SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XX. - broj 22. Petak, 15. lipnja 2012.
OPĆINA DOBRINJ

19.

Na temelju članka 16. stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/09, 79/09, 153/09 - Zakon o vodama i 49/11), članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/ 00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09 i 153/09), članka 5. Prekršajnog zakona (»Narodne novine« broj 107/07) i članka 31. Statuta Općine Dobrinj (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 35/09) Općinsko vijeće Općine Dobrinj, na 19. sjednici održanoj dana 22. ožujka 2012. godine, donosi

ODLUKU
o komunalnom redu

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Odlukom o komunalnom redu (u daljnjem tekstu: Odluka) propisuje se komunalni red i mjere za njegovo provođenje na području Općine Dobrinj (u daljnjem tekstu: Općina).

Komunalni red propisan ovom Odlukom obavezan je za sve pravne i fizičke osobe na području Općine, ako zakonom ili drugim propisom nije drugačije određeno.

Članak 2.

Ovom Odlukom naročito su propisane odredbe o:

- uređenju naselja,

- održavanju čistoće i čuvanju javnih površina,

- skupljanju, odvozu i postupanju sa skupljenim komunalnim otpadom,

- uklanjanju snijega i leda,

- uklanjanju protupravno postavljenih predmeta,

- mjerama za provođenje komunalnog reda,

- kaznene odredbe.

Članak 3.

Pod javnim površinama u smislu ove Odluke smatraju se:

- javne prometne površine: javne i nerazvrstane ceste, nogostup, pješački put, pješačke zone, trg, javne stube, prolaz, parkiralište, stajalište javnog prometa, kopneni dijelovi pomorskog dobra određeni zakonom koji su po svojoj prirodi namijenjeni općoj uporabi,

- javne zelene površine: parkovi, drvoredi, živice, travnjak, skupina stabala ili pojedinačno samoniklo stablo, posuda s ukrasnim biljem, dječja igrališta, kao i drugi oblici vrtnog i parkovnog oblikovanja, rekreacijske površine, zelene površine uz cestu u naselju i slične površine koje su uređene i koriste se kao javno zelene površine.

Članak 4.

Pod predmetima u smislu ove Odluke smatraju se stvari koje se mogu premjestiti s jednog mjesta na drugo, a da im se ne povrijedi bit (supstanca) i predmeti koji se po zakonskim propisima ne smatraju građevinama.

Predmetima iz stavka 1. ovoga članka, smatraju se naročito:

- privremeni objekti (kiosk ili drugi montažni objekt), pokretna naprava (prostorno neovisna i prenosiva prostorna jedinica u pravilu na kotačima), uslužna naprava (automat, hladnjak, vaga, peć za pečenje kestena, kokica i slično), naprava za zabavu (uređaj predviđen za zabavu djece i odraslih - vlak, vrtuljak, jastuk za skakanje, karting staza i slično, drugi uređaji u sastavu zabavnog parka, šator za zabavne i druge prilike), štand (tipiziran lako prenosivi element, predviđen za stalnu, povremenu ili prigodnu uličnu prodaju), ugostiteljska terasa (stolovi, stolice, zaštite od sunca i druga oprema),

- reklamni i oglasni predmeti (transparent, reklamna zastava, reklamni naziv, reklamni pano, reklamni logo, reklamna tenda, reklamni ormarić, reklamna vitrina, reklamni uređaj, reklamni stup, reklamna ograda, reklama na zaštitnoj ogradi gradilišta, reklama na zaštitnom platnu građevinske skele, oglasni pano, oglasni stup i oglasni ormarić te druge slične naprave za isticanje reklamnih poruka i oglašavanje),

- predmeti za skupljanje otpada, kontejner za smještaj uređaja infrastrukture, mjerna postaja i javne sanitarije,

- objekti i predmeti na stajalištu javnog prijevoza,

- oprema dječjeg igrališta,

- spomenik, spomen-ploča, skulptura i slični predmeti,

- vaze i ostali predmeti u vlasništvu Općine Dobrinj.

Vlasnici odnosno korisnici predmeta iz stavka 1. ovoga članka dužni su iste održavati urednima, čistima te u stanju funkcionalne sposobnosti.

II. UREĐENJE NASELJA

Članak 5.

Naseljena područja Općine moraju biti uređena.

Pod uređenjem naselja u smislu ove Odluke smatra se uređenost zgrada, javnih površina kojima upravlja Općina i drugih površina koje izgledom i smještajem utječu na uređenost naselja, a osobito:

- označavanje imena ulica i trgova i obilježavanje zgrada brojevima,

- uređenje vanjskih dijelova zgrada,

- uređenje okućnica,

- uređenje javnih zelenih površina,

- uređenje izloga,

- uređenje javnih površina koje koriste ugostiteljski objekti, trgovine i ostali poslovni prostori,

- postavljanje reklamnih i oglasnih predmeta,

- javna rasvjeta,

- objekti i uređaji u općoj uporabi,

- dezinsekcija i deratizacija,

- držanje domaćih životinja.

1. Označavanje imena ulica i trgova i obilježavanje zgrada brojevima

Članak 6.

Naselja, ulice i trgovi moraju biti označeni pločom s imenom naselja, ulice ili trga i sve zgrade moraju biti obilježene s pločicom s brojem zgrade sukladno propisima o načinu označavanja imena naselja, ulica i trgova te obilježavanju zgrada brojevima.

Imena ulica i trgova označavaju se bijelim natpisom imena ulice ili trga na ploči izrađenoj od trajnog materijala veličine najmanje 50x30 cm, plave boje za sva naselja na području Općine.

Članak 7.

Imena ulica, trgova i parkova određuje Općinsko vijeće Općine Dobrinj.

Očevidnik o imenovanju ulica i trgova vodi Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj.

Kućne brojeve određuje Državna geodetska uprava, Područni ured za katastar Rijeka.

Članak 8.

Natpisne ploče s nazivom naselja postavljaju se na glavnim ulazima u naselju. Natpisne ploče moraju biti postavljene na svakom ulazu u ulicu, odnosno na trgu i na svakom križanju.

Unutar registriranih kulturnih povijesnih cjelina mogu se iznimno odrediti oblici i veličine natpisnih ploča uz suglasnost nadležnog Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture.

Natpisne ploče nabavlja Jedinstveni upravni odjel, a troškove nabavke, postavljanja i održavanja natpisnih ploča snosi Općina.

Zabranjeno je oštećivati i uništavati te neovlašteno skidati i mijenjati ploče iz stavka 2. ovog članka.

Natpisne ploče iz prethodnog stavka održava i o njima vodi brigu KOMUN d.o.o..

Članak 9.

Svaka zgrada mora biti obilježena kućnim brojem.

Pločicu s oznakom kućnog broja nabavlja i postavlja vlasnik odnosno nabavlja Općina sukladno odluci općinskog načelnika, a održava ju o svom trošku vlasnik zgrade odnosno stana.

Vlasnik stambenog i poslovnog objekta dužan je pločicu s brojem zgrade održavati i čistiti.

Zabranjeno je skidanje i oštećivanje pločice s brojem zgrade.

2. Uređenje vanjskih dijelova zgrada

Članak 10.

Vanjski dijelovi zgrade (krov, pročelje, balkon, terasa, vrata, prozori, žljebovi i drugi vanjski uređaji i oprema), moraju biti uredni i čisti, a oštećenja se moraju popraviti.

Vlasnici i korisnici zgrada, stanova i poslovnih prostorija dužni su brinuti o vanjskom izgledu, čistoći te građevinsko- tehničkoj ispravnosti vanjskih dijelova zgrada na način određen propisima o gradnji i propisima o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara.

Na prozorima, balkonima, terasama i drugim dijelovima građevine, kao i ogradama okrenutim neposredno prema prometnim površinama može se držati cvijeće ili ukrasno bilje i to na način da ne ugrožavaju sigurnost ljudi i imovine. Posuda sa cvijećem izvan gabarita objekta mora biti postavljena i osigurana na način da spriječi pad posude te prolijevanje vode na prolaznike, prilikom zalijevanja cvijeća.

Zabranjeno je na prozorima, balkonima, ogradama i drugim vanjskim dijelovima zgrada, unutar registrirane kulturne povijesne cjelina naselja te starim jezgrama naselja, koje su neposredno okrenute prema javno prometnim površinama stavljati predmete kojima se nagrđuje vanjski izgled zgrada odnosno ulice.

Zabranjeno je na vanjskim dijelovima pročelja zgrada, unutar registrirane kulturno povijesne cjelina postavljanje klima uređaja, nadstrešnica od valoplasta, plastične i aluminijske stolarije osim stolarije koja je prirodnog izgleda.

Izuzetno, na dijelovima zgrada iz stavka 5. ovog članka, dozvoljeno je postavljanje klima uređaja ako ne postoji druga mogućnost.

Postojeće klima uređaje na dijelovima zgrada iz stavka 5. ovog članka vlasnici su dužni ukloniti u roku od 12 mjeseci od stupanja na snagu ove odluke.

Naziv poslovnog prostora izvodi se iznad ulaza, pojedinačnim slovima maksimalne veličine 20 x 30 cm u nehrđajućem metalu ili na kamenoj podlozi.

Zabranjeno je po zgradama šarati, crtati i slično ili na drugi način ih oštećivati.

Članak 11.

Prigodni natpisi ili ukrasi koji se postavljaju na zgradu ili na drugo namjenski za to određeno mjesto, moraju biti uredni i čisti te se moraju ukloniti u roku od 24 sata nakon prestanka prigode radi koje su postavljeni.

Ukoliko su vanjski dijelovi građevine neuredni, prljavi i oštećeni, cvijeće i ukrasno bilje drži se na način da ugrožava sigurnost ljudi i imovine, postavljeni uređaji i oprema ometaju pješački i cestovni promet, komunalni redar će narediti mjere za otklanjanje nedostataka.

Ukoliko nedostaci ne budu otklonjeni u zadanom roku, po nalogu komunalnog redara otkloniti će ih ovlaštena pravna ili fizička osoba na teret i rizik vlasnika ili korisnika.

Članak 12.

Ukoliko zgrada zbog urušavanja njenih pojedinih dijelova predstavlja javnu opasnost vlasnik ili korisnik je dužan odmah pristupiti sanaciji u smislu uklanjanja javne opasnosti.

Ukoliko se utvrdi javna opasnost, a vlasnik ili korisnik nije postupio prema stavku 1. ovog članka, komunalni redar je dužan o tome izvijestiti građevinsku inspekciju koja donosi odluku o obavljanju sanacije.

3. Uređenje okućnica

Članak 13.

Vlasnik ili korisnik stambene zgrade, poslovnog prostora i građevinskog zemljišta dužan je održavati okućnicu odnosno okoliš zgrade, uključujući i ogradu prema javnoj površini, na način da ne ometa korištenje javno prometne površine.

Okućnica odnosno okoliš iz stavka 1. ovoga članka moraju biti uređeni i sa njih odstranjeno smeće i otpad.

Na nekretninama koje su vidljive s javne površine nije dozvoljeno uskladištenje niti odlaganje građevinskog i drugog krupnog otpada te raznog materijala (otpadno drvo, željezo, lim, kamp kućice, priključna vozila, olupine i slične predmete).

Članak 14.

Vlasnik ili korisnik nekretnine iz članka 14. ove odluke, dužan je podrezivati zelenilo zasađeno u okućnici tako da svojim granama ne prelazi regulacionu liniju na javno prometnu površinu i omogući nesmetan prolaz pješaka i vozila, preglednost prometne signalizacije i javne rasvjete.

Komunalni redar naložit će vlasniku zemljišta uklanjanje osušenog ili bolesnog stabla i grane koji bi, svojim rušenjem odnosno padom, mogli ugroziti sigurnost ljudi, prometa ili objekata u neposrednoj blizini.

4. Uređenje javnih zelenih površina

Članak 15.

Javne zelene površine moraju se redovito održavati na način da svojim izgledom uljepšavaju naselje i služe svrsi za koju su namijenjene.

Javne zelene površine održava pravna ili fizička osoba u skladu s Programom održavanja komunalne infrastrukture.

Članak 16.

Pod održavanjem javne zelene površine smatra se posebice:

- obnova biljnog materijala,

- podrezivanje stabala i grmlja,

- okopavanje i plijevljenje,

- košnja trave,

- gnojenje i prihranjivanje biljnog materijala koje raste u nepovoljnim uvjetima (drvoredi i slično),

- uklanjanje otpalog granja, lišća i drugih otpadaka,

- održavanje posuda s ukrasnim biljem u urednom i ispravnom stanju,

- preventivno djelovanje na sprječavanju biljnih bolesti, uništavanje tih biljnih štetnika te kontinuirano provođenje zaštite zelenila,

- održavanje naprava na javnoj zelenoj površini (oprema) u urednom stanju (ličenje i popravci klupa, košarica za otpad, spremišta za alat, popločenja i slično),

- postavljanje zaštitne ograde od prikladnog materijala odnosno živice na mjestima ugroženim od uništavanja,

- postavljanje ploča s upozorenjima za zaštitu javne zelene površine,

- obnavljanje, a po potrebi i rekonstrukcija zapuštene zelene površine,

- skidanje snijega s grana,

- uređenje i privođenje namjeni neuređenih javnih zelenih površina.

5. Uređenje izloga

Članak 17.

Izlog u smislu ove odluke čini zastakljeni otvor u zidovima zgrade i izložbeni ormarić koji služi javnom izlaganju robe ili za potrebe djelatnosti ugostiteljstva, banaka, agencija, uredskih prