9.
Na temelju članka 30. stavka 7. Zakona o održivom gospodarenju otpadom
(»Narodne novine broj« 94/13 i 73/17), članka 4. Uredbe o gospodarenju
komunalnim otpadom (»Narodne novine« broj 50/17) i članka 19. Statuta Općine
Čavle (»Službene novine PGŽ« broj: 20/14, 26/14 i 27/15) Općinsko vijeće Općine
Čavle na sjednici održanoj 22. veljače 2018. godine donosi
ODLUKU
o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog
otpada te povezanih usluga na području Općine Čavle
Uvodne odredbe
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje način pružanja javne usluge prikupljanja miješanog
komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: javna
usluga) te usluga povezanih s javnom uslugom na području općine čavle (u
daljnjem testu: općina).
Pod uslugama povezanim s javnom uslugom iz stavka 1. ovoga članka
razumijevaju se usluge odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla,
plastike, tekstila, problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem
tekstu: povezane usluge).
Članak 2.
Ova Odluka sadrži odredbe o:
-kriteriju obračuna količine otpada,
-standardnim veličinama i drugim bitnim svojstvima spremnika za sakupljanje
otpada,
-najmanjoj učestalosti odvoza prema područjima,
-obračunskim razdobljima kroz kalendarsku godinu,
-području pružanja javne usluge te povezanih usluga,
-općim uvjetima ugovora s korisnicima,
-popisu adresa reciklažnih dvorišta i naselja na području Općine za koje su
uspostavljena reciklažna dvorišta,
-načinu provedbe javne usluge te povezanih usluga,
-provedbi ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja posebnih
okolnosti
(elementarna nepogoda, katastrofa i slično),
-načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru korisnika na neugodu
uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,
-uvjetima za pojedinačno korištenje javne usluge,
-prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika javne
usluge,
-cijeni obvezne minimalne javne usluge,
-načinu određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su korisnici
javne usluge kućanstva i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum
o njihovim udjelima,
-način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su korisnici
javne usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici i koriste
zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,
-kriterijima za određivanje korisnika u čije ime Općina Čavle preuzima
obvezu plaćanja cijene javne usluge
-ugovornoj kazni.
Članak 3.
Javnu uslugu te povezane usluge na području Općine pruža Komunalno društvo
Čistoća d.o.o. za održavanje čistoće i gospodarenje otpadom, Dolac 14, Rijeka,
OIB: 06531901714 (u daljnjem tekstu: Davatelj usluge).
Članak 4.
Korisnik javne usluge te povezanih usluga (u daljnjem tekstu: Korisnik) je
vlasnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine,
odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine, odnosno posebnog
dijela nekretnine obvezu plaćanja prenio na toga korisnika i o tome obavijestio
Davatelja usluge. Više korisnika mogu na zahtjev, sukladno međusobnom
sporazumu, zajednički nastupati prema Davatelju usluge.
Članak 5.
Javna usluga razumijeva prikupljanje miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada na području Općine putem spremnika od
pojedinih korisnika i prijevoz toga otpada do ovlaštene osobe za njegovu
obradu.
U sklopu pružanja javne usluge, Davatelj usluge osigurava primopredaju
miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, reciklabilnog komunalnog otpada,
problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada.
Članak 6.
Javna usluga pruža se i koristi u okviru sustava prikupljanja komunalnog
otpada u skladu sa sljedećim standardima:
1.Korisniku mora biti osigurana mogućnost odvojene predaje otpada na
njegovom obračunskom mjestu i korištenjem reciklažnog dvorišta, mobilnog
reciklažnog dvorišta te spremnika postavljenih na javnoj površini, kao i odvoz
krupnog (glomaznog) otpada,
2.primopredaja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada obavlja se putem
spremnika kod Korisnika, na način da se otpadni papir i karton prikuplja
odvojeno od biootpada.
Članak 7.
U okviru sustava prikupljanja komunalnog otpada za korisnika se pružaju
sljedeće usluge povezane s javnom uslugom:
1.sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada na lokaciji obračunskog mjesta
Korisnika,
2.sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i tekstila putem
spremnika postavljenih na javnoj površini,
3.sakupljanje krupnog (glomaznog) otpada u reciklažnom dvorištu i jednom
godišnje na lokaciji obračunskog mjesta Korisnika,
4.sakupljanje otpada određenog posebnim propisom koji uređuje gospodarenje
otpadom u reciklažnom dvorištu odnosno mobilnom reciklažnom dvorištu.
Na zahtjev Korisnika i uz naknadu određenu cjenikom Davatelja usluge pružaju
se sljedeće usluge:
1.preuzimanje otpada iz članka 6. stavka 1. točke 2. ovoga članka u slučaju
iznimnog preuzimanja veće količine otpada,
2.preuzimanje krupnog (glomaznog otpada), osim preuzimanja krupnog
(glomaznog) otpada iz stavka 1. točke 3. ovoga članka.
Članak 8.
Davatelj usluge posebno je dužan:
1.pružati javnu uslugu i povezane usluge na području Općine u skladu sa
zakonom kojim se uređuje održivo gospodarenje otpadom, podzakonskim aktom kojim
se uređuje gospodarenje komunalnim otpadom i ovom Odlukom,
2.osigurati Korisniku spremnik za primopredaju miješanog i biorazgradivog
komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
3.označiti spremnik oznakom,
4.dostaviti Korisniku obavijest o prikupljanju miješanog i biorazgradivog
komunalnog otpada te reciklabilnog komunalnog otpada sukladno podzakonskim
aktom kojim se uređuje gospodarenje komunalnim otpadom,
5.preuzeti sadržaj spremnika od Korisnika,
6.voditi evidenciju o preuzetoj količini otpada,
7.odgovarati za sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge i povezanih
usluga,
8.osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje
odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja,
9.izraditi cjenik javne usluge, objaviti ga na mrežnoj stranici i za isti
ishoditi prethodnu suglasnost Načelnika Općine,
10.gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom, uključujući
preuzimanje i prijevoz toga otpada, sukladno propisanom redu prvenstva
gospodarenja otpadom i na način koji ne dovodi do miješanja odvojeno
sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili s otpadom koji ima
drugačija svojstva,
11.javnu uslugu obavljati redovito, u skladu s utvrđenim rasporedom
Davatelja usluge te primjenjivim standardima propisanim za obavljanje djelatnosti.
Pored obveza iz stavka 1. ovoga članka, Davatelj usluge dužan je u svemu
postupati sukladno zakonu kojim se uređuje održivo gospodarenje otpadom,
podzakonskom aktu kojim se uređuje gospodarenje komunalnim otpadom i ovom
Odlukom.
Članak 9.
Korisnik je posebno dužan:
1.koristiti javnu uslugu i predati miješani i biorazgradivi komunalni otpad
Davatelju usluge na području na kojem se nalazi nekretnina Korisnika,
2.dostaviti Davatelju usluge izjavu o načinu korištenja javne usluge iz
članka 21. stavka 1. ove Odluke,
3.preuzeti od Davatelja usluge standardizirane spremnike za otpad te iste
spremnike držati na mjestu određenom za njihovo držanje i ne premještati ih bez
suglasnosti Davatelja usluge,
4.osigurati o svome trošku smještaj spremnika sukladno članku 13. ove
Odluke,
5.omogućiti Davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje otpada
u slučaju kad mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini,
6.postupati s otpadom na svom obračunskom mjestu na način kojim se ne dovodi
u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne
uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada,
7.odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na svom obračunskom mjestu
sukladno zakonu kojim se uređuje održivo gospodarenje otpadom, podzakonskom
aktu kojim se uređuje gospodarenje komunalnim otpadom i ovoj Odluci,
8.zajedno s ostalim korisnicima na istom obračunskom mjestu odgovarati za
obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika sukladno zakonu kojim se
uređuje održivo gospodarenje otpadom, podzakonskom aktu kojim se uređuje
gospodarenje komunalnim otpadom i ovoj Odluci,
9.predavati reciklabilni komunalni otpad, problematični otpad i krupni
(glomazni) otpad odvojeno od miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada,
10.prikupljati sav komunalni otpad isključivo u odgovarajuće spremnike za
otpad, na za to predviđena mjesta, sukladno vrsti otpada i namjeni spremnika,
poštujući pritom pravila o odvojenom prikupljanju različite vrste komunalnog
otpada te pravila sustava sakupljanja komunalnog otpada iz članka 6. ove
Odluke,
11.predavati problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno
reciklažno dvorište,
12.predavati krupni (glomazni) otpad u reciklažno dvorište i na lokaciji
svog obračunskog mjesta sukladno članku 18. Odluke,
13.predavati zeleni otpad u reciklažno dvorište i na lokaciji svog
obračunskog mjesta sukladno članku 19. Odluke,
14.plaćati Davatelju usluge cijenu javne usluge i povezanih usluga, sukladno
cjeniku Davatelja usluge.
Kriterij obračuna količine otpada i obračunsko razdoblje
Članak 10.
Troškovi pružanja javne usluge određuju se razmjerno količini predanog
otpada u obračunskom razdoblju, pri čemu je kriterij za obračun količine otpada
u obračunskom razdoblju volumen spremnika za prikupljanje otpada i broj pražnjenja
spremnika.
Obračunsko razdoblje određuje se u trajanju od jednog mjeseca.
Standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje
otpada te uvjeti pojedinačnog korištenja javne usluge
Članak 11.
Miješani i biorazgradivi komunalni otpad od kućanstva prikuplja se u
tipiziranim/standardiziranim plastičnim ili metalnim spremnicima za
prikupljanje komunalnog otpada volumena 80 litara, 120 litara, 240 litara,
1.100 litara, 2.000 litara, 3.000 litara i 5.000 litara.
Miješani i biorazgradivi komunalni otpad od gospodarskih subjekata (pravnih
osoba i fizičkih osoba - obrtnika) prikuplja se u tipiziranim/standardiziranim
plastičnim ili metalnim spremnicima za prikupljanje komunalnog otpada volumena
120 litara, 240 litara, 1.100 litara, 2.000 litara, 3.000 litara, 5.000 litara
i 10.000 litara.
Otpadni papir, metal, plastika, staklo i tekstil prikupljaju se u
tipiziranim/standardiziranim plastičnim ili metalnim spremnicima za
prikupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla ili tekstila volumena
120 litara, 240 litara, 1.100 litara, 2.000 litara, 3.000 litara, 5.000 litara
i 10.000 litara.
Iznimno od odredbe stavka 2.i 3. ovoga članka, Davatelj usluge može donijeti
odluku da je Korisnik na svom obračunskom mjestu za predaju otpada iz stavka 2.
ovoga članka u obvezi koristiti plastične ili metalne spremnike drugih volumena
ili označene vrećice standardnih volumena.
Problematični otpad prikuplja se u tipiziranim/standardiziranim plastičnim
ili metalnim spremnicima za prikupljanje problematičnog otpada koji se nalaze u
reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom dvorištu.
Krupni (glomazni) otpad prikuplja se u reciklažnom dvorištu i na lokaciji
obračunskog mjesta Korisnika.
Članak 12.
Spremnici za komunalni otpad moraju imati oznaku Davatelja usluge, naziv
vrste otpada za koju je spremnik namijenjen i oznaku koja je u evidenciji
davatelja usluge o preuzetom komunalnom otpadu pridružena Korisniku i
obračunskom mjestu.
Spremnici za reciklabilni komunalni otpad moraju imati oznaku Davatelja
usluge, naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen i oznaku koja je u
Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena Korisniku i obračunskom
mjestu.
Članak 13.
Spremnici za komunalni otpad moraju se nalaziti na obračunskom mjestu kod
Korisnika u za to predviđenim zaključanim ili ograđenim prostorima, odnosno
smješteni na bilo koji drugi odgovarajući način kojim se onemogućava pristup
trećim osobama te dostupni na mjestima za primopredaju Davatelju usluge u
ugovorenim terminima.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka, kada ne postoji mogućnost smještaja
spremnika za komunalni otpad na obračunskom mjestu kod Korisnika, sukladno
stavku 1. ovoga članka, javna usluga se pruža putem zajedničkih spremnika na
javnoj površini na primjerenoj udaljenosti od obračunskog mjesta Korisnika.
U slučaju kada više Korisnika koristi zajednički spremnik sukladno ovoj
Odluci, Korisniku koji u Izjavi o načinu korištenja javne usluge ili pisanim
putem od Davatelja usluge zatraži osiguranje uvjeta za pojedinačno korištenje
javne usluge, Davatelj usluge će isto osigurati u primjerenom roku o trošku
toga Korisnika, sukladno cjeniku Davatelja usluge.
Najmanja učestalost odvoza otpada
Članak 14.
Primopredaja komunalnog otpada u obračunskom razdoblju obavlja se u skladu
sa sljedećom minimalnom učestalošću:
-najmanje jednom tjedno za miješani i biorazgradivi komunalni otpad,
-najmanje jednom mjesečno za otpadni papir i karton iz biorazgradivog
komunalnog otpada.
Dinamiku preuzimanja sadržaja spremnika miješanog i biorazgradivog
komunalnog otpada te prijevoz istog od obračunskog mjesta Korisnika u
obračunskom razdoblju za svakog Korisnika utvrđuje Davatelj usluge programom
odvoza otpada, poštujući pritom broj minimalnih primopredaja iz stavka 1. ovoga
članka.
Način provedbe javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom te način
određivanja udjela Korisnika
Članak 15.
Davatelj usluge dužan je prilagoditi volumene spremnika na način da budu
primjereni potrebi Korisnika.
Minimalni volumen spremnika za odlaganje komunalnog otpada za kućanstva
određuje Davatelj usluge primjereno broju osoba u kućanstvu.
Minimalni volumen zajedničkih spremnika za odlaganje komunalnog otpada za
kućanstva određuje Davatelj usluge primjereno broju osoba u kućanstvima koja
koriste zajedničke spremnike.
Minimalni volumen spremnika za odlaganje komunalnog otpada za gospodarske
subjekte (pravne osobe odnosno fizičke osobe - obrtnici) određuje Davatelj
usluge primjereno vrsti djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i
površini poslovnog prostora.
Ako minimalni volumen spremnika za odlaganje komunalnog otpada, utvrđen
sukladno ovome članku Odluke, ne zadovoljava potrebe kućanstva ili gospodarskog
subjekta, Davatelj usluge će povećati broj spremnika.
Članak 16.
U slučaju kada fizičke osobe u kućanstvu koriste zajednički spremnik ili
više zajedničkih spremnika, navedeni Korisnici sporazumno određuju svoje udjele
u korištenju spremnika.
Sporazum iz stavka 1. ovoga članka potpisuju svi Korisnici zajedničkog
spremnika ili više zajedničkih spremnika.
Sporazum iz stavka 1. ovoga članka mora biti priložen najmanje jednoj izjavi
o načinu korištenja javne usluge iz članka 21. stavka 1. ove Odluke za jedno
obračunsko mjesto.
Ako sporazum iz stavka 1. ovoga članka nije postignut ili nije dostavljen
sukladno stavku 3. ovoga članka, Davatelj usluge određuje udio Korisnika iz
stavka 1. ovoga članka u korištenju zajedničkog spremnika prema kriteriju
omjera broja fizičkih osoba u kućanstvu Korisnika i ukupnog broja fizičkih
osoba na obračunskom mjestu.
Broj fizičkih osoba u kućanstvu Korisnika Davatelj usluge utvrđuje na
temelju izjave o načinu korištenja javne usluge iz članka 21. stavka 1. ove
Odluke, a kada se podaci na taj način ne mogu utvrditi, tada na temelju
podataka o raspodjeli zajedničke potrošnje pitke vode ili na drugi prikladan
način.
Zbroj udjela svih Korisnika u zajedničkom spremniku određenih sukladno ovome
članku Odluke uvijek mora iznositi jedan.
Članak 17.
Korisnicima gospodarskim subjektima (pravnim osobama odnosno fizičkim
osobama-obrtnicima) dodijelit će se pojedinačni standardizirani spremnici
sukladno odredbama članaka 11., 12., 13. i 15. ove Odluke.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka, do dodjele pojedinačnih spremnika ili ako
ne postoji mogućnost smještaja pojedinačnih spremnika na obračunskom mjestu kod
Korisnika sukladno članku 13. ove Odluke, Korisnici iz stavka 1. ovoga članka
koristit će zajednički spremnik na javnoj površini.
U slučaju zajedničkog korištenja spremnika ili više zajedničkih spremnika na
javnoj površini od strane gospodarskih subjekata (pravnih osoba odnosno
fizičkih osoba- obrtnika) ili od strane fizičkih osoba u kućanstvu i
gospodarskih subjekata (pravnih osoba odnosno fizičkih osoba- obrtnika),
navedeni Korisnici sporazumno određuju svoje udjele.
Na sporazum iz stavka 3. ovoga članka odgovarajuće se primjenjuju odredbe
članka 16. stavaka 2. i 3. ove Odluke.
Ako sporazum iz stavka 3. ovoga članka nije postignut ili nije dostavljen
sukladno stavku 4. ovoga članka, Davatelj usluge određuje udio navedenih
Korisnika u korištenju zajedničkog spremnika tako da prvo za gospodarske
subjekte (pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnike), sukladno članku 11. ove
Odluke određuje minimalni volumen spremnika odnosno udio toga Korisnika u
zajedničkom spremniku, a preostali volumen u zajedničkom spremniku Davatelj
usluge dijeli prema kriterijima iz članka 16. stavaka 4., 5. i 6. ove odluke.
Članak 18.
Krupni (glomazni) otpad fizičkih osoba iz kućanstava u ukupnoj godišnjoj
količini do 3m3 može se bez naknade predati u reciklažno dvorište, a
za količine veće od 3m3 godišnje plaća se naknada prema cjeniku
Davatelja usluge.
Krupni (glomazni) otpad fizičkih osoba iz kućanstava u količini do 2m3
prikuplja se bez naknade jednom godišnje na lokaciji obračunskog mjesta tih
Korisnika, sukladno rasporedu Davatelja usluge, a za veće količine ili po
zahtjevu tih Korisnika, Davatelj usluge će osigurati preuzimanje krupnog
(glomaznog) otpada fizičkih osoba iz kućanstava na obračunskom mjestu tih
Korisnika, uz obvezu plaćanja cijene prema cjeniku Davatelja usluge.
Krupni (glomazni) otpad od gospodarskih subjekata (pravnih osoba i fizičkih
osoba - obrtnika) može se predati u reciklažno dvorište ili po zahtjevu tih
Korisnika na obračunskom mjestu, uz odgovarajuću prateću dokumentaciju sukladno
propisima te uz obvezu plaćanja naknade prema cjeniku Davatelja usluge.
Članak 19.
Zeleni otpad fizičkih osoba iz kućanstava u ukupnoj godišnjoj količini do 3m3
može se bez naknade predati u reciklažno dvorište, a za količine veće od 3m3
godišnje ili po zahtjevu tih Korisnika Davatelj usluge će osigurati preuzimanje
zelenog otpada fizičkih osoba iz kućanstava na obračunskom mjestu tih
Korisnika, pri čemu je korisnik usluge dužan platiti naknadu prema cjeniku
Davatelja usluge.
Zeleni otpad od gospodarskih subjekata (pravnih osoba i fizičkih osoba -
obrtnika) može se predati u reciklažno dvorište ili po zahtjevu korisnika
usluge na njegovom obračunskom mjestu, uz odgovarajuću prateću dokumentaciju
sukladno propisima te uz obvezu plaćanja naknade prema cjeniku Davatelja
usluge.
Članak 20.
Do izgradnje reciklažnog dvorišta na području Općine Čavle, stanovnici
općine mogu koristiti reciklažna dvorišta na području grada Rijeke:
1.reciklažno dvorište Pehlin, Pehlin bb, Rijeka,
2.reciklažno dvorište Mihačeva draga, Mihačeva draga 37, Rijeka,
3.mobilno reciklažno dvorište čiji se raspored lokacija na području Općine
objavljuje na mrežnim stranicama Općine.
Izjava o načinu korištenja javne usluge
Članak 21.
Davatelj usluge dužan je Korisniku dostaviti izjavu o načinu korištenja
javne usluge.
Izjava iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se pisanom preporučenom
poštanskom pošiljkom na adresu Korisnika ili elektroničkim putem kad je takav
način prihvatljiv Korisniku.
Izjava iz stavka 1. ovoga članka daje se na obrascu Davatelja usluge te
obvezno sadrži sljedeće:
1.obračunsko mjesto,
2.podatke o Korisniku (ime i prezime fizičke osobe te fizičke osobe -
obrtnika, tvrtku pravne osobe, OIB, adresu prebivališta fizičke osobe odnosno
adresu sjedišta pravne osobe i obrta),
3.mjesto primopredaje,
4.udio u korištenju zajedničkog spremnika,
5.vrstu, zapremninu i količinu spremnika sukladno ovoj Odluci,
6.broj planiranih primopredaja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada
u obračunskom razdoblju,
7.očitovanje o kompostiranju biootpada,
8.očitovanje o korištenju nekretnine na obračunskom mjestu ili o trajnom
nekorištenju nekretnine,
9.obavijest Davatelja usluge o uvjetima pod kojima se ugovor o korištenju
javne usluge smatra sklopljenim,
10.izjavu Korisnika kojom potvrđuje da je upoznat s ugovorom o korištenju
javne usluge,
11.uvjete raskida ugovora o korištenju javne usluge,
12.izvadak iz cjenika Davatelja usluge.
Podaci iz stavka 3. ovoga članka svrstani su u obrascu izjave iz stavka 1.
ovoga članka u dva stupca od kojih je prvi prijedlog Davatelja usluge, a drugi
očitovanje Korisnika.
Članak 22.
Korisnik je dužan dostaviti Davatelju usluge dva primjerka potpisane izjave
iz članka 21. stavka 1. ove Odluke u roku od 15 dana od dana njezina
zaprimanja.
Davatelj usluge će u roku od osam dana od dana zaprimanja izjave iz članka
21. stavka 1. ove Odluke jedan potpisani primjerak izjave vratiti Korisniku.
Davatelj usluge primijenit će podatak iz izjave iz članka 21. stavka 1. ove
Odluke koji je naveo Korisnik u stupcu s očitovanjem Korisnika kada je taj
podatak u skladu sa zakonom kojim se uređuje održivo gospodarenje otpadom,
podzakonskim propisom kojim se uređuje gospodarenje komunalnim otpadom i ovom
Odlukom.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka, Davatelj usluge primijenit će
podatak iz izjave iz članka 21. stavka 1. ove Odluke koji je naveo Davatelj
usluge u stupcu sa prijedlogom Davatelja usluge u slučaju kada se Korisnik ne
očituje o traženim podacima u roku iz stavka 1. ovoga članka te u slučajevima
iz članka 16. stavka 4. i članka 17. stavka 5. ove Odluke.
Korisnik je dužan obavijestiti Davatelja usluge o svakoj promjeni podataka
iz izjave iz članka 21. stavka 1. ove Odluke u roku od 15 dana od dana nastanka
promjene, kao i o svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka u roku od 15
dana prije dana od kojeg će se namjeravana promjena primjenjivati.
Opći uvjeti ugovora o korištenju javne usluge
Članak 23.
Ugovor o korištenju javne usluge (u daljnjem tekstu: Ugovor) sklapaju
Davatelj usluge i Korisnik, a smatra se sklopljenim:
-dostavom Davatelju usluge izjave iz članka 21. stavka 1. ove Odluke
sukladno članku 22. stavku 1. ove Odluke ili
-prilikom prvog korištenja javne usluge odnosno zaprimanja na korištenje
spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kada izjava iz članka 21.
stavka 1. ove Odluke nije dostavljena.
Opći uvjeti Ugovora nalaze se u Prilogu 1. ove Odluke i čine njezin sastavni
dio.
Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za Korisnika
Članak 24.
Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za Korisnika predstavlja izvadak
iz evidencije Davatelja usluge o preuzetom komunalnom otpadu toga Korisnika.
Cijena javne usluge
Članak 25.
Korisnik je dužan platiti cijenu javne usluge koja se određuje cjenikom
Davatelja usluge.
Cijena javne usluge plaća se radi pokrića troškova nabave i održavanja
opreme za prikupljanje otpada, troškova prijevoza otpada i troškova obrade
otpada, troškova nastalih radom reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog
dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području
Općine, troškova prijevoza i obrade krupnog (glomaznog) otpada koji se bez
naknade prikuplja od Korisnika na obračunskom mjestu i troškova vođenja
propisanih evidencija i izvješćivanja u svezi javne usluge.
Članak 26.
Strukturu cijene javne usluge čini cijena javne usluge za količinu predanog
otpada, cijena obvezne minimalne javne usluge i cijena ugovorne kazne.
Članak 27.
Cijena javne usluge za količinu predanog komunalnog otpada (C) sastoji se od
jedinične cijene za pražnjenje volumena spremnika komunalnog otpada izražene u
kunama (JCV), broja pražnjenja spremnika komunalnog otpada u obračunskom
razdoblju sukladno podacima u evidenciji Davatelja usluge (BP) i udjela
Korisnika u korištenju spremnika (U).
Cijena javne usluge za količinu predanog komunalnog otpada (C) određuje se
prema izrazu:
C = JCV x BP x U»
Članak 28.
Cijena obvezne minimalne javne usluge je dio strukture cijene javne usluge
koju je potrebno osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao
ispuniti svoju svrhu poštujući pritom obvezu osiguranja primjene načela
»onečišćivač plaća«, ekonomski održivo poslovanje te sigurnost, redovitost i
kvalitetu pružanja javne usluge.
Cijena obvezne minimalne javne usluge se utvrđuje cjenikom Davatelja usluge
i uključuje sve troškove navedene u članku 25. stavku 2. ove Odluke, osim
troškova obrade miješanog komunalnog otpada u centru za zbrinjavanje otpada.
Ako Korisnik trajno ne koristi nekretninu nije dužan platiti cijenu javne
usluge.
Nekretninom koja se trajno ne koristi smatra se:
-nekretnina za koju se utvrdi da u razdoblju od 12 mjeseci nema potrošnje
električne energije i vode (na temelju očitanja mjernih uređaja), ili
-nekretnina koja nije pogodna za stanovanje, ili
-novosagrađena nekretnina koja je neuseljena.
Kriteriji za određivanje korisnika u čije ime Općina Čavle preuzima obvezu
plaćanja cijene javne usluge utvrđuju se odlukom Općinskog vijeća kojom se uređuje
socijalna skrb.
Članak 29.
Ugovorna kazna (UK) je iznos određen ovom Odlukom koji je Korisnik dužan
platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru.
Smatra se da je korisnik usluge postupio protivno Ugovoru:
-ako ne koristi javnu uslugu dva uzastopna obračunska razdoblja ili ako nije
sklopio ugovor i ne vrši predaju miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada
(biootpada i otpadnog papira i kartona) Davatelju usluge, a na traženje
Davatelja usluge ne dokaže da ne koristi nekretninu, za što će Davatelj usluge
naplatiti Korisniku ugovornu kaznu u iznosu od 1.000,00 kuna,
-ako odlaže miješani i biorazgradivi komunalni otpad izvan spremnika ili u
količinama koje premašuju volumen dodijeljenog spremnika, za što će Davatelj
usluge naplatiti Korisniku ugovornu kaznu u visini cijene javne usluge za
količinu prekomjerno odloženog otpada uvećanu za iznos od 100,00 kuna,
-ako odlaže miješani i biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni
otpad, problematični otpad ili glomazni otpad u neodgovarajuće spremnike ili
protivno odredbama ove Odluke, za što će Davatelj usluge naplatiti Korisniku
ugovornu kaznu u visini cijene prikupljanja i zbrinjavanja nepravilno odloženog
otpada sukladno cjeniku Davatelja usluge uvećanu za iznos od 100,00 kuna,
-ako ne drži spremnik na propisanom mjestu sukladno ovoj Odluci, za što će
Davatelj usluge naplatiti Korisniku ugovornu kaznu u iznosu od 100,00 kuna,
-ako je uništio ili oštetio dodijeljeni spremnik ili oznake na dodijeljenom
spremniku za što će Davatelj usluge naplatiti Korisniku ugovornu kaznu u visini
cijene popravka ili zamjene spremnika ili oznaka na spremniku sukladno cjeniku
Davatelja usluge uvećano za iznos od 100,00 kuna,
-ako u roku od 15 dana od dana nastanka promjene podataka iz izjave iz
članka 21. stavka 1. ove Odluke pisanim putem o tome ne obavijesti Davatelja
usluge, za što će Davatelj usluge naplatiti Korisniku ugovornu kaznu u iznosu
od 100,00 kuna.
Članak 30.
Kada se zajednički spremnik koristi od strane više Korisnika, a nije moguće
utvrditi odgovornost pojedinog Korisnika za slučajeve iz članka 29. stavka 2.
podstavaka 2., 3. 4. i 5. ove Odluke, obvezu plaćanja ugovorne kazne snose svi
Korisnici koji koriste zajednički spremnik sukladno udjelima u korištenju
spremnika za dio ugovorne kazne koji se odnosi na otklanjanje nepravilnosti i
svaki Korisnik pojedinačno za uvećani iznos od 100,00 kuna.
Članak 31.
Postupanja iz članka 29. stavka 2. ove Odluke utvrđuju se od strane radnika
Davatelja usluge na terenu, uz korištenje odgovarajućih dokaznih sredstava kao
što su sastavljeni zapisnik, fotografski zapis ili video snimak o postupanju,
odnosno na temelju podataka o očitanju mjernih uređaja za potrošnju električne
energije, plina ili pitke vode ili na drugi odgovarajući način iz kojeg je
moguće utvrditi korištenje nekretnine (prijava komunalnog redara, prijava
građana, izjava Korisnika i slično).
Članak 32.
Iznos naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom
obračunava Davatelj usluge u ime i za račun Općine.
Iznos naknade za gradnju građevina iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se na
temelju godišnjeg plana gradnje građevina za gospodarenje komunalnim otpadom
koji donosi Općinsko vijeće Općine najkasnije u prosincu tekuće kalendarske
godine za iduću kalendarsku godinu.
Obveza Korisnika da Davatelju usluge plati iznos naknade za gradnju
građevina iz stavka 1. ovoga članka nastaje za obračunsko mjesto.
Provedba ugovora o korištenju javne usluge u slučaju nastupanja posebnih
okolnosti
Članak 33.
Davatelj usluge neće se smatrati odgovornim za kašnjenja u ispunjenju ili za
neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano neočekivanim i nepredvidivim
okolnostima izvan njegove razumne kontrole, kao što su radnje građanskih ili
vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, elementarne nepogode, požar,
eksplozija, rat, embargo, štrajkovi, lokalni ili nacionalni neredi i nemiri.
U slučaju kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja obveza iz Ugovora
Davatelja usluge uslijed okolnosti iz stavka 1. ovoga članka, Davatelj usluge
će bez odgode o nastupu takvih okolnosti obavijestiti Korisnike putem mrežnih
stranica, a ispunjenje ugovornih obveza Davatelja usluge odgađa za vrijeme
trajanja navedenih slučajeva.
Način podnošenja prigovora i postupanje po prigovoru Korisnika na neugodu
uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada
Članak 34.
Davatelj usluge je dužan Korisniku omogućiti podnošenja prigovora na neugodu
uzrokovanu sustavom prikupljanja komunalnog otpada, pisanim putem na adresu
Davatelja usluge poštanskom pošiljkom, telefaksom ili elektroničkom poštom te
na zapisnik u sjedištu Davatelja usluge.
Davatelj usluge je dužan na prigovor Korisnika odgovoriti u roku od 15 dana
od dana njegova zaprimanja.
Davatelj usluge dužan je voditi i čuvati pisanu evidenciju prigovora
Korisnika najmanje godinu dana od dana zaprimanja prigovora
Nadzor
Članak 35.
Nadzor nad provedbom ove Odluke provodi Davatelj usluge sukladno članku 31.
ove Odluke, komunalni redar Općine Čavle sukladno Odluci o komunalnom redu.
Prijelazne i završne odredbe
Članak 36.
Davatelj usluga označit će postojeće spremnike za odlaganje otpada sukladno
odredbi članka 12. ove Odluke najkasnije u roku od tri mjeseca od dana
donošenja ove Odluke.
Članak 37.
Davatelj usluge osigurat će pojedinačno korištenje javne usluge sukladno
odredbama ove Odluke u roku od tri godine od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Članak 38.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju važiti Odluka o kriterijima za
obračun troškova gospodarenja komunal nim otpadom (»Službene novine Primorsko -
goranske županije« broj 57/09) i Odluka o obvezatnom korištenju komunalne
usluge održavanja čistoće u dijelu koji se odnosi na skupljanje i odvoz
komunalnog otpada (»Službene novine Primorsko - goranske županije« broj 31/04).
Članak 39.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dna od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko goranske županije«.
KLASA:021-05/18-01/01
URBROJ:2170-03-18-01-2
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik Općinskog vijeća
Norbert Mavrinac, v.r.
Prilog 1
OPĆI UVJETI UGOVORA O KORIŠTENJU
JAVNE USLUGE
PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA I BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA
1.Opće odredbe
1.1 Definicije i termini korišteni u ovim Općim uvjetima Ugovora o
korištenju javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) odgovaraju
definicijama i terminima korištenim u Odluci o načinu pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada te
usluga povezanih s javnom uslugom na području grada Rijeke (u daljnjem tekstu:
Odluka).
1.2. Ovim Općim uvjetima utvrđuju se međusobni odnosi Davatelja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada (u
daljnjem tekstu: Davatelj usluge) te usluga povezanih s javnom uslugom i to:
odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike, tekstila,
problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem testu: povezane
usluge) i Korisnika javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Korisnik) koji proizlaze
iz Ugovora o pružanju javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Ugovor) na području grada
Rijeke.
2.Primjena Općih uvjeta
2.1. Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve Korisnike koji sklope Ugovor s
Davateljem usluge.
2.2. U slučaju kada odredbe Ugovora upućuju na primjenu pojedinih odredaba
ovih Općih uvjeta, tada odredbe Općih uvjeta postaju sastavni dio Ugovora.
2.3. Korisnik je upoznat sa sadržajem ovih Općih uvjeta i pristaje na
njihovu primjenu.
3.Ugovaranje javne usluge
3.1. Javne usluge i povezane usluge utvrđene u točki 1.2. ovih Općih uvjeta
(u daljnjem tekstu: javna usluga) Korisnik ugovara s Davateljem usluge
sklapanjem Ugovora sukladno Odluci.
3.2. Ugovor se smatra sklopljenim: - dostavom Izjave o načinu korištenja
javne usluge (u daljnjem tekstu: Izjava) Davatelju usluge sukladno članku 22.
stavku 1. Odluke, ili - prilikom prvog korištenja javne usluge odnosno
zaprimanja na korištenje spremnika za primopredaju komunalnog otpada od strane
Korisnika u slučaju kada Izjava nije dostavljena.
3.3. Sklapanjem Ugovora Korisnik pristaje na primjenu odredbi ovih Općih
uvjeta.
3.4. Ugovor s Korisnikom sklapa se na neodređeno vrijeme.
3.5. Cijena javne usluge utvrđuje se cjenikom koji donosi Davatelj usluge
sukladno odredbama Odluke. Korisnik je dužan plaćati cijenu javne usluge
utvrđenu cjenikom Davatelja usluge.
3.6. Cijenu javne usluge Korisnik plaća na temelju računa koji mu Davatelj
usluge ispostavlja jednom mjesečno, kada nastaje obveza plaćanja. Korisnik je
dužan podmiriti račun u roku od 15 dana od dana nastanka obveze plaćanja. U
slučaju zakašnjenja zaračunavaju se zakonske zatezne kamate sukladno propisima.
4.Prava i obveze ugovornih stranaka
4.1. Davatelj usluge i Korisnik imaju prava i obveze utvrđene Odlukom,
Ugovorom i ovim Općim uvjetima.
4.2. Novi Korisnik dužan je 15 dana prije početka korištenja usluge
obavijestiti Davatelja usluge o početku korištenja javne usluge.
