SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXI. - broj 43. Petak, 6. prosinca 2013.
GRAD CRES

47.

Na temelju članka 100. stavka 7. Zakona o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne novine« broj 76/07, 38/09, 55/11, 90/11, 50/12 i) i Odluke o izradi III ciljanih Izmjena i dopuna UPU naselja Cres građevinskih područja naselja NA7 i površina izdvojenih namjena (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 53/12 i 26/13), Gradsko vijeće Grada Cresa na sjednici održanoj dana 27. studenog 2013. godine donijelo je

ODLUKU
o III. ciljanim Izmjenama i dopunama UPU naselja
Cres građevinskih područja naselja NA7
i površina izdvojenih namjena

I. UVODNE ODREDBE

Glava I.

Donose se III ciljane Izmjene i dopune UPU naselja Cres građevinskih područja naselja NA7 i površina izdvojenih namjena (u nastavku teksta: Plan), što ga je izradila tvrtka URBANISTICA d.o.o. iz Zagreba, u koordinaciji s nositeljem izrade Gradom Cresom.

Glava II.

Sastavni dio ove Odluke je elaborat pod nazivom » III ciljane Izmjene i dopune UPU naselja Cres građevinskih područja naselja NA7 i površina izdvojenih namjena«, koji sadrži:

I. Tekstualni dio:

Odredbe za provođenje

II. Grafički dio:

1. KORIŠTENJE I NAMJENA POVRŠINA 1:2000

2.1. PROMETNA i ULIČNA MREŽA 1:2000

2.2. ELEKTROOPSKRBNA MREŽA 1:2000

2.3. TELEKOMUNIKACIJSKA MREŽA 1:2000

2.4. PLINOOPSKRBNA MREŽA 1:2000

2.5. VODNOGOSPODARSKI SUSTAV -
VODOOPSKRBA 1:2000

2.6. VODNOGOSPODARSKI SUSTAV
- ODVODNJA I UREĐENJE VODOTOKA
I VODA 1:2000

3. UVIJETI KORIŠTENJA UREĐENJA
I ZAŠTITE POVRŠINA 1:2000

4. NAČIN I UVIJETI GRADNJE 1:2000

III. Obvezni prilozi:

III - 1. Obrazloženje prostornog plana

III - 2. Stručne podloge na kojima se temelje prostorno planska rješenja

III - 3. Popis sektorskih dokumenata i propisa koje je bilo potrebno poštivati u izradi plana

III - 4. Zahtjevi i mišljenja iz članka 79. i članka 94. ZPUG-a

III - 5. Izvješće o javnoj raspravi

III - 6. Evidencija postupka izrade i donošenja prostornog plana

III - 7. Sažetak za javnost

III - 8. Stručni izrađivač

III - 9. Odluka o donošenju

CILJEVI

Glava III.

Cilj izrade Plana je utvrđivanje uvjeta gradnje objekta poslovne djelatnosti i benzinske postaje na području Kandia, na način da se omogući zajedničko, kvalitetno prometno rješenje obzirom na blizinu raskrižja, i činjenicu da će novi objekat unutar zone poslovne namjene privlačiti veći broj ljudi.

Izmjenom je potrebno utvrditi uvjete gradnje objekata poslovne djelatnosti sukladno uvjetima gradnje u ostalom dijelu poslovne zone »Volnik«, te redefinirati uvijete za izgradnju i predviđene sadržaje u sklopu buduće benzinske postaje.

II. ODREDBE ZA PROVOĐENJE

Članak 1.

U članku 21., stavak 4. mijenja se i glasi » Unutar zone dozvoljen je smještaj spremište UNP-a, a u zoni »Volnik«, na južnom dijelu područja »Kandia«, dozvoljena je gradnja benzinske postaje.«

Članak 2.

U članku 31., stavak 2. mijenja se i glasi » Iznimno od prethodnog stavka, u dijelu zone »Volnik«, na površini planske oznake (K-1-1B), dozvoljena je gradnja upravne građevine visine 11,0 m., a na površini planske oznake (K12) - predio »Kandia«, na jugoistočnom dijelu zone dozvoljena je gradnja građevine poslovne namjene - pretežito trgovačke, visine 8,0 m.«

Članak 3.

U članku 32., iza stavka 6. dodaje se novi stavak 7. koji glasi » U dijelu zone »Volnik«, predio »Kandia«, unutar područja planske oznake K12, na jugoistočnom dijelu zone planira se smještaj građevine poslovne namjene - pretežito trgovačke. Na predmetnom prostoru dozvoljava se gradnja osnovne građevine te pripadajućih parkirališnih površina koje ostvaruju pristup sa GMC 3.»

Dosadašnji stavci 7., 8. i 9., postaju članci 8., 9. i 10.

Članak 4.

U članku 78., stavak 2. se briše i zamjenjuje novim stavkom koji glasi » Unutar zone višestambene građevine (S-3- A) moguća je izgradnja podzemne garaže do max 140 PM..«

Članak 5.

U članku 91. dodaje se novi stavak 2. koji glasi: » U cilju zaštite državne ceste D 100 (planska oznaka ceste GMC1) potrebno je poštivati zaštitni pojas u skladu s člankom 55. Zakona o cestama«.

 

Članak 6.

Članak 97. mijenja se i glasi:

»Benzinska postaja planira se u sklopu radne zone Volnik, na južnom dijelu predjela Kandia, na površini označenoj na kartografskim prikazima Plana.

Propisuju se sljedeći uvjeti uređenja:

- benzinska postaja se prometno spaja na glavnu mjesnu ulicu (GMC3)

- širina neposrednog pristupa sa GMC3 na benzinsku postaju iznosi minimalno 6m,

- maksimalna površina građevine benzinske postaje sa svim objektima za realizaciju različitih sadržaja je do 350 m2,

- maksimalna visina građevine je 7m.

Definiranje točnog položaja crpne stanice i rezervoara te ostalih uslužnih sadržaja potrebno je izvršiti na način da se zadovolje minimalni sigurnosni uvjeti. Posebnu pozornost potrebno je posvetiti preglednostima na ulazu i izlazu iz zone benzinske postaje te obzirom na sadržaj građevine i mjerama zaštite okoliša s naglaskom na mjere zaštite od požara. Organizacija prostora unutar zone tankirališta definirati će se projektnom dokumentacijom.

U sklopu benzinske postaje moguća je realizacija slijedećih sadržaja: parkirne površine, servis za vozila, trgovina, sanitarni čvor, info punkt, turistička agencija, restoran, i ostali sadržaji u funkciji kvalitetnog zadovoljenja prometne i turističke potražnje.

U zoni benzinske postaje potrebno je osigurati minimalno dvije linije za opskrbu gorivom, na način da se osigura dovoljan kapacitet za potrebe lokalnog stanovništva ali i turista u vrijeme turističke sezone (1 crpno mjesto na 800/1600 litara na dan). Obavezno predvidjeti i jedno tankiralište UNP-a.

Oblikovanje građevine mora se uravnotežiti sa namjenom građevine i elementima lokalnog arhitektonskog izraza. Posebnu pozornost treba posvetiti oblikovanju pročelja ukupnog volumena kompleksa i uređenju parcele uz maksimalno očuvanje krajobraza i izvornih suhozida, jer je lokacija ujedno i informativni punkt naselja Cres.«

Članak 7.

Članak 98. mijenja se i glasi:

»Planom je predviđen novi autobusni kolodvor (AK) neposredno uz postojeće autobusno stajalište.

Unutar zone autobusnog kolodvora predviđen je: prostor za stajalište minimalno 4 autobusa, okretište autobusa, te posredno, info punkt - prodaja karata, prostor za ostale uslužne djelatnosti.

Unutar zone autobusnog kolodvora moguća je izgradnja podzemne garaže do max 140 PM.

Utvrđuju se sljedeći uvjeti uređenja za gradnju građevine autobusnog kolodvora:

- najveći dopušteni koeficijent izgrađenosti (kig) iznosi 1,0,

- najveći koeficijent iskorištenosti nadzemno (kin) iznosi 3,2,

- najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je 3 (E),

- maksimalna visina građevine je 11m.

Građevina autobusnog kolodvora poželjno je da formira potez ulice s jasnim građevnim pravcem. Ukoliko se građevni pravac ne poklapa s regulacijskim pravcem, potrebno je prostor ispred građevine do regulacijskog pravca riješiti kao javnu gradsku površinu. Preporuča se da se kota prizemlja podudara s kotom pristupnog nogostupa.

Posebnu pozornost potrebno je posvetiti oblikovanju i dimenzioniranosti građevine radi očuvanju vizure prema Franjevačkom samostanu. Organizacija prostora unutar zone kolodvora koncipirati tako da se natkriveni peroni kolodvora smjeste u dijelu prema samostanu s max. visinom nadstrešnice do 9 metara, a u drugoj polovini građevine organiziraju (u max. tri etaže) sadržaji potrebni za funkciju kolodvora. Nadstrešnicu kolodvora izvesti od prozračnog materijala.«

Članak 8.

Članak 100., stavak 2. mijenja se i glasi: »Planom je predviđena mogućnost izgradnje podzemne garaže u zoni autobusnog kolodvora, te izgradnja dvoetažne garaže u zoni Brajdi. Izgradnja podzemnih garaža uvjetovana je prethodnim zaštitnim arheološkim istraživanjima.«

Članak 100., stavak 5. mijenja se i glasi: » Unutar zone obuhvata Plana, daje se mogućnost planiranja javnih parkirnih mjesta kako slijedi:«

Članak 9.

U članku 103. iza stavka 1., dodaje se novi članak 2. koji glasi:» Unutar zone »Volnik«, područje »Kandia« (K12), na jugoistočnom dijelu zone za smještaj građevine poslovne namjene - pretežito trgovačke potrebno je osigurati 40PM/1000m2 bruto građevinske površine.»

Dosadašnji stavak 2. postaje stavak 3.

Članak 10.

U članak 127. dodaje se novi stavak 1.koji glasi:« Područje obuhvata nalazi se izvan zona sanitarne zaštite izvora vode za piće».

Dosadašnj stavci 1. i 2. postaju stavci 2. i 3.

U dosadašnjem stavku 2., koji postaje stavak 3., iza riječi »provodi«, dodaje se riječ:»se«.

Članak 11.

U članku 128. dodaje se stavak 2. koji glasi:» Sve pravne i fizičke osobe dužne su otpadne vode ispuštati u građevine javne odvodnje ili u individualne sustave odvodnje otpadnih voda odnosno na drugi način sukladno o Odluci o odvodnji otpadnih voda.«

Članak 12.

U članku 129., stavak 3. mijenja se i glasi:

» U I. fazi se, nakon mehaničke obrade otpadna voda tlači u planirani podmorski ispust dužine najmanje 500 m od obalne crte, čime se trebaju zadovoljiti kriteriji Pravilnika o graničnim emisijama otpadnih voda (NN 080/ 2013) i Uredbi o standardu kakvoće vode NN 073/2013).

U članku 129., iza stavka 4. dodaje se novi članak 5. koji glasi:

»Obzirom da se predmetno područje nalazi u slivu osjetljivog područja sukladno Odluci o određivanju osjetljivosti područja (NN 83/10) potrebno je primijeniti višu razinu ili viši stupanj pročišćavanja komunalnih otpadnih voda u skladu sa Pravilnikom o graničnim emisijama otpadnih voda (NN 87/10).«

Članak 13.

Članak 133. mijenja se i glasi:

»Na parkirnim površinama do 25 vozila oborinske vode odvode se raspršeno u okolni teren, a za parkirališta veća od 25 vozila sakupljene oborinske vode obrađuju se na separatoru mineralnih ulja i ugljikovodika.

Za odvodnju oborinskih voda s javnih površina, nadležan je upravitelj sustava za odvodnju oborinske vode s nerazvrstanih (lokalnih) prometnica odnosno jedinice lokalne samouprave ili komunalno društvo.«

Članak 14.

U članku 135. dodaje se novi stavak 1. koji glasi:

»Unutar zahvata Plana nema registriranih vodotoka, ali su Planom ipak definirani uvjeti za sve povremene i druge vodotoke.«

Dosadašnji stavci 1. i 2. postaju stavci 2. i 3.

U članku 135. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:

»Prema Odluci o granicama vodnih područja (NN 79/10) i Pravilniku o granicama područja podslivova i malih slivova i sektora (NN 97/2010) predmetno područje se nalazi unutar jadranskog vodnog područja, sektor E » Kvarnersko primorje i otoci«.«

Članak 15.

U članku 139. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:

»U području stare jezgre moguće je izgraditi novu trafostanicu, a lokacija iste nije naznačena u grafičkom dijelu Plana. Trafostanica mora biti izgrađena u skladu sa uvjetima nadležnog Konzervatorskog odjela i uvjetima koji su propisani ovim odredbama.«

Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.

U članku 139., na kraju dosadašnjeg stavka 3. koji postaje stavak 4., iza riječi » od regulacijskog pravca 2,0 m.« dodaje se rečenica: » Iznimno je moguće primijeniti i manje udaljenosti trafostanica u skladu s lokalnim uvjetima (oblikovanja primjerenog lokacijskim uvjetima uz suglasnost nadležnih službi). »

Članak 16.

U članku 140. riječ »kolni« zamjenjuje se riječima »direktan ili posredan«.

Članak 17.

U članku 178. dodaje se novi stavak 5. koji glasi:

»Unutar zone »Volnik«, područje »Kandia« uvjeti izgradnje su slijedeći.

- propisuje se izrada snimka postojećeg stanja suhozidnih struktura, s bilježenjem postojećih, a isti će činiti sastavni dio projektne dokumentacije kojom će biti predviđeno maksimalno moguće očuvanje postojećih suhozidnih struktura,

- propisuje se prethodno arheološko rekognisciranje terena, a izvješće će se ugraditi u projektnu dokumentaciju s troškovnikom arheološkog nadzora ili zaštitnog istraživanja od strane ovlaštene institucije ili pojedinca koje će se provoditi tijekom zemljanih radova o trošku investitora,

- prilikom planiranja pristupnih prometnica i ogradnih zidova potrebno je predvidjeti suhozidnu tehniku gradnje prilikom formiranja svih ogradnih i obodnih zidova,

- arhitektura se mora oblikovno i koloristički mimikrirati u prostor, te je potrebno koristiti suzdržane oblike i vizualno nenametljive boje,

- u sklopu izrade projektne dokumentacije posebnu je pažnju potrebno posvetiti hortikulturnom uređenju autohtonim zelenilom uz obje postojeće prometnice te u zoni razgraničenja zone prema sjeveru,

- planirani objekt smjestiti što udaljeniji od postojećih prometnica, uz postojeću izgradnju zone »Volnik«»

III. ZAVRŠNE ODREDBE

Glava IV.

Plan je izrađen u šest izvornika koji su od nadležnih tijela Grada Cresa ovjereni sukladno Zakonu.

Izvornici Plana čuvaju se u pismohrani Grada Cresa, u Upravnom odjelu za prostorno uređenje , graditeljstvo izaštitu okoliša u Primorsko-goranskoj županiji, u Županijskom zavodu za održivi razvoj i prostorno planiranje Primorsko-goranske županije te u Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Klasa: 350-01/12-1/6

Ur. broj: 2213/02-03-01-13-62

Cres, 27. studenoga 2013.

GRAD CRES
GRADSKO VIJEĆE

Predsjednik

Marčelo Damijanjević, v. r

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=865&mjesto=10002&odluka=47
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr