SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXX. - broj 3. Petak, 4. veljače 2022.
GRAD MALI LOŠINJ

4.

Na temelju članka 66. Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine, broj 84/21) i članka 32. Statuta Grada Malog Lošinja (Službene novine Primorsko – goranske županije, broj: 26/09, 32/09, 10/13 i 24/17 – pročišćeni tekst, 9/18, 9/21) Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja donijelo je dana 31. siječnja 2022. godine sljedeću

ODLUKU

o načinu pružanja javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada na području Grada Malog Lošinja

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovom Odlukom o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Malog Lošinja (u daljnjem tekstu: Odluka) propisuje se način pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biootpada, reciklabilnog komunalnog otpada, problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada kao i način gospodarenja komunalnim otpadom u vezi s ovom javnom uslugom te način određivanja, obračuna i strukturu cijene javne usluge na području Grada Malog Lošinja, a sve u skladu sa Zakonom o gospodarenju otpadom (u daljnjem tekstu: Zakon) .

(2) Javna usluga sakupljanja komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: javna usluga) podrazumijeva prikupljanje komunalnog otpada putem spremnika od pojedinog korisnika javne usluge i prijevoz i predaju tog otpada ovlaštenoj osobi za obradu tog otpada.

(3) Javna usluga je usluga od općeg interesa

(4) Javna usluga uključuje sljedeće usluge:

– uslugu prikupljanja na lokaciji obračunskog mjesta/mjesta primopredaje korisnika javne usluge:

1. miješanog komunalnog otpada

2. biootpada

3. reciklabilnog komunalnog otpada i

4. glomaznog otpada jednom godišnje te

– uslugu preuzimanja otpada u reciklažnom dvorištu

– uslugu prijevoza i predaje otpada ovlaštenoj osobi.

Članak 2.

(1) Cilj ove Odluke je uspostava javnog, kvalitetnog, postojanog i ekonomski učinkovitog sustava sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Malog Lošinja u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, održivog gospodarenja otpadom i zaštitom javnog interesa.

Pojmovi

Članak 3.

(1) Pojmovi koji se koriste u ovoj Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Malog Lošinja definirani su Zakonom o gospodarenju otpadom, i drugim podzakonskim aktima donesenima na temelju Zakona.

(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Odluci, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.

Sadržaj odluke

Članak 4.

(1) Ova Odluka sadrži sljedeće:

1. kriterij obračuna količine otpada,

2. standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje otpada,

3. najmanju učestalost odvoza otpada prema područjima,

4. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu,

5. područje pružanja javne usluge,

6. ugovor o korištenju javne usluge i opći uvjeti ugovora s korisnicima,

7. cijena javne usluge,

8. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,

9. odredbe o načinu pojedinačnog korištenja i prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika javne usluge,

10. odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika i način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su korisnici javne usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,

11. odredbe o ugovornoj kazni,

12. određivanje korisnika usluge u čije ime jedinica lokalne samouprave preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge,

13. kriterij za umanjenje cijene javne usluge,

14. odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje otpada i mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta,

15. odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja posebnih okolnosti uključujući elementarnu nepogodu, katastrofu i sl.,

16. odredbe o količini krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem tekstu: glomazni otpad) koji se preuzima u okviru javne usluge,

17. lokacije na kojoj se može osigurati obavljanje obrade glomaznog otpada mobilnim uređajem u okviru javne usluge,

18. Nadzor provođenja odluke.

Članak 5.

(1) Na postupke koji se vode u vezi s izvršenjem ove Odluke, u dijelu koji nije posebno uređen Zakonom supstidijarno se primjenjuju odredbe važećeg Zakona o općem upravnom postupku.

Davatelj javne usluge

Članak 6.

(1) Davatelj javne usluge i usluge koja se pruža na zahtjev korisnika javne usluge iz članka 1. ove Odluke je trgovačko društvo Komunalne usluge Cres Lošinj d.o.o., Turion 20/A, 51557 Cres, OIB: 43600498596 (u daljnjem tekstu: Davatelj javne usluge) .

(2) Davatelj javne usluge dužan je:

1. gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno redu prvenstva gospodarenja otpadom i način na koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili otpadom koji ima drukčija svojstva,

2. pružati javnu uslugu u skladu Zakonom o gospodarenju otapdom i ovom Odlukom,

3. snositi sve troškove gospodarenja prikupljenim otpadom, osim troškova postupanja s reciklabilnim komunalnim otpadom koji se sastoji pretežito od otpadne ambalaže,

4. osigurati korisniku usluge spremnike za primopredaju komunalnog otpada,

5. preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge i to odvojeno miješani komunalni otpad, biootpad, reciklabilni komunalni otpad i glomazni otpad,

6. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja,

7. osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje javne usluge neovisno o broju korisnika usluge koji koriste zajednički spremnik,

8. predati sakupljeni reciklabilni komunalni otpad osobi koju odredi Fond,

9. voditi evidencije propisane člankom 82. Zakona o gospodarenju otpadom,

10. na spremniku održavati natpis sukladno Zakonu o gospodarenju otpadom,

11. osigurati sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge,

12. predati miješani komunalni otpad u centar za gospodarenje otpadom sukladno Planu gospodarenja otpadom Republike Hrvatske,

13. obračunati cijenu javne usluge na način propisan Zakonom o gospodarenju otpadom, ovom Odlukom i cjenikom,

14. na računu za javnu uslugu navesti sve elemente temeljem kojih je izvršio obračun cijene javne usluge, uključivo i porez na dodanu vrijednost određen sukladno posebnom propisu kojim se uređuje porez na dodanu vrijednost,

15. voditi evidenciju prihoda i rashoda od javne usluge tako da je u svakom trenutku moguće utvrditi postojeće prihode i rashode od javne usluge,

16. predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave podnijeti Izvješće o radu, iz članka 69. Zakona o gospodarenju otpadom, do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu i dostaviti ga Ministarstvu.

Korisnik javne usluge

Članak 7.

(1) Korisnik javne usluge na području pružanja usluge (u daljnjem tekstu: korisnik usluge) je vlasnik nekretnine odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge ili stvarni korisnik nekretnine.

(2) Korisnici javne usluge iz stavka 1. ovoga članka ovisno o načinu korištenja nekretnine, trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja (vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor) ili u svrhu obavljanja djelatnosti ili druge svrhe, razvrstavaju se u kategoriju:

1. korisnika kućanstvo ili

2. korisnika koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog otpada) .

(3) Korisnik iz stavka 2. točke 2. ovoga članka je korisnik javne usluge koji nije razvrstan u kategoriju kućanstvo, a koji nekretninu koristi u svrhu obavljanja djelatnosti, što uključuje i iznajmljivače koji kao fizičke osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim se uređuje ugostiteljska djelatnost.

(4) Ako se na istom obračunskom mjestu korisnik može razvrstati u kategoriju kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo, korisnik je dužan plaćati samo cijenu minimalne javne usluge obračunatu za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.

(5) Korisnik usluge je dužan:

1. koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi nekretnina korisnika usluge na način da proizvedeni komunalni otpad predaje putem spremnika,

2. omogućiti davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini,

3. postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada,

4. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu korisnika usluge, te kad više korisnika koristi zajednički spremnik zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika,

5. platiti davatelju usluge iznos cijene javne usluge za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je nekretnina koja se trajno ne koristi,

6. predati opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište odnosno postupiti s istim u skladu s propisom kojim se uređuje gospodarenje posebnom kategorijom otpada, osim korisnika koji nije kućanstvo,

7. predati odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad,

8. predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu nastanka,

9. dostaviti davatelju usluge ispunjenu Izjavu o načinu korištenja javne usluge,

10. omogućiti davatelju javne usluge označivanje spremnika odgovarajućim natpisom i oznakom.

1. KRITERIJ OBRAČUNA KOLIČINE OTPADA

Članak 8.

(1) Izračun cijene javne usluge za sve korisnike usluge vrši se temeljem volumena spremnika mješanog komunalnog otpada izražen u litrama i broja pražnjenja istoga u obračunskom razdoblju.

2. STANDARDNE VELIČINE I DRUGA BITNA SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE OTPADA

Članak 9.

(1) Standardne veličine spremnika određuju se kako bi se omogućilo njihovo pražnjenje pomoću specijalnih komunalnih vozila sa sustavima za podizanje spremnika, u skladu s uvjetima zaštite na radu.

(2) Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje komunalnog otpada na području Grada Malog Lošinja su plastični ili metalni spremnici volumena 120 litara, 240 litara, 660 litara, 1.100 litara, polupodzemni spremnici i zvona volumena 3.000 litara i 5.000 litara i drugi standardni volumeni.

(3) Otpadomjer odnosno uređaj za evidenciju količine (volumena) otpada se smatra spremnikom volumena od 25 l.

(4) Spremnik za sakupljanje komunalnog otpada se mora nalaziti na području pružanja javne usluge određenom ovom Odlukom.

(5) Korisnici javne usluge za odlaganje miješanog komunalnog otpada koriste zeleni polupodzemni spremnik na svom obračunskom mjestu odnosno iznimno individualne spremnike drugih standardnih volumena ako ne postoji mogućnost korištenja polupodzemnih spremnika.

(6) Polupodzemni i ostali spremnici za miješani komunalni otpad (zeleni spremnici) koji se nalaze na javnim površinama opremljeni su uređajem – otpadomjerom za mjerenje volumena spremnika predanog otpada.

(7) Polupodzemni i ostali spremnici za miješani komunalni otpad (zeleni spremnici) koji se nalaze na obračunskom mjestu korisnika usluge moraju imati jedinstvenu oznaku koju je moguće nedvosmisleno povezati s vlasnikom spremnika i očitati elektroničkim uređajem – „barcode“ oznaku. Spremnik za miješani komunalni otpad uz prethodno navedenu jedinstvenu oznaku mora biti opremljen i elektroničkim čipom.

(8) Položaj i broj spremnika prema veličini određuje se u odnosu na broj korisnika javne usluge.

(9) Spremnici za prikupljanje komunalnog otpada moraju imati s vanjske strane oznaku koja sadrži naziv osobe koja prikuplja otpad putem tog spremnika, naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen te kratku uputu o otpadu koji se sakuplja putem tog spremnika.

Članak 10.

(1) Korisnici javne usluge za odlaganje miješanog komunalnog otpada koriste:

- polupodzemni spremnik sa otpadomjerom na mjestu primopredaje otpada,

- zeleni spremnik na mjestu primopredaje otpada. Na zelenom spremniku je natpis: OSTATNI OTPAD

(2) Korisnici javne usluge koriste sljedeće vrste spremnika za odlaganje reciklabilnog otpada na eko-otocima:

- PLAVI spremnik za papir i karton,

- ŽUTI spremnik za plastiku i Al-Fe ambalažu (metale /limenke) ,

- SIVI spremnik za staklo,

- SMEĐI spremnik za biootpad

(3) Korisnici javne usluge za odlaganje reciklabilnog otpada koriste i spremnike u:

- reciklažnom dvorištu,

- mobilnom reciklažnom dvorištu.

Članak 11.

(1) Mjesto primopredaje je mjesto spremnika na kojoj davatelj javne usluge preuzima otpad od korisnika usluge odnosno najbliže moguće mjesto do kojeg je moguć pristup specijalnim vozilima za prikupljanje otpada.

(2) Spremnici za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada i odvojeno sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i tekstila nalaze se na javnoj površini odnosno iznimno kod korisnika usluge u slučajevima kada ne postoji prostorna mogućnost smještaja spremnika na javnoj površini.

(3) Spremnici za problematični otpad tj.opasni otpad iz podgrupe 20 01 Kataloga otpada koji uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad koji je po svojstvima, sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji uobičajeno nastaje u kućanstvu pri čemu se problematičnim otpadom smatra sve dok se nalazi kod proizvođača tog otpada, nalaze se u reciklažnom dvorištu.

(4) Spremnik kod korisnika usluge i spremnik na javnoj površini smatraju se primarnim spremnikom propisanim posebnim propisom kojim se uređuje gospodarenje otpadom.

(5) Korisnici javne usluge nije ovlašten mijenjati položaj spremnika u prostoru bez suglasnosti davatelja javne usluge.

3. najmanja učestalost odvoza

Članak 12.

(1) Učestalost odvoza otpada mora se odrediti u skladu sa sljedećom minimalnom učestalošću:

- Najmanje jednom tjedno za biootpad iz biorazgradivog komunalnog otpada,

- Najmanje jednom tjedno za miješani komunalni otpad,

- Najmanje jednom u dva tjedna za otpadni papir, karton i staklo iz komunalnog otpada.

(2) Korisnicima javne usluge koji koriste spremnike koji se nalaze na javnim površinama osigurano je svakodnevno korištenje javne usluge, obzirom da su isti opremljeni uređajem – otpadomjerom za mjerenje volumena spremnika predanog otpada.

(3) Broj odvoza spremnika na obračunskom mjestu korisnika usluge određuje se prema minimalnom učestalošću odvoza davatelja javne usluge ili ugovorno sa korisnikom usluge koji nije kućanstvo uz dodatno plaćanje usluge.

(4) Kroz minimalnu javnu uslugu za kategoriju korisnika kućanstvo uključena je usluga prikupljanja i preuzimanja ukupno 750 l mješanog komunalnog otpada mjesečno.

(5) Kroz minimalnu javnu uslugu za kategoriju korisnika koji nisu kućanstvo uključena je usluga prikupljanja i preuzimanja ukupno 1500 l mješanog komunalnog otpada mjesečno.

(6) Ukupna mjesečna količina prikupljenog i preuzetog mješanog komunalnog otpada određuje se na temelju digitalne evidencije pražnjenja spremnika korisnika usluge i volumena spremnika.

(7) Preuzimanje i zbrinjavanje veće količine mješanog komunalnog otpada od količine uključene u minimalnu javnu uslugu naplaćuje se dodatno sukladno cjeniku Davatelja javne usluge.

4. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu

Članak 13.

(1) Obračunsko razdoblje je mjesec dana, račun se izdaje sa zadnjim danom u mjesecu za protekli mjesec sa rokom plaćanja od 10 dana.

5. područje pružanja javne usluge

Članak 14.

(1) Javna usluga i usluga na zahtjev korisnika usluge iz ove Odluke pruža se na cijelom administrativnom području Grada Malog Lošinja.

6. UGOVOR o KOrištenju javne usluge i opći uvjetI ugovora s korisnicima

Članak 15.

(1) Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:

1. Kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili

2. Prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje spremnika u slučaju kad korisnik usluge ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu.

(2) Bitne sastojke Ugovora čine ova Odluka, Izjava i Cjenik javne usluge.

(3) Davatelj javne usluge dužan je omogućiti korisniku usluge uvid u akte iz prethodnog stavka prije sklapanja i izmjene i/ili dopune ugovora o korištenju javne usluge i na zahtjev korisnika usluge.

(4) Izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave i davatelj usluge dužni su putem sredstava javnog informiranja, mrežne stranice, dostavom pisane obavijesti ili na drugi za korisnika usluge prikladan način osigurati, da je korisnik usluge, prije sklapanja Ugovora ili izmjene i/ili dopune Ugovora, upoznat s propisanim odredbama kojima se uređuje sustav sakupljanja komunalnog otpada, Ugovorom i pravnim posljedicama.

(5) Davatelj usluge dužan je na svojoj mrežnoj stranici imati poveznice na mrežne stranice »Narodnih novina« na kojima je objavljen Zakon, digitalnu presliku Odluke, digitalnu presliku cjenika sa svim pripadajućim dodacima i prilozima.

Članak 16.

(1) Korisnik javne usluge dužan je dostaviti davatelju javne usluge Izjavu o načinu korištenja javne usluge. Izjava o načinu korištenja javne usluge je obrazac kojim se korisnik javne usluge i davatelj javne usluge usuglašavaju o bitnim sastojcima Ugovora.

(2) Izjava se daje na obrascu koji korisniku javne usluge dostavlja davatelj javne usluge, a koji sadrži podatke propisane Pravilnikom iz čl.5. st.5. Zakona.

(3) Podaci iz stavka 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave u dva stupca, od kojih je prvi prijedlog davatelja javne usluge, a drugi očitovanje korisnika javne usluge.

(4) Korisnik javne usluge je dužan vratiti davatelju usluge dva potpisana primjerka Izjave u roku od 15 dana od dana zaprimanja.

(5) Davatelj javne usluge dužan je po zaprimanju Izjave korisniku usluge vratiti jedan ovjereni primjerak Izjave u roku od 15 dana od dana zaprimanja.

(6) Davatelj javne usluge dužan je primijeniti podatak iz Izjave koji je naveo korisnik javne usluge (stupac: očitovanje korisnika javne usluge) kad je taj podatak u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

(7) Iznimno od odredbe stavka 6. ovoga članka davatelj javne usluge primjenjuje podatak iz Izjave koji je naveo davatelj javne usluge (stupac: prijedlog davatelja javne usluge) u sljedećim slučajevima:

1. kad se korisnik javne usluge ne očituje u Izjavi o podacima iz stavka 2. ovoga članka odnosno ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu u roku iz stavka 4. ovoga članka,

2. kad više korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik, a među korisnicima javne usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika na način da zbroj svih udjela čini jedan,

3. kad podatak koji je naveo korisnik javne usluge nije u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom,

4. kad davatelj javne usluge može nedvojbeno utvrditi da podatak koji je naveo korisnik javne usluge ne odgovara stvarnom stanju kod korisnika javne usluge.

(8) Davatelj javne usluge može omogućiti davanje Izjave elektroničkim putem kad je takav način prihvatljiv korisniku javne usluge.

(9) Korisnik javne usluge dužan je obavijestiti davatelja javne usluge o svakoj promjeni podataka, u roku od 15 dana od dana kada je nastupila promjena podataka sadržanih u Izjavi.

(10) Osobni podatci korisnika javne usluge dostavljeni davatelju javne usluge putem Izjave tajni su i smiju se koristiti isključivo u svrhu provedbe ugovornih obveza iz Ugovora o korištenju javne usluge. Davatelj javne usluge dužan je ove podatke čuvati u elektroničkoj bazi podataka s ograničenim pristupom, a obrasce Izjave dužan je pohraniti u arhivu uz odgovarajuću razinu zaštite tajnosti osobnih podataka.

Članak 17.

(1) U slučaju neplaćanja, odnosno, neredovitog plaćanja po računima za izvršenu javnu uslugu, Davatelj javne usluge zaračunava zateznu kamatu.

(2) Za neplaćene račune Davatelj javne usluge pokreće postupak prisilne naplate svojih potraživanja, sukladno zakonskim propisima.

Članak 18.

(1) Opći uvjeti Ugovora s korisnicima javne usluge sadržani su u Prilogu 1 ove Odluke i čine njen sastavni dio.

7. Cijena javne usluge

Članak 19.

(1) Strukturu cijene javne usluge čini: cijena obvezne minimalne javne usluge (MJU) i cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (C) , a određuje se prema izrazu:

CJU = MJU + C

Korisnik javne usluge dužan je platiti davatelju usluge iznos cijene za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o obračunskom mjestu na kojem se nekretnina trajno ne koristi u smislu članka 71. Zakona.

(2) Davatelj javne usluge dužan je iz prihoda od naplate cijene javne usluge iz članka 75. stavka 1. Zakona financirati samo troškove čija svrha je pružanje javne usluge uključujući sljedeće: troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada, troškove obrade miješanog komunalnog otpada i biootpada, troškove koji su nastali radom reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području jedinice lokalne samouprave za koje je uspostavljeno reciklažno dvorište, troškove prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge i troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u svezi s javnom uslugom

(3) Cijena obvezne minimalne javne usluge pokriva troškove javne usluge koju je potrebno osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela »onečišćivač plaća«, načela ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge sukladno Zakonu, ovoj Odluci i drugim propisima.

(4) Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika kategorije kućanstvo sukladno članku 76. Zakona, jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke, a iznosi:

70,00 HRK (slovima: sedamdeset kuna) mjesečno

Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika koji nije kućanstvo sukladno članku 76. Zakona, jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke, a iznosi:

150,00 HRK (slovima: stopedeset kuna) mjesečno

Na gore navedene cijene minimalne javne usluge obračunava se PDV.

(5) Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada naplaćuje se razmjerno količini predanog otpada, sukladno kriteriju iz članka 8. ove Odluke, odnosno podatcima iz evidencije o predanom otpadu.

Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada određuje se prema izrazu:

C = JCV x BP x U gdje je:

C – cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada izražena u kunama;

JCV – jedinična cijena za pražnjenje određenog volumena spremnika miješanog komunalnog otpada, izražena u kunama sukladno Cjeniku;

BP – broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju sukladno podacima u evidenciji o pražnjenju spremnika;

U – udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika.

(6) Kad jedan korisnik javne usluge samostalno koristi spremnik na svom obračunskom mjestu, udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika iznosi 1. Isto vrijedi i u slučaju zajedničkog korištenja polupodzemnog spremnika gdje je omogućeno pojedinačno evidentiranje predanog otpada pomoću ugrađenog otpadomjera.

(7) Kad više korisnika javne usluge zajednički koriste spremnik, zbroj udjela svih korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom davatelja javne usluge, mora iznositi 1.

(8) Ako se na istom obračunskom mjestu korisnik može razvrstati u kategoriju kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo, korisnik je dužan plaćati samo cijenu minimalne javne usluge obračunatu za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.

8. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada

Članak 20.

(1) Prigovor u vezi neugode uzrokovane sustavom sakupljanja komunalnog otpada podnosi se komunalno redaru, a komunalni redar usmeno ili rješenjem će obvezati uzročnika neugode na otklanjanje posljedica. U slučaju da je do neugode došlo zbog povrede odredbi ove Odluke, Zakona ili drugog propisa, komunalni redar može pokrenuti prekršajni postupak.

Članak 21.

(1) Prigovor – reklamaciju u vezi korištenja i naplate javne usluge korisnik javne usluge može predati davatelju javne usluge pisanim putem, osobno ili poštom na urudžbeni zapisnik ili elektroničkom poštom na objavljenu službenu adresu elektroničke pošte davatelja javne usluge.

(2) Davatelj javne usluge dužan je korisniku javne usluge odgovoriti na prigovor – reklamaciju u roku od najviše 15 dana od datuma primitka iste, pisanim putem odnosno elektroničkom poštom, ovisno o zahtjevu korisnika javne usluge.

(3) Ukoliko korisnik javne usluge nije zadovoljan odgovorom, može na iste opisane načine podnijeti prigovor – reklamaciju Povjerenstvu za zaštitu potrošača.

(4) Rok za reklamaciju na ispostavljeni račun je 15 (petnaest) dana od dana primitka računa.

(5) Davatelj usluge je dužan u poslovnim prostorijama vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora korisnika usluge.

(6) Davatelj usluge je dužan na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja prigovora.

9. odredbe o načinu pojedinačnog korištenja i prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika javne usluge

Članak 22.

(1) Davatelj usluge je dužan svim korisnicima osigurati uvjete za pojedinačno korištenje javne usluge.

(2) Davatelj javne usluge je dužan pružati, a korisnik javne usluge ima pravo koristiti javnu uslugu iz članka 1. ove Odluke u skladu sa sljedećim standardima:

- korisniku javne usluge osigurana je mogućnost odvojene predaje otpada putem spremnika postavljenog na javnoj površin, na njegovom obračunskom mjestu i korištenjem reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta i odvoz krupnog (glomaznog) otpada na zahtjev korisnika javne usluge,

- odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada, biorazradivog komunalnog otpada, reciklabilnog komunalnog otpada i glomaznog otpada,

- korisnik javne usluge može odabrati zbrinjavanje biootpada kompostiranjem u kućnom komposteru

(3) Korisnik koji koristi kućno kompostiranje biootpada dužan je koristiti vlastiti komposter ili komposter koji preuzima od davatelja javne usluge. Korisnik javne usluge obvezuje se djelatnicima davatelja javne usluge ili drugim osobama ovlaštenim za nadzor provedbe ove Odluke omogućiti pristup na svoju nekretninu i uvid u stanje kompostera i provedbu kućnog kompostiranja. Korisnik javne usluge dužan je kućno kompostiranje provoditi sukladno uputama davatelja javne usluge te odredbama Zakona i odgovarajućih propisa. (4) Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika javne usluge predstavlja evidencija davatelja javne usluge o izvršenoj javnoj usluzi (elektronička evidencija pražnjenja spremnika tijekom obračunskog razdoblja) za pojedinog korisnika javne usluge, pri čemu davatelj javne usluge ne odgovara za neovlašteno korištenje spremnika od strane trećih osoba.

(5) Davatelj javne usluge dužan je, na zahtjev korisnika javne usluge, omogućiti korisniku javne usluge uvid u njegove podatke u evidenciji, u elektroničkom obliku, putem e-pošte ili mrežnog servisa.

(6) Korištenje polupodzemnih spremnika ili spremnika na javnoj površini opremljenih s otpadomjerima koji se otvaraju karticom korisnika smatra se pojedinačnim korištenjem spremnika.

(7) Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu sadrži podatke o:

- korisniku usluge,

- korištenju javne usluge za obračunsko mjesto,

- korištenju reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta,

- korištenju usluge preuzimanja glomaznog otpada na zahtjev korisnika javne usluge.

10. ODREDBE O NAČINU KORIŠTENJA ZAJEDNIČKOG SPREMNIKA i način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su korisnici javne usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima

Članak 23.

(1) Koristeći otpadomjer pri ubacivanju otpada u spremnik određuju se točne količine (volumen) otpada u zajedničkom spremniku za svakog korisnika odvojeno.

(2) Korisnici javne usluge koji ne koriste polupodzemne spremnike i druge spremnke opremljene otpadomjerom koriste individualne spremnike.

(3) Više korisnika javne usluge može dogovorno koristiti zajednički spremnik na obračunskom mjestu korisnika usluge.

(4) Kad više korisnika javne usluge zajednički koriste spremnik, zbroj udjela svih korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom davatelja javne usluge, mora iznositi 1.

(5) U slučajevima kada se korisnik usluge ne očituje u roku o podacima iz dostavljene Izjave te kada više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a među korisnicima nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika, primjenjuju se podaci iz Izjave koje je naveo Davatelj javne usluge (stupac: prijedlog Davatelja javne usluge) .

(6) U slučaju da korisnici koji korsite zajednički spremnik nisu postigli sporazum o korištenju zajedničkog spremnika, količina otpada za pojedinačnog korisnika obračunava se prema njegovom udjelu u korištenju zajedničkog spremnika, a smatra se da svi korisnici koriste jednaki udio u zajedničkom spremniku.

11. ODREDBE O UGOVORNOJ KAZNI

Članak 24.

(1) Ugovorna kazna je iznos koji je korisnik javne usluge dužan platiti u slučaju kad je postupio protivno Zakonu, Odluci i Ugovoru.

(2) Iznos ugovorne kazne određen za pojedino postupanje korisnika usluge određen je cjenikom Davatelja javne usluge, a mora biti razmjeran troškovima uklanjanja posljedica takvog postupanja, a najviše do iznosa godišnje cijene obvezne minimalne javne usluge za kategoriju korisnika usluge u koju je korisnik razvrstan.

(3) Na pitanja ugovorne kazne koja nisu uređena ovom Odlukom i Zakonom primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.

(4) Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost pojedinog korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno udjelima u korištenju spremnika.

(5) Iznos određene ugovorne kazne iskazuje se na zasebnoj stavci na računu za javnu uslugu.

(6) Smatra se da je korisnik javne usluge postupio protivno Ugovoru:

- ako ne koristi javnu uslugu i ne predaje komunalni otpad davatelju javne usluge putem zaduženog spremnika na području na kojem se nalazi njegova nekretnina,

- ako nije dojavio davatelju usluge promjenu podataka iz Izjave o korištenju usluge u roku od 15 dana od dana kad je nastupila promjena,

- ako nije u roku od 15 dana od početka korištenja novoizgrađene nekretnine,odnosno

posebnog dijela takve nekretnine, (kada je vlasnik nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika) , o istome pisanim putem obavijestio davatelja usluge,

- ako otpad odlaže u krive spremnike,

- ako se uz spremnik nalazi rasuti otpad ili su odložene druge vrste otpada bez prethodnog dogovora s Davateljem javne usluge,

- ako u spremnicama za koristan otpad nije razvrstan otpad po vrstama kako je predviđeno ovom Odlukom,

- ako neprimjerenim rukovanjem ili drugim radnjama ošteti spremnik ili otpadomjer,

- ako nakon korištenja otpadomjera isti ostavi otvoren,

- ako kompostira otpad na neprimjeren način,

- ako odloži glomazni otpad na javnu površinu bez prethodnog dogovora sa Davateljem usluge,

- korisnik javne usluge koji u godini dana nije niti jednom postavio spremnik za pražnjenje ili ako nije koristio polupodzemni spremnik s otpadomjerom, a što se dokazuje izvodom iz elektroničke evidencije pražnjenja spremnika, dužan je Davatelju javne usluge, na njegovo traženje, dostaviti dokaze da nije koristio nekretninu. Ukoliko korisnik javne usluge ne predoči Davatelju usluge dokaze da nije koristio nekretninu, Davatelj javne usluge će korisniku javne usluge naplatiti ugovornu kaznu.

(7) Radi utvrđivanja nužnih činjenica kojima se utvrđuje postupanje korisnika usluge protivno Ugovoru o korištenju javne usluge prema prethodnom stavku kao i činjenica nužnih za obračun ugovorne kazne, davatelj usluge ovlašten je i dužan postupati po prijavi komunalnih redara, razmotriti i ispitati prijave građana, uzimati potrebne izjave od korisnika usluga, svojih zaposlenika i trećih osoba, osigurati fotografiranje i/ili video snimanje obračunskog mjesta korisnika uslue i koristiti takvu fotodokumentaciju, koristiti podatke iz izjave o načinu korištenja javne usluge, evidencije o preuzetom komunalnom otpadu, podatke očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije ili plina i li pitke vode, podatke iz svojih poslovnih knjiga i drugih evidencija, cjenika ovlaštenih proizvođača opreme i uređaja, stručne, obrazložene i ovjerene procjene nastalih troškova uslijed pojedinog postupanja, vremensko trajanje pojedinog postupanja, te sve druge dokaze s pomoću kojih se i u svezi s drugim dokazima nedvojbeno može utvrditi postupanje korisnika usluge prema ovom članku, odnosno koji mogu poslužiti za obračun ugovorne kazne.

(8) Ukoliko se utvrdi da je korisnik usluge počinio više radnji za koje je prema ovom članku propisana obveza plaćanja ugovorne kazne, davatelj usluge će mu za svaku od navedenih radnji obračunati i naplatiti ugovornu kaznu.

(9) Korisnik usluge prilikom prvog kršenja odredaba ove Odluke biti će opomenut pisanim putem od davatelja usluge.

(10) Korisniku usluge koji je bio opomenut, a ponovno prekrši odredbe ove Odluke naplatiti će se ugovorna kazna temeljem ove Odluke.

12. ODREĐIVANJE KORISNIKA USLUGE U ČIJE IME JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE PREUZIMA OBVEZU SUFINANCIRANJA CIJENE JAVNE USLUGE

Članak 25.

(1) Grad Mali Lošinj preuzima obvezu plaćanja cijene javne usluge za korisnike socijalne skrbi koji sukladno važećim propisima o socijalnoj skrbi ostvaruju pravo sufinanciranja cijene javne usluge.

(2) Nadležni upravni odjel Grada Malog Lošinja, najkasnije do 15 dana u mjesecu za tekući mjesec, dostavlja davatelju javne usluge rješenje na temelju kojeg davatelj javne usluge obračunava cijenu sufinanciranja u računu javne usluge korisnika javne usluge koji je ostvario navedeno pravo.

13. KRITERIJ ZA UMANJENJE CIJENE JAVNE USLUGE

Članak 26.

(1) Kako bi potaknuli korisnike javne usluge na odvajanje reciklabilnog otpada, biootpada, glomaznog otpada te opasnog komunalnog otpada od miješanog komunalnog otpada što rezultira stvaranjem manjih količina miješanog otpada, njima se određuje sljedeće umanjenje cijene javne usluge:

- Za korisnika koji nije kućanstvo koji mjesečno koriste uslugu prikupljanja i preuzimanja do 750 l miješanog komunalnog otpada cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada obračunava se po cijeni javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada za kategoriju kućanstvo.

(2) Svi korisnici raspoređeni u kategoriju korisnika koji nisu kućanstvo, kako bi ostvarili pravo na umanjenje cijene moraju odvajati reciklabilni otpad, biootpad, glomazni otpad, proizvodni te opasni komunalni otpad od miješanog komunalnog otpada.

14. odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje otpada I MJESTIMA PRIMOPREDAJE OTPADA AKO SU RAZLIČITA OD OBRAČUNSKOG MJESTA

Članak 27.

(1) Kriterij za korištenje javne površine za prikupljanje otpada određuje nadležni upravni odjel Grada Malog Lošinja.

(2) Sakupljanje komunalnog otpada putem spremnika na javnoj površini obavlja se pomoću polupodzemnih/podzemnih spremnika ili drugih vrsta spremnika koji se nalaze unutar odgovarajućeg spremišta/ograde za spremnike, a sve sukladno rješenju/suglasnosti nadležnog tijela Grada Malog Lošinja o korištenju javne površine i u dogovoru s davateljem javne usluge. Zahtjev za izdavanje rješenja/suglasnosti Gradu Malom Lošinju upućuje davatelj javne usluge.

(3) Sakupljanje komunalnog otpada na adresi obračunskog mjesta korisnika javne usluge obavlja se u odgovarajućim spremnicima koji u pravilu moraju biti smješteni na zemljištu, odnosno unutar nekretnine korisnika javne usluge. Primopredaja otpada u pravilu se obavlja na javnoj površini ispred nekretnine korisnika javne usluge, osim ako korisnik javne usluge nije ovlastio davatelja javne usluge za ulazak na zemljište odnosno u nekretninu korisnika javne usluge i to mu omogućio. Korisnik javne usluge koristi uslugu na način da, sukladno obavijesti o prikupljanju komunalnog otpada ili dogovoru, u dane odvoza otpada na javnu površinu ispred svoje nekretnine iznese odgovarajući spremnik s otpadom koji se u te dane odvozi.

(4) Iznimno, u dogovoru davatelja javne usluge i korisnika javne usluge kod preuzimanja krupnog (glomaznog) otpada kao mjesto preuzimanja može se koristiti javna površina ukoliko davatelj javne usluge nije u mogućnosti pristupiti vozilom za preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada na adresi korisnika javne usluge. U tom slučaju dogovara se vrijeme preuzimanja i korisnik je dužan biti prisutan kod preuzimanja krupnog (glomaznog) otpada. Preuzimanje otpada odnosno postavljanje spremnika za nevedenu svrhu mora se obaviti na način da tako postavljeni spremnici za prikupljanje glomaznog otpada ne ometaju korištenje javne površine, osobito u smislu prometa pješaka i vozila te preglednosti raskrižja. Sav otpad koji se nađe u okolici spremnika na javnoj površini davatelj javne usluge dužan je ukloniti u najkraćem mogućem roku.

15. odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja posebnih okolnosti UKLJUČUJUĆI elementarnU nepogodU i katastrofU

Članak 28.

(1) Davatelj javne usluge nije odgovoran za kašnjenja u ispunjenju ili za neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano neočekivanim i nepredvidivim okolnostima na koje Davatelj usluge nije mogao utjecati, a kao što su primjerice, ali ne isključivo: radnje građanskih ili vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar, poplava, eksplozija, rat, embargo, štrajkovi, lokalni ili nacionalni neredi i nemiri te okolnosti za koje je odgovorna jedinica lokalne samouprave (npr. neprohodnost ceste poradi neočišćenog snijega i leda u vrijeme zimskog perioda, urušenih stabala, neorezanih grana drveća, neuređenog kolnika i dr.). U slučaju nastupa takvih kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja javne usluge, Davatelj usluge će bez odgode obavijestiti korisnike usluga putem mrežnih stranica/sredstava javnog informiranja o njihovom nastupanju, a ispunjenje obveze Davatelja usluge se odgađa za vrijeme trajanja posebnih okolnosti.

16. odredbe o količini krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem tekstu: glomazni otpad) koji se preuzima u okviru javne usluge

Članak 29.

(1) Davatelj javne usluge dužan je u okviru javne usluge, po ispunjenom i predanom Zahtjevu za odvoz glomaznog otpada, najmanje jednom u kalendarskoj godini preuzeti do 5 m3 glomaznog otpada od korisnika usluge koji je kućanstvo na obračunskom mjestu korisnika usluge bez naknade. Besplatni odvoz za korisnike kućanstvo vrši se u obračunskim razdobljima od 01. siječanja do 31. svibnja i 01. listopada do 31. prosinca.

(2) Davatelj usluge dužan je na zahtjev korisnika usluge koji nije kućanstvo osigurati preuzimanje glomaznog otpada na obračunskom mjestu korisnika usluge, pri čemu je korisnik usluge dužan platiti cijenu prijevoza i obrade tog otpada.

(3) Davatelj usluge dužan je preuzeti glomazni otpad od korisnika usluge na obračunskom mjestu korisnika usluge koji je kućanstvo u što kraćem roku koji zajednički određuju korisnik usluge i davatelj usluge. Za količine otpada veće od količina definirane u stavku 1. ovog članka korisnik usluge koji je kućanstvo dužan platiti cijenu prijevoza i obrade tog otpada.

(4) Zabranjeno je glomazni otpad odbacivati i sakupljati na javnoj površini, osim putem spremnika, a sve u skladu s člankom 26. stavak 4. ove Odluke.

(5) Popis vrsta predmeta i tvari koje se smatraju krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom i koji se mogu, sukladno posebnom propisu koji uređuje Katalog otpada, kategorizirati ključnim brojem 20 03 07 – glomazni otpad, propisan je Dodatkom naputka o glomaznom otpadu (NN 79/15)

Članak 30.

(1) Reciklažna dvorišta na području Grada Malog Lošinja:

- Reciklažno dvorište „Kalvarija“, Dražica 45, Mali Lošinj.

(2) U reciklažnom dvorištu dozvoljeno je odlaganje, bez naknade za korisnike javne usluge kategorije kućanstvo s područja Grada Malog Lošinja, onih količina i vrsta komunalnog otpada koje odgovaraju količinama i vrstama komunalnog otpada nastalima u kućanstvu fizičkih osoba. Korisnicima javne usluge na području Grada Malog Lošinja koji spadaju u kategoriju kućanstvo ali predaju otpad u količini većoj od količine koja odgovara količini otpada nastaloj u kućanstvu fizičkih osoba, usluga korištenja reciklažnog dvorišta naplatit će se sukladno cjeniku pravne osobe koja upravlja reciklažnim dvorištem.

(3) Korisnici koji nisu kućanstvo nemaju pravo korištenja reciklažnog dvorišta bez naknade, a usluga korištenja reciklažnog dvorišta naplatit će se sukladno cjeniku pravne osobe koja upravlja reciklažnim dvorištem.

(4) Prilikom korištenja usluga reciklažnog dvorišta, korisnik javne usluge dužan je identificirati se osobnom ispravom i/ili karticom korisnika usluge za otvaranje otpadomjera davatelja javne usluge, kako bi se omogućilo evidentiranje korištenja reciklažnog dvorišta te predanih količina i vrsta otpada. Ako se korisnik ne identificira na opisani način, ne će se smatrati korisnikom javne usluge, a korištenje reciklažnog dvorišta naplatit će mu se sukladno cjeniku osobe koja upravlja reciklažnim dvorištem.

(5) Cijene korištenja reciklažnog dvorišta, koje cjenikom određuje upravitelj reciklažnog dvorišta, moraju odgovarati troškovima zbrinjavanja pojedinih vrsta i količina otpada koje korisnik predaje u reciklažno dvorište.

(6) U reciklažnim dvorištima nije dozvoljeno odlaganje proizvodnog otpada.

17. lokacije na kojoj se može osigurati obavljanje obrade glomaznog otpada mobilnim uređajem u okviru javne usluge

Članak 31.

(1) Davatelj javne usluge može obavljati obradu glomaznog otpada mobilnim uređajem sukladno odredbama Zakona.

(2) Lokacije na kojima se može obavljati obrada glomaznog otpada mobilnim uređajem u okviru javne usluge:

- Građevina za gospodarenje otpadom „Kalvarija“, Dražica 45, Mali Lošinj

18. NADZOR PROVOĐENJA ODLUKE

Članak 32.

(1) Nadzor nad provedbom ove Odluke obavlja nadležni upravni odjel Grada Malog Lošinja.

Prijelazne i završne odredbe

Članak 33.

(1) Davatelj usluge dužan je donijeti cjenik javne usluge u roku od tri mjeseca od dana donošenja ove Odluke.

(2) Davatelj usluge dužan je prije primjene cjenika zatražiti suglasnost izvršnog tijela Grada Malog Lošinja.

(3) Do donošenja novog cjenika primjenjivat će se postojeći cjenik.

Članak 34.

(1) Davatelj usluge osigurat će nabavu opreme za odvojeno prikupljanje biootpada te organizirano prikupljanje biorazgradivog otpada u roku četiri godine od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Članak 35.

(1) Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog kounalnog otpada i prikupljanja biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada Malog Lošinja, objavljena u Službenim novinama Primorsko – goranske županije, broj 3/18, 20/19.

(2) Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenim novinama Primorsko – goranske županije.

KLASA: 363-01/21-01/29

URBROJ: 2213/01-01-22-9

Mali Lošinj, 31. siječnja 2022.

GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE

Predsjednik

Dubravko Devčić, dr. vet. med., v. r.

PRILOG 1.

OPĆI UVJETI UGOVORA

O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA NA PODRUČJU
GRADA MALOG LOŠINJA

(u daljnjem tekstu: Opći uvjeti)

Članak 1.

(1) Definicije i pojmovi korišteni u ovim Općim uvjetima odgovaraju definicijama i pojmovima korištenim u Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Malog Lošinja (u daljnjem tekstu: Odluka).

(2) Ovim Općim uvjetima uređuju se međusobni odnosi davatelja javne usluge i korisnika javne usluge koji proizlaze iz Ugovora o pružanju javne usluge sakupljanja komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Ugovor) , na području pružanja javne usluge.

Članak 2.

(1) Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve korisnike javne usluge na području pružanja javne usluge koji zaključe Ugovor s davateljem javne usluge.

Članak 3.

(1) Obveza korištenja javne usluge za sve vlasnike nekretnina odnosno posebnog dijela nekretnine i korisnike nekretnine, kad je vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja Ugovorom prenio na korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge, nastaje danom stupanja na snagu Odluke.

(2) Obveza davatelja javne usluge na pružanje javne usluge korisnicima koji nisu kućanstvo ne odnosi se niti obuhvaća pružanje usluge odvoza i zbrinjavanja otpada koji je kao proizvodni otpad nastao u proizvodnom procesu korisnika javne usluge, bez obzira što bi po prirodi ili sastavu bio sličan komunalnom otpadu iz kućanstva, kao ni na otpad iz poljoprivrede niti otpad iz šumarstva. Za takvu vrstu otpada korisnik javne usluge koji nije kućanstvo dužan je sklopiti poseban ugovor o odvozu i zbrinjavanju proizvodnog otpada s ovlaštenim prijevoznikom, zbrinjavateljem, trgovcem otpada.

Članak 4.

(1) Davatelj javne usluge i korisnik javne usluge javnu uslugu ugovaraju u skladu s odredbama Odluke i ovih Općih uvjeta, a prava i obveze davatelja javne usluge i korisnika javne usluge utvrđuju se Ugovorom, Odlukom i ovim Općim uvjetima.

