50.
Na temelju članka 51. Zakona o najmu stanova
(»Narodne novine« broj 91/96, 48/98, 66/98, 22/06) i članka 32. Statuta Grada
Mali Lošinj (»Službene novine PGŽ«, broj: 26/09 i 32/09) Gradsko vijeće Grada
Malog Lošinja, na sjednici održanoj dana 19. rujna 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o davanju gradskih stanova i stambenih
prostora u najam
I. Opće odredbe
Članak
1.
Ovom Odlukom propisuju se uvjeti, kriteriji i
tijela za davanje stanova, koji su u vlasništvu Grada Mali Lošinj u najam,
najamnina te prava i obveze ugovornih strana.
Članak
2.
Odredbe ove Odluke primjenjuju je i na
davanje u najam postojećeg stambenog prostora koji se, sukladno odredbama o
Zakonu stanova, ne može smatrati stanom.
Pod stambenim prostorom, u smislu prethodnog
stavka, podrazumijeva se skup prostorija, namijenjenih za stanovanje koje
nemaju prijeko potrebne stambene prostorije, ne čine jednu zatvorenu
građevinsku cjelinu i nemaju poseban ulaz.
II. Uvjeti i kriteriji za davanje stanova u
najam
Članak
3.
Pravo na podnošenje zahtjeva za davanje stana
u najam ima državljanin Republike Hrvatske koji ima prebivalište na području
Grada Mali Lošinj ako:
- on ima prebivalište na području Grada Malog
Lošinja duže od 3 godine do dana podnošenja zahtjeva,
- on i članovi obiteljskog domaćinstva nemaju
u vlasništvu vozila u većoj vrijednosti od 15.000,00 EUR (cca 100.000,00 kn)
nabavne vrijednosti umanjene za amortizaciju u vrijeme podnošenja zahtjeva i to
20% umanjenja po godini, osim ako im vozilo ne služi u svrhu profesionalnog
obavljanja djelatnosti,
- on i članovi obiteljskog domaćinstva kao
vlasnici ili suvlasnici obrta ili pravnih osoba nemaju u vlasništvu
evidentiranu imovinu, odnosno vozila ili plovila u većoj vrijednosti od
15.000,00 EUR (cca 100.000,00 kn), i nekretnine bilo koje vrijednosti (stan,
kuća, zemljište), osim ako im vozilo ili plovilo ne služi u svrhu
profesionalnog obavljanja djelatnosti,
- on i članovi obiteljskog domaćinstva
navedeni u zahtjevu nemaju građevinsko zemljište u vlasništvu,
- on i članovi obiteljskog domaćinstva
navedeni u zahtjevu nemaju odgovarajući stan u najmu ili stan ili kuću u
privatnom vlasništvu ili suvlasništvu, na području Republike Hrvatske,
- on ili članovi obiteljskog domaćinstva
navedeni u zahtjevu ne koriste stan u vlasništvu Grada Mali Lošinj bez valjane
pravne osnove,
- on ili članovi obiteljskog domaćinstva
navedeni u zahtjevu nisu otkupili stan sukladno odredbama Zakona o prodaji
stanova na kojima postoji stanarsko pravo i isti prodali trećoj osobi,
- on ili članovi obiteljskog domaćinstva
navedeni u zahtjevu nisu u proteklih 10 godina otuđili, odnosno prodali,
darovali stan, obiteljsku kuću, odnosno ostali bez vlasništva stana ili
obiteljske kuće, što se odnosi na postupke koji su okončani pravomoćnom odlukom
suda ili drugog nadležnog tijela kojom odlukom su isti ostali bez vlasništva
imovine u proteklih 10 godina.
Uvjete iz stavka 1. ovog članka trebaju
zadovoljiti kumulativno, svi punoljetni članovi domaćinstva za koje se traži
davanje stanova u najam.
Članom obiteljskog domaćinstva u smislu
stavka 1. ovog članka smatra se bračni drug, te osoba koja s njim stanuje:
srodnici po krvi u prvoj liniji, pastorčad i usvojenici, usvojitelj i osobe
koje je podnositelj zahtjeva prema odredbama posebnog zakona dužan uzdržavati
te osoba koja s njim živi u izvanbračnoj zajednici, ako se ta zajednica može
izjednačiti s bračnom zajednicom.
Status izvanbračne zajednice utvrđuje se u
izvanparničnom postupku.
Članak
4.
Stan iz članka 1. ove Odluke daje se u najam
podnositelju zahtjeva prema redoslijedu utvrđenom Listom prvenstva za davanje
stanova u najam. (U daljnjem tekstu: Lista prvenstva).
Lista prvenstva utvrđuje se na osnovi
slijedećih uvjeta i kriterija:
1.dužine prebivališta podnositelja zahtjeva
na području Grada Mali Lošinj
2.stručne spreme
3.činjenica sudjelovanja u Domovinskom ratu
4.status samohranog roditelja
5.broja članova obiteljskog domaćinstva
6.stupnju invaliditeta
7.materijalnih i ukupnih obiteljskih prilika
u domaćinstvu
8.stambeni status
Članak
5.
Podnositelju zahtjeva za svaku godinu
neprekidnog prebivanja na području Grada Malog Lošinja pripadaju 2 boda.
Prebivalište se dokazuje prijavom prebivališta MUP-a, odnosno u iznimnim
slučajevima i drugim dokumentima po pozivu nadležnog odjela.
Članak
6
Podnositelju zahtjeva koji je završio
sveučilišni studij, i to preddiplomski i diplomski, odnosno poslijediplomski
studij (raniji izraz visoka stručna sprema) pripada 20 bodova.
Podnositelju zahtjeva koji je završio
sveučilišni studij, i to preddiplomski studij ili koji je završio stručni i
specijalistički diplomski stručni studij (raniji izraz viša stručna sprema)
pripada 15 bodova).
Podnositelju zahtjeva s srednjom stručnom
spremom pripada 5 bodova.
Bodovi za školsku spremu bračnog druga ili
osobe sa kojom podnositelj zahtjeva živi u izvanbračnoj zajednici, pribrajaju
se bodovima podnositelja zahtjeva.
Članak
7.
Dužina sudjelovanja u Domovinskom ratu
vrednuje se na način da podnositelju zahtjeva ili bračnom drugu koji dokaže
sudjelovanje
- u vremenskom trajanju do 1 godine pripada
joj 10 bodova
- u vremenskom trajanju duže od 1 godine
pripada joj 20 bodova.
Članak
8.
Samohranom roditelju- podnositelju zahtjeva
pripada 5 bodova.
Samohrani roditelj u smislu stavka 1. ovog
članka smatra se roditelj je roditelj koji nije u braku i ne živi u
izvanbračnoj zajednici, a sam skrbi i uzdržava svoje dijete.
Status samohranog roditelja se dokazuje
dokumentom koji je izdalo nadležno državno tijelo (Uvjerenje Centra za
socijalnu skrb, Rješenje o dječjem doplatku i sl.) i u kojem je činjenica
samohranog roditelja evidentirana.
Članak
9.
Prema broju članova obiteljskog domaćinstva,
podnositelj zahtjeva dobiva slijedeći broj bodova:
1.samac - 5 bodova,
2.svaki daljnji punoljetni član obiteljskog
domaćinstva - 5 bodova
3.svaki daljnji maloljetni član obiteljskog
domaćinstva - 10 bodova
Članak
10.
Prema stupnju invaliditeta podnositelja
zahtjeva, odnosno člana njegovog obiteljskog domaćinstva, podnositelju zahtjeva
pripada:
1. Invalidima s preko 50% invaliditeta i
invalidima rada koji su potpuno i trajno nesposobni za rad, a kojima je
postotak invalidnosti utvrđen Rješenjem nadležne invalidske komisije - 15
bodova.
2. Invalidima do 50% invaliditeta, kojima je
postotak invalidnosti utvrđen Rješenjem nadležne invalidske komisije - 10
bodova.
3. Djeci s posebnim potrebama i poteškoćama u
razvoju, te invalidnoj djeci do 18 godina, koja imaju uvjerenje Centra za
socijalnu skrb ili Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje uz dokumentaciju
povijesti bolesti - 20 bodova.
4. Ukoliko je invalidnost iz točke 1. i 2.
ovog članka nastala u Domovinskom ratu i osoba ima status Hrvatskog ratnog
vojnog invalida dodaje joj se još 10 bodova.
Članak
11.
Prema imovinskom stanju podnositelja zahtjeva
i ukupnim prilikama njegovog obiteljskog domaćinstva, podnositelju zahtjeva
pripada:
1. ako prima stalnu novčanu pomoć od
nadležnog tijela za socijalnu skrb - 20 bodova.
Članak
12.
Prema stambenom statusu podnositelja
zahtjeva, podnositelju zahtjeva pripada:
- ukoliko stanuje u stanu ili kući kod svojih
roditelja ili rodbine koji nemaju isto prebivalište - 0 bodova,
- ukoliko stanuje u kući kod svojih roditelja
ili rodbine koji imaju isto prebivalište u posebnoj stambenoj cjelini - 5
bodova,
- ukoliko stanuje u stanu kod roditelja ili
rodbine koji imaju isto prebivalište u jednoj, odnosno istoj stambenoj cjelini
- 15 bodova,
- ukoliko je podstanar kod treće osobe duže
od 2 godine do podnošenja zahtjeva - 30 bodova.
Podstanarstvo se dokazuje ovjerenim ugovorima
i prijavom na MUP-u te ostalim dokumentima prema zahtjevu Odjela.
Članak
13.
Bodovi dobiveni po kriterijima iz članka 5.
do članka 12. ove Odluke zbrajaju se te se na osnovi njih utvrđuje redoslijed
na Listi prvenstva.
Ako dva ili više podnositelja zahtjeva imaju
jednak broj bodova, prednost u ostvarivanju prava ima onaj podnositelj koji ima
više bodova po osnovi članka 11., ove Odluke. Ako i dalje ostvaruju isti broj
bodova, prednost ima podnositelj koji ima više bodova po osnovi članka 9. ove
Odluke.
Članak
14.
U slučaju kad podnositelj zahtjeva, koji ima
pravo na stan, ne primi stan koji odgovara potrebama njegovog obiteljskog
domaćinstva, npr. Zbog premale kvadrature ili treba uložiti sredstva u uređenje
koje podnositelj nema, zadržava utvrđeno mjesto na Listi prvenstva, a stan se
nudi slijedećem podnositelju zahtjeva na Listi prvenstva.
O činjenicama zbog kojih podnositelj zahtjeva
ne želi primiti dodijeljeni mu stan, Upravni odjel će sastaviti Zapisnik, koji
sadrži podnositeljevu izjavu o neprihvaćanju istog.
Članak
15.
Postojeći stambeni prostori koji nisu podobni
za stanovanje bez znatnijih popravaka ili izdvajanja u posebne stambene cjeline
davati će se u najam po redoslijedu utvrđenom po Listi prvenstva.
Ukoliko bi pojedina osoba temeljem plasmana
na listi imala prednost za dodjelu stambenog prostora iz prethodnog stavka,a li
ga ne bi prihvatila isti će se dati u najam osobi koja ima slabije mjesto na
Listi i prihvaća uzeti u najam takav prostor i osposobiti ga da bude podoban za
stanovanje.
III. Postupak za davanje stanova u najam
Članak
16.
Odluku o davanju stana u najam donosi
Gradonačelnik, na prijedlog nadležnog Upravnog odjela.
Članak
17.
Postupak za utvrđivanje Liste prvenstva
pokreće Gradonačelnik, na prijedlog nadležnog Upravnog odjela, objavom javnog
poziva u dnevnom tisku za prikupljanje zahtjeva za davanje stanova u najam.
Poziv iz prethodnog stavka obavezno sadrži:
- uvjete za sudjelovanje u postupku,
- kriterije za utvrđivanje reda prvenstva,
- isprave i dokaze koji se prilažu uz
zahtjev,
- naznaku roka i mjesta podnošenja zahtjeva.
Članak
18.
Zahtjev za davanje stanova u najam podnosi se
Nadležnom upravnom odjelu. Podnositelj zahtjeva ispunjava upitnik, kojem se
prilažu potrebni dokumenti i dokazi, na osnu čega se boduje zahtjev, a sve na
temelju kriterija iz ove Odluke.
Na osnovi objavljenog bodovanja svakog
pojedinog zahtjeva, utvrđuje se redoslijed podnositelja zahtjeva.
Redoslijed podnositelja zahtjeva utvrđuje
Povjerenstvo od tri člana koje imenuje Gradonačelnik.
Članak
19.
Podnositelj zahtjeva mora zahtjevu za davanje
stana u najam priložiti:
1. Presliku domovnice ili osobne karte kojom
se potvrđuje državljanstvo RH,
2. Uvjerenje PU o prebivalištu podnositelja i
svih članova obiteljskog domaćinstva (u slučaju kada se evidencija PU ne slaže
s pravim podacima, moguće je uzeti u obzir i ostale dokumente kojima se može dokazati
dužina neprekidnog prebivališta na području Grada Malog Lošinja),
3. Rodni list, vjenčani list za sve članove
obiteljskog domaćinstva,
4. Ovjerenu izjavu da ne postoji prepreka za
stjecanje prava na stan iz članka 3. ove Odluke, kao i izjavu o svom stambenom
statusu,
5. Uvjerenje ili riješenje o utvrđenoj
invalidnosti,
6. Uvjerenje ili rješenje nadležnog tijela
kojim je podnositelju zahtjeva priznat vojni invaliditet,
7. Rješenje nadležnog tijela o primanju
stalne novčane pomoći,
8. Potvrdu Ministarstva obrane o statusu
hrvatskog branitelja,
9. Isprave koje dokazuju status samohranog
roditelja,
10. Dokaz o podstanarskom statusu, odnosno
statusu stanovanja,
11. Ostale dokaze na zahtjev Odjela,
Zahtjev bez potrebnih dokumenata neće se
uzeti u razmatranje.
Članak
20.
Prijedlog Liste prvenstva utvrđuje
Gradonačelnik na prijedlog Povjerenstva. Tehničku pripremu izrađuje nadležni
Upravni odjel.
Podnositelji zahtjeva mogu dati pismene
primjedbe na prijedlog Liste u roku od 15 dana od njenog isticanja na oglasnoj
ploči Grada Malog Lošinja.
Nakon razmatranja primjedbi podnositelja
zahtjeva Gradonačelnik će na prijedlog Povjerenstva, u roku od 30 dana utvrditi
i objaviti Listu reda prvenstva za davanje stanova u najam na oglasnoj ploči
Grada Mali Lošinj, a koja stupa na snagu 8 dana od objavljivanja.
Na temelju konačne Liste i raspoloživih
stanova i stambenih prostora Gradonačelnik donosi Odluku o dodjeli stana.
Članak
21.
Lista prvenstva sadrži:
1.redni broj,
2.prezime i ime podnositelja zahtjeva,
3.broj članova obiteljskog domaćinstva,
4.broj bodova po pojedinim osnovama i
mjerilima za svakog podnositelja zahtjeva,
5.ukupan broj bodova svakog podnositelja
zahtjeva,
6.potpis Gradonačelnika,
7.mjesto i datum utvrđivanja Liste prvenstva.
Članak
22.
Lista prvenstva se utvrđuje na rok od 3
godine.
Osobe koje u tijeku trajanja Liste prestanu
ispunjavati uvjete iz članka 3. ove Odluke, brišu se.
Osobe koje su podnijele neistinite podatke i
dokaze o ispunjavanju uvjeta za utvrđivanje Liste prvenstva, brišu se.
Ukoliko za vrijeme važenja Liste dođe do
promjene činjenica temeljem kojih se ostvario redoslijed na Listi, bodovi i
poredak na Listi se ne mijenjaju.
Članak
23.
Prije sklapanja ugovora o najmu stana obavlja
se provjera da li podnositelj zahtjeva odnosno članovi njegovog obiteljskog
domaćinstva i dalje udovoljavaju uvjetima u smislu članka 3. ove Odluke.
Ukoliko se utvrdi da ne udovoljavaju uvjetima
u smislu prethodnog stavka brišu se s Liste.
Podnositelj zahtjeva koji odbije sklopiti
ugovor o najmu stana gubi pravo na sklapanje ugovora o najmu za vrijeme važenja
Liste.
Članak
24.
Izuzetno, izvan Liste prvenstva, temeljem
Gradonačelnikovog diskrecionog prava, Gradonačelnik može dati stan u najam u
slijedećim slučajevima:
1. teškim socijalnim slučajevima, prema mišljenju
nadležnog tijela za socijalnu skrb, ukoliko ispunjavaju uvjete iz članka 3. ove
Odluke,
2. neophodnim stručnim kadrovima za potrebe
funkcioniranja javnih službi i institucija na području Grada,
3. građanima kojima je dosadašnje stanovanje
ugroženo posljedicama elementarne nepogode, odnosno nenamjerno izazvanim
slučajevima požara i sl. na području Grada,
4. najmoprimcima, radi oslobađanja stanova
koje koriste, a koji su od važnog interesa za Grad,
5. posebno opravdanim slučajevima uz
suglasnost Gradskog vijeća,
6. zaštićenim najmoprimcima kojima je
pravomoćnom odlukom nadležnog tijela naloženo iseljenje iz stana kojeg koriste
(postupci povrata imovine).
IV. Ugovor o najmu stana
Članak
25.
Na temelju ove Odluke zaključuje se ugovor o
najmu stana.
U ime Grada (u daljnjem tekstu: najmodavca)
Ugovor zaključuje Gradonačelnik s podnositeljem zahtjeva, (u daljnjem tekstu:
najmoprimcem) sve u roku od 10 dana od primitka Odluke.
Članak
26.
Ugovor o najmu stana zaključuje se na
određeno, maksimalno do 10 godina.
Po isteku roka na koji je ugovor sklopljen,
isti se može produžiti za isto razdoblje, ukoliko najmoprimac udovoljava
uvjetima iz članka 3. ove Odluke.
Članak
27.
Pravo na useljenje najmoprimac stječe nakon
zaključenja ugovora o najmu stana.
Najmopimac je dužan useliti u stan u roku od
30 dana od dana zaključenja ugovora, odnosno u roku utvrđenim ugovorom.
Članak
28.
Najmoprimac je dužan najmodavcu vratiti stan
prazan od osoba i stvari u slučaju kada on ili njegov bračni, vanbračni drug
stekne u najam drugi stan, odnosno kada steknu u posjed ili vlasništvo stan,
obiteljsku kuću ili stambeni prostor na području RH.
Rok za predaju stana iznosi 30 dana od dana
stjecanja nekretnina, odnosno ostvarenja uvjeta iz prethodnog stavka.
Članak
29.
Osim u slučajevima utvrđenim Zakonom o najmu
stanova i ovom Odlukom najmodavac može otkazati ugovor o najmu stan i u
slijedećim slučajevima:
1. najmoprimac i članovi njegovog obiteljskog
domaćinstva ne započnu koristiti stan u roku od 30 dana od dana sklapanja
ugovora o najmu stana, bez odobrenja najmodavca,
2. najmoprimac i članovi njegovog domaćinstva
ne koriste stan duže od 100 dana neprekidno, osim u opravdanom slučaju, npr.
bolesti,
3. najmoprimac ne plati najmodavcu tri
mjesečne najamnine i, ili ostale troškove u vezi sa stanovanjem,
4. ako se tijekom trajanja ugovora o najmu
utvrdi da je najmoprimac dao lažne podatke na temelju kojih je bio rangiran na Listi,
5. ako najmoprimac ne održava stan i njegove
pripadke sukladno odredbama ugovora o najmu stana.
Opravdanost nekorištenja iz alineje 2.
prethodnog stavka utvrđuje Gradonačelnik, na temelju prijedloga nadležnog
Upravnog odjela.
Članak
30.
Za korištenje stana najmoprimac je dužan
plaćati slobodno ugovorenu najamninu i druge troškove vezane za korištenje
stana, zajedničkih prostorija i uređaja zgrade.
Članak
31.
Visinu najamnine utvrđuje Gradonačelnik na
temelju prijedloga nadležnog Upravnog odjela.
Članak
32.
Najmoprimac je dužan plaćati najamninu od
dana utvrđenog ugovorom o najmu stana ili zapisnikom o preuzimanju.
Najamnina se plaća do 15. tog u mjesecu za
tekući mjesec. Najmoprimac koji ne plati najamninu u roku iz stavka 2. ovog
članka plaća i zatezne kamate.
Članak
33.
U smislu članka 16. ove Odluke Gradonačelnik
može na temelju prijedloga nadležnog Upravnog odjela, utvrditi slijedeće načina
povrata sredstava koje je najmoprimac uložio u svrhu uređenja stana:
a) utvrditi će se mjesečni iznos umanjenja
najamnine kroz razdoblje za koje je zaključen ugovor o najmu stana,
b) utvrditi će se ovisno o materijalnim
mogućnostima Grada Malog Lošinja, jednokratna ili višekratna isplata utvrđenog
iznosa, na koji se ne obračunava kamata,
c) kombinacija točke a) i b).
O visini i povratu ulaganja zaključuje se
aneks ugovora.
Članak
34.
Najmoprimac ne može dati stan ili dio stana u
podnajam.
Suglasnost u smislu prethodnog stavka može se
dati samo ako podnajam ostvaruje osoba sa Liste.
Najmoprimci mogu stanove koje koriste po
osnovi ugovora o najmu stana zamijeniti uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Najmoprimci su u roku od 15 dana od dobivene
suglasnosti dužni zaključiti ugovore o zamjeni stanove na rok koji ne može biti
duži od isteka vremena na koji je bio zaključen ugovor o najmu stana.
V. Završne odredbe
Članak
35.
Danom stupanja na snagu ove Odluke stavlja se
van snage Odluka o davanju gradskih stanova i stambenih prostora u najam
(»Službene novine PGŽ« broj 13/05, 07/06).
Članak
36.
Ova Odluka stupa na snagu 8 dana nakon objave
u »Službenim novinama PGŽ«.
Klasa: 371-01/12-01/10
Ur. broj: 2213/01-01-12-4
Mali Lošinj, 19. rujna 2012.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA MALOG LOŠINJA
Predsjednik
Anto Nedić, prof., v.r.