44.
Na
temelju članka 66. Zakona o gospodarenju otpadom („Narodne novine“ broj:
84/21.), Pravilnika o gospodarenju otpadom („Narodne novine“ broj: 106/22.) i
članka 48. stavak 1. točka 3. Statuta Općine Vinodolske općine („Službene
novine Primorsko-goranske županije“ broj: 40/09., 15/13., 30/13.-pročišćeni
tekst, 7/18., 2/19., 13/20., 41/20.-pročišćeni tekst i 8/21.), Općinsko vijeće
Općine Vinodolske općine na 12. sjednici održanoj 14. prosinca 2022., donosi
ODLUKU
o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
na području Općine Vinodolske općine
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom se propisuje način pružanja javne usluge sakupljanja
miješanog komunalnog otpada, biootpada, otpadnog papira, metala, stakla,
plastike, tekstila, opasnog komunalnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada,
adresa reciklažnog dvorišta, kao i način i uvjeti određivanja naknade za
gospodarenje komunalnim otpadom na području Općine Vinodolske općine.
Članak 2.
Cilj ove Odluke je uspostava javnog, kvalitetnog, postojanog i
ekonomski održivog i učinkovitog sustava sakupljanja komunalnog otpada na
području Općine Vinodolske općine, u skladu s načelima održivog razvoja,
zaštite okoliša, gospodarenja otpadom i zaštitom javnog interesa.
Članak 3.
Ova Odluka sadrži sljedeće:
1. kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada,
2. standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje otpada,
3. najmanju učestalost odvoza otpada na području naselja Općine
Vinodolske općine,
4. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu,
5. područje pružanja javne usluge,
6. iznos cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženjem
načina na koji je određena,
7. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po
prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,
8. odredbe o načinu pojedinačnog korištenja javne usluge,
9. odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika,
10. odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za
pojedinog Korisnika usluge,
11. način određivanja udjela Korisnika usluge u slučaju kad su
korisnici usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici i
koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,
12. odredbe o ugovornoj kazni,
13. opće uvjete ugovora s korisnicima,
14. kriterij za određivanje Korisnika usluge u čije ime Općine
Vinodolske općine preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge,
15. odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje otpada i
mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta,
16. odredbe o količini krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem
tekstu: glomazni otpad) koji se preuzima u okviru javne usluge,
17. odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju
nastupanja posebnih okolnosti (elementarna nepogoda, katastrofa i sl.),
18. lokaciju na kojoj se može osigurati obavljanje obrade
glomaznog otpada mobilnim uređajem u okviru javne usluge.
Članak 4.
Na postupke koji se vode u vezi s izvršenjem ove Odluke u dijelu
koji nije posebno uređen Zakonom o gospodarenju otpadom, supsidijarno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku.
II. KORISNIK JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA
KOMUNALNOG OTPADA
Članak 5.
(1) Korisnik javne usluge na području Općine Vinodolske općine je
vlasnik cijele nekretnine ili njezinog posebnog dijela. Proizvođač odnosno
posjednik otpada dužan je snositi trošak gospodarenja komunalnim otpadom na
području pružanja javne usluge kao fiksnog dijela cijene javne usluge (cijena
obvezne minimalne javne usluge) neovisno o količini predanog otpada.
(2) Korisnik javne usluge na području pružanja javne usluge može
biti korisnik cijele nekretnine ili njezinog posebnog dijela ukoliko je vlasnik
nekretnine ili njezinog posebnog dijela ugovorom prenio na korisnika cijele
nekretnine ili njezinog posebnog dijela obvezu plaćanja i o tome obavijestio
Davatelja javne usluge.
(3) Ukoliko se u istom objektu nalazi više stambenih/poslovnih
jedinica koje predstavljaju samostalnu uporabnu cjelinu i kao takve su
evidentirane u zemljišnim knjigama (etažno vlasništvo), Davatelj javne usluge
ovlašten je zadužiti vlasnika ili korisnika svake stambene/poslovne jedinice
kao zasebnog Korisnika javne usluge.
(4) Ukoliko se u istom objektu nalazi više stambenih/poslovnih
jedinica koje predstavljaju samostalnu uporabnu cjelinu ali kao takve nisu
evidentirane u zemljišnim knjigama (nije etažno vlasništvo), Davatelj javne
usluge ovlašten je zadužiti vlasnika ili korisnika svake stambene/poslovne
jedinice kao zasebnog Korisnika javne usluge ukoliko vlasnici/korisnici o tome
postignu sporazum.
(5) Više korisnika mogu sklopiti sporazum o udjelima u
zajedničkom korištenju javne usluge.
(6) Korisnici javne usluge iz stavaka 1 - 4 ovoga članka ovisno o
načinu korištenja nekretnine, trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja
(vlasnici i korisnici stanova, kuća, nekretnina za odmor) ili u svrhu
obavljanja djelatnosti ili druge svrhe, razvrstavaju se u kategoriju:
1. korisnika kućanstvo ili
2. korisnika koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog
otpada).
(7) Korisnik iz stavka 6. točke 2. ovoga članka je korisnik javne
usluge koji nije razvrstan u kategoriju kućanstvo, a koji nekretninu koristi u
svrhu obavljanja djelatnosti, što uključuje i iznajmljivače koji kao fizičke
osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim se
uređuje ugostiteljska djelatnost.
(8) Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina koja se u
razdoblju od najmanje 12 mjeseci ne koristi za stanovanje ili nije pogodna za
stanovanje, boravak ili obavljanje djelatnosti, odnosno nije useljiva. Trajno
nekorištenje nekretnine utvrđuje se na temelju očitovanja vlasnika nekretnine,
a dokazuje se temeljem podataka očitanja mjernih uređaja za potrošnju
električne energije ili plina ili pitke vode ili na drugi odgovarajući način
uključujući očevid lokacije.
III. NAČIN PRUŽANJA JAVNE USLUGE
Članak 6.
(1) Izračun cijene javne usluge vrši se po načelu „onečišćivač
plaća“ temeljem nazivnog volumena ugovorenog spremnika i broja pražnjenja
istoga.
(2) Spremnici (po standardima DIN 30740 odnosno DIN 30700 s
ugrađenim elementima koji omogućavaju registriranje svakog pražnjenja
spremnika) imaju volumen od 80, 120, 240, 660 i 1100 litara.
(3)Vlasnici ili korisnici stambenih i poslovnih objekata na
lokacijama na kojima ne postoje tehničke pretpostavke za siguran pristup i
kretanje vozila za odvoz otpada Davatelja javne usluge, odnosno gdje postoje
ograničenja zbog lokacije, tipa nekretnine, nepristupačnosti ili tehničkih
uvjeta, dužni su u dogovoru s Davateljem javne usluge koristiti najbliže
postavljene zajedničke spremnike na površini javne namjene koja se tada smatra
obračunskim mjestom Korisnika usluge.
(4) Za stambeni objekt u kojem se nalazi više stambenih jedinica
koje predstavljaju samostalnu uporabnu cjelinu i kao takve su evidentirane u
zemljišnim knjigama (etažno vlasništvo) vlasnici ili korisnici mogu zatražiti
od Davatelja usluge zaduženje i korištenje zajedničkog spremnika. Volumen zajedničkog
spremnika određuje se zbrojem volumena zaduženih pojedinačnih spremnika svakog
vlasnika ili korisnika, čemu odgovara i udio u zajedničkom spremniku. Zahtjev
za korištenje zajedničkog spremnika Davatelju usluge može podnijeti upravitelj
zgrade, svi vlasnici ili korisnici zgrade ili ovlašteni predstavnik u pisanoj
formi.
IV. OPĆI UVJETI UGOVORA O NAČINU KORIŠTENJA
JAVNE USLUGE
Članak 7.
Davatelj javne usluge i usluge koja se pruža na zahtjev Korisnika
usluge iz članka 1. ove Odluke je Eko - Murvica d.o.o. Trg Stjepana Radića
1/II, Crikvenica, OIB 58401982639, (u daljnjem tekstu: Davatelj javne usluge).
Članak 8.
Općim uvjetima iz ove Odluke određuje se Davatelj javne usluge na
području Općine Vinodolske općine, te obveze Davatelja i Korisnika javne usluge.
Članak 9.
(1) Javna usluga iz članka 1. ove Odluke uključuje sljedeće
usluge:
– uslugu prikupljanja na lokaciji obračunskog mjesta i korisnika
usluge i na javnim površinama:
1. miješanog komunalnog otpada,
2. biootpada,
3. reciklabilnog komunalnog otpada i
4. glomaznog otpada jednom godišnje te
– uslugu preuzimanja otpada u reciklažnom dvorištu,
– uslugu prijevoza i predaje otpada ovlaštenoj osobi.
(2) Usluga koja se pruža na zahtjev Korisnika usluge obuhvaća
preuzimanje uz naknadu miješanog komunalnog otpada, biootpada i glomaznog
otpada na lokaciji obračunskog mjesta Korisnika usluge u slučaju iznimnog
preuzimanja veće količine otpada.
(3) Javna usluga i usluga na zahtjev Korisnika usluge se pružaju
na području Općine Vinodolske općine.
Članak 10.
Broj planiranih primopredaja spremnika mora se odrediti u skladu
sa sljedećom minimalnom učestalošću:
- najmanje jednom tjedno za biootpad,
- najmanje jednom mjesečno za reciklabilni otpad,
- najmanje jednom u dva tjedna za miješani komunalni
otpad.
Davatelj usluge ovlašten je odrediti učestalost odvoza, izraditi
kalendar odvoza i dostaviti ga svim korisnicima, te ga objaviti na svojoj
mrežnoj stranici.
Standardi obavljanja javne usluge
Članak 11.
Davatelj javne usluge je dužan pružati, a Korisnik usluge dužan
je koristiti javnu uslugu iz članka 1. ove Odluke u skladu sa sljedećim
standardima:
- Korisniku usluge mora biti osigurana mogućnost odvojene predaje
otpada na njegovom obračunskom mjestu i korištenjem reciklažnog dvorišta, te
zajedničkih spremnika postavljenih na javnoj površini i odvoz glomaznog otpada
s lokacije obračunskog mjesta,
- odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada i biootpada
obavlja se putem spremnika na obračunskom mjestu Korisnika usluge ili na javnoj
površini putem zajedničkih spremnika na način da se otpadni papir i karton
prikuplja odvojeno od biootpada.
U okviru javne usluge Korisnici koji su kućanstvo na svome
obračunskome mjestu imaju pravo na nenaplatan odvoz 2 m3
glomaznog otpada godišnje.
Obveze davatelja javne usluge
Članak 12.
(1) Davatelj javne usluge je dužan:
1. osigurati Korisniku usluge spremnike za primopredaju miješanog
komunalnog otpada, biootpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
2. označiti spremnike oznakom,
3. dostaviti Korisniku usluge Obavijest,
4. preuzeti sadržaj spremnika od Korisnika usluge,
5. odgovarati za sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge,
6. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom
primopredaje odgovara vrsti otpada koji se odlaže u navedeni spremnik, a čija
se primopredaja obavlja,
7. osigurati provjeru podataka navedenih u Izjavi.
(2) Davatelj usluge je dužan osigurati uvjete kojima se ostvaruje
pojedinačno korištenje javne usluge uključivo i kad više Korisnika koristi
zajednički spremnik.
(3) Veličinu i druga bitna svojstva spremnika ili kombinacije
spremnika za sakupljanje otpada koju predlaže Davatelj javne usluge određuje se
na način da ponuđeni spremnik bude primjeren potrebi pojedinog Korisnika usluge
za pojedino obračunsko mjesto, na način da ukupan volumen ne prelazi nazivni
volumen najvećeg spremnika iz članka 6. st. 2. ove Odluke.
(4) Ako potrebe korisnika premašuju početni preuzeti zaduženi
volumen spremnika za odlaganje miješanog komunalnog otpada i biootpada,
Davatelj usluge će na zahtjev Korisnika usluge ili na temelju vlastite procjene
povećati broj spremnika ili povećati nazivni volumen odgovarajućeg spremnika.
Obveze Korisnika javne usluge
Članak 13.
(1) Korisnik usluge je dužan:
1. koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi
nekretnina korisnika usluge na način da proizvedeni komunalni otpad predaje
putem zaduženog spremnika na ugovorenom mjestu primopredaje u vrijeme
primopredaje sukladno Planu / rasporedu odvoza Davatelja usluge,
2. omogućiti davatelju usluge pristup spremniku na mjestu
primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini,
3. postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na
način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja
otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa
otpada,
4. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom
mjestu korisnika usluge, te kad više korisnika koristi zajednički spremnik
zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu odgovarati za
obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika,
5. platiti davatelju usluge iznos cijene javne usluge za
obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je
nekretnina koja se trajno ne koristi,
6. predati opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište odnosno
postupiti s istim u skladu s propisom kojim se uređuje gospodarenje posebnom
kategorijom otpada, osim korisnika koji nije kućanstvo,
7. predati odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni
komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad sukladno propisanoj
općoj obvezi odvojenog sakupljanja otpada,
8. predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu
nastanka,
9. dostaviti davatelju usluge ispunjenu Izjavu o načinu
korištenja javne usluge,
10. omogućiti davatelju javne usluge označavanje spremnika
odgovarajućim natpisom i oznakom,
13. pravovremeno obavijestiti Davatelja usluge o promjeni
podataka navedenih u Izjavi, a najkasnije u roku od 15 dana od dana nastanka
promjene.
(2) U slučaju promjene vlasnika nekretnine, davanja u najam/zakup
iste ili promjene podataka navedenih u Izjavi potrebno je dostaviti sljedeće
dokumente:
- Kupoprodajni ugovor ili
- Ugovor o darovanju ili
- Ugovor o najmu ili
- Ugovor o zakupu ili
- Neki drugi dokument iz kojeg je vidljiva promjena (npr.
Rješenje o nasljeđivanju).
(3) Dokumentacija iz stavka 2. ovog članka se može predati
pisanim putem redovnom ili elektronskom poštom ili osobno, na adresu sjedišta
davatelja javne usluge.
(4) Korisnici koji propuste obavijestiti Davatelja usluge o
nastaloj promjeni snosit će nastale troškove do trenutka kada Davatelj zaprimi
propisanu obavijest o promjeni. Iznimno, u slučaju nasljeđivanja nekretnine,
novi Korisnik usluge dužan je podmiriti ukupan dug umrlog Korisnika.
(5) Ukoliko Korisnik usluge iskaže potrebu za ukupnim volumenom
spremnika većim od maksimalnog volumena iz čl. 12. st. 3. ove Odluke, sklopit
će s Davateljem usluge poseban ugovor sukladno važećem cjeniku Davatelja
usluge.
(6) Organizatori manifestacija na javnim površinama dužni su s
Davateljem usluge sklopiti poseban ugovor o zbrinjavanju komunalnog otpada
sukladno važećem cjeniku Davatelja usluge.
Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu
Članak 14.
(1) Dokaz o izvršenju javne usluge preuzimanja miješanog
komunalnog otpada je digitalna evidencija Davatelja javne usluge kojom se
evidentiraju očitanja barkoda ili RFID čipa koji se nalazi na spremniku
Korisnika javne usluge, bilo da se radi o individualnom ili zajedničkom spremniku,
kod preuzimanja istog na obračunskom mjestu Korisnika javne usluge.
(2) Davatelj javne usluge može voditi digitalnu evidenciju
preuzimanja korisnog otpada kojeg Korisnik javne usluge predaje na svom
obračunskom mjestu.
(3) Davatelj javne usluge je dužan voditi evidenciju preuzimanja
otpada na reciklažnom dvorištu i preuzimanja glomaznog otpada.
Članak 15.
Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu sadrži podatke o:
- Korisniku usluge,
- korištenju javne usluge za obračunsko mjesto,
- korištenju reciklažnog dvorišta,
- korištenju usluge preuzimanja glomaznog otpada.
Odvojeno skupljanje komunalnog otpada
Članak 16.
(1) Komunalni otpad se odvojeno sakuplja putem:
1. vreća s logotipom Davatelja usluge,
2. individualnih ili zajedničkih spremnika,
3. zajedničkih spremnika na javnim površinama,
4. reciklažnih dvorišta,
5. preuzimanja od strane Davatelja javne usluge na zahtjev
(poziv) Korisnika javne usluge u dogovoreno vrijeme.
(2) Davatelj javne usluge s Korisnicima javne usluge temeljem
mjesta primopredaje spremnika i podataka iz izjave Korisnika ugovara vrstu
spremnika za pojedine Korisnike.
Vreće
Članak 17.
(1) Vreće za sakupljanje miješanog komunalnog otpada Korisnik
javne usluge preuzima kod Davatelja javne usluge uz plaćanje cijene javne usluge
za količinu predanog miješanog komunalnog otpada ovisno o nazivnom volumenu
vreće.
(2) Vreće za sakupljanje reciklabilnog otpada Davatelj javne
usluge ustupa Korisniku javne usluge bez naknade.
(3) Davatelj javne usluge može vreće označiti barkodom Korisnika
javne usluge i o predaji istih voditi evidenciju, te ne dodjeljivati vreće za
sakupljanje reciklabilnog otpada Korisniku javne usluge ukoliko ih isti ima u
evidenciji Davatelja javne usluge kao neiskorištene.
Spremnici za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada
Članak 18.
(1) Spremnik za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada se mora
nalaziti na području pružanja javne usluge određenom ovom Odlukom.
(2) Korisnici javne usluge – kućanstva koriste spremnik/vreću na
svom obračunskom mjestu za odlaganje miješanog komunalnog otpada, papira,
metala, plastike i stakla, odnosno zajednički spremnik za odlaganje miješanog
komunalnog otpada.
(3) Korisnici javne usluge – kućanstva koriste spremnike za
odlaganje opasnog komunalnog otpada u reciklažnom dvorištu.
(4) Korisnici javne usluge pravne osobe ili fizičke osobe –
obrtnici za odlaganje miješanog komunalnog otpada koriste:
- individualne spremnike/vreće,
- zajedničke spremnike koji se nalaze na javnoj površini.
(5) Korisnici javne usluge pravne osobe ili fizičke osobe -
obrtnici su dužni opasni komunalni otpad/opasni otpad i reciklabilni otpad
zbrinjavati kod ovlaštenog sakupljača uz propisanu prateću dokumentaciju.
(6) Korisnici javne usluge pravne osobe ili fizičke osobe -
obrtnici koji predaju otpad ovlaštenim sakupljačima / prijevoznicima, a ne
Davatelju javne usluge, dužni su Davatelju javne usluge najkasnije do kraja
veljače tekuće godine za prethodnu godinu dati podatke o predanim količinama i
vrstama otpada (ključni broj i naziv otpada).
Informiranje javnosti
Članak 19.
(1) Davatelj javne usluge i Općina Vinodolska općina su dužni na
svojoj mrežnoj stranici objaviti i ažurno održavati popis koji sadrži sljedeće
informacije:
- lokaciju, radno vrijeme i način korištenja reciklažnog
dvorišta,
- uputu o preuzimanju glomaznog (krupnog) otpada na zahtjev
Korisnika,
- brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za
preuzimanje EE otpada,
- brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za
preuzimanje građevnog otpada koji sadrži azbest,
- brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za
preuzimanje otpadnih motornih vozila,
- uputu o kompostiranju za Korisnike koji individualno
kompostiraju biootpad.
(2) Davatelj javne usluge je osim informacija navedenih u stavku
1. ovog članka dužan na svojim mrežnim stranicama objavljivati i:
- obavijest koja mora sadržavati plan odvoza s datumima miješanog
komunalnog otpada, biootpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
- uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biootpadom i
reciklabilnim komunalnim otpadom,
- lokacije na kojima se spremnici za odvojeno sakupljanje
komunalnog otpada izravno ustupaju Korisniku javne usluge.
Biootpad
Članak 20.
(1)S biootpadom su korisnici javne usluge – kućanstva dužni
postupati na jedan ili više od slijedećih načina:
1. samostalno kompostirati,
2. predavati u zasebnim individualnim ili zajedničkim spremnicima
ovisno o ugovorenom načinu pružanja javne usluge.
(2) Biootpad su korisnici javne usluge – pravne osobe ili fizičke
osobe – obrtnici dužni predavati ovlaštenom sakupljaču ili Davatelju javne
usluge ukoliko je ugovorena ta usluga, uz naknadu i temeljem propisane prateće
dokumentacije.
Članak 21.
(1) U slučaju samostalnog kompostiranja Korisnik javne usluge je
dužan kompostirati otpad na način da ne ugrožava okoliš u skladu sa
higijensko-sanitarnim uvjetima.
(2) Korisnik javne usluge je dužan kompostirati isključivo zeleni
otpad i biootpad iz vlastitog kućanstva.
(3) Kompostiranje iz prethodnog stavka se može vršiti isključivo
u:
1. tipskim komposterima koje je Korisnik javne usluge zadužio od
Davatelja javne usluge,
2. komposterima koje je Korisnik javne usluge sam nabavio, te
pribavio pozitivno mišljenje Davatelja usluge,
3. kompostnim hrpama koje ne smiju biti veće od 2 m3 ukoliko se radi o individualnom stanovanju.
(4) Komposteri/kompostne hrpe ne smiju širiti neugodan miris i
moraju biti smještene najmanje 2 m od granice susjedne parcele.
(5) Kompostiranje se može vršiti u komposterima od 60 litara
maksimalno u slučaju kada kompostiranje vrši Korisnik javne usluge iz
višestambenog objekta.
(6) Kompostirati se može isključivo u kontroliranim uvjetima,
korištenjem enzima, kalifornijskih crva i/ili prirodnim putem bez dodataka.
(7)U slučaju neprimjerenog načina kompostiranja koje za
posljedicu ima neugodan miris, prisutnost glodavaca i sl. Davatelj javne usluge
može zabraniti kompostiranje Korisniku javne usluge u suradnji s komunalnim
redarstvom i naložiti plaćanje ugovorne kazne.
Članak 22.
Čišćenje i dezinfekciju spremnika za otpad dužni su vršiti
Korisnici javne usluge.
Otpadni papir i karton
Članak 23.
Korisnici javne usluge kućanstva su dužni predavati otpadni papir
i karton na jedan od slijedećih načina:
- putem individualnih spremnika na obračunskome mjestu Korisnika
usluge,
- putem zajedničkih spremnika na površini javne namjene,
- u reciklažnom dvorištu.
Članak 24.
Korisnici javne usluge pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici
su dužni predavati otpadni papir i karton na jedan od sljedećih načina:
- putem spremnika dodijeljenih od strane Davatelja javne usluge,
- u reciklažnom dvorištu (bez obzira na količinu) uz naknadu,
- ovlaštenim sakupljačima/prijevoznicima otpadnog papira i kartona.
Članak 25.
Korisnici javnih usluga koji nisu kućanstvo, a imaju veće
količine otpadnog papira i kartona, mogu s Davateljem javne usluge ugovoriti
dodjelu spremnika i učestalost odvoza prema potrebama i mogućnostima Davatelja
javne usluge.
Reciklažno dvorište
Članak 26.
(1) Adresa reciklažnog dvorišta za područje Općine Vinodolske
općine je Mavrići 92, 51244 Grižane Belgrad.
(2) Reciklažno dvorište je uspostavljeno je za naselja Bribir,
Grižane, Tribalj i Drivenik.
Članak 27.
(1) Reciklažno dvorište namijenjeno je predaji otpada koji se
zaprima na istom za Korisnike javne usluge – kućanstva.
(2) Korisnici javne usluge pravne osobe ili fizičke osobe –
obrtnici mogu uz naknadu predavati otpad koji se zaprima u reciklažnom dvorištu
isključivo u dogovoru sa Davateljem javne usluge koji upravlja reciklažnim
dvorištem, u količini i na način kako je to odredio Davatelj javne usluge koji
upravlja reciklažnim dvorištem.
Članak 28.
Na lokaciji reciklažnog dvorišta Davatelj usluge može osigurati
obavljanje obrade glomaznog otpada mobilnim uređajem.
Sakupljanje miješanog komunalnog otpada i biootpada
Članak 29.
(1) Korisnici javne usluge su dužni spremnike iznijeti do vremena
kako je naznačeno u Planu/rasporedu odvoza Davatelja javne usluge.
(2) Sav odloženi miješani komunalni otpad u spremnicima za
miješani komunalni otpad mora se nalaziti u spremniku, a poklopac mora biti
potpuno zatvoren.
(3) Otpad mora biti tako složen u spremniku da prilikom
pražnjenja sav gravitacijski ispadne iz spremnika.
Članak 30.
Korisnik javne usluge je dužan koristiti spremnike u skladu sa
njihovom namjenom.
Članak 31.
Predaja otpada putem individualnih ili zajedničkih spremnika se
vrši prema rasporedu odvoza kojeg dostavlja Davatelj javne usluge Korisniku javne
usluge na kraju kalendarske godine za iduću godinu.
Članak 32.
(1) Sav odloženi biootpad mora se nalaziti u spremniku, a
poklopac mora biti potpuno zatvoren.
(2) Otpad mora biti tako složen u spremnik da prilikom pražnjenja
sav gravitacijski ispadne iz spremnika.
Članak 33.
Korisnici javne usluge koji koriste individualne spremnike,
kojima volumen miješanog komunalnog otpada ili biootpada premašuje volumen
kante, moraju višak otpada odlagati u vrećama Davatelja javne usluge volumena
40, 80, 120 litara, kroz čiju cijenu plaćaju sakupljanje, odvoz i oporabu ili
odlaganje dodatnog miješanog komunalnog ili biootpada.
Članak 34.
Zabranjeno je odlagati korisni otpad koji se može reciklirati,
biootpad, tekući otpad, žar, lešine životinja, baterije, akumulatore, autogume,
otpad iz klaonica, mesnica, ribarnica, opasni otpad, građevinski otpad u
spremnike za miješani komunalni otpad.
Članak 35.
U spremnike za biootpad se smiju odložiti samo ostaci iz
kućanstva (ostaci voća i povrća, talog kave, ljuske jajeta, vrećice za čaj,
papirnate maramice), ostaci iz vrta (lišće, korov, usitnjeno grmlje i živica,
ostaci cvijeća i vrtne zemlje) i ohlađeni pepeo.
Članak 36.
(1) Miješani komunalni otpad se prikuplja u spremnicima za
miješani komunalni otpad i u zajedničkim spremnicima koji se nalaze na javnim
površinama.
(2) Vreće za miješani komunalni otpad volumena 40, 80, 120 litara
mogu koristiti:
- Korisnici usluga svih kategorija u dogovoru s Davateljem usluge
ukoliko Davatelj usluge procijeni da nemaju uvjete za držanje spremnika - kante
- Korisnici svih kategorija ukoliko u kratkom vremenskom
razdoblju imaju potrebu za predavanjem veće količine otpada od one predviđene
spremnicima
Članak 37.
Biootpad se prikuplja u spremnicima za biootpad.
Članak 38.
(1) Spremnici za komunalni otpad kod Korisnika javne usluge
moraju imati oznaku naziva vrste otpada za koju je spremnik namijenjen, oznaku
Davatelja javne usluge i oznaku koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom
otpadu pridružena Korisniku javne usluge i obračunskom mjestu.
(2) Spremnici za komunalni otpad postavljeni na javnoj površini
moraju imati oznaku Davatelja javne usluge, naziv vrste otpada za koju je
spremnik namijenjen.
Članak 39.
(1) Davatelj javne usluge dužan je do 31.12. tekuće godine svakom
Korisniku dostaviti Kalendar odvoza otpada za iduću godinu.
(2) Kalendar odvoza otpada će Davatelj javne usluge objaviti i na
svojim mrežnim stranicama.
V. CIJENA JAVNE USLUGE
Članak 40.
(1) Cijena javne usluge se iskazuje kao zbroj cijene obvezne
minimalne javne usluge i cijene za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada.
(2) Obvezna minimalna javna usluga je iznos koji se osigurava radi
ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvalitete pružanja
javne usluge, kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju
svrhu.
(3) Na području pružanja javne usluge primjenjuje se:
1. jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika
usluge razvrstanog u kategoriju korisnika kućanstvo
i
2. jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika
usluge razvrstanog u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.
(4) Ako se na istom obračunskom mjestu isti korisnik može
razvrstati i u kategoriju kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije
kućanstvo, korisnik je dužan plaćati samo cijenu obvezne minimalne javne usluge
obračunanu za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.
(5) Cijena za količinu predanog miješanog komunalnog otpada na
području pružanja usluge je cijena pražnjenja spremnika miješanog komunalnog
otpada određenog nazivnog volumena i Korisniku se obračunava temeljem
evidencije o broju pražnjenja spremnika.
(6) Davatelj usluge dužan je iz prihoda od naplate cijene javne
usluge financirati troškove čija svrha je pružanje javne usluge uključujući
sljedeće:
1. troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada,
2. troškove prijevoza otpada,
3. troškove obrade miješanog komunalnog otpada i biootpada,
4. troškove koji su nastali radom reciklažnog dvorišta
zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području jedinice
lokalne samouprave za koje je uspostavljeno reciklažno dvorište,
5. troškove prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja
u okviru javne usluge i
6. troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u svezi
s javnom uslugom, a temeljem financijskog izvješća o poslovanju Davatelja javne
usluge i Plana ulaganja u sustav.
(7) Troškovi koje obuhvaća javna usluga usklađuju se po
financijskom izvješću Davatelja javne usluge i Planu ulaganja u sustav.
Obračun cijene javne usluge
Članak 41.
(1) Troškovi Davatelja javne usluge za izračun cijene obvezne
minimalne javne usluge raspoređuju se na zakonom propisane kategorije Korisnika
javne usluge sukladno odmjerenoj sposobnosti pojedine kategorije da proizvede
komunalni otpad i opterećenju sustava sakupljanja komunalnog otpada.
Iznos cijene obvezne minimalne javne usluge za kategoriju
Korisnika kućanstvo određuje se u mjesečnom iznosu od 75,00 kn odnosno 9,95 EUR
uvećano za PDV (po tečaju EUR za preračunavanje cijena 7,53450).
Iznos cijene obvezne minimalne javne usluge za kategoriju
Korisnika koji nije kućanstvo određuje se u mjesečnom iznosu od 250,00 kn
odnosno 33,18 EUR uvećano za PDV (po tečaju EUR za preračunavanje cijena
7,53450) uvećano za PDV.
(2) Cijenu obvezne minimalne javne usluge plaćaju svi Korisnici
javne usluge u svim obračunskim razdobljima godine s izuzetkom za nekretnine
koje se trajno ne koriste iz članka 5. stavka (8) ove Odluke.
(3) Obračunskim razdobljem smatra se period kalendarskog mjeseca.
Članak 42.
Cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada naplaćuje se sukladno broju stvarnih pražnjenja spremnika za miješani
komunalni otpad. Cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada određuje se prema izrazu:
C = JCV × BP × U
pri čemu je:
C – cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada izražena u kunama
JCV – jedinična cijena za pražnjenje nazivnog volumena spremnika
miješanog komunalnog otpada izražena u kunama sukladno cjeniku Davatelja javne
usluge
BP – broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u
obračunskom razdoblju sukladno podacima u Evidenciji
U – udio korisnika usluge u korištenju spremnika.
Članak 43.
Općina Vinodolska općina preuzima obvezu plaćanja javne usluge za
korisnike javne usluge koji ispunjavaju uvjete temeljem kriterija kojima se
određuju korisnici socijalne skrbi koji primaju zajamčenu minimalnu naknadu i
temeljem dodatnih kriterija koje odredi Općina Vinodolska općina.
Članak 44.
(1) Utvrđuju se kriteriji za umanjenje cijene javne usluge koji
potiču Korisnika javne usluge da odvojeno predaje biootpad, reciklabilni
komunalni otpad, glomazni otpad i opasni komunalni otpad od miješanog
komunalnog otpada te da, kad je to primjenjivo, kompostira biootpad.
(2) Uvjet za ostvarenje prava na umanjenje cijene javne usluge je
odvajanje reciklabilnog, biootpada, glomaznog, proizvodnog otpada te opasnog
komunalnog otpada od miješanog komunalnog otpada. Korisnik kojemu je izrečena
ugovorna kazna ili kazna komunalnog redara vezana za postupanje s otpadom gubi
pravo na umanjenje cijene javne usluge iz ovog članka u narednih 12 mjeseci od
dana izricanja iste.
(3) Davatelj usluge će sukladno cjeniku odobriti umanjenje cijene
javne usluge Korisniku javne usluge iz kategorije koja nije kućanstvo nakon što
ustanovi da Korisnik ispunjava sljedeće uvjete:
a) Korisnik na obračunskom mjestu posluje tijekom cijele godine
te s Davateljem usluge ugovori sakupljanje reciklabilnog otpada
b) Korisnik koji je iznajmljivač po kriterijima Zakona o
gospodarenju otpadom te s Davateljem usluge ugovori sakupljanje reciklabilnog
otpada
(4) Davatelj usluge odobrava umanjenje cijene javne usluge kod
Korisnika javne usluge kako slijedi:
a) umanjenje dobiva Korisnik kućanstvo koji kontinuirano pravilno
kompostira biootpad uz pisani pristanak na povremeni nadzor djelatnika
Davatelja javne usluge.
b) umanjenje dobiva Korisnik koji nije kućanstvo ali je fizička
osoba iznajmljivač po kriterijima Zakona o gospodarenju otpadom, koji
kontinuirano pravilno kompostira biootpad uz pisani pristanak na povremeni
nadzor djelatnika Davatelja javne usluge. Ovo umanjenje kumulira se s
umanjenjem iz st. 3. točke b) ovog članka.
VI. KORIŠTENJE JAVNE USLUGE U SLUČAJU
NASTUPANJA IZVANREDNIH OKOLNOSTI (VIŠA SILA)
Članak 45.
(1) Davatelj javne usluge se neće smatrati odgovornim za
kašnjenja u ispunjenju ili za neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano
neočekivanim i nepredvidivim okolnostima izvan njegove razumne kontrole, kao
što su radnje građanskih ili vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar,
poplava, eksplozija, rat, embargo, štrajkovi, ograničenja u prometu, lokalni
ili nacionalni neredi i nemiri, epidemije ili pandemije.
(2)U slučaju nastupa takvih kašnjenja u ispunjenju ili
neispunjenju javne usluge, Davatelj javne usluge će bez odgode obavijestiti
Korisnike usluga putem mrežnih stranica i/ili sredstava javnog informiranja o
njihovom nastupanju.
(3) Ispunjenje obveza Davatelja javne usluge iz Ugovora u slučaju
nastanka okolnosti iz stavka 1. ovog članka će se odgoditi ili promijeniti za
vrijeme njegovog trajanja.
UGOVOR O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE (u daljnjem
tekstu: Ugovor)
Članak 46.
(1) Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:
1. kad Korisnik usluge dostavi Davatelju usluge Izjavu ili
2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na
korištenje spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad Korisnik
usluge ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu. U slučaju kada Davatelj usluge
ima informaciju o vlasniku ili korisniku nekretnine koji nije podnio zahtjev za
zaključenje Ugovora o korištenju javne usluge, odbija zaprimiti pismeno Izjave
i/ili preuzeti spremnik, Davatelj usluge će istog evidentirati kao Korisnika
usluge i o tome obavijestiti Korisnika i Vinodolsku općinu.
(2) Bitne sastojke Ugovora čine Odluka, Izjava i cjenik javne
usluge.
(3) Davatelj javne usluge dužan je omogućiti Korisniku usluge
uvid u akte iz stavka 2. ovoga članka prije sklapanja i izmjene i/ili dopune
Ugovora i na zahtjev Korisnika usluge.
(4) Jedinica lokalne samouprave i Davatelj javne usluge dužni su
putem sredstava javnog informiranja, mrežne stranice, dostavom pisane
obavijesti ili na drugi za Korisnika usluge prikladni način osigurati da je
Korisnik usluge, prije sklapanja Ugovora ili izmjene i/ili dopune Ugovora,
upoznat s propisanim odredbama koje uređuju sustav sakupljanja komunalnog
otpada, Ugovorom i pravnim posljedicama.
(5) Davatelj javne usluge je dužan na svojoj mrežnoj stranici
objaviti i održavati poveznice na mrežne stranice Narodnih novina na kojima su
objavljeni Zakon i Uredba, digitalnu presliku Odluke, digitalnu presliku
cjenika i obavijest o načinu podnošenja prigovora sukladno obvezama iz posebnog
propisa kojim se uređuje zaštita potrošača.
Članak 47.
(1) Korisnik javne usluge dužan je dostaviti Davatelju javne
usluge Izjavu o načinu korištenja javne usluge.
(2) Izjava iz stavka 1. ovoga članka daje se na obrascu koji
sadrži sljedeće:
1. obračunsko mjesto,
2. podatke o Korisniku usluge (ime i prezime ili naziv pravne osobe
ili fizičke osobe – obrtnika te OIB i adresu),
3. mjesto primopredaje,
4. udio u korištenju spremnika,
5. vrstu, zapremninu i količinu spremnika sukladno ovoj Odluci,
6. broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada i
biootpada u obračunskom razdoblju,
7. očitovanje o kompostiranju biootpada,
8. očitovanje o korištenju nekretnine na obračunskom mjestu ili o
trajnom nekorištenju nekretnine,
9. obavijest Davatelja javne usluge o uvjetima kad se Ugovor o
načinu korištenja javne usluge smatra sklopljenim (u daljnjem tekstu: Ugovor),
10. izjavu Korisnika kojom potvrđuje da je upoznat s Ugovorom,
11. izjavu Korisnika da izričito pristaje na ispunjenje Ugovora
te potvrđuje da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani
raskid Ugovora ako usluga bude u potpunosti ispunjena,
12. izvadak iz cjenika javne usluge,
13. podatak o kategoriji korisnika.
(3) Podaci iz stavka 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave
u dva stupca od kojih je prvi prijedlog Davatelja javne usluge, a drugi
očitovanje Korisnika usluge.
(4) Korisnik javne usluge je dužan vratiti Davatelju javne usluge
dva primjerka Izjave iz stavka 1. ovoga članka s potpisom Korisnika usluge u
pisanom obliku u roku od 15 dana od dana zaprimanja.
(5) Davatelj javne usluge je dužan po zaprimanju Izjave sukladno
stavku 4. ovoga članka, Korisniku usluge vratiti jedan ovjereni primjerak
Izjave u roku od 8 dana od zaprimanja.
(6) Davatelj javne usluge je dužan primijeniti podatak iz Izjave
koji je naveo Korisnik usluge (stupac: očitovanje Korisnika usluge) kada je taj
podatak u skladu sa Zakonom, Pravilnikom i ovom Odlukom.
(7) Iznimno od stavka 6. ovoga članka Davatelj javne usluge
primjenjuje podatak iz Izjave koji je naveo Davatelj javne usluge (stupac:
prijedlog Davatelja javne usluge) u sljedećem slučaju:
1. kad se Korisnik usluge ne očituje o podacima iz stavka 2.
ovoga članka u roku iz stavka 4. ovoga članka
2. kad više Korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a među
korisnicima usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog
spremnika na način da zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio
Korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika koji je odredio Davatelj
javne usluge.
(8) Davatelj javne usluge može omogućiti davanje Izjave iz stavka
1. ovoga članka elektroničkim putem kad je takav način prihvatljiv Korisniku
usluge.
(9) Korisnik usluge dužan je obavijestiti Davatelja javne usluge
o svakoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 15 dana od dana kad je nastupila
promjena, kao i o svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka iz Izjave u roku
od 15 dana prije dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana promjena.
(10) Izjava popunjena od strane korisnika javne usluge smatra se
valjanom sve dok je korisnik javne usluge vlasnik nekretnine za koju je dana
Izjava, dok postoji nekretnina za koju je korisnik javne usluge popunio Izjavu
odnosno do trenutka dok korisnik javne usluge ne dokaže da se nekretnina trajno
ne koristi.
VIII. PRIGOVOR KORISNIKA JAVNE USLUGE
(REKLAMACIJA)
Članak 48.
(1) Davatelj javne usluge je dužan omogućiti Korisniku javne
usluge podnošenje pisanog prigovora sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, na
jedan od sljedećih načina:
- podnošenjem pisanog prigovora u poslovnim prostorijama
davatelja usluge u uredovnom radnom vremenu na adresi sjedišta Davatelja
usluge,
- dostavom prigovora poštanskim putem na adresu sjedišta
Davatelja usluge,
- dostavom prigovora na e mail adresu Davatelja usluge,
- dostavom prigovora na fax Davatelja usluge,
- osobno u sjedištu Davatelja javne usluge (radnim danom od
ponedjeljka do petka u vrijeme rada sa strankama).
(2) Davatelj javne usluge dužan je potvrditi primitak prigovora
(reklamacije).
(3) Davatelj javne usluge je dužan u poslovnim prostorijama
vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora.
(4) Osim obveze iz stavaka 1, 2. i 3. ovoga članka, Davatelj
javne usluge je dužan na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o
načinu podnošenja pisanog prigovora.
(5) Davatelj javne usluge je dužan u pisanom obliku odgovoriti na
prigovore u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora.
(6) Davatelj javne usluge dužan je osnovati povjerenstvo za
reklamacije potrošača u čijem radu sudjeluje i predstavnik udruge za zaštitu
potrošača.
(7) Korisnik javne usluge nakon primitka odgovora na pisani
prigovor iz stavka 1. ovog članka može podnijeti reklamaciju povjerenstvu iz
stavka 6. ovog članka.
(8) Povjerenstvo iz stavka 6. ovog članka mora pisano odgovoriti
korisniku javne usluge na zaprimljenu reklamacije u roku od 30 dana od dana
zaprimanja.
(9) U svezi s prigovorom odnosno reklamacijom koja se odnosi na
javne usluge korisnik usluge može pokrenuti sudski ili izvansudski postupak tek
nakon što je iscrpio put iz st. 7. ovog članka ili postupak utvrđen zakonom
kojim se uređuje opći upravni postupak u odnosu na zaštitu od postupanja
Davatelja javne usluge.
(10) Tijelo nadležno za postupanje po prigovoru korisnika usluge
radi zaštite svojih prava, odnosno pravnih interesa protiv postupanja davatelja
usluge, sukladno zakonu kojim se uređuje upravni postupak, je tržišna
inspekcija.
OBAVIJEST O SAKUPLJANJU MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA, BIOOTPADA I
RECIKLABILNOG KOMUNALNOG OTPADA
Članak 49.
(1) Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada,
biootpada i reciklabilnog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: obavijest) mora
sadržavati:
- plan s datumima i okvirnim vremenom primopredaje miješanog
komunalnog otpada, biootpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
- lokaciju, radno vrijeme i način korištenja usluga reciklažnog
dvorišta,
- plan s datumima preuzimanja glomaznog otpada u okviru javne
usluge,
- uputu o kompostiranju za Korisnika javne usluge koji kompostira
biootpad,
- uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biootpadom i
reciklabilnim komunalnim otpadom,
- kontakt podatke i način podnošenja zahtjeva za preuzimanje
komunalnog otpada na zahtjev Korisnika javne usluge,
- uputu o preuzimanju komunalnog otpada na zahtjev Korisnika
javne usluge.
(2) Davatelj javne usluge dužan je Korisniku javne usluge do
kraja prosinca tekuće kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti
Obavijest u pisanom obliku ili putem mrežne stranice kad je to Korisniku javne
usluge prihvatljivo.
X. UGOVORNA KAZNA
Članak 50.
(1) Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom koji je Korisnik
javne usluge dužan platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru.
(2) Iznos ugovorne kazne mora biti razmjeran troškovima
uklanjanja posljedica takvog postupanja.
