40.
Na temelju odredbe članka 35. stavak 1. točke
4. i članka 53. stavka 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 60/01 - vjerodostojno tumačenje,
129/05, 109/07, 125/08, 36/09 i 150/ 11) te članka 32. Statuta Grada Malog
Lošinja (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09 i 32/09)
Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja, na svojoj sjednici održanoj dana 18. srpnja
2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu Gradske uprave Grada Malog Lošinja
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i
djelokrug rada upravnih odjela i posebnog tijela (u daljnjem tekstu: upravna
tijela) Gradske uprave Grada Malog Lošinja.
Članak
2.
Upravna tijela Gradske uprave osnivaju se u
skladu s rasporedom i opsegom poslova, te prema srodnosti, organizacijskoj
povezanosti i potrebi učinkovitog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga
Grada Malog Lošinja u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Članak
3.
Način rada i odlučivanja kao i unutarnji
ustroj upravnih tijela gradske uprave utvrđuje se posebnim pravilnikom što ga
donosi Gradonačelnik Grada Malog Lošinja.
Članak
4.
Gradonačelnik Grada Malog Lošinja usmjerava
djelovanje Gradske uprave u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada
kao i poslova državne uprave koji se obavljaju u Gradu te nadzire njihov rad.
Ako Gradonačelnik ocijeni da upravna tijela
iz članka 1. ove Odluke ne obavljaju poslove u skladu sa zakonom i općim aktima
Grada pokrenut će postupak utvrđivanja neposredne odgovornosti rukovoditelja i
odgovornih osoba u tim upravnim tijelima.
Članak
5.
Sredstva za rad upravnih tijela osiguravaju
se u Proračunu Grada Malog Lošinja i iz drugih prihoda u skladu sa Zakonom.
Članak
6.
Upravna tijela Grada Malog Lošinju su:
1.Ured Grada i upravljanja gradskom imovinom
2.Upravni odjel za financije, turizam i
gospodarstvo
3.Upravni odjel za komunalni sustav,
urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša u čijem sastavu djeluju:
a.Pododsjek za komunalni sustav i
b.Pododsjek za urbanizam, prostorno
planiranje i zaštitu okoliša
4.Služba za unutarnju reviziju.
Članak
7.
Ured Grada i upravljanja gradskom imovinom je
odjel koji je u službi Gradskog vijeća, Gradonačelnika i predsjednika Gradskog
vijeća.
U Uredu Grada i upravljanja gradskom imovinom
obavljaju se pravni, protokolarni, savjetodavni i administrativni poslovi u
svezi s radom Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela, gradonačelnika i
predsjednika Gradskog vijeća kao i poslovi iz oblasti samouprave i uprave.
U Uredu Grada i upravljanja gradskom imovinom
obavljaju se i svi poslovi vezani uz upravljanje, gospodarenje i raspolaganje
gradskom imovinom, poslovi raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu
RH, ovršni postupci, te poslovi iz područja društvenih djelatnosti.
Članak
8.
U Uredu Grada i upravljanja gradskom imovinom
naročito se obavljaju poslovi koji se odnose na:
- davanje mišljenja o zakonitosti i kvaliteti
akata i drugih materijala koji se dostavljaju Gradskom vijeću i njihovim radnim
tijelima na raspravu s pravom vraćanja pojedinih materijala na doradu ukoliko
se ustanove nepravilnosti i nekvaliteta istih,
- skrb o sadržajnoj i formalnoj usklađenosti
prijedloga propisa sa stajalištima Gradonačelnika i Gradskog vijeća,
- izradu akata koje donosi Gradonačelnik,
odnosno pripremu prijedloga akata koje donosi Gradsko vijeće, ukoliko za isto
nije izravno nadležan drugi upravni odjel Gradske uprave,
- sazivanje i održavanje sjednica Gradskog
vijeća i njihovih radnih tijela, te izradu zaključaka i zapisnika s istih,
- izvršavanje ili osiguravanje izvršavanja
zaključaka Gradskog vijeća, Gradonačelnika i njihovih radnih tijela,
- pripremu inicijativa glede pokretanja
postupka donašanja ili izmjena pojedinih zakonskih propisa u Hrvatskom saboru
ili u Skupštini Primorsko-goranske županije,
- upoznavanje gradonačelnika sa zakonskim
propisima koji bitno utječu na donošenje odluka iz nadležnosti jedinica lokalne
samouprave,
- po potrebi sudjelovanje na radnim
sastancima gradonačelnika, i čelništva Gradskog vijeća s drugim subjektima te
izvršavanje ili osiguravanje izvršavanja zaključaka s istih sastanaka, kao i
obavljanje uredskih poslova za potrebe gradonačelnika, njegovih zamjenika i
predsjednika Gradskog vijeća,
- skrb o dnevnom i tjednom rasporedu
sastanaka i obveza gradonačelnika i njegovih zamjenika, te predsjednika
Gradskog vijeća, kao i o kvalitetnom prijemu stranaka i gostiju istih,
- vodi pojedinačne imovinsko-pravne poslove,
- izrađuje pojedinačne prijedloge odluka o
raspolaganju imovinom (građevinsko, poljoprivredno zemljište, zgradama),
prijedloge odluka o prodaji, natječaji, ugovori,
- po ovlaštenju gradonačelnika zastupa Grad
pred pravosudnim i upravnim tijelima u postupcima koji se odnose na
raspolaganje građevinskim i poljoprivrednim zemljištem, zgrada i nekretnina u
vlasništvu ili suvlasništvu ili u posjedu Grada,
- vodi evidenciju o sudskim i upravnim
postupcima u kojima sudjeluje Grad,
- vodi poslove vezane za pokretanje i
provedbu prisilnog ostvarenja tražbina, odnosno sudske ovršne postupke i
izvansudske ovršne postupke, osiguranje novčanih tražbina prisilnim zasnivanjem
založnog prava na nekretninama kod nadležnog suda, stečajne postupke kod nadležnog
suda,
- vodi upravne sporove u kojima je stranka
Grad Mali Lošinj,
- poslove izrade razvojnih i tehnoloških
poljoprivrednih i ribarskih programa na području Grada, predlaganje odluka iz
oblasti poljoprivrede i ribarstva, osnivanje udruga i zadruga u oblasti
poljoprivrede i ribarstva,obrada zahtjeva i pružanje stručne pomoći u
postupcima raspolaganja poljoprivrednim zemljištem na području Grada, priprema
dokumentacije potrebne za upravne i druge postupke koji se odnose na
poljoprivredno zemljište i ribarstvo,
- vodi brigu o pravovremenoj dostavi sudskih
i upravnih podnesaka,
- sudjeluje u izradi nacrta općih akata o
raspolaganju imovinom,
- poslove prijema i otpreme pošte,
arhiviranje akata i drugih spisa,
- skrb o rasporedu korištenja radnih
prostorija Gradskog vijeća, te reprezentativnim potrebama Gradonačelnika i
Gradskog vijeća,
- poslovi u svezi s predstavljanjem Grada
Malog Lošinja u međunarodnim i međugradskim odnosima, što podrazumijeva i
suradnju s ostalim organizacijama koje sudjeluju u spomenutim aktivnostima sa
strane Grada Malog Lošinja,
- poslove u svezi s protokolom
gradonačelnika, njegovih zamjenika, i čelništva Gradskog vijeća kao i poslove
inokorespondencije,
- poslove odnosa s javnošću,
- izradu ili koordiniranje aktivnosti na
izradi informativno-propagandnog materijala koji ima za cilj kvalitetu,
marketinšku aktivnost i prezentaciju Grada Malog Lošinja,
- praćenje zakona i propisa u oblasti
samouprave i uprave koja nije u nadležnosti drugih organizacijskih oblika
Gradske uprave Grada Malog Lošinja te ažurna izrada i predlaganje odluka,
uputstava iz istog područja s provedbom istih,
- arhiviranje i ažurno vođenje evidencije po
ugovorima koji se sačinjavaju u uredu Grada, te dostava nadležnom upravnom
odjelu kada sadrže određena financijska prava ili obveze,
- zastupanje Grada Malog Lošinja i
gradonačelnika pred pravosudnim i upravnim tijelima kada isti postupci nisu u
području zaduženja drugih upravnih odjela Grada Malog Lošinja,
- stručne poslove za mjesne odbore,
- kratkoročno i dugoročno planiranje i
usklađivanje planova u djelatnostima kojima se osigurava zadovoljavanje javnih
potreba stanovnika grada, poglavito onih u direktnoj nadležnosti grada,
- izrada prijedloga godišnjih planova i
programa na području predškolskog i školskog odgoja, kulture, sporta i tehničke
kulture, zdravstva i socijalne skrbi te udruga općenito,
- praćenje zakona i propisa na područjima
koje čine javne potrebe grada te predlaganje odluka i provedba istih,
- praćenje i nadzor nad radom ustanova s
područja javnih potreba kojih je grad osnivač ili jedan od osnivača,
- utvrđivanje zajedničkih kriterija glede
standarda usluga, standarda troškova i cijene pojedinih programa iz djelatnosti
koje čine javne potrebe,
- predlaganje financiranja i sponzoriranja te
drugih vrsta podrške projektima i programa na području javnih potreba,
- vođenje brige o provođenju planova i
programa na području javnih potreba, predlaganje promjena i poboljšanje istih
te predlaganje i osmišljavanje novih programa,
- po potrebi vođenje pojedinih projekata do
njihova osamostaljenja,
- vođenje brige o redovitom isplaćivanju
proračunskih sredstava kojima se financiraju programi javnih potreba,
- predlaganje odluka i kriterija radi
financiranja studentskih i poslijediplomskih potreba kroz kreditiranje ili
stipendiranje studija,
- donošenje pojedinačnih akata na području
socijalne skrbi i kontrola provedbe istih,
- praćenje rada i potreba udruga građana
unutar programa javnih potreba grada,
- vođenje brige o korištenju i održavanju te
dodjeli objekata koji su u vlasništvu grada te predlaganje mjera i načina
korištenja, davanja u zakup i sl. za potrebe društevnih djelatnosti i ustanova
s područja javnih potreba kojih je grad osnivač ili jedan od osnivača,
- poslove društvenog standarda djelatnika
gradske uprave,
- obavljanje proračunskog nadzora i unutarnje
kontrole, koji poslovi obuhvaćaju proračunski nadzor zakonitosti, svrhovitosti
i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava te poslovi unutarnje
kontrole,
- savjetodavni poslovi iz područja financija,
prava i razvoja,
- poslovi održavanja WEB Portala Grada te
sustava dvosmjerne komunikacije i on-line usluga građanima u okviru izgradnje
e-Uprave,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga te poslova
po nalogu Gradonačelnika,
- obavljanje drugih poslova kada je to
utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Grada Malog Lošinja.
Članak
9.
U Upravnom odjelu za financije, turizam i
gospodarstvo obavljaju se sljedeći poslovi:
- izrada elaborata za osiguravanje osnova za
razvitak gospodarskih i turističkih djelatnosti u svrhu priprema planiranja
prostornih i infrastrukturnih potreba na području Grada,
- ispitivanje interesa i vrste poduzetničkih
aktivnosti i aktivnosti vezanih uz razvitak gospodarstva i turizma,
- osiguravanje inicijalnih sredstava za
razvoj poduzetništva te osiguravanje pomoći poduzetnicima za realizaciju
pojedinih programa od interesa za Grad,
- osiguravanje inicijalnih sredstava za
razvoj turizma te osiguravanje pomoći poduzetnicima u turizmu za realizaciju
pojedinih programa od interesa za Grad,
- praćenje zakona i propisa iz navedenih
područja, izrade prijedloga gradskih odluka i akata vezanih uz gospodarstvo,
poduzetništvo i turizam,
- suradnja i učešće u izradi programa i
elaborata kojima se rješavaju problemi i planiraju aktivnosti u gospodarstvu,
turizmu i poduzetništvu, s drugim organima uprave i institucijama (nadležna
ministarstva, županijski odjeli, gospodarska obrtnička komora, turistička
zajednica, trgovačka društva, fakulteti i sl.),
- izrada prijedloga kriterija glede
raspodjele poticajnih sredstava za razvoj gospodarstva, poduzetništva i
turizma,
- identifikacija, komunikacija i pomoć
postojećim i novim poduzetnicima u realizaciji pojedinih programa,
- stručne poslove koji se odnose na radne
odnose i ostvarivanje prava iz radnih odnosa djelatnika u gradskoj upravi,
disciplinske postupke, poslove kadrovske evidencije rukovoditelja i djelatnika
i druge poslove u svezi s primjenom propisa iz radnog odnosa,
- poslove u pripremi, obradi, i vođenju
projekta i programa Grada prema predpristupnim fondovima i drugim izvorima
financiranja, suradnja s tijelima državne uprave, tijelima Europske komisije i
drugim međunarodnim i nacionalnim tijelima vezano uz pitanje predpristupne
pomoći EU,
- poslove provođenja postupaka javne nabave
sukladno Zakonu o javnoj nabavi, vođenje registra ugovora,
- praćenje i vođenje poslova u domeni koncesija
na pomorskom dobru,
- operativno provođenje master plana Grada
Malog Lošinja,
- izrada prijedloga namjene slobodnih
poslovnih prostora i promjena namjene poslovnih prostora na području turizma i
gospodarstva,
- poslovi planiranja, projektiranja,
izgradnje i uspostavljanja informacijskih sustava,
- poslove planiranja, nabave i upravljanja
informatičko komunikacijskim resursima, nadzora nad radom mreže (internet) te
osigurava sigurnost i zaštitu podataka,
- planira i provodi edukaciju službenika i
namještenika za korištenje informatičke opreme, programa i alata u radu,
- razrez i naplata prihoda koji pripadaju
gradu te poduzimanje mjera za poboljšanje stanja naplate (opomene, prisilna
naplata, utuživanje, kompenzacija, cesije i sl.),
- uspostavljanje i provođenje sustava
financijskog upravljanja i kontrola,
- praćenje naplate potraživanja,
- praćenje naplate svih ostalih prihoda
proračuna,
- praćenje propisa iz područja javnih prihoda
i izdataka iz oblasti financijskog poslovanja, knjigovodstva, izrade prijedloga
odluka i drugih podzakonskih akata iz navedenih područja,
- poslove knjigovodstva, prihoda i izdataka
proračuna, knjigovodstvene evidencije zaduženja i naplate prihoda, jedinstvene
i pojedinačne evidencije svih izdataka proračuna,
- izradu mjesečnih i polugodišnjih izvješća i
izvješća o izvršenju proračuna za cijelu fiskalnu godinu i pratećih dokumenata,
- izradu svih stručnih analiza i informacija
za Gradsko vijeće i Gradonačelnika,
- poslove namjene korištenja proračunskih
sredstava,
- poslove financijskog praćenja investicija
grada,
- evidenciju svih ugovora te praćenje i
osiguranje njihova izvršenja,
- poslove likvidature i platnog prometa,
- organizacija poslova na popisu OSA,
- upravljanje i održavanje športske dvorane,
- održavanje upravne zgrade, službenih
prostorija, opreme i inventara, centralnog grijanja i službenih vozila
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga te
poslove po nalogu Gradonačelnika,
- obavljanje drugih poslova kada je to
utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Grada Malog Lošinja.
Članak
10.
U Upravnom odjelu za komunalni sustav,
urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša obavljaju se sljedeći
poslovi:
A) U Pododsjeku za komunalni sustav obavljaju
se sljedeći poslovi iz područja komunalnog sustava:
- kratkoročno i dugoročno planiranje i
usklađivanje planova u komunalnoj djelatnosti,
- izrada prijedloga godišnjih planova,
- vođenje projektne dokumentacije za izgradnju
komunalne infrastrukture,
- utvrđivanje zajedničkih kriterija glede
organizacije, standarda usluga, standarda troškova i cijena komunalnih usluga,
- kontrola i praćenje izvršenih komunalnih
usluga, ostvarenih troškova i cijena,
- poslovi komunalnog redarstva koji
obuhvaćaju nadzor i kontrolu nad provođenjem propisa Gradskog vijeća,
Gradonačelnika i njihovih tijela, a prvenstveno se odnose na kontrolu i
sankcioniranje aktivnosti koje predstavljaju remećenje komunalnog reda,
- iz oblasti stambenog prostora - poslovi u
svezi upravljanja, održavanja i korištenja stanova iz stambenog fonda, provedba
planova i nadzor propisa,
- poslovi u svezi upravljanja održavanja i
korištenja poslovnih prostora iz poslovnog fonda, provedba planova i nadzor
propisa,
- poslove održavanja poslovnog prostora
gradske uprave u smislu čišćenja, čuvanja i održavanja poslovnog prostora koji
koriste djelatnici,
- poslove racionalnog korištenja poslovnog
prostora gradske uprave i drugih ispostava u zgradi, predlaganje mjera za
poboljšanje korištenja poslova, prijedloga ugovaranja zakupa,
- izrada prijedloga odluka za dodjelu
objekata i stanova koji su u vlasništvu grada te donošenje pojedinačnih akata,
- zaprimanje i obrada zahtjeva za stambenim
prostorima,
- izrada prijedloga stambenih lista i
provedba istih,
- priprema dokumentacije za vođenje sudskih
postupaka i sudjelovanje u provedbi deložacija,
- ugovaranje zajedničkog upravljanja zgradom
u mješovitom vlasništvu,
- ugovaranje obveza za okoliš u slučajevima
mješovitog vlasništva nad zgradom,
- izrada prijedloga izgradnje, odnosno
kupovine stanova za potrebe osoba koje pravo na stan ostvaruju temeljem
zakonskih propisa,
- poslovi u svezi upravljanja i raspolaganja
javnih površina,
- poslovi u svezi naplate komunalne naknade,
- poslovi u svezi naplate komunalnog
doprinosa,
- poslovi u svezi izgradnje, održavanja,
opremanja i upravljanja objektima zajedničke komunalne potrošnje (javna
rasvjeta, uređenje zelenih površina, javnih prometnih površina, mora i plaža),
- poslovi ugovaranja dezinsekcije i
deratizacije, održavanja javnih WC-a, održavanja fontana, održavanje groblja,
prigodna iluminacija i dekoracija, održavanje urbane opreme, održavanje
autobusnih čekaonica, sanacija divljih deponija,
- uređenje prometa na području Grada Malog
Lošinja,
- poslovi protupožarne zaštite,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga te
drugih poslova, po nalogu Gradonačelnika,
- obavljanje drugih poslova kada je to
utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Grada Malog Lošinja.
B) U Pododsjeku za urbanizam, prostorno
planiranje i zaštitu okoliša obavljaju se sljedeći poslovi:
- promicanje uređenja prostora u svrhu
učinkovitijeg gospodarenja prostorom, poboljšanje metodologije kvalitete i
učinkovitosti u pripremi, izradi i donošenju dokumenata prostornog uređenja na
području grada,
- osiguranje uvjeta za utvrđivanje politike
gospodarenja prostorom kroz prostorno planiranje, uređivanje prostora i zaštitu
okoliša,
- praćenje prostornog razvoja grada, potreba
za izradom prostornih planova, predlaganje prioriteta i redoslijeda izrade
prostornih planova,
- sudjelovanje u radu povjerenstva i komisija
Gradskog vijeća u svezi s prostornim planiranjem i zaštitom okoliša,
- poticanje i organizacija rasprava, izrade
studija i analiza radi utvrđivanja politike gospodarenja prostorom i ostalim
resursima grada kroz urbanističko planiranje, uređivanje prostora i zaštitu
okoliša,
- stvaranje kataloga ponuda prostornih i
razvojnih mogućnosti grada,
- komunikacije na razini zainteresiranih
subjekata, planiranje, organizacija i provedba javnih rasprava,
- organizacija i sudjelovanje u izradi godišnjih
i srednjoročnih planova uređenja prostora,
- vođenje investicija izvan komunalnog
gospodarstva,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga te
drugih poslova, po nalogu Gradonačelnika,
- obavljanje drugih poslova kada je to
utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Grada Malog Lošinja.
Članak
11.
U Službi za unutarnju reviziju obavljaju se
sljedeći poslovi:
- neovisno i objektivno davanje stručnog
mišljenja i savjeta s ciljem dodavanja vrijednosti i poboljšanja poslovanja
Grada,
- pomaganje Gradonačelniku u ostvarivanju
ciljeva primjenom sustavnog i discipliniranog pristupa vrednovanju i
poboljšanju djelatnosti procesa upravljanja rizicima, kontrola i gospodarenja,
- izrađivanje strateških i godišnjih planova
unutarnje revizije temeljenih na objektivnoj procjeni rizika, te obavljanje
pojedinačnih unutarnjih revizija u skladu s usvojenim planovima,
- procjenjivanje prikladnosti i
djelotvornosti sustava financijskog upravljanja i kontrola u odnosu na
utvrđivanje, procjenu i upravljanje rizicima, usuglašenost sa zakonima i drugim
propisima, pouzdanost i sveobuhvatnost financijskih i drugih informacija,
učinkovitost, djelotvornost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu imovine i
informacija,
- davanje preporuka za poboljšanje
poslovanja,
- kontinuirano ispitivanje i ocjenjivanje
valjanosti i svrhovitosti sustava internih kontrola, upravljačkih kontrola i
računovodstvenog sustava proračunskog korisnika,
- kontinuirano provjeravanje i preispitivanje
vjerodostojnosti, svrhovitosti i zakonitosti financijskih transakcija i procesa
proračunskog korisnika,
- podnošenje Gradonačelniku pismenih
izvještaja o aktivnosti iz prethodnih stavaka, sukladno rokovima utvrđenim
operativnim planom rada unutarnje revizije, a najmanje jednom polugodišnje,
- podnošenje izvještaja i drugim državnim
tijelima nadležnim za poslove nadzora i revizije u skladu s posebnim propisima,
- sastavljanje zasebnog izvještaja
Gradonačelniku o uočenim nepravilnostima.
Članak
12.
Radom upravnih tijela rukovode pročelnici.
Radom Službe za unutarnju reviziju rukovodi
voditelj.
Uvjete za imenovanje pročelnika utvrđuje
Gradonačelnik Grada Malog Lošinja.
Članak
13.
Način rada i odlučivanja, nazivi radnih
mjesta s opisom poslova i uvjetima potrebnim za njihovo obavljanje, broj službenika
i namještenika koji te poslove obavljaju, kategorija, potkategorija, razina
radnih mjesta i klasifikacijski rang te druga pitanja od značaja za rad i
upravljanje poslovima odjela uređuju se Pravilnikom o unutarnjem redu.
Pravilnik o unutarnjem redu s popisom i
opisom radnih mjesta te brojem potrebnih službenika donosi Gradonačelnik. Njime
se određuje da radom upravnog odjela rukovodi pročelnik, a radom službe za
unutarnju reviziju rukovodi voditelj.
Članak
14.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o ustrojstvu Gradske uprave Grada Malog Lošinja (»Službene novine
PGŽ« broj 9/04, 2/06 i 31/07).
Članak
15.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-01/12-01/02
Ur. broj : 2213/01-01-12-4
Mali Lošinj, 18. srpnja 2012.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA MALOG LOŠINJA
Predsjednik
Anto Nedić, prof., v.r.