SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXX. - broj 23. Srijeda, 27. srpnja 2022.
KOMUNALNO DRUŠTVO KOMUNALAC JURDANI

3.

Na temelju članka 30. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (″Narodne novine“ broj 68/18, 110/18 i 32/20) direktor trgovačkog društva Komunalac d.o.o. Jurdani, Jurdani 50/b uz prethodnu suglasnost Gradskog vijeća Grada Opatije dana 13.07.2022. godine, donio je

OPĆE UVJETE

isporuke komunalne uslugeukopa pokojnika
unutar groblja

I. OPĆE ODREDBE 

Članak 1.

Ovim se Općim uvjetima isporuke komunalne usluge ukopa pokojnika unutar groblja (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) utvrđuju uvjeti isporuke komunalne usluge ukopa pokojnika unutar groblja na području Grada Opatije (u daljnjem tekstu: usluga), međusobna prava i obveze isporučitelja i korisnika usluge te način mjerenja, obračuna i plaćanja isporučene usluge.

Naslovno Društvo - KOMUNALAC D.O.O. JURDANI, JURDANI 50/B, OIB: 30295003016 (u daljnjem tekstu: Društvo) uslugu isporučuje na grobljima na području Grada Opatije kojima upravlja sukladno općim aktima Grada Opatije kojima se uređuju groblja.

Članak 2.

Bitni pojmovi u smislu Općih uvjeta jesu:

– groblje je ograđeni prostor zemljišta na kojem se nalaze grobna mjesta, prateće građevine i komunalna infrastruktura,

– isporučitelj usluge na grobljima na području Liburnije je Društvo,

– korisnik usluge je osoba koja s isporučiteljem usluge ugovara korištenje usluge, a koja ne mora ujedno biti i korisnik grobnog mjesta,

– korisnik grobnog mjesta je osoba kojoj je grobno mjesto dano na korištenje sukladno zakonu i općem aktu JLS kojim se uređuju groblja,

– usluge podrazumijevaju ispraćaj i ukop pokojnika unutar groblja sukladno propisima,

– ispraćaj je posljednji ispraćaj pokojnika koji započinje izlaskom iz mrtvačnice, a završava ukopom u grobno mjesto,

– ukop je priprema i uređenje grobnog mjesta te polaganje pokojnika ili posmrtnih ostataka u grobno mjesto.

II. UVJETI PRUŽANJA I KORIŠTENJA USLUGE  

Članak 3.

Društvo isporučuje uslugu sukladno važećoj zakonskoj regulativi iz domene komunalnog gospodarstva, pogrebnih usluga i upravljanja grobljem te Općim uvjetima.

Članak 4.

Za isporuku usluge Društvo raspolaže sa:

– odgovarajućim prostorijama i objektima,

– prostorima sa rashladnim komorama,

– uređenom mrtvačnicom s odrom za smještaj lijesa ili urne,

– odgovarajuće opremljenim radnicima,

– kolicima za prijevoz umrle osobe ili posmrtnih ostataka i vijenaca do mjesta ukopa,

– opremom, priborom i alatom za pripremu i obavljanje usluge.

Članak 5.

Pravo ukopa na grobljima iz članka 1. stavka 2. Općih uvjeta regulirano je općim aktom kojim se regulira sadržaj djelatnosti upravljanja i komunalne djelatnosti održavanja groblja.

Pravo ukopa na općem polju imaju, u pravilu, osobe koje su u trenutku smrti imale prebivalište na području JLS.

Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, na općem polju ukapaju se i osobe neutvrđenog identiteta, kao i osobe bez obitelji odnosno čija je obitelj nepoznata ili je nepoznatog boravišta, a umrle su na području JLS.

Trošak ukopa osoba iz stavka 3. ovoga članka snosi JLS, Odjel za zdravstvo i socijalnu skrb.

Članak 6.

Depozitorij/zajednička grobnica je grobno mjesto koje se ne dodjeljuje na korištenje, a u kojem Društvo na temelju zahtjeva korisnika usluge obavlja ukop pod sljedećim uvjetima:

– ako je pokojnik u trenutku smrti imao prebivalište na području JLS, a nema osigurano grobno mjesto ili

– ako će pokojnik ili posmrtni ostaci biti premješteni u drugi grad, općinu ili državu na konačni ukop.

Za ukop u depozitorij. plaća se mjesečna naknada.

Ukop u depozitorij može se izvršiti samo u dvostrukom (limenom i drvenom) lijesu.

Ukop u depozitorij može trajati najdulje godinu dana računajući od dana ukopa.

Nakon isteka roka iz stavka 4. ovoga članka, Društvo će ukopati pokojnika ili posmrtne ostatke na opće polje na trošak korisnika usluge.

Članak 7.

Ekshumacija i prijenos posmrtnih ostataka obavlja se sukladno zakonu kojim se uređuje zaštita pučanstva od zaraznih bolesti.

Iskop (ekshumacija) umrle osobe odnosno posmrtnih ostataka može se obaviti:

– na temelju zahtjeva zainteresirane osobe uz odobrenje nadležnog tijela, a radi premještaja u drugo grobno mjesto,

– po službenoj dužnosti, radi redovitog prekopa ili postupanja po odluci nadležnog tijela.

Iskopu umrle osobe odnosno posmrtnih ostataka mogu nazočiti osobe koje su isti zatražile.

Osim u slučaju redovitog prekopa grobnog mjesta te zbrinjavanja posmrtnih ostataka u slučaju odricanja korisnika grobnog mjesta od prava korištenja grobnog mjesta i posmrtnih ostataka sukladno općem aktu JLS kojim se uređuju groblja, iskop i prijenos pokojnika odnosno posmrtnih ostataka u zajedničku kosturnicu nije dozvoljen.

III. MEĐUSOBNA PRAVA I OBVEZE DRUŠTVA I KORISNIKA USLUGE 

Članak 8.

Društvo se obvezuje izvršiti uslugu za korisnika usluge u svemu sukladno propisima, pravilima struke i uz dužni pijetet prema pokojniku.

Društvo je dužno osigurati da se opraštanje od pokojnika obavi prema prethodno iskazanoj želji pokojnika, ukoliko je ista poznata, odnosno prema želi obitelji pokojnika ili prema želji korisnika usluge te u skladu sa propisima.

Članak 9.

Ukop se obavlja na temelju pisanog naloga korisnika usluge, a potpisuju ga korisnik usluge i ovlaštena osoba Društva.

Ovlaštena osoba Društva, prilikom zaprimanja naloga korisnika usluge za ukop, dužna je korisniku usluge pružiti sve potrebne informacije vezane uz organizaciju ukopa, kao i ponuditi mu kompletnu uslugu u svezi ukopa.

Po postignutom dogovoru o usluzi, korisnik usluge potpisuje nalog čime se ugovor o isporuci usluge smatra sklopljenim, a korisnik usluge pristaje na primjenu ovih Općih uvjeta te na ispostavu računa za dogovorenu uslugu.

  

Članak 10. 

Korisnik usluge obvezuje se Društvu dostaviti urednu dokumentaciju za ukop sukladno propisima te dati istinite podatke potrebne za isporuku usluge i to:

– podatke o umrloj osobi,

– podatke o korisniku usluge,

– podatke o grobnom mjestu u kojem želi da se obavi ukop. 

 

Članak 11. 

Ukoliko korisnik usluge raspolaže grobnim mjestom za ukop pokojnika (grobno mjesto pokojnika, vlastito grobno mjesto), tada će zajedno sa ovlaštenom osobom Društva identificirati grobno mjesto u koje će se ukopati pokojnik te dati pisanu suglasnost za ukop u identificirano grobno mjesto.

U slučaju da korisnik usluge nije u mogućnosti osobno poduzeti radnje iz stavka 1. ovoga članka, isti može drugoj osobi dati punomoć za poduzimanje navedenih radnji u ime i za račun korisnika usluge, ovjerenu od nadležnog tijela.

Za ukop u grobno mjesto člana obitelji korisnika grobnog mjesta ili treće osobe potrebna je prethodna pisana suglasnost korisnika grobnog mjesta, a u slučaju su-korištenja grobnog mjesta suglasnost svih korisnika grobnog mjesta.

Suglasnost iz stavka 3. ovoga članka daje se osobno u službenim prostorijama Društva ili se dostavlja Društvu pisanim putem s ovjerenim potpisima svih korisnika grobnog mjesta. 

 

Članak 12. 

Ukoliko korisnik usluge ne raspolaže grobnim mjestom za ukop pokojnika, isti najprije na propisanom obrascu Društva podnosi zahtjev za dodjelu grobnog mjesta na korištenje i zajedno sa ovlaštenom osobom Društva odabire grobno mjesto u koje će se izvršiti ukop.

Za odabrano grobno mjesto korisniku usluge izdaje se rješenje o pravu korištenja grobnog mjesta na ne/određeno vrijeme, sukladno općem aktu JLS kojim se uređuju groblja. 

 

Članak 13. 

Ukoliko se usluga dogovara za korisnika grobnog mjesta, tada uslugu dogovaraju članovi njegove obitelji ili punomoćnik.        

  

  Članak 14. 

Prije izlaganja pokojnika u odarnici, mora biti ishodovana dozvola mrtvozornika za ukop pokojnika.

Pokojnik se izlaže u drvenom lijesu i mora biti odjeven.

Posmrtni ostaci kremiranog pokojnika izloženi su u urni.

Ispraćaj pokojnika obavlja se nad zatvorenim lijesom s pokojnikom.           

 

Članak 15. 

Ispraćaj pokojnika od mrtvačnice do grobnog mjesta obavlja ovlaštena osoba Društva.

Ukopu pokojnika obvezno prisustvuje ovlaštena osoba Društva. radi nadzora nad provedbom ukopa, u smislu nadzora nad tehničkim uvjetima i evidentiranja ukopa.

Ukoliko se prilikom ukopa mora pomaknuti oprema ili uređaj grobnog mjesta ili okolnih grobnih mjesta, troškove oko uspostave prijašnjeg stanja snosi korisnik usluge.

Društvo vodi Grobni očevidnik i registar umrlih osoba sukladno podzakonskom aktu kojim se uređuje vođenje grobnog očevidnika i registra umrlih osoba.

Članak 16.

Ukop se obavlja svakog radnog dana od ponedjeljka do petka, u radnom vremenu koje određuje Društvo posebnim aktom kojim se uređuju pravila ponašanja na groblju..

Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, na zahtjev korisnika usluge Društvo može obaviti ukop i van radnog vremena određenog sukladno stavku 1. ovoga članka te subotom i nedjeljom u suglasju sa aktom iz stavka 1. ovog članka.

Ukop se ne obavlja na dan 2. studenog te u dane blagdana i neradnih dana određenih zakonom kojim se uređuju blagdani, spomendani i neradni dani u Republici Hrvatskoj.

Članak 17.

Vremenski termini u kojima je mrtvačnica na groblju otvorena za izlaganje i ispraćaj pokojnika određeni su aktom iz članka 16. Općih uvjeta.

Članak 18.

Društvo ne odgovara za odlaganje termina ukopa ukoliko je isto vezano za termin kremacije.

IV. NAČIN MJERENJA, OBRAČUNA I PLAĆANJA USLUGE

Članak 19.

Cijene usluge utvrđene su Cjenikom koji donosi Uprava Društva uz prethodnu suglasnost čelnika JLS.

Cjenik iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Društva, www.komunalac-opatija.hr .

Članak 20.

Sukladno Cjeniku iz članka 19. Općih uvjeta, Društvo za ugovorenu uslugu korisniku usluge obračunava cijenu usluge te ispostavlja račun koji sadrži rok dospijeća i način plaćanja usluge.

V. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 21.

Opći uvjeti objavit će se u “Službenim novinama PGŽ” i na mrežnim stranicama JLS te na oglasnoj ploči i na mrežnim stranicama Društva, www.komunalac-opatija.hr .

Članak 22.

Opći uvjeti stupaju na snagu osmoga dana od dana objave u “Službenim novinama PGŽ“.

Direktor:

Ervino Mrak, dipl. ing.

 

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=2230&mjesto=60065&odluka=3
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr