Na temelju članka 30. stavka 7. Zakona o održivom gospodarenju otpadom
(»Narodne novine« Republike Hrvatske 94/13. i 73/17.), članka 4. Uredbe o
gospodarenju komunalnim otpadom (»Narodne novine« 50/17.) i članka 48. Statuta
Vinodolske općine (Službene novine Primorsko-goranske županije broj 40/09.,
15/13., 30/13.-pročišćeni tekst), Općinsko vijeće Vinodolske općine na 7.
sjednici održanoj dana 31. siječnja 2018. godine, donosi
Članak 1.
(1) Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji i način pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i
odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike, tekstila,
problematičnog otpada, te krupnog (glomaznog) otpada na području Vinodolske
općine.
Članak 2.
(1) Pojedini pojmovi koji se koriste u ovoj Odluci sukladno Zakonu o
održivom gospodarenju otpadom (»Narodne novine« br. 94/13. i 73/17.; u nastavku
teksta: Zakon) i Uredbi o održivom gospodarenju otpadom (»Narodne novine« br.
50/17.; u nastavku teksta: Uredba) imaju sljedeće značenje:
1) biorazgradivi otpad je otpad koji se može razgraditi biološkim aerobnim i
anaerobnim postupkom,
2) biootpad je biološki razgradivi otpad iz vrtova i parkova, hrana i
kuhinjski otpad iz kućanstava, restorana, ugostiteljskih i maloprodajnih
objekata i slični otpad iz proizvodnje prehrambenih proizvoda,
3) cijena javne usluge je novčani iznos u kunama za pruženu javnu uslugu
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada,
4) evidencija o preuzetom komunalnom otpadu (u daljnjem tekstu: Evidencija)
je evidencija koju vodi davatelj usluge i sadrži podatke o korisniku usluge,
korištenju javne usluge za obračunsko mjesto, korištenju reciklažnog dvorišta,
mobilnog reciklažnog dvorišta i korištenju usluge preuzimanja glomaznog otpada,
5) građevni otpad je otpad nastao prilikom gradnje građevina,
rekonstrukcije, uklanjanja i održavanja postojećih građevina, te otpad nastao
od iskopanog materijala, koji se ne može bez prethodne uporabe koristiti za
građenje građevine zbog kojeg građenja je nastao,
6) građevina za gospodarenje otpadom je građevina za sakupljanje otpada
(skladište otpada, pretovarna stanica i reciklažno dvorište), građevina za
obradu otpada i centar za gospodarenje otpadom. Ne smatra se građevinom za
gospodarenje otpadom građevina druge namjene u kojoj se obavlja djelatnost
uporabe otpada,
7)javna usluga je javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada
8)javna površina je površina javne namjene čije je korištenje namijenjeno
svima pod jednakim uvjetima (opća uporaba) kao što su: nerazvrstane ceste,
nogostupi, pješački putovi, trgovi, prolazi, parkirališta, javne zelene
površine i sl.,
9) komunalni otpad je otpad nastao u kućanstvu i otpad koji je po prirodi i
sastavu sličan otpadu iz kućanstva, osim proizvodnog otpada i otpada iz
poljoprivrede i šumarstva,
10) krupni (glomazni) komunalni otpad je predmet ili tvar koju je zbog
volumena i /ili mase (kupaonska oprema, stvari za djecu, podne obloge,
namještaj, kuhinjska oprema, vrtna oprema i ostalo) neprikladno prikupljati u
sklopu usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada. Popis vrsta predmeta i
tvari koje se smatraju krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom definiran je
Dodatkom Naputka o glomaznom otpadu (»Narodne novine« RH br. 79/15.),
11) korištenje javne usluge je predaja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada davatelju usluge,
12) miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstva i otpad iz trgovina,
industrije i iz ustanova koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz
kućanstva, iz kojeg posebnim postupkom nisu izdvojeni pojedini materijali (kao
što je papir, staklo i dr.),
13) otpad je svaka tvar ili predmet koji posjednik odbacuje, namjerava ili
mora odbaciti. Otpadom se smatra i svaki predmet i tvar čije su sakupljanje,
prijevoz i obrada nužni u svrhu zaštite javnog interesa,
14) odvojeno sakupljanje je sakupljanje otpada na način da se otpad odvaja
prema njegovoj vrsti i svojstvima kako bi se olakšala obrada i sačuvala
vrijedna svojstva otpada,
16) obračunsko razdoblje je razdoblje na koje se odnosi obračun iznosa
cijene javne usluge,
17) obvezna minimalna javna usluga je dio javne usluge koju je potrebno
osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju
svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela »onečišćivač plaća«,
ekonomski održivo poslovanje te sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja
javne usluge,
18) problematični otpad je opasni otpad iz podgrupe 20 01 Kataloga otpada
koji uobičajeno nastaje u kućanstvu, te opasni otpad koji je po svojstvima,
sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji uobičajeno nastaje u
kućanstvu pri čemu se problematičnim otpadom smatra sve dok se nalazi kod
proizvođača tog otpada,
19) primopredaja otpada je predaja otpada od strane korisnika usluge te
preuzimanje tog otpada od strane davatelja usluge,
20) reciklabilni komunalni otpad čine otpadna plastika, otpadni metal i
otpadno staklo, a kad je to prikladno i druge vrste otpada koje su namijenjene
recikliranju (npr. otpadni tekstil, otpadno drvo i sl.),
21) reciklažno dvorište je nadzirani ograđeni prostor namijenjen odvojenom
prikupljanju i privremenom skladištenju manjih količina posebnih vrsta otpada,
22) ugovor o korištenju javne usluge (u daljnjem tekstu: Ugovor) je ugovor
između davatelja usluge i korisnika usluge kojim se uređuje pružanje i
korištenje javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog
otpada
23) ugovorna kazna je iznos određen Odlukom koji je dužan platiti korisnik
usluge u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru,
24) usluga povezana s javnom uslugom je odvojeno sakupljanje komunalnog
otpada, putem reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta, spremnika na
javnim površinama i kod korisnika usluge, te odvojeno prikupljanje krupnog
(glomaznog) komunalnog otpada.
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Odluci, a imaju rodno značenje odnose se
jednako na muški i ženski rod.
Područje pružanja javne usluge
Članak 3.
(1) Područje pružanja javne usluge prikupljanja komunalnog otpada je
cjelokupno područje Vinodolske općine
Davatelj usluge
Članak 4.
(1) Davatelj javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom (u daljnjem
tekstu: davatelj usluge) je Komunalno trgovačko društvo Ivanj d.o.o. iz Novog
Vinodolskog, Trg Vinodolskog zakona 5.
(2) Korisnik usluge
Članak 5.
(1) Korisnik usluge na području pružanja javne usluge je vlasnik nekretnine,
odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno
posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine, odnosno posebnog dijela
nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome
obavijestio davatelja usluge.
(2) Korisnik usluge iz ovoga članka dužan je:
-koristiti javne usluge na način sukladan Zakonu o održivom gospodarenju
otpadom i propisnima donesenim na temelju tog Zakona, ovom Odlukom, te općim
aktima koje jedinica lokalne samouprave donese na temelju navedenog Zakona.
Kategorije korisnika usluga
Članak 6.
(1) Korisnike usluga prema ovoj Odluci dijelimo na:
-korisnike - ''kućanstva'' te
-korisnike - ''gospodarski subjekti''.
(2) Korisnicima usluge iz stavke 1. ovog članka u pravilu treba osigurati
uvjete pojedinačnog korištenja javne usluge na način podjele osnovnog spremnika
odgovarajućeg volumena prema odredbama iz ove Odluke.
(3) Za korisnike usluge gdje uvjeti pojedinačnog korištenja javne usluge
nisu u potpunosti primjenjivi radi tehničkih uvjeta, nepristupačnosti,
ograničenja lokacije i tipa nekretnine, te drugih okolnosti, ti se uvjeti
osiguravaju putem zajedničkih spremnika na lokaciji skupnog obračunskog mjesta.
(4) Korisnici koji koriste zajednički spremnik su:
-korisnici u višestambenim objektima, a koji nisu zatražili ili nisu u
mogućnosti koristiti pojedinačni spremnik ili su postigli dogovor o korištenju
zajedničkog spremnika ili
-korisnici koji koriste zajednički spremnik, jer davatelj usluga ne može
vozilom pristupiti nekretnini korisnika.
(5) Spremnici za prikupljanje komunalnog otpada moraju se u pravilu nalaziti
na obračunskom mjestu kod korisnika usluge na za to predviđenim površinama.
Spremnici moraju biti na dan odvoza komunalnog otpada dostupni davatelju
usluge.
(6) Obračunsko mjesto iz ove Odluke je adresa nekretnine.
KRITERIJ OBRAČUNA KOLIČINE OTPADA
Članak 7.
(1) Kriterij količine otpada koju predaje korisnik javne usluge je nazivni
volumen spremnika i broj pražnjenja spremnika.
NAČIN PROVEDBE JAVNE USLUGE I USLUGE POVEZANE S JAVNOM USLUGOM
Članak 8.
(1) Javna usluga prikupljanja komunalnog otpada podrazumijeva prikupljanje
biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada putem spremnika za komunalni otpad
od pojedinih korisnika i prijevoz tog otpada do ovlaštene osobe za obradu tog
otpada.
(2) Korisniku usluge omogućena je predaja komunalnog otpada na njegovom obračunskom
mjestu, te u slučajevima gdje to nije moguće na mjestu koje je korisniku usluge
određeno kao mjesto primopredaje.
(3) Korisniku usluge omogućena je predaja otpadnog papira i kartona,
plastične i metalne ambalaže, te stakla putem zasebnih spremnika na njegovom
obračunskom mjestu.
Članak 9.
(1) U okviru sustava sakupljanja komunalnog otpada osiguravaju se sljedeće
usluge:
-preuzimanje biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada na lokaciji
obračunskog mjesta korisnika usluge, te u slučajevima gdje to nije moguće na
mjestu koje je korisniku usluge određeno kao mjesto primopredaje,
-preuzimanje otpadnog papira i kartona, plastične i metalne ambalaže, te
stakla putem zasebnih spremnika na njegovom obračunskom mjestu i/ili putem
spremnika u reciklažnom dvorištu i/ili putem spremnika u mobilnom reciklažnom
dvorištu,
-preuzimanje glomaznog otpada u reciklažnom dvorištu i/ili u mobilnom
reciklažnom dvorištu i jednom godišnje na lokaciji obračunskog mjesta korisnika
usluge prema odredbama iz ove Odluke,
-preuzimanje otpada određenog posebnim propisom koji uređuje gospodarenje
otpadom u reciklažnom dvorištu i u slučaju potrebe mobilnom reciklažnom
dvorištu u skladu s mogućnostima davatelja usluge.
(2) Na zahtjev korisnika usluge davatelj usluge pruža sljedeće usluge:
-iznimno preuzimanje većih količina komunalnog otpada od ugovorenih uz
nadoknadu odnosno plaćanje troškova sakupljanja i obrada tih količina otpada
prema Cjeniku davatelja usluge,
-preuzimanje glomaznog otpada od korisnika usluge na obračunskom mjestu
korisnika usluge, osim preuzimanja glomaznog otpada iz stavka 1., točke 3. ovog
članka, pri čemu je korisnik usluge dužan platiti cijenu prijevoza tog otpada
do reciklažnog dvorišta.
(3) Davatelj usluge dužan je o trošku korisnika usluge zbrinuti otpad iz
stavke 2. ovog članka nakon odvoza komunalnog otpada i glomaznog komunalnog
otpada.
UVJETI ZA POJEDINAČNO KORIŠTENJE JAVNE USLUGE I STANDARDNE VELIČINE I
DRUGA BITNA SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE OTPADA
Članak 10.
(1) Davatelj usluge osigurava spremnike za prikupljanje biorazgradivog i
miješanog komunalnog otpada i predaje ih korisniku na korištenje besplatno bez
naknade ukoliko korisnik takve spremnike ne posjeduje. Spremnici za
prikupljanje biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada koje je davatelj
usluge osigurao, vlasništvo su davatelja usluge.
(2) Vrećice za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, kao zamjenu za
individualne spremnike, korisnici usluge dužni su o svom trošku kupiti od
davatelja usluge, čime plaćaju cijenu usluge za količinu predanog komunalnog
otpada.
Članak 11.
(1) Biorazgradivi i miješani komunalni otpad se prikuplja u standardnim
tipiziranim individualnim spremnicima za komunalni otpad ili u vrećicama, kao
zamjenu za individualni spremnik, ili u zajedničkim spremnicima.
Individualni spremnik
Članak 12.
(1) Za prikupljanje biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada koriste se
individualni spremnici sljedećih standardnih veličina:
-spremnik volumena 20 litara (uz uvjet posjedovanja RFID kartice za
pristupanje polupodzemnom spremniku velikih kapaciteta, a uz prethodno
ispunjenje tehničkih uvjeta),
-spremnik volumena 120 litara,
-spremnik volumena 240 litara,
-spremnik volumena 500 litara,
-spremnik volumena 1100 litara.
(2) Standardni tipizirani individualni spremnici su plastični spremnici koji
odgovaraju normativima EN 840 i omogućavaju podizanje i pražnjenje spremnika
komunalnim vozilima sa sustavima za podizanje spremnika.
(3) Svi individualni spremnici za prikupljanje biorazgradivog i miješanog
komunalnog otpada moraju imati na sebi neizbrisivu oznaku davatelja usluge i
barkod ili RFID čip koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu
pridružena korisniku usluge i obračunskom mjestu.
(4) Korisnik usluge koji već raspolaže sa spremnikom dužan je omogućiti
davatelju usluge označavanje spremnika sukladno stavku 3. ovoga članka, te je
dužan davatelja usluge obavijestiti o oštećenju oznake.
(5) Iznimno, osim spremnika iz st. 1. ovog članka, biorazgradivi i miješani
komunalni otpad se može prikupljati i odložiti u posebne standardizirane
vrećice za prikupljanje biorazgradivog i miješanog otpada ukoliko korisnik nema
mogućnost smještaja standardiziranog spremnika u vlastitom prostoru isključivo
u posebnim dijelovima Vinodolske općine određenim Odlukom o području na kojem
nije moguće koristiti standardizirani individualni spremnik u vlastitom
prostoru Vinodolske općine.
Zajednički spremnik
Članak 13.
(1) U višestambenim zgradama u kojima postoje dva i više vlasnika posebnih
dijelova nekretnine kao korisnika usluge i područjima naselja gdje nije moguće
koristiti individualni spremnik, korisnici usluge mogu koristiti zajedničke
spremnike za prikupljanje otpada, s time da o udjelu svakog korisnika u
korištenju spremnika, korisnici usluge odlučuju sporazumno.
(2) Ako nije postignut sporazum o udjelu u korištenju zajedničkih spremnika,
udio svakog korisnika usluge u zajedničkom spremniku određuje davatelj usluge.
(3) Zbroj udjela svih korisnika usluge u zajedničkom spremniku određenih
međusobnim sporazumom ili prijedlogom davatelja usluge, mora uvijek iznositi
jedan.
(4) Više korisnika usluge kojima se može komunalni otpad preuzimati na istom
primopredajnom mjestu, mogu koristiti zajednički spremnik, ukoliko su postigli
sporazum o udjelu svakog od njih u tom spremniku.
(5) Izjavi iz članka 31. ove Odluke sporazumni korisnici usluge moraju
priložiti popis svih korisnika koji koriste zajednički spremnik sa adresama.
(6) Zajednički spremnik za prikupljanje biorazgradivog i miješanog
komunalnog otpada mora imati na sebi otisnut naziv otpada za koji su
namijenjeni, neizbrisivu oznaku davatelja usluge i barkod ili RFID čip koja je
u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena korisniku usluge i
obračunskom mjestu ili barkod ili RFID čip može biti zajednička oznaka koja je
pridružena svim korisnicima javne usluge koji koriste zajednički spremnik.
Veličina individualnog spremnika i vrećica
Članak 14.
(1) Volumen individualnog spremnika za korisnike usluge utvrđuje se Izjavom
/Ugovorom o
načinu korištenja javne usluge, pri čemu se može ugovoriti samo spremnik
jednog od standardnih volumena, iz članka 12. stavka 1. ove Odluke.
(2) Ukoliko korisnicima usluge koji koriste spremnike za biorazgradivi i
miješani komunalni otpad, prikupljeni biorazgradivi i miješani komunalni otpad
premašuje volumen spremnika, moraju višak prikupljenog otpada odlagati u
vrećice za odlaganje dodatnog otpada koje se kupuju kod davatelja usluge. Kroz
nabavnu cijenu vrećica korisnici usluge plaćaju sakupljanje, odvoz i uporabu ili
odlaganje ovako dodatno prikupljenog komunalnog otpada.
Članak 15.
(1) Ako potrebe korisnika premašuju početni preuzeti zaduženi volumen
spremnika za odlaganje biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada, davatelj
usluge će na zahtjev korisnika usluge ili na temelju vlastite procjene povećati
broj spremnika ili povećati volumen odgovarajućeg spremnika.
Mjesto za primopredaju otpada
Članak 16.
(1) Preuzimanje spremnika sa biorazgradivim i miješanim komunalnim otpadom
vrši se na mjestu za primopredaju koje se mora nalaziti uz prometnicu ili
prilazni put na javnoj površini kako bi davatelj usluge mogao nesmetano
preuzeti otpad u svoje vozilo za otpremu otpada.
(2) Mjesto za primopredaju spremnika mora se nalaziti na javnoj površini.
(3) Isto mjesto za primopredaju spremnika na javnoj površini može biti
predviđeno za više susjednih obračunskih mjesta korisnika usluge.
(4) Mjesta za primopredaju spremnika sa otpadom mogu biti određena adresom
nekretnine korisnika usluge ako se ono nalazi uz prometnicu ili prilazni put
ili opisnom oznakom dijela javne površine na području Vinodolske općine
predviđenih kao mjesta za primopredaju otpada.
(5) Ukoliko se biorazgradivi i miješani komunalni otpad prikuplja vrećicama
mjesto preuzimanja vrećica definirano je kao i mjesto preuzimanja spremnika.
(6) Iznimno, korisnici usluge mogu izričito s davateljem usluge ugovoriti
mjesto za primopredaju spremnika sa biorazgradivim i miješanim komunalnim
otpadom unutar privatnog posjeda nekretnine korisnika usluge.
Sakupljanje otpada
Članak 17.
(1) Korisnici usluge su dužni popunjene spremnike sa biorazgradivim i
miješanim komunalnim otpadom iznijeti u vremenskom razdoblju određenom u
Obavijesti o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog otpada i
reciklabilnog komunalnog otpada iz članka 19. ove Odluke i to na ugovoreno
mjesto za primopredaju.
(2) Sav odloženi biorazgradivi i miješani komunalni otpad mora se nalaziti u
spremniku, a poklopac mora biti potpuno zatvoren.
(3) Otpad mora biti složen u spremnik bez sabijanja, tako da prilikom
pražnjenja sav otpad gravitacijski ispadne iz posude.
(4) Korisnik ili korisnici usluge, moraju na ugovorenom mjestu za
primopredaju biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada, spremnik ostaviti u
cijelosti popunjen, a ako ostave za primopredaju nepopunjen (prazan) spremnik
ili djelomično popunjen spremnik smatrat će se da se preuzima u cijelosti
popunjen spremnik sa biorazgradivim i miješanim komunalnim otpadom.
(5) Korisnik ili korisnici usluge mogu zatražiti da im davatelj usluge u
njihovom trošku, osigura zaključavanje poklopca spremnika, radi onemogućavanja
trećim osobama da neovlašteno odlažu otpad u spremnik kojeg ovlašteno koristi
samo korisnik ili korisnici usluge. Prilikom primopredaje otpada poklopac spremnika
mora biti otključan kako bi davatelj usluge mogao preuzeti otpad, te se
otključani poklopac spremnika smatra da se preuzima u cijelosti popunjen
spremnik sa biorazgradivim i miješanim komunalnim otpadom.
Najmanja učestalost primopredaje otpada
Članak 18.
(1) Najmanja učestalost primopredaje komunalnog otpada u obračunskom
razdoblju iznosi:
-najmanje jednom tjedno za biootpad iz biorazgradivog komunalnog otpada
-najmanje jednom mjesečno za otpadni papir i karton iz biorazgradivog
komunalnog otpada koji se prikupljaju putem odgovarajućih spremnika,
-najmanje jednom u dva tjedna za miješani komunalni otpad.
(2) Davatelj usluge može prema potrebi odrediti i veći broj učestalosti
primopredaje komunalnog otpada od minimalnog koji je naveden u stavku 1. ovog
članka.
(3) Davatelj usluge dužan je najkasnije do kraja prosinca tekuće godine
dostaviti svakom korisniku usluge Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada koja sadrži
kalendar odvoza komunalnog otpada za iduću godinu sa naznakom termina odvoza za
pojedina naselja u pojedinim obračunskim razdobljima godine.
(4) Kalendar je davatelj usluge dužan objaviti i na svojim mrežnim
stranicama.
Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog otpada
i reciklabilnog komunalnog otpada
Članak 19.
(1) Davatelj usluge osigurava isporuku usluge sukladno Obavijesti o
prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog otpada i reciklabilnog
komunalnog otpada.
(2) Davatelj javne usluge dužan je korisniku usluge do kraja prosinca tekuće
kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti Obavijest o
prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog otpada i reciklabilnog
komunalnog otpada u skladu sa odredbama Uredbe o gospodarenju komunalnim
otpadom u pisanom obliku ili putem mrežne stranice kad je to korisniku usluge
prihvatljivo.
(3) Obavijest iz ovog članka mora sadržavati podatke iz članka 16. Uredbe.
Biootpad
Članak 20.
(1) U skladu s mogućnostima i potrebama davatelj usluge osigurava tipizirane
kompostere za kućno kompostiranje korisnicima iz kategorije kućanstva, koji
imaju zasebni spremnik za komunalni otpad u onim dijelovima naselja gdje uvjeti
primjene to omogućuju i onim korisnicima iz kategorije kućanstva koji to zatraže
i imaju uvjete za postavljanje i primjenu kompostera.
(2) Korisnici usluge koji se odluče za kompostiranje biootpada putem
preuzetih tipiziranih kompostera za kućno kompostiranje dužni su to navesti u
Izjavi, te isti oporabiti i zbrinuti sukladno propisima koji uređuju
gospodarenje otpadom.
(3) U slučaju da se korisnik usluge nije u Izjavi odlučio za kućno
kompostiranje biootpada, davatelj usluge će osigurati korisniku usluge
spremnike/vrećice za biootpad ukoliko korisnik usluge takve spremnike već ne
posjeduje.
(4) Davatelj usluge vodi evidenciju o broju podijeljenih kompostera na
području Vinodolske općine i broju održanih edukacija o načinu primjene
kompostera te procesa kompostiranja s brojem osoba koji su prisustvovali
edukaciji.
PRIHVATLJIV DOKAZ IZVRŠENJA USLUGE
Članak 21.
(1) Davatelj usluge vodi evidenciju o preuzetom otpadu za svakog pojedinog
korisnika.
(2) Davatelj usluge vodi evidenciju korištenja javne usluge za obračunsko
mjesto u digitalnom obliku, na način da se svaki spremnik elektronski
identificira, svako pražnjenje spremnika elektronski bilježi, a podaci potom
prebacuju u knjigovodstveni program evidencije korištenja javne usluge.
(3) Podaci iz evidencije korištenja javne usluge za obračunsko mjesto u
digitalnom obliku smatraju se dokazom izvršenja javne usluge.
(4) Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika usluge
predstavlja evidencija davatelja usluge o izvršenoj usluzi (evidencija o
pražnjenju spremnika tijekom obračunskog razdoblja prema planu odvoza) za
pojedinog korisnika usluge, pri čemu davatelj usluge ne odgovara za neovlašteno
korištenje spremnika od strane trećih osoba, već je svaki korisnik usluge dužan
osigurati da njemu dodijeljeni spremnik neovlašteno ne koriste treće osobe.
Članak 22.
(1) Davatelj usluge osigurava svakom pojedinom korisniku da na njegov
zahtjev može, putem mrežne pošte odnosno putem interneta, kad je to korisniku
usluge prihvatljivo ili na drugi način, izvršiti uvid u podatke o izvršenju
javne usluge za njegovo obračunsko mjesto za prethodna obračunska razdoblja.
TROŠKOVI I CIJENA JAVNE USLUGE
Troškovi usluge
Članak 23.
(1) Troškovi obavljanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala,
stakla, plastike i tekstila te glomaznog komunalnog otpada obuhvaćaju: troškove
nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada,
troškove obrade otpada, troškove nastale radom reciklažnog dvorišta i mobilnog
dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području
Vinodolske općine za koje je uspostavljeno reciklažno dvorište, troškove
prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge,
troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u vezi s javnom uslugom,
te druge nepredviđene troškove gospodarenja otpadom.
Cijena javne usluge
Članak 24.
(1) Cijena javne usluge naplaćuje se radi pokrića troškova obavljanja javne
usluge.
(2) Davatelj usluge cjenikom, koji mora biti javno objavljen, određuje
visinu cijene obvezne minimalne javne usluge i visinu cijene javne usluge za
količinu predanog komunalnog otpada.
Članak 25.
(1) Cijena javne usluge sastoji se od:
-cijene javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada,
-cijene obvezne minimalne javne usluge i
-cijene ugovorne kazne.
(2) Ukupnu cijenu javne usluge čini zbroj cijene obvezne minimalne javne
usluge, cijene javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada i
cijene ugovorne kazne.
(3) Korisnik usluge dužan je platiti davatelju usluge iznos cijene javne
usluge za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o
obračunskom mjestu na kojem se nekretnina ne koristi.
Cijena obvezne minimalne javne usluge
Članak 26.
(1) Cijena obvezne minimalne javne usluge naplaćuje se za minimalnu javnu
uslugu prikupljanja komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira,
metala, stakla, plastike i tekstila, te glomaznog komunalnog otpada u okviru
javne usluge, a čine ju sljedeći troškovi: troškovi nabave i održavanja opreme
za prikupljanje komunalnog otpada, troškovi prijevoza komunalnog otpada,
troškovi obrade komunalnog otpada u dijelu koji se odnose na postupke prije
uporabe ili zbrinjavanja, troškove zbrinjavanja otpada (izuzev miješanog
komunalnog otpada), troškovi nastali radom reciklažnih dvorišta, trošak rada
pretovarne stanice, troškove prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se
prikuplja u okviru javne usluge, troškovi vođenja propisanih evidencija i
izvješćivanja u vezi s javnom uslugom, te druge nepredviđene troškove
gospodarenja otpadom.
(2) Cijenu minimalne javne usluge davatelj usluge određuje cjenikom kao
cijenu za volumen pojedinog spremnika koji se dodjeljuje pojedinom korisniku
usluge prilikom zaključivanja ugovora o korištenju usluge.
Cijena javne usluge za količinu predanog komunalnog otpada
Članak 27.
(1) U cijenu javne usluge za količinu predanog komunalnog otpada se
uključuju slijedeći
troškovi: troškovi obrade miješanog komunalnog otpada, trošak zbrinjavanja
odnosno predaje miješanog komunalnog otpada u centar za gospodarenje otpadom i
drugi troškovi propisani Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom koji nisu
obuhvaćeni u cijenu minimalne javne usluge.
(2) Davatelj usluge cjenikom određuje visinu jedinične cijene za količinu
predanog komunalnog otpada, na način određivanja cijene za volumen spremnika
otpada koji se dodjeljuje pojedinom tipu korisnika, te je isti osnova za
obračun količine predanog komunalnog otpada.
(3) Cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada
određuje se prema izrazu:
C = JCV * BP * U
pri čemu je:
C - cijena javne usluge za količinu predanog komunalnog otpada izražena u
kunama
JCV - jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika komunalnog otpada
izražena u kunama sukladno cjeniku (naknade za preuzimanje jedne litre
komunalnog otpada x volumen spremnika)
BP - broj pražnjenja spremnika komunalnog otpada u obračunskom razdoblju
sukladno podacima iz evidencije davatelja usluge.
U - udio korisnika usluge u korištenju spremnika.
Kad jedan korisnik usluge samostalno koristi spremnik, udio korisnika usluge
u korištenju spremnika je jedan (U=1).
Kad više korisnika usluge zajednički koriste spremnik zbroj udjela svih
korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom davatelja usluge,
mora iznositi jedan.
Obračunsko razdoblje kroz kalendarsku godinu
Članak 28.
(1) Obračunsko razdoblje na koje se odnosi obračun cijena javne usluge i
ukupne cijene javne usluge je mjesec dana.
KRITERIJI ZA ODREĐIVANJE KORISNIKA USLUGE U ČIJE IME VINODOLSKA OPĆINA
PREUZIMA OBVEZU PLAĆANJA CIJENE ZA JAVNU USLUGU
Članak 29.
(1) Vinodolska općina preuzima obvezu plaćanja cijene za javnu uslugu za
kućanstva korisnika naknade prema propisima o socijalnoj skrbi, a koji imaju
prebivalište na njegovom području.
Cijena iznosa namjenske naknade
Članak 30.
(1) Naknadu za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom u svrhu
financiranja gradnje građevina za gospodarenje komunalnim otpadom i sanacije
neusklađenog odlagališta na području Vinodolske općine plaćaju korisnici javne
usluge prema obračunskom mjestu.
(2) Iznos naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom
propisane u tom slučaju obračunava davatelj javne usluge u ime i za račun
Vinodolske općine, te se u tom slučaju cijena javne usluge korisniku usluge
uvećava za naknadu za gradnju građevine za gospodarenje komunalnim otpadom.
(3) Naknada za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom
obračunava se korisniku usluge po jedinici volumena zaduženog spremnika za
miješani komunalni otpad.
(4) Oslobođeni su plaćanja naknade iz stavka 1. ovog članka korisnici usluge
u čije ime Vinodolska općina preuzima obvezu plaćanja cijene za javnu uslugu.
(5) Nadzor nad obračunom i naplatom naknade iz stavka 1. ovog članka obavlja
upravno tijelo Vinodolske općine u čijem je djelokrugu proračun.
UGOVOR O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE
Izjava o načinu korištenja javne usluge
Članak 31.
(1) Davatelj usluge dužan je dostaviti Korisniku usluge dva primjerka
obrasca Izjave o načinu korištenja javne usluge.
(2) Obrazac Izjave iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati podatke
propisane člankom 14. Uredbe.
(3) Davatelj usluge samostalno određuje koga će se smatrati korisnikom
usluge kojem se dostavljaju obrasci Izjave temeljem: prijave samog novog
korisnika usluge kao vlasnika ili korisnika nekretnine, uvida u evidenciju
obveznika plaćanja potrošnje vode/električne energije, uvida u zemljišne knjige
ili temeljem uvida u evidenciju obveznika komunalne naknade Vinodolske općine
te uvida u evidenciju drugih tijela lokalne samouprave, državne uprave ili
pravnih osoba s javnim ovlastima.
(4) U Izjavi se mogu navoditi podaci o načinu dostave računa javne usluge i
načinu komunikacije, a mora se navesti datum potpisivanja Izjave od strane
korisnika usluge i datum potvrde Izjave od strane davatelja usluge.
(5) Podaci iz st. 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave u dva stupca
od kojih je prvi prijedlog davatelja usluge, a drugi očitovanje korisnika
usluge.
(6) U pisanom dopisu uz koji davatelj usluga dostavlja korisniku usluge
obrasce Izjave iz st. 2. ovog članka Odluke, korisnik usluge će se uputiti u
poveznice na internetskoj stranici davatelja usluge na kojima se može izvršiti
uvid u digitalnu presliku ove Odluke, digitalnu presliku cjenika i digitalnu
evidenciju mjesta primopredaje spremnika na javnoj površini, kao i na mrežne
stranice »Narodnih novina Republike Hrvatske« na kojima su objavljeni Zakon o
održivom gospodarenju otpadom i Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom i u
mogućnost uvida u navedene isprave (Odluka, cjenik i evidencija mjesta
primopredaje) u sjedištu davatelja usluge u određeno vrijeme.
(7) Korisnik usluge je dužan vratiti davatelju usluge dva primjerka
popunjene Izjave iz stavka 1. ovoga članka, s potpisom korisnika usluge u roku
od 15 dana od dana zaprimanja obrazaca Izjave.
(8) Davatelj usluge je dužan po zaprimanju Izjave korisniku usluge vratiti
jedan ovjereni i sa svoje strane potvrđeni i potpisani primjerak Izjave, u roku
od 8 dana od zaprimanja.
(9) Davatelj usluge je dužan primijeniti podatak iz Izjave koji je naveo
korisnik usluge (stupac: očitovanje korisnika usluge) kada je taj podatak u
skladu sa Zakonom, Uredbom i ovom Odlukom.
(10) Iznimno od stavka 9. ovoga članka Odluke, davatelj usluge primjenjuje
podatak iz Izjave koji je naveo davatelj usluge (stupac: prijedlog davatelja
usluge) u sljedećem slučaju:
-kad se korisnik usluge ne očituje o podacima iz stavka 2. ovoga članka
Odluke u roku iz stavka 7. ovoga članka Odluke,
-kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a među korisnicima
usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika na
način da zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio Korisnika usluge u
korištenju zajedničkog spremnika koji je odredio Davatelj usluge.
(11) Davatelj usluge određuje podatke u Izjavi u stupcu: prijedlog davatelja
usluge temeljem podataka iz evidencije davatelja usluge kojima raspolaže ili
podataka o potrošnji vode/električne energije, uvida u zemljišne knjige ili
temeljem uvida u evidenciju obveznika komunalne naknade Vinodolske općine te
uvida u evidenciju drugih tijela lokalne samouprave, državne uprave ili pravnih
osoba s javnim ovlastima.
(12) Davatelj usluge može omogućiti davanje Izjave iz stavka 1. ovoga članka
Odluke elektroničkim putem kad je takav način prihvatljiv korisniku usluge.
Članak 32.
(1) Korisnik usluge je dužan uz Izjavu priložiti i dokaz o vlasništvu
građevine ili posebnog dijela građevine (izvadak iz zemljišne knjige ili drugi
dokaz temeljem kojeg je stečeno pravo vlasništva nekretnine), odnosno ugovor
kojim je stekao pravo korištenja.
(2) Davatelj usluge je ovlašten od korisnika tražiti i druge dokaze važne za
zaključenje ugovora o korištenju javne usluge.
(3) Za slučaj kad davatelj usluge ima informaciju o vlasniku/korisniku koji
nije podnio zahtjev za zaključenje ugovora o korištenju javne usluge, davatelj
usluge će, u slučaju kada korisnik usluge odbija preuzeti spremnik, ne koristi
spremnik koji već posjeduje ili nije vratio potpisanu Izjavu iz čl. 31. ove
Odluke, istog ipak evidentirati kao korisnika usluge, te će o zaduženju
obavijestiti korisnika usluge i Vinodolsku općinu.
Sklapanje ugovora o korištenju javne usluge
Članak 33.
(1) Korisnici usluge javnu uslugu ugovaraju zaključenjem ugovora o
korištenju javne usluge.
(2) Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:
-kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili
-prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje
spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik usluge ne
dostavi davatelju usluge Izjavu.
(3) Ugovor o javnoj usluzi zaključuje se na neodređeno vrijeme.
(4) Bitne sastojke Ugovora uz Izjavu čine ova Odluka i Cjenik javne usluge.
(5) Davatelj javne usluge dužan je omogućiti korisniku usluge uvid u ovu
Odluku i Cjenik javne usluge prije sklapanja i izmjene i/ili dopune Ugovora i
na zahtjev korisnika usluge.
(6) Zaključenjem ugovora o korištenju javne usluge korisnik usluge u svemu prihvaća
Opće uvjete ugovora sa korisnicima iz priloga I. ove Odluke.
Izmjene i dopune Ugovora o korištenju javne usluge
Članak 34.
(1) Korisnik usluge dužan je obavijestiti davatelja javne usluge o svakoj
promjeni podataka iz Izjave u roku od 15 dana od dana kad je nastupila
promjena, kao i o svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka iz Izjave u roku
od 15 dana prije dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana promjena.
(2) U slučaju da to ne učini dužan je podmiriti cijenu usluge sve dok to ne
učini, odnosno dok to ne učini novi vlasnik odnosno korisnik.
(3) Sve obavijesti i zahtjeve korisnik podnosi davatelju usluga pisano putem
pošte, telefaksa, elektroničkom poštom ili na zapisnik u sjedištu davatelja
usluge.
(4) Temeljem dostavljene obavijesti, davatelj usluge dostavlja korisniku
usluge obrazac izmjene i dopune Izjave o načinu korištenja javne usluge u
dijelu podataka koji se mijenjaju, u cijelosti na način i u postupku određenom
člankom 31. ove Odluke.
Prestanak Ugovora o korištenju javne usluge
Članak 35.
(1) Korisnik usluge može otkazati korištenje javne usluge (ugovora) u
slučaju trajnog nekorištenja nekretnine, sukladno odredbama iz ove odluke.
(2) Korisnik usluge je dužan davatelja usluge pismeno obavijestiti o
prestanku svojeg prava vlasništva na nekretnini koja predstavlja obračunsko
mjesto za javnu uslugu prikupljanja otpada, odnosno o prestanku svojeg posjeda
- korištenja nekretnine koja predstavlja obračunsko mjesto, u roku od 15 dana
od dana prestanka posjeda predmetne nekretnine
(3) Uz obavijest iz stavka 2. ovog članka Odluke korisnik usluge dužan je
dostaviti davatelju usluge primjerak kupoprodajnog ugovora kojim je vlasništvo
na nekretnini prenijeto na novog vlasnika, odnosno sporazumni raskid ugovora o
korištenju nekretnine (raskid ugovora o zakupu ili najmu) ili drugi
odgovarajući dokaz iz kojeg je vidljiv prestanak posjeda na nekretnini.
(4) Raskid ugovora nastupa s posljednjim danom u mjesecu u kojem je
podnesena odgovarajuća obavijest odnosno zahtjev.
(5) U slučaju raskida ugovora, korisnik usluge obavezan je davatelju usluge
vratiti zaduženi individualni spremnik kojeg je korisniku usluge osigurao
davatelj usluge. U protivnom davatelj usluge ima pravo potraživati naknadu pune
cijene novog spremnika.
Obveze davatelja usluge
Članak 36.
(1) Davatelj usluge dužan je:
-osigurati korisniku usluge spremnik za primopredaju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
-označiti spremnik oznakom iz članka 12. ove Odluke,
-dostaviti korisniku usluge Obavijest iz članka 19. ove Odluke,
-preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge,
-osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje
odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja.
(2) Davatelj usluge odgovara za sigurnost, redovitost i kvalitetu javne
usluge i usluge povezane s javnom uslugom,
Obveze korisnika usluge
Članak 37.
(1) Korisnik usluge dužan je:
-koristiti javnu uslugu i predati miješani komunalni otpad i biorazgradivi
otpad davatelju usluge na području na kojem se nalazi nekretnina korisnika
usluge,
-omogućiti davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje u
slučaju kad mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini,
-postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na način kojim
se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko
spremnika i ne uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada,
-odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu
korisnika usluge sukladno Zakonu, Uredbi i ovoj Odluci,
-predavati biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad,
problematični otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada,
-predavati problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno
dvorište,
-korisnik usluge odgovoran je za postupanje s otpadom i spremnikom na
obračunskom mjestu korisnika usluge, te je zajedno s ostalim korisnicima usluge
na istom obračunskom mjestu odgovoran za obveze nastale zajedničkim korištenjem
spremnika.
Nekretnina koja se trajno ne koristi
Članak 38.
(1) Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina za koju je utvrđeno
da se ne koristi na temelju pisanog očitovanja vlasnika nekretnine i
dostavljene potvrde o isključenju uređaja za potrošnju električne energije i
vode od strane ovlaštenog pružatelja usluga.
(2) Obveza korisnika usluge na plaćanje cijene javne usluge u slučaju iz
stavka 1. ovog članka ne nastaje, te prava i obveze davatelja usluge i
korisnika usluga za obračunsko mjesto na kojem se nekretnina nalazi, miruju u
vremenu kada se nekretnina trajno ne koristi.
(3) Korisnik usluge, u slučaju kada je davatelju usluge dao/dostavio
očitovanje iz st. 1. ovog članka, mora nakon godine dana od dana davanja očitovanja
dostaviti davatelju usluge novu potvrdu o nekorištenju električne energije i
vode od strane ovlaštenog pružatelja usluge u razdoblju od davanja očitovanja
iz stavka 1. ovog članke.
Provedba ugovora u slučaju nastupanja posebnih okolnosti
Članak 39.
(1) Davatelj usluge se neće smatrati odgovornim za kašnjenja u ispunjenju
ili za neispunjenje obveza iz ugovora koje je uzrokovano neočekivanim i
nepredvidivim okolnostima izvan njegove razumne kontrole (viša sila), kao što
su radnje građanskih ili vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar,
poplava, snijeg, led, eksplozija, rat, embargo, štrajkovi, lokalni ili
nacionalni neredi i nemiri.
(2) O nastupu izvanrednih okolnosti, iz stavka 1. ovog članka Odluke, kao
razloga kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja javne usluge, davatelj usluge
će bez odgode obavijestiti korisnike usluga putem mrežnih stranica i/ili
sredstava javnog informiranja.
(3) Ispunjenje obveza davatelja usluge iz ugovora, u slučaju nastupa
izvanrednih okolnosti, iz stavka 1. ovog članka Odluke, će se odgoditi ili
promijeniti za vrijeme njihovog trajanja.
(4) Po prestanku uvjeta koji onemogućavaju izvršenje javne usluge
prikupljanja biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada davatelj usluge će
korisnika usluge obavijestiti putem mrežnih stranica i/ili sredstava javnog
informiranja o načinu i vremenu izvršenja usluge.
NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA JAVNE USLUGE U SLUČAJU KAD SU
KORISNICI JAVNE USLUGE KUĆANSTVA I KORISTE ZAJEDNIČKI SPREMNIK, A NIJE
POSTIGNUT SPORAZUM O NJIHOVIM UDJELIMA
Članak 40.
(1) U slučaju kad su korisnici javne usluge kućanstva i koriste zajednički
spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima, davatelj usluge
određuje udio korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika na način da
je kriterij za određivanje udjela korisnika usluge omjer broja fizičkih osoba u
kućanstvu korisnika usluge i ukupnog broja fizičkih osoba na obračunskom
mjestu.
(2) Korisnik usluge iz st. 1. ovog članka dužan je na zahtjev davatelja
usluge dostaviti izjavu o broju članova kućanstva korisnika usluge, te
obavijestiti davatelja usluge o svakoj promjeni broja članova kućanstva u roku
od 15 dana od nastale promjene.
NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA JAVNE USLUGE U SLUČAJU KAD SU
KORISNICI JAVNE USLUGE KUĆANSTVA I PRAVNE OSOBE ILI FIZIČKE OSOBE - OBRTNICI I
KORISTE ZAJEDNIČKI SPREMNIK, A NIJE POSTIGNUT SPORAZUM O NJIHOVIM UDJELIMA
Članak 41.
(1) U slučaju, kad su korisnici javne usluge kućanstva i pravne osobe ili
fizičke osobe - obrtnici koji koriste zajednički spremnik, a nije postignut
sporazum o njihovim udjelima, davatelj usluge poziva korisnike, koji koriste
zajednički spremnik da sklope sporazum o njihovim udjelima.
(2) U slučaju, da davatelj usluge ne raspolaže sa podatkom o postignutom
sporazumu i za vrijeme do usuglašavanja sporazuma o njihovim udjelima u
zajedničkom spremniku, davatelj usluge pojedinom korisniku određuje svoj
prijedlog udjela u zajedničkom spremniku, pri čemu minimalni obračunski udio za
korisnike tipa kućanstva ne može biti manji od 120 l a za pravne osobe/ortnike
udio ne može biti manji od 240 l. U tom slučaju se u najboljoj mogućoj mjeru
pokuša uvažiti odredbe iz prethodnog članka.
(3) U slučaju, da sporazum ne bude postignut u roku od 6 mjeseci davatelj
usluge ima mogućnost da pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici tretira
zasebno, na način da davatelj usluge može u tom primjeru odrediti za pravnu
osobu ili fizičku osobo - obrtnika posebno obračunsko mjesto sa dodijeljenim
zasebnim spremnikom.
NAČIN PODNOŠENJA PRIGOVORA I POSTUPANJU PO PRIGOVORU GRAĐANA NA NEUGODU
UZROKOVANU SUSTAVOM SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA
Članak 42.
(1) Korisnici usluge imaju mogućnost podnošenja prigovora na pruženu javnu
uslugu i način rada davatelja usluge, u dijelu koji se odnosi na skupljanje
komunalnog otpada, a koji je kod korisnika izazvao neugodu.
(2) Prigovor se može podnijeti pisano putem pošte, telefaksa, elektoničkom
poštom ili na zapisnik u sjedištu davatelja usluge, svakog radnog dana, u
vremenu od 8:00 do 10:00 sati.
(3) Davatelj usluge je dužan na prigovor korisnika usluge odgovoriti u roku
od 15 (petnaest) dana od dana zaprimljenog prigovora.
Članak 43.
(1) Po primitku odgovora na pisani prigovor, nezadovoljan korisnik može
podnijeti pisanu reklamaciju Povjerenstvu za reklamacije kojeg je davatelj
usluge dužan osnovati sukladno odredbama Zakona o zaštiti potrošača.
(2) Povjerenstvo za reklamacije je dužno pisano odgovoriti na zaprimljene
reklamacije korisnika u roku od 30 (trideset) dana od dana zaprimanja
reklamacije.
(3) Davatelj usluge dužan je voditi i čuvati pisanu evidenciju prigovora
korisnika najmanje godinu dana od dana primitka prigovora korisnika.
Članak 44.
(1) Korisnici usluge imaju mogućnost podnošenja pisanih prigovora na
ispostavljeni račun za obavljenu javnu uslugu u roku od 15 (petnaest) dana od
zaprimanja računa.
(2) Očitovanje davatelja usluge na zaprimljeni prigovor se provodi na način
opisan u prethodnom članku.
ODVOJENO SAKUPLJANJE KOMUNALNOG OTPADA
Članak 45.
(1) Korisnici usluga dužni su iz komunalnog otpada izdvojiti biorazgradivi
otpad, otpadni papir, metal, staklo, plastiku, tekstil, glomazni komunalni
otpad, te problematični otpad.
(2) Davatelj usluge dužan je odvojeno prikupljeni otpad iz prethodnog stavka
ovoga članka zbrinuti na propisan način.
Prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada
Članak 46.
(1) Davatelj usluge pruža uslugu prikupljanja otpadnog papira, metala,
plastike, stakla i tekstila (dalje u tekstu: reciklabilni otpad).
(2) Reciklabilni komunalni otpad, osim tekstila, a naročito otpadni papir i
karton te plastična i metalna ambalaža prikuplja se u tipiziranim spremnicima
na obračunskom mjestu i/ili u reciklažnom dvorištu i/ili u mobilnom reciklažnom
dvorištu. Tekstil se prikuplja putem spremnika postavljenim na javnim
površinama i/ili u reciklažnom dvorištu i /ili u mobilnom reciklažnom dvorištu.
Članak 47.
(1) Reciklabilni komunalni otpad, osim tekstila, se prikuplja na obračunskom
mjestu u standardnim tipiziranim spremnicima za reciklabilni komunalni otpad
ili u vrećicama, kao zamjenama za spremnike za reciklabilni otpad.
(2) Davatelj usluge osigurava spremnike/vrećice za prikupljanje
reciklabilnog komunalnog otpada i predaje ih korisniku na korištenje bez
naknade ukoliko korisnik takve spremnike ne posjeduje. Spremnici koje je
osigurao davatelj usluge, vlasništvo su davatelja usluge.
(3) Spremnici za reciklabilni korisni otpad moraju imati oznaku naziva vrste
otpada za koju je spremnik namijenjen, oznaku davatelja usluge i oznaku barkoda
ili RFID čipa koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena
Korisniku usluge i obračunskom mjestu.
(4) Vrećice za prikupljanje reciklabilnog otpada označavaju se barkodom
davatelja usluge koje se povezuju sa korisnikom usluge kome su dodijeljene.
(5) U spremnike za prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada može se
odlagati samo ona vrsta otpada za koji je spremnik namijenjen.
Članak 48.
(1)Davatelj usluge dužan je u Obavijesti o prikupljanju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada iz članka 19.
ove Odluke, odrediti najmanju učestalost odvoza reciklabilnog komunalnog otpada
u obračunskom razdoblju, koja ne može biti manja od jednom mjesečno, sukladno
odredbama ove Odluke.
(2) Preuzimanje spremnika i vrećica sa reciklabilnim otpadom vrši se na
istom mjestu za primopredaju koje je za istog korisnika usluge određeno za
preuzimanje biorazgradivog i miješanog otpada.
(3) Odredbe ove Odluke o mjestu za primopredaju i sakupljanje otpada koje je
primjenjuju na prikupljanje miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada na
odgovarajući način se primjenjuju i na prikupljanje reciklabilnog komunalnog
otpada.
Korištenje javne površine za prikupljanje otpada
Članak 49.
(1) Javne površine na području Vinodolske općine, mogu se koristiti za prikupljanje
tekstila u spremnicima postavljenim na lokacijama, koje će biti određene u
Obavijesti iz članka 19. ove Odluke.
Reciklažna dvorišta
Članak 50.
(1) Na području Vinodolske općine uspostavljeno je reciklažno dvorište za
područje Vinodolske općine na lokaciji Poslovne zone Kamenolom, ulica
Mavrići-Grižane-Belgrad, Vinodolska općina.
Članak 51.
(1) Davatelj usluge dužan je osigurati odvojeno sakupljanje otpada putem
mobilnog reciklažnog dvorišta sukladno godišnjem planu rasporeda mobilnog
reciklažnog dvorišta po pojedinim naseljima u Vinodolske općine kojeg davatelj
usluge donosi u Obavijesti o prikupljanju miješanog komunalnog otpada,
biorazgradivog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada iz članka 19. ove
Odluke.
Članak 52.
(1) Davatelj usluge u reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom dvorištu
je dužan preuzeti otpad izvagati ga i korisniku usluge izdati dokument sa
datumom, količinom i vrstom otpada koji je korisnik predao.
(2) Davatelj usluge je dužan u reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom
dvorištu zaprimati sve vrste otpada koji se prema ovoj Odluci i pozitivnim
propisima može u njemu odlagati bez naknade za kućanstva, a ako je propisana
ovom Odlukom ili pozitivnim propisima odlaganje samo određene količine otpada,
onda je davatelj usluge dužan preuzeti bez naknade samo propisane količine
otpada.
Članak 53.
(1) Davatelj usluge u reciklažnim dvorištu može zaprimati otpad od pravnih
osoba i otpad koji nije nastao na području Vinodolske općine za koje je
uspostavljeno to reciklažno dvorište.
(2) Osoba iz stavka 1. ovog članka koja predaje otpad snosi sve troškove
gospodarenja tim otpadom i dužna je platiti naknadu za predaju otpada prema
cjeniku davatelja usluge.
Sakupljanje glomaznog (krupnog) otpada
Članak 54.
(1) Davatelj usluge u okviru javne usluge jednom u kalendarskoj godini
preuzima glomazni otpad od korisnika usluge na obračunskom mjestu korisnika
usluge bez naknade.
(2) Davatelj javne usluge na zahtjev korisnika usluge osigurava preuzimanje
glomaznog otpada od korisnika usluge na obračunskom mjestu korisnika usluge,
osim preuzimanja glomaznog otpada iz prethodnog stavka, pri čemu je korisnik
usluge dužan platiti cijenu prijevoza tog otpada do reciklažnog dvorišta.
(3) Davatelj usluge je dužan preuzeti glomazni otpad od korisnika usluge na
obračunskom mjestu korisnika usluge u što kraćem roku koji zajednički određuju
korisnik usluge i davatelj usluge.
Članak 55.
(1) Davatelj usluge u okviru javne usluge jednom u kalendarskoj godini
preuzima glomazni otpad od korisnika usluge na lokaciji obračunskog mjesta bez
naknade u najvećoj količini do 4 m3.
Ugovorna kazna
Članak 56.
(1) Ugovorna kazna se obračuna u slučaju kada korisnik usluge postupa
protivno ugovoru prema odredbama ove Odluke.
(2) Ugovorna kazna se, u slučaju iz stavka 1. ovog članka, na računu za
javnu uslugu iskazuje zasebno.
(3) Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu
plaćanja ugovorne kazne u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost pojedinog
korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno
udjelima u korištenju spremnika. Individualna odgovornost pojedinog korisnika
može se utvrditi temeljem fotodokumentacije i zapisnika komunalnog redara
Vinodolske općine ili temeljem fotodokumentacije i zapisnika ovlaštene osobe
davatelja usluge ili fotodokumentacije i izjave od strane svih ostalih
korisnika usluge koji dijele zajednički spremnik.
(4) Činjenicu postupanja protivno ugovoru utvrđuje ovlaštena osoba davatelja
usluge fotodokumentacijom i izradom zapisnika. Iz fotodokumentacije mora
nedvojbeno proizlaziti postupanje korisnika usluge protivno ugovoru i ovoj
Odluci te mora biti obračunsko mjesto jasno uočljivo.
Članak 57.
(1) Korisnik usluge dužan je platiti iznos ugovorne kazne za postupanje
protivno u sljedećem slučajevima:
-ako ne koristi javnu uslugu u obračunskom razdoblju i ne predaje komunalni
otpad davatelju javne usluge (ne zaduži spremnik i/ili izjavljuje da ne koristi
nekretninu) a na temelju podataka očitanja mjernih uređaja za potrošnju struje
ili pitke vode ili na drugi način davatelj usluge utvrdi da koristi nekretninu,
ugovorna kazna iznosi 1.000,00 kuna po obračunskom razdoblju,
-ako odloži bilo kakav otpad izvan spremnika dužan je platiti ugovornu kaznu
za svako takvo postupanje iznosi u iznosu 250,00 kuna.
-ako na svojem obračunskom mjestu postupa s otpadom na način kojim se dovodi
u opasnost ljudsko zdravlje i dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i
uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog mirisa, dužan je platiti ugovornu
kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna
-ako s glomaznim otpadom postupa na način da isti odlaže u spremnike za
prikupljanje komunalnog otpada, na mjesta koja za to nisu predviđena, te da s
glomaznim komunalnim otpadom odlaže otpad koji se ne smatra glomaznim otpadom
po Dodatku Naputka o glomaznom otpadu (»Narodne novine« RH br. 79/15), dužan je
platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna.
-ako pretrpa i dodatno sabije komunalni otpad tako da on ne može
gravitacijski ispasti iz spremnika prilikom pražnjenja dužan je platiti
ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna,
-ako u spremnik za prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada odloži:
biorazgradivi komunalni otpad, miješani komunalni otpad, glomazni, metalni i
građevinski otpad (građevni otpad), zeleni otpad koji nastaje prilikom rezidbe
zelenih površina, i odgovarajući, ali onečišćeni reciklabilni otpad,dužan je
platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna,
-ako u spremnik za prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada odloži: žar
ili vrući pepeo, otpadna ulja, baterije i akumulatore, gume, električni i
elektronički otpad, lijekove i ostali problematični otpad kao i druge
zabranjene tvari sukladno Zakonu i Odluci te ostalim propisima koji reguliraju
gospodarenje otpadom, dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje
u iznosu 1.000,00 kuna,
-ako u spremnik za prikupljanje miješanog komunalnog otpada odloži:
biorazgradivi komunalni otpad, korisni otpad koji se može reciklirati,
glomazni, metalni i građevinski otpad (građevni otpad), zeleni otpad koji
nastaje prilikom rezidbe zelenih površina, dužan je platiti ugovornu kaznu za
svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna,
-ako spremnik za otpad nije zatvorio, odnosno vrećicu zavezao, dužan je
platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna.
-ako ne drži spremnik na za to propisanom mjestu, dužan je platiti ugovornu
kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna.
-ako onemogući davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje,
dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna.
-ako ne omogući davatelju usluge označavanje spremnika s kojim već
raspolaže, dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu
250,00 kuna,
-ako je uništio ili oštetio ili u slučaju gubitka RFID kartice za pristup
polupodzemnom spremniku velikih kapaciteta, dužan je platiti ugovornu kaznu za
svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna,
-ako je uništio ili oštetio spremnik ili u slučaju nestanka spremnika, bez
obzira da li je oštećenje, uništenje ili nestanak spremnika nastalo krivnjom
korisnika usluge ili bez krivnje (objektivna odgovornost), dužan je platiti
ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 2.500,00 kuna.
-ako je u izjavi o načinu korištenja usluge očigledno naveo netočne podatke
dužan je platiti ugovornu kaznu u iznosu 1.000,00 kuna.
-ako je u Izjavi o korištenju javne usluge ili očitovanju iz članka 38. ove
Odluke, lažno naveo da trajno ne koristi nekretninu ili nakon očitovanja iz
članka 38. ove Odluke, nakon proteka godine dana od dostave Izjave/davanja
očitovanja, ne dostavi potvrdu o nekorištenju električne energije i vode od
strane ovlaštenog pružatelja usluge u razdoblju od davanja očitovanja, ugovorna
kazna iznosi 2.500,00 kuna.
-ako ne dojavi davatelju usluge promjenu podataka iz Izjave o korištenju
usluge u roku od 15 dana od dana kad je nastupila promjena dužan je platiti
ugovornu kaznu po obračunskom razdoblju u iznosu od 250,00 kuna.
-ako ne dojavi davatelju usluge u roku od 15 dana svaku promjenu namjene
prostora ili djelatnosti te proširenje i izmjenu djelatnosti ili druge
okolnosti koje znatno utječu na povećanje ili smanjenje javne usluge dužan je
platiti ugovornu kaznu po obračunskom razdoblju u iznosu od 250,00 kuna.
(2) Radi utvrđivanja nužnih činjenica kojima se utvrđuje postupanje
korisnika usluge protivno Ugovoru o korištenju javne usluge prema ovom članku,
kao i činjenica nužnih za obračun ugovorne kazne, davatelj usluge ovlašten je i
dužan postupati po prijavi komunalnih redara, razmotriti i ispitati prijave
građana, uzimati potrebne izjave od korisnika usluga, svojih zaposlenika i
trećih osoba, osigurati fotografiranje i/ili video snimanje obračunskog mjesta
korisnika usluge i koristiti takvu fotodokumentaciju, koristiti podatke iz
izjave o načinu korištenja javne usluge, evidencije o preuzetom komunalnom
otpadu, podatke očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije ili
pitke vode, podatke iz svojih poslovnih knjiga i drugih evidencija, cjenika
ovlaštenih proizvođača opreme i uređaja, stručne, obrazložene i ovjerene
procjene nastalih troškova uslijed pojedinog postupanja, vremensko trajanje
pojedinog postupanja, te sve druge dokaze s pomoću kojih se i u svezi s drugim
dokazima nedvojbeno može utvrditi postupanje korisnika usluge prema ovom
članku, odnosno koji mogu poslužiti za obračun ugovorne kazne.
(3) Ukoliko se utvrdi da je korisnik usluge počinio više radnji za koje je
prema ovom članku propisana obveza plaćanja ugovorne kazne, davatelj usluge će
mu za svaku od navedenih radnji obračunati i naplatiti ugovornu kaznu.
ZAVRŠNE I PRIJELAZNE ODREDBE
Članak 58.
(1) Odrede ove Odluke, koje se odnose na reciklažno dvorište i mobilno
reciklažno dvorište stupaju na snagu u trenutku stjecanja uvjeta za njihovo
korištenje.
(2) Odredbe koje se odnose na biorazgradivi otpad stupaju na snagu u
trenutku stjecanja tehničko-tehnoloških uvjeta za njegovo skupljanje i obradu.
Članak 59.
(1) Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka održavanju čistoće
na području Vinodolske općine (»Službene novine Primorsko-goranske županije
broj 24/ 96. i 36/10.«) i to u dijelu koji se odnosi na skupljanje i odvoz
komunalnog otpada.
Članak 60.
(1) Ova Odluka stupa na snagu u roku od osam dana od dana objave, a objavit
će se u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
KLASA.021-05/18-01/1
URBROJ:2107-03/18-01-1-67
Bribir, 31. siječnja 2018.
OPĆINSKO VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednik vijeća
Boris Miklić, dipl.ing., v. r.
PRILOG I.
OPĆI UVJETI UGOVORA O KORIŠTENJU
JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOGOTPADA I BIORAZGRADIVOG
KOMUNALNOG OTPADA
Uvodne odredbe
Članak 1.
(1) Definicije i termini korišteni u ovim Općim uvjetima o korištenju javne
usluge prikupljanja biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada (u daljnjem
tekstu: Opći uvjeti) odgovaraju definicijama i terminima korištenim u Odluci o
načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada na području Vinodolske općine (u daljnjem
tekstu: Odluka).
(2) Ovim Općim uvjetima utvrđuju se međusobni odnosi davatelja usluge i
korisnika usluge koji proizlaze iz Ugovora o korištenju javne usluge
prikupljanja biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada od strane davatelja
usluge korisniku usluge na području pružanja javne usluge.
Primjena Općih uvjeta
Članak 2.
(1) Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve korisnike usluga koji zaključe
Ugovor s davateljem usluge.
Članak 3.
(1) U slučaju kada odredbe Ugovora upućuju na primjenu pojedinih odredaba
ovih Općih uvjeta te odredbe Općih uvjeta postaju sastavni dio Ugovora.
(2) Korisnik usluge je upoznat sa sadržajem ovih Općih uvjeta i pristaje na
njihovu primjenu.
Ugovaranje javne usluge
Članak 4.
(1) Korisnici usluge javnu uslugu ugovaraju zaključenjem Ugovora sukladno
Odluci.
(2)Ugovor se smatra sklopljenim:
-kad korisnik usluge dostavi davatelju javne usluge Izjavu ili
-prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje spremnika
za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik usluge ne dostavi
davatelju javne usluge Izjavu.
(3) Ugovor se sklapa za svako obračunsko mjesto.
(4) Zaključenjem Ugovora korisnik usluge pristaje na primjenu odredbi ovih
Općih uvjeta.
(5) Početni dan za obračun javne usluge smatra se danom zaključenja ugovora.
Članak 5.
(1) Cijena javne usluge utvrđuje se Cjenikom javne usluge kojeg donosi i
mijenja davatelj usluge sukladno odredbama Odluke.
(2) Korisnik usluge je dužan plaćati cijenu javne usluge utvrđenu Cjenikom
javne usluge.
(3) U slučaju izmjene cijena usluge, davatelj usluge će o istom obavijestiti
korisnika usluge putem svojih mrežnih stranica. Nove cijene obračunat će se s
danom donošenja Odluke o promjeni cijena odnosno novog Cjenika.
Članak 6.
(1) Cijenu javne usluge korisnik usluge je dužan plaćati na temelju računa
koji mu davatelj usluge ispostavlja jednom mjesečno, kad nastaje obveza
plaćanja.
(2) Korisnik se obvezuje podmiriti račun u roku navedenom na računu. U
slučaju neispunjenja dospjele novčane obveze po računu davatelj usluge kao
vjerovnik može zatražiti određivanje ovrhe temeljem računa kao vjerodostojne
isprave.
Prava i obveze ugovornih strana
Članak 7.
(1) Davatelj usluge i korisnik usluge imaju prava i obveze utvrđene Odlukom,
Ugovorom i ovim Općim uvjetima.
Članak 8.
(1) U slučaju stjecanja vlasništva nekretnine, korisnik usluge (novi
korisnik) dužan je najkasnije 15 dana prije početka korištenja javne usluge
obavijestiti davatelja usluge o početku korištenja javne usluge.
(2) Davatelj usluge i korisnik usluge (vlasnik nekretnine) sklapaju Ugovor
na način utvrđen ovim Općim uvjetima. Radi otklanjanja svake sumnje, pisani
oblik Ugovora nije pretpostavka nastanka ugovornog odnosa između davatelja
usluge i korisnika usluge, a niti pretpostavka valjanosti nastalog Ugovora
posebice u slučajevima kada je davatelj usluge korisniku usluge omogućio
korištenje javne usluge, a korisnik usluge odbija potpisati Ugovor tj.
dostaviti Izjavu.
(3) Postojeći korisnik usluge u slučaju bilo kakvih promjena podataka
vezanih uz ugovorni odnos, a koje utječu na međusobne odnose između davatelja
javne usluge i korisnika usluge dužan je iste prijaviti davatelju usluge
najkasnije u roku od 15 dana od dana nastale promjene pisanim putem.
(4) Prilikom stjecanja odnosno prestanka statusa korisnika usluge ili
prilikom prijave promjene podataka vezanih uz ugovorni odnos, korisnik usluge
je status korisnika usluge/prestanka statusa korisnika usluge/podatke koje
prijavljuje, dužan dokazati vjerodostojnim ispravama i dokumentacijom.
Članak 9.
(1) Svaka promjena koju korisnik usluge prijavljuje davatelju usluge
prihvaća se od datuma prijave, te je isključena mogućnost retroaktivnog učinka
prijavljene promjene.
(2) Prilikom promjene svi dospjeli računi moraju biti plaćeni.
(3) Prilikom konačnog prestanka korištenja javne usluge, korisnik usluge je
dužan platiti sve do tada zaprimljene račune, vratiti zadužene spremnike i tek
tada se može brisati iz evidencije davatelja javne usluge.
Članak 10.
(1) Osim u slučaju promjene vlasništva nekretnine te u slučaju prenošenja
obveza korisnika usluge na novog korisnika usluge, korisnik usluge ne može
otkazati Ugovor, odnosno sve dok koristi javnu uslugu dužan je plaćati cijenu
javne usluge sukladno obračunu davatelja javne usluge.
Članak 11.
(1) Korisnici usluge spremnike za otpad smještaju u svoje objekte ili druge
prostore u svom vlasništvu, a u terminima odvoza sukladno Obavijesti o
prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog otpada i reciklabilnog
komunalnog otpada, dužni su spremnike iznijeti na javnu površinu, na za to
predviđena mjesta.
(2) Korisnici usluge koji stanuju u višestambenim objektima spremnike za
otpad moraju smjestiti tako da je do njih moguć pristup vozilom za odvoz
komunalnog otpada, da ne smetaju upotrebi zajedničkih prolaza i prostorija te
da njihovim smještajem komunalni otpad ne prouzrokuje neugodan miris u
stanovima.
(3) Korisnici usluge dužni su isključivo u određeni dan, prema utvrđenom
rasporedu, spremnike za otpad iznijeti ispred svog objekta na javnu površinu te
ih obavezno nakon odvoza u najkraćem roku ukloniti sa javne površine, kako bi
se spriječila mogućnost oštećenja i eventualna otuđenja.
(4) U dane odvoza korisnici usluge spremnike za otpad trebaju smjestiti na
javnu površinu tako da isti ne ometaju promet na kolniku ili pješačkoj stazi.
(5) Korisnik usluge spremnik za otpad mora zatvoriti, a vrećicu zavezati.
(6) Zabranjeno je pretrpavati i dodatno sabijati otpad u spremniku. Otpad
mora biti odložen u spremnik na način da prilikom pražnjenja isti u cijelosti
gravitacijski ispadne iz spremnika.
(7) Sav odloženi komunalni otpad mora se nalaziti u odgovarajućem spremniku
za otpad.
(8) Kada je, zbog nedovoljne širine ceste i mjesta za okretanje, vozilu
davatelja javne usluge onemogućen pristup do nekretnine korisnika usluge,
korisnik usluge dužan je spremnik, prema rasporedu, iznijeti na prvu dostupnu
javnu površinu kojoj vozilo davatelja javne usluge može pristupiti. Spremnici
koji nisu postavljeni sukladno navedenom, neće biti ispražnjeni.
(9) Korisnik usluge dužan je skupljeni komunalni otpad pažljivo odlagati u
odgovarajuće spremnike za otpad, tako da se on ne rasipa i ne onečišćava okolni
prostor.
(10) Otpad rasut prilikom iznošenja spremnika za otpad na javnu površinu korisnik
usluge dužan je sam očistiti.
(11) Prostor za smještaj spremnika, kao i sam spremnik za komunalni otpad
dužni su održavati i čistiti korisnici usluge.
(12) Zabranjeno je svako prebiranje po otpadu u spremnicima za otpad i
odnošenje otpada iz njih na javnoj površini.
(13) U spremnike za komunalni otpad zabranjeno je odlagati: biorazgradivi
komunalni otpad, korisni otpad koji se može reciklirati, žar ili vrući pepeo,
otpadna ulja, baterije i akumulatore, gume, električni i elektronički otpad,
lijekove, građevinski otpad, glomazni otpad i ostali problematični otpad kao i
druge zabranjene tvari sukladno Zakonu i Odluci te ostalim propisima koji
reguliraju gospodarenje otpadom.
(14) Zabranjeno je u spremnike za odvojeno prikupljanje reciklabilnog otpada
odlagati miješani komunalni otpad, kao i bilo koji drugi otpad koji ne odgovara
definiciji otpada ili odgovarajući, ali onečišćeni reciklabilni otpad, za koji
je spremnik namijenjen.
(15) Zabranjeno je onemogućavati pristup vozilu za odvoz otpada. Suprotnim postupanjem,
korisnik usluge podliježe naplati ugovorne kazne u skladu s Odlukom.
(16) Davatelj usluge ne odgovora za nestanak spremnika za otpad koji je
zadužio korisnik usluge.
(17) Davatelj usluge ne odgovara za neovlašteno korištenje spremnika za
otpad od strane trećih osoba već je svaki korisnik usluge dužan osigurati da
njemu dodijeljene spremnike ne koriste neovlašteno treće osobe.
(18) U slučaju otuđenja, oštećenja ili uništenja spremnika za otpad trošak
nabave novih spremnika snosit će korisnik usluge kroz cijenu ugovorne kazne, a
u slučaju da cijena novog spremnika višestruko premašuje cijenu ugovorne kazna,
davatelj usluge može od korisnika usluge potraživati iznos cijene spremnika
koji premašuje cijenu ugovorne kazne. Korisnik usluge dužan je spremnike za
otpad redovito održavati u ispravnom i funkcionalnom stanju.
(19) Korisnik usluge odgovara davatelju usluge za štetu nastalu uslijed
nepravilnog odlaganja otpada u neodgovarajući spremnik za otpad te takvo
postupanje korisnika usluge podliježe ugovornoj kazni sukladno Odluci, a u
slučaju prouzročenja šteta većih razmjera korisnik usluge obavezan je davatelju
usluge nadoknaditi prouzročenu štetu koja prelazi cijenu ugovorne kazne.
(20) Davatelj usluge može od korisnika usluge potraživati svaku pretrpljenu
štetu koju je davatelju usluge prouzročio korisnik usluge kršenjem odredbi ovih
Općih uvjeta, Odluke, Zakona te ostalih propisa koji reguliraju gospodarenje
otpadom, i to namjerno ili grubom nepažnjom, a ukupni iznos pretrpljene štete
nije nadoknađen putem iznosa cijene javne usluge i putem iznosa cijene ugovorne
kazne.
Članak 12.
(1) Davatelj javne usluge dužan je pažljivo rukovati spremnicima za otpad,
tako da se isti ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i ne onečišćava
okolinu. Svako onečišćavanje i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i odvozom
otpada isti su dužni odmah otkloniti. Nakon pražnjenja spremnika za otpad,
davatelj usluge dužan ih je vratiti na mjesto na kojem su bili i zatvoriti
poklopac.
(2) Iznimno od članka 10. stavka 18. ovih Općih uvjeta, ukoliko korisnik
usluge dokaže da je oštećenje ili uništenje spremnika uzrokovao davatelj
usluge, trošak nabavke novih snosit će davatelj usluge.
(3) Davatelj usluge osigurava zamjenu spremnika zbog dotrajalosti.
Završne odredbe
Članak 13.
(1) Svi dogovori i pravno relevantne izjave ugovornih strana su valjane
jedino ukoliko su učinjene u pisanom obliku.
(2) U slučaju nesuglasja ili kontradiktornosti između Ugovora ili ovih Općih
uvjeta, vrijedit će odredbe Ugovora.
(3) Ukoliko bilo koja odredba Ugovora i/ili Općih uvjeta jest ili postane
ništava, nevaljana ili neprovediva, to neće utjecati na ostatak Ugovora odnosno
Općih uvjeta te će se ostatak Ugovora odnosno Općih uvjeta primjenjivati u
najvećem mogućem opsegu dozvoljenim zakonom. U tom slučaju, ugovorne strane će
bez odgode ponovno utvrditi odgovarajuću odredbu koja će zamijeniti takvu
ništavu, nevaljanu ili neprovedivu odredbu, a koja nova odredba će biti
najbliža namjeri ugovornih strana koju su imali prilikom dogovaranja ništave,
nevaljane ili neprovedive odredbe.
(4) Neizvršavanje bilo kojeg prava danog ugovornoj strani na temelju Ugovora
i/ili ovih Općih uvjeta neće se smatrati odricanjem takve ugovorne strane od
tog prava. Bilo kakvo odricanje od prava danog ugovornoj strani na temelju ovog
Ugovora i/ili ovih Općih uvjeta mora biti dano izričito i u pisanom obliku.
(5) Raskid ili prestanak Ugovora ne utječe na njegove odredbe za koje je
izričito ili implicirano određeno da stupaju na snagu ili se nastavljaju
primjenjivati i nakon raskida ili prestanka Ugovora.
(6) Ugovorne strane suglasno utvrđuju da će sve eventualne sporove koji
proizlaze iz ili su u svezi Ugovora pokušati riješiti mirnim putem, a ukoliko u
tome ne uspiju, ugovaraju mjesnu nadležnost stvarno nadležnog suda u Rijeci.
(7) Na Ugovor i ove Opće uvjete primjenjuju se odredbe pozitivnih propisa
Republike Hrvatske te će se u skladu s time isti dokumenti tumačiti.
Članak 14.
Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za njihovo donošenje.