(3) Smatra se da je Korisnik javne usluge postupio protivno
Ugovoru:
a) ako ne vrši predaju otpada Davatelju javne usluge, a na temelju
podataka očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije, pitke vode
ili na drugi način se utvrdi da je koristio nekretninu,
b) ako odlaže miješani komunalni otpad i/ili biootpad izvan
spremnika za miješani komunalni otpad i/ili biootpad,
c) ako odlaže opasni komunalni otpad u spremnike za miješani
komunalni otpad ili druge spremnike namijenjene reciklabilnom otpadu,
d) ako se poklopac spremnika ne može u potpunosti zatvoriti,
e) ako se uz spremnik nalazi rasuti otpad, otpad odložen u vrećice
koje nisu od Davatelja javne usluge ili su odložene druge vrste otpada bez
prethodne najave Davatelju javne usluge (EE otpad, glomazni otpad, opasni
komunalni otpad),
f) ako u vrećama/spremnicima za koristan otpad nije razvrstan
otpad po vrstama kako je predviđeno ovom Odlukom,
g) ako Korisnik u vreće za reciklabilni otpad odlaže miješani
komunalni otpad ili biootpad,
h) ako kompostira otpad na neprimjeren način ili ako Davatelj
javne usluge ustanovi da Korisnik, suprotno datoj izjavi, ne kompostira
biootpad, odnosno ako ne kompostira otpad na način kako je određeno ovom
Odlukom,
i) ako odloži glomazni, EE I sličan otpad na javnu površinu bez
prethodnog dogovora s Davateljem javne usluge,
j) Korisnik usluge spremnik vreću iznosi na pražnjenje suprotno
kalendaru odvoza za tu vrstu otpada
k) u svakom drugom slučaju kada Korisnik usluge postupi protivno
odredbama Zakona ili ove Odluke.
Za prekršaje od “b” do “g” i “j” ovog Stavka, kod prva tri uočena
postupanja protivna Ugovoru, Davatelj usluge dostavlja Korisniku usluge
Upozorenje na adresu objekta na kojoj su utvrđena postupanja protivno Ugovoru.
Članak 51.
Kad više Korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik, a ne
utvrdi se odgovornosti pojedinog Korisnika za postupanja protivno Ugovoru, svi
korisnici javne usluge koji koriste zajednički spremnik dužni su platiti
ugovornu kaznu. Visina kazne određuje se na način da se iznos za uklanjanje
štete ravnomjerno raspoređuje na sve Korisnike javne usluge koji se koriste
navedenim spremnicima, u jednakom iznosu, a najviše do iznosa godišnje cijene
obvezne minimalne javne usluge obračunane korisniku.
Članak 52.
(1) Djelatnici komunalne tvrtke utvrđuju je li određeni Korisnik
javne usluge postupio protivno Ugovoru, odnosno je li Korisnik javne usluge
dužnik plaćanja ugovorne kazne.
(2) Dokaz da je Korisnik javne usluge postupio protivno Ugovoru
može biti i fotografski zapis/video snimak spremnika/vreće ili otpada rasutog
ili neprimjereno odloženog na obračunskom mjestu.
(3) Ukoliko se Korisnik javne usluge zatekne u odlaganju otpada
na način protivan Ugovoru, komunalni redar ili djelatnik Davatelja javne usluge
dužan ga je fotografirati što čini prihvatljivi dokazni materijal za daljnje
postupanje komunalnog redara.
(4) Raspon visine ugovorne kazne određen je sljedećom
tablicom.
*datoteka se nalazi na kraju dokumenta*
(5) Visina cijene ugovorne kazne mora biti razmjerna troškovima
uklanjanja posljedica postupanja protivno Ugovoru iz članka 46. ove Odluke,
sukladno cjeniku Davatelja javne usluge, a najviše do iznosa godišnje cijene
obvezne minimalne javne usluge obračunane korisniku usluge.
XI. NADZOR
Članak 53.
(1) Nadzor nad primjenom odredbi Zakona o gospodarenju otpadom,
ove Odluke i drugih propisa donesenih na temelju Zakona u dijelu koji se odnosi
na javnu uslugu sakupljanja komunalnog otpada, spaljivanje otpada od strane
fizičkih osoba te na nepropisno skladištenje, ostavljanje, odbacivanje ili
odlaganje otpada od strane fizičke osobe ili nepoznatih osoba protivno Zakonu
provodi osoba koja obavlja poslove službe nadležne za komunalni red jedinice
lokalne samouprave (komunalni redar).
(2) Komunalni redar ovlašten je utvrditi identitet fizičke osobe
počinitelja odbacivanja otpada uvidom u osobni identifikacijski dokument ili na
drugi odgovarajući način.
(3) Fizička osoba počinitelj odbacivanja otpada dužna je na
zahtjev predočiti na uvid komunalnom redaru osobni identifikacijski dokument
radi utvrđivanja identiteta počinitelja odbacivanja otpada.
(4) Ako fizička osoba počinitelj odbacivanja otpada na zahtjev
komunalnog redara ne predoči na uvid osobni identifikacijski dokument radi
provjere identiteta, komunalni redar je ovlašten zatražiti pružanje pomoći od
djelatnika ministarstva nadležnog za unutarnje poslove radi utvrđivanja
identiteta počinitelja odbacivanja otpada.
(5) Ako komunalni redar utvrdi postojanje opravdane sumnje da je
opasni ili drugi otpad odbačen na nekretnini čiji vlasnik, odnosno posjednik,
ako vlasnik nekretnine nije poznat, odnosno osoba koja, sukladno posebnom
propisu, upravlja određenim područjem (dobrom), ne dopušta pristup radi
utvrđivanja činjeničnog stanja u svezi odbačenog otpada, komunalni redar
ovlašten je zatražiti nalog suda i asistenciju djelatnika ministarstva
nadležnog za unutarnje poslove radi pristupa na nekretninu u svrhu utvrđivanja
činjenica.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 54.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o
načinu pružanja javne usluge („Službene novine Primorsko-goranske županije
broj: 31 od 15. prosinca 2021. godine).
Članak 55.
(1) Davatelj javne usluge i nadležno upravno tijelo Općine
Vinodolske općine izradit će akcijski plan uspostave sustava gospodarenja
komunalnim otpadom.
(2) Odredbe ove odluke za čiju primjenu nisu ispunjeni
tehničko-tehnološki uvjeti i/ili nisu izgrađene potrebne građevine, primjenjuju
se od dana ispunjenja tehničko tehnoloških uvjeta odnosno dobivanja uporabne
dozvole građevine.
Članak 56.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenim
novinama Primorsko-goranske županije”.
KLASA: 024-02/22-01/13
URBROJ: 2170-34-02-22-126
Bribir, 14. prosinca 2022.
Općinsko Vijeće Općine Vinodolske Općine
Predsjednik Općinskog vijeća
Dean Barac, v. r.