4.3. Davatelj usluge i Korisnik sklapaju Ugovor na način utvrđen ovim Općim
uvjetima. Radi otklanjanja svake sumnje, pisani oblik sklapanja Ugovora nije
pretpostavka nastanka ugovornog odnosa između Davatelja usluge i Korisnika, a
niti pretpostavka valjanosti nastalog Ugovora posebice u slučajevima kada se
usluga od strane Davatelja usluge izvršava, a Korisnik neopravdano odbija
dostaviti Izjavu odnosno sklopiti Ugovor.
4.4. U slučaju bilo kakve promjene podataka Korisnika koje utječu na
međusobni odnos Davatelja usluge i Korisnika, Korisnik je dužan pisanim putem o
tome izvijestiti Davatelja usluge najkasnije u roku od 15 dana od dana nastanka
promjene odnosno u roku od 15 dana prije dana od kojeg će se namjeravana
promjena primjenjivati.
4.5. Korisnik je obvezan u roku od 15 dana pisanim putem (moguće i putem
obrasca Davatelja usluge - Zahtjev o odjavi prostora) obavijestiti Davatelja
usluge o prestanku korištenja nekretnine (stan, kuća, poslovni prostor).
4.6. Status ili prestanak statusa Korisnika dokazuje se vjerodostojnim
ispravama i dokumentacijom koja je u službenim obrascima Davatelja usluge
navedena u privitku istih.
4.7. Svaka promjena na strani Korisnika prihvaća se od datuma prijave
Davatelju usluge te je isključena mogućnost retroaktivnog učinka prijavljene
promjene. Prilikom evidentiranja promjene svi dospjeli računi Davatelja usluge
moraju biti plaćeni.
4.8. Prilikom konačnog prestanka korištenja javne usluge, Korisnik je dužan
platiti sve do tada zaprimljene račune, nakon čega može biti brisan iz
evidencije o korištenju usluge Davatelja usluge.
4.9. Korisnik može otkazati Ugovor isključivo u slučaju promjene prava
vlasništva odnosno korištenja nekretnine te ukoliko se radi o nekretnini koja
se trajno ne koristi sukladno podzakonskom aktu kojim se uređuje gospodarenje
komunalnim otpadom i Odluci.
4.10. Spremnici za odlaganje otpada smještaju se sukladno Odluci.
4.11. Korisnik je dužan spremnike redovito održavati u ispravnom i
funkcionalnom stanju te je odgovoran za svako njihovo namjerno oštećenje ili
nestanak.
4.12. U slučaju otuđenja ili oštećenja spremnika za odlaganje otpada trošak
nabave novih snosit će Korisnik.
4.13. Davatelj usluge dužan je pažljivo rukovati spremnicima za odlaganje
otpada, na način da se isti ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i ne
onečišćava okolinu. Svako onečišćivanje i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i
odvozom otpada Davatelj usluge dužan je bez odgode otkloniti. Nakon pražnjenja
spremnika za odlaganje otpada Davatelj usluge dužan ih je vratiti na mjesto na
kojem su bili i zatvoriti poklopac.
4.14. U slučaju da se dokaže da je oštećenje spremnika za odlaganje otpada
prouzročio Davatelj usluge, trošak nabave novih spremnika snosit će Davatelj
usluge, a o čemu se sastavlja zapisnik koji potpisuju Davatelj usluge i
Korisnik.
5.Završne odredbe
5.1. Svi dogovori i pravno relevantne izjave ugovornih stranaka valjani su
isključivo ukoliko su učinjeni u pisanom obliku.
5.2. U slučaju nesuglasja ili kontradiktornosti između Ugovora ili ovih
Općih uvjeta, vrijedit će odredbe Ugovora.
5.3. Ukoliko bilo koja odredba Ugovora i/ili Općih uvjeta jest ili postane
ništetna ili neprovediva, to neće utjecati na ostale odredbe Ugovora koje će se
primjenjivati u najvećem mogućem opsegu sukladno propisima. U tom slučaju,
ugovorne stranke će bez odgode sporazumno utvrditi odgovarajuću odredbu koja će
zamijeniti takvu ništetnu ili neprovedivu odredbu, najbližu prvotnoj namjeri
ugovornih stranaka.
5.4. Neizvršavanje bilo kojeg prava danog ugovornoj stranci na temelju
Ugovora i/ili ovih Općih uvjeta neće se smatrati odricanjem ugovorne stranke od
tog prava. Bilo kakvo odricanje od prava danog ugovornoj stranci na temelju
ovog Ugovora i/ili ovih Općih uvjeta mora biti dano izričito i u pisanom
obliku.
5.5. Raskid ili prestanak Ugovora ne utječe na njegove odredbe za koje je
izričito ili implicirano određeno da stupaju na snagu ili se nastavljaju
primjenjivati i nakon raskida ili prestanka Ugovora.
5.6. Ugovorne stranke suglasno utvrđuju da će sve eventualne sporove koji
proizlaze iz ili su u svezi Ugovora pokušati riješiti mirnim putem, a ukoliko u
tome ne uspiju, ugovaraju mjesnu nadležnost stvarno nadležnog suda u Rijeci.
5.7. Na Ugovor i ove Opće uvjete primjenjuje se hrvatsko pravo te će se u
skladu s time isti dokumenti tumačiti.