Članak 5.

(1) Ugovor se smatra sklopljenim:

1. kad korisnik javne usluge dostavi davatelju javne usluge Izjavu ili

2. u slučaju kad korisnik javne usluge ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu, prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje spremnika za primopredaju miješanog komunalnog otpada. U tom slučaju datum izdavanja računa za izvršenu javnu uslugu smatra se danom sklapanja Ugovora.

(2) Sklapanjem Ugovora korisnik javne usluge potvrđuje da je upoznat s odredbama ovih Općih uvjeta i prihvaća njihovu primjenu. Davatelj usluge dužan je korisniku javne usluge, na njegov zahtjev, bez naknade uručiti Ugovor i Opće uvjete u tiskanom obliku. Davatelj javne usluge i korisnik javne usluge Ugovor sklapaju na neodređeno vrijeme.

Članak 6.

(1) Davatelj javne usluge i korisnik javne usluge imaju prava i obveze utvrđene Odlukom, Ugovorom i ovim Općim uvjetima.

Članak 7.

(1) Radi otklanjanja svake sumnje, pisani oblik Ugovora nije pretpostavka ni nastanka ugovornog odnosa između davatelja javne usluge i korisnika javne usluge, a niti valjanosti nastalog Ugovora u smislu članka 5. točka 2. ovih Općih uvjeta, posebice u slučajevima kad se usluga od strane davatelja javne usluge izvršava, a korisnik javne usluge odbija potpisati Ugovor odnosno dostaviti Izjavu.

(2) Korisnik javne usluge dužan je, u slučaju promjena podataka vezanih uz ugovorni odnos koji utječu na odnos davatelja javne usluge i korisnika javne usluge, iste prijaviti davatelju javne usluge u roku od 15 dana od dana kad je nastupila promjena, pisanim putem, elektroničkom ili običnom poštom.

Korisnik javne usluge dužan je u navedenom roku osobito obavijestiti davatelja javne usluge o prestanku korištenja nekretnine (stana, kuće, kuće za odmor i poslovnog prostora) na obrascu „Zahtjev za raskid Ugovora o obavljanju javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada“ dostupnom na mrežnoj stranici davatelja javne usluge ili na adresi sjedišta davatelja javne usluge, uz navođenje razloga iz članka 9. ovih Općih uvjeta.

(3) Davatelj javne usluge dužan je korisniku javne usluge u roku od 8 dana dostaviti pisanu obavijest o tome prihvaća li ili ne prihvaća zahtjev za raskid Ugovora, uz obrazloženje.

Članak 8.

(1) Korisnik javne usluge koji stupa na mjesto prijašnjeg korisnika (novi korisnik) dužan je u roku od 15 dana od dana stjecanja vlasništva nekretnine odnosno prijenosa obveze plaćanja na temelju ugovora, pisanim putem obavijestiti davatelja javne usluge o početku korištenja javne usluge, podnošenjem zahtjeva za dostavu obrasca Izjave ili dostavljanjem već popunjenog obrasca Izjave.

(2) Uz popunjeni obrazac Izjave (novi) korisnik je dužan dostaviti ispravu kojom dokazuje stjecanje vlasništva nekretnine ili prijenosa obveze plaćanja na temelju ugovora (izvadak iz zemljišnih knjiga, ugovor o prijenosu obveze plaćanja javne usluge) .

(3) Promjenu u statusu korisnika javne usluge korisnik je dužan dokazati vjerodostojnim ispravama.

(4) Svaku promjenu u statusu korisnika javne usluge koju korisnik prijavljuje, davatelj javne usluge prihvaća od datuma prijave, a primjenjuje od prvog dana sljedećeg obračunskog razdoblja te je isključena mogućnost retroaktivnog učinka prijavljene promjene.

(5) Prilikom prestanka korištenja javne usluge korisnik javne usluge dužan je platiti sve do tada zaprimljene račune i tek tada može biti brisan iz evidencije davatelja javne usluge.

Članak 9.

(1) Korisnik javne usluge može zatražiti raskid Ugovora u slučajevima:

1. prestanka odnosno promjene vlasništva nekretnine te

2. u slučaju da trajno ne koristi nekretninu,

3. za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo u slučaju prestanka obavljanja djelatnosti, uz dostavu rješenja o prestanku obavljanja djelatnosti.

(2) Nekretninom koja se trajno ne koristi smatra se: (a) nekretnina za koju se utvrdi da u razdoblju od 12 mjeseci nema potrošnje električne energije i vode (na temelju očitanja mjernih uređaja) ili (b) nekretnina koja nije pogodna za stanovanje.

(3) Zahtjev za raskid Ugovora korisnik javne usluge podnosi davatelju javne usluge u obliku pisanog očitovanja, uz koje prilaže odgovarajuće dokaze kojima potkrjepljuje razloge za raskid Ugovora i to prema potrebi: izvadak iz zemljišnih knjiga, ugovor o kupoprodaji, ugovor o darovanju, rješenje o nasljeđivanju; rješenje o prestanku obavljanja djelatnosti; ugovor o najmu/zakupu kad je korisnik javne usluge ugovorom izričito prenio na najmoprimca/zakupoprimca obvezu plaćanja javne usluge davatelju javne usluge; potvrda da se usluga isporuke električne energije, vode, trajno ne koristi ili mjesečno očitanje za navedene usluge za prethodnih 12 (dvanaest) uzastopnih mjeseci.

(4) O zahtjevu iz stavka 3. ovoga članka davatelj usluge dužan je odlučiti u roku od 8 dana od dana pod-nošenja zahtjeva. Prije odlučivanja o zahtjevu korisnika za raskid Ugovora, ovlašteni zaposlenik davatelja javne usluge provjerit će koristi li se nekretnina ili ne, o čemu sastavlja zapisnik. U slučaju da ovlašteni zaposlenik davatelja javne usluge utvrdi da se nekretnina, suprotno navodima korisnika, koristi, davatelj javne usluge će pisanim putem obavijestiti korisnika javne usluge o odbijanju zahtjeva za raskid Ugovora uz obrazloženje odnosno naznaku razloga zbog kojih je zahtjev korisnika za raskid Ugovora odbijen te će na računu za uslugu korisniku javne usluge obračunati ugovornu kaznu.

(5) Ugovor prestaje važiti smrću korisnika javne usluge (fizičke osobe, fizičke osobe – vlasnika obrta) i prestankom postojanja pravne osobe brisanjem iz sudskog registra.

(6) U slučaju prestanka važenja Ugovora zbog smrti korisnika javne usluge fizičke osobe, fizičke osobe – vlasnika obrta i prestanka postojanja pravne osobe brisanjem iz sudskog registra, pravni slijednik koji je u posjedu nekretnine ili posebnog dijela nekretnine dužan je o tome obavijestiti davatelja javne usluge najkasnije u roku od 15 dana od dana saznanja o toj okolnosti.

(7) Davatelj javne usluge može privremeno nastaviti s pružanjem javne usluge posjedniku nekretnine ili posebnog dijela nekretnine do podnošenja Izjave (novog) vlasnika nekretnine, uz uvjet da posjednik nekretnine redovito podmiruje sve novčane obveze koje se tiču obavljanja javne usluge za predmetnu nekretninu.

Članak 10.

(1) Cijena javne usluge utvrđuje se Cjenikom javne usluge koji donosi i mijenja davatelj javne usluge u skladu s odredbama Odluke i Zakona. Cijenu javne usluge utvrđuje predstavničko tijelo Grada Malog Lošinja Odlukom.

(2) Korisnik javne usluge je dužan plaćati davatelju javne usluge cijenu javne usluge utvrđenu Cjenikom davatelja javne usluge. Cijenu javne usluge korisnici javne usluge plaćaju na temelju računa koji im davatelj javne usluge ispostavlja jednom mjesečno.

(3) Račun se izdaje posljednjeg radnog dana u mjesecu za tekući mjesec, a dostavlja se korisniku javne usluge najkasnije do sedmog dana sljedećeg mjeseca.

(4) Korisnik je dužan podmiriti račun u roku dospijeća.

(5) U slučaju zakašnjenja zaračunavaju se zakonske zatezne kamate u skladu s propisima.

Članak 11.

(1) Korisnik ima pravo prigovora na ispostavljeni račun.

(2) Prigovor se podnosi u pisanom obliku u roku od 15 dana od dana primitka računa.

(3) Davatelj javne usluge dužan je ispitati osnovanost prigovora i dati pisani odgovor na prigovor u roku od 15 dana od dana primitka prigovora.

(4) Prigovor korisnika ne odgađa obvezu plaćanja računa.

(5) U slučaju kad davatelj javne usluge prihvati prigovor korisnika umanjiti će za priznati iznos račun za javnu uslugu koji slijedi nakon donošenja odluke o prihvaćanju prigovora.

Članak 12.

(1) Spremnici za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada i odvojeno sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i tekstila nalaze se na javnoj površini odnosno iznimno kod korisnika usluge u slučajevima kada ne postoji prostorna mogućnost smještaja spremnika na javnoj površini.

(2) O zahtjevu korisnika javne usluge za držanje spremnika za komunalni otpad na javnoj površini odlučuje rješenjem nadležno tijelo Grada Malog Lošinja, uz prethodni dogovor s davateljem javne usluge.

Članak 13.

(1) Sakupljanje komunalnog otpada putem spremnika na javnoj površini obavlja se pomoću polupodzemnih/podzemnih spremnika ili drugih vrsta spremnika koji se nalaze unutar odgovarajućeg spremišta/ograde za spremnike, a sve sukladno rješenju/suglasnosti nadležnog tijela Grada Malog Lošinja o korištenju javne površine i u dogovoru s davateljem javne usluge. Zahtjev za izdavanje rješenja/suglasnosti Gradu Malom Lošinju upućuje davatelj javne usluge.

(2) Sakupljanje komunalnog otpada na adresi obračunskog mjesta korisnika javne usluge obavlja se u odgovarajućim spremnicima koji u pravilu moraju biti smješteni na zemljištu, odnosno unutar nekretnine korisnika javne usluge. Primopredaja otpada u pravilu se obavlja na javnoj površini ispred nekretnine korisnika javne usluge, osim ako korisnik javne usluge nije ovlastio davatelja javne usluge za ulazak na zemljište odnosno u nekretninu korisnika javne usluge i to mu omogućio. Korisnik javne usluge koristi uslugu na način da, sukladno obavijesti o prikupljanju komunalnog otpada ili dogovoru, u dane odvoza otpada na javnu površinu ispred svoje nekretnine iznese odgovarajući spremnik s otpadom koji se u te dane odvozi.

(3) Iznimno, u dogovoru davatelja javne usluge i korisnika javne usluge kod preuzimanja krupnog (glomaznog) otpada kao mjesto preuzimanja može se koristiti javna površina ukoliko davatelj javne usluge nije u mogućnosti pristupiti vozilom za preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada na adresi korisnika javne usluge. U tom slučaju dogovara se vrijeme preuzimanja i korisnik je dužan biti prisutan kod preuzimanja krupnog (glomaznog) otpada. Preuzimanje otpada odnosno postavljanje spremnika za nevedenu svrhu mora se obaviti na način da tako postavljeni spremnici za prikupljanje glomaznog otpada ne ometaju korištenje javne površine, osobito u smislu prometa pješaka i vozila te preglednosti raskrižja. Sav otpad koji se nađe u okolici spremnika na javnoj površini davatelj javne usluge dužan je ukloniti u najkraćem mogućem roku.

(4) Davatelj javne usluge dužan je rukovati spremnicima za otpad na način da iste ne oštećuje, a odloženi otpad ne rasipava i ne onečišćuje okoliš. Svako onečišćenje i oštećenje uzrokovano prikupljanjem i odvozom otpada davatelj javne usluge je dužan odmah otkloniti.

(5) Davatelj javne usluge je dužan spremnike za otpad nakon pražnjenja vratiti na mjesto s kojih ih je i preuzeo i zatvoriti poklopac.

Članak 14.

(1) Korisnik javne usluge dužan je spremnike za odlaganje otpada održavati u ispravnom, čistom i funkcionalnom stanju.

(2) Davatelj javne usluge može osigurati pranje spremnika za otpad.

(3) Korisnik je odgovoran za svako namjerno oštećenje i nestanak spremnika koje mu je davatelj javne usluge dodijelio na korištenje bez naknade. U slučaju otuđenja i oštećenja spremnika za otpad, trošak nabave novih snosit će korisnik javne usluge putem ugovorne kazne.

(4) U slučaju kad je to očito ili kad korisnik dokaže da je oštećenje spremnika za otpad uzrokovao davatelj javne usluge, trošak nabave nove posude snosit će davatelj javne usluge, o čemu se sastavlja zapisnik.

Članak 15.

(1) Svi dogovori i pravno relevantne izjave ugovornih strana valjane su jedino ukoliko su učinjene u pisanom obliku.

(2) U slučaju nesuglasja ili kontradiktornosti između Ugovora i ovih Općih uvjeta, vrijedit će odredbe Ugovora.

(3) Ukoliko bilo koja odredba Ugovora i/ili Općih uvjeta jest ili postane ništavna, nevaljana ili neprovediva, to neće utjecati na ostatak Ugovora odnosno Općih uvjeta te će se ostatak Ugovora odnosno Općih uvjeta primjenjivati u najvećem mogućem opsegu dozvoljenim zakonom. U tom slučaju, ugovorne strane će bez odgode utvrditi odgovarajuću odredbu koja će zamijeniti ništavnu, nevaljanu ili neprovedivu odredbu na način da u što većoj mjeri odgovora prvotnoj namjeri ugovornih strana.

(4) Neizvršavanje bilo kojeg prava danog ugovornoj strani na temelju Ugovora i/ili ovih Općih uvjeta neće se smatrati odricanjem ugovorne strane od tog prava. Bilo kakvo odricanje od prava danog ugovornoj strani na temelju Ugovora i/ili ovih Općih uvjeta mora biti dano izričito i u pisanom obliku.

Raskid ili prestanak Ugovora ne utječe na njegove odredbe za koje je izričito ili isključivo određeno da stupaju na snagu ili se nastavljaju primjenjivati i nakon raskida ili prestanka Ugovora.

(5) Eventualne sporove koji nastanu u izvršavanju prava i obveza iz Ugovora davatelj javne usluge i korisnik javne usluge pokušat će riješiti sporazumno.

(6) Na Ugovor i ove Opće uvjete primjenjuju se pozitivni propisi Republike Hrvatske te će se u skladu s time isti dokumenti i tumačiti.

Članak 16.

(1) Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za njihovo donošenje.

Članak 17.

(1) Ovi Opći uvjeti objavit će se u 'Službenim novinama' PGŽ, te na internetskoj stranici davatelja usluge www.kucl.hr.

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=2210&mjesto=10005&odluka=4
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr