na određeno vrijeme u trajanju kraćem od 10 godina, posebice u slučajevima iz članka 31. ove Odluke.

Članak 34.

Najmodavac može, osim u slučajevima utvrđenim Zakonom, otkazati ugovor o najmu stana i u slučajevima:

- ako se nakon zaključenja ugovora o najmu stana utvrdi da je najmoprimac dao lažne podatke temeljem kojih je uvršten u Listu reda prvenstva odnosno temeljem kojih mu je stan dat u najam na temelju propisanog postupka ili sukladno članku 31. Odluke,

- ako najmoprimac i osobe navedene u ugovoru o najmu stana ne koriste stan za stanovanje neprekidno duže od 3 mjeseca, s time da se smatra da stan nije korišten neprekidno i kada najmoprimac odnosno osobe navedene u ugovoru o najmu stana samo povremeno navraćaju u stan,

- ako najmoprimac ne plati tri mjesečne najamnine ili ostale ugovorene troškove u svezi sa stanovanjem,

- ako najmoprimac ne održava stan sukladno odredbama ugovora o najmu stana,

- ako najmoprimac koristi stan na način da učestalo ometa ostale vlasnike posebnih dijelova zgrade u mirnom korištenju tih posebnih dijelova (stanova ili poslovnih prostora) i zajedničkih prostora i uređaja u zgradi, a prema Zapisniku Policije o narušavanju javnog reda i mira ili drugom sličnom dokumentu.

III. PRAVA I OBVEZE NAJMODAVCA I NAJMOPRIMCA

Članak 35.

Pravo na useljenje u stan najmoprimac stječe nakon sklapanja ugovora o najmu stana.

Najmoprimac je dužan useliti u stan najkasnije u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora o najmu stana, odnosno u roku utvrđenim ugovorom.

Ukoliko najmoprimac ne useli u stan u roku iz stavka 2. ovog članka smatrat će se da ugovor o najmu stana nije sklopljen.

U slučaju iz stavka 3. ovog članka najmoprimac se briše sa liste reda prvenstva na osnovi odluke gradonačelnika po prijedlogu Povjerenstva za davanje stanova u najam.

Članak 36.

Kada najmoprimac ili njegov bračni drug, životni partner odnosno izvanbračni drug ili neformalni životni partner, odnosno navedeni članovi obiteljski članovi steknu u vlasništvo ili suvlasništvo obiteljsku kuću ili stan kao poseban dio zgrade u Republici Hrvatskoj, ugovor o najmu stana će se raskinuti, a najmoprimac je dužan stan predati u posjed najmodavcu slobodan od osoba i stvari. Ugovor će se raskinuti ukoliko je stan dodijeljen temeljem diskrecionog prava na temelju članka 31. stavak 1. točka 2. ukoliko osobe navedene u ugovoru o najmu steknu kuću ili stan u Gradu Mali Lošinj.

Rok za predaju stana u posjed najmodavcu iz prethodnog stavka ovog članka je 30 dana od dana od dana kad je najmodavac najmoprimca izvijestio o raskidu ugovora o najmu stana.

Članak 37.

Za korištenje stana najmoprimac je dužan plaćati najamninu i druge troškove vezane uz korištenje stana, zajedničkih prostorija i uređaja zgrade.

Članak 38.

Visinu najamnine za stanove u vlasništvu Grada Mali Lošinj utvrđuje gradonačelnik posebnim aktom na prijedlog Povjerenstva za davanje stanova u najam.

Najamnina iz stavka 1. ovog članka prihod je proračuna Grada Mali Lošinj.

Članak 39.

Najmoprimac je dužan plaćati najamninu i druge troškove vezane uz korištenje stana, zajedničkih prostorija i uređaja zgrade od dana utvrđenog ugovorom o najmu.

Najamnina se plaća do 15-og u mjesecu za tekući mjesec.

Najmoprimac koji ne plati najamninu u roku iz stavka 2. ovog članka, plaća i zateznu kamatu.

Članak 40.

Najmoprimac je dužan koristiti stan samo u svrhu stanovanja i na način utvrđen ugovorom o najmu stana.

Najmoprimac je dužan ovlaštenim osobama Grada Mali Lošinj dopustiti ulazak u stan radi kontrole korištenja stana.

Kontrolu obavlja komunalno redarstvo Grada Mali Lošinj.

O obavljenoj kontroli komunalni redar sastavlja zapisnik.

Kontrola se posebice obavlja u slučaju dojave o nekorištenju stana od strane najmoprimca, izvođenju radova na uređenju stana protivno odredbi članka 43. ove Odluke, prenamjeni prostora ili davanju prostora u podnajam.

Članak 41.

Najmoprimac je dužan snositi troškove tekućeg održavanja stana, kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova koje je sam uzrokovao.

Članak 42.

Najmoprimac je dužan plaćati naknadu za troškove korištenja i održavanja zajedničkih dijelova i uređaja zgrade, te obavljanje zajedničkih usluga u visini koja se utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada, odnosno u visini koju odredi gradonačelnik za zgrade koje su u vlasništvu Grada u cijelosti.

Članak 43.

Najmoprimac smije samo uz pisanu suglasnost najmodavca činiti preinake kojima se bitno mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled stana, s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.

Ukoliko je najmoprimac dobio od Grada Mali Lošinj suglasnost za izvođenje radova i sklopio s Gradom Mali Lošinj ugovor prema stavku 1. ovog članka, dužan je u roku od 15 dana od izvedenih radova o tome pismeno obavijestiti Grad Mali Lošinj.

Ukoliko bi se utvrdilo po izvedenim radovima da postoji osnova za izmjenu najamnine stana, Grad Mali Lošinj će izvršiti novo bodovanje stana te suglasno tome utvrditi novi iznos najamnine koja će se sa najmoprimcem ugovoriti sklapanjem izmjene važećeg ugovora u najmu stana.

Najmoprimac koji je vlastitim ulaganjem izveo radove u stanu ima pravo na povrat uloženih sredstava pod uvjetom da:

- su radovi izvedeni sukladno dobivenoj suglasnosti i sklopljenom posebnom ugovoru o ulaganju prema ovom članku Odluke,

- je temeljem izvedenih radova u stanu povećana prometna vrijednost stana,

- da najmoprimac vraća stan u posjed Gradu po bilo kojoj osnovi.

Uvjeti iz prethodnog stavka ovog članka moraju biti kumulativno ispunjeni.

Visina uloženih sredstava utvrđuje se temeljem elaborata ovlaštenog vještaka građevinske struke ili temeljem troškovnika kojeg je izradio Jedinstveni upravni odjel.

S visinom uloženih sredstava iz prethodnog stavka ovog članka mora se suglasiti gradonačelnik.

Najmoprimcu se uložena sredstva u stan vraćaju nakon predaje stana u posjed Gradu Mali Lošinj u visini ulaganja utvrđenoj prethodnim stavcima ovog članka umanjenoj za amortizaciju nastalu od trenutka ulaganja do povrata.

IV. POSTUPAK I UVJETI ZA DAVANJE SUGLASNOSTI NA ZAMJENU STANOVA

Članak 44.

Najmoprimci mogu stanove koje koriste po osnovu ugovora o najmu zamijeniti uz prethodnu suglasnost gradonačelnika.

Najmoprimci mogu podnijeti zahtjev za zamjenom stana kojeg koriste po osnovi Ugovora o najmu stana.

Odluku o zahtjevu stana za zamjenu stana donosi gradonačelnik.

Gradonačelnik donosi Odluku o zahtjevu na zamjenu stana na prijedlog Povjerenstva za davanje stanova u najam.

Članak 45.

Najmoprimci su dužni u roku od 15 dana od dana dostave suglasnosti sklopiti nove ugovore o najmu stana.

Ugovor iz stavka 1. ovog članka sklapa se na određeno vrijeme, do kraja isteka vremena na koji je bio zaključen prvotni ugovor.

V. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 46.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o davanju gradskih stanova i stambenih prostora u najam (Službene novine Primorsko-goranske županije br. 36/12, 8/13 i 28/16).

Po isteku vremena važenja ugovora o najmu na određeno vrijeme koji su sklopljeni ili obnovljeni temeljem Odluke iz stavka 2. ovog članka, uvjeti za sklapanje novih ugovora utvrđuju se prema odredbama ove Odluke.

KLASA: 371-07/22-01/02

URBROJ: 2213/01-01-22

Mali Lošinj, 15. prosinca 2022.

GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE

Predsjednik

Dubravko Devčić, dr. med. vet., v. r.

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=2253&mjesto=10005&odluka=90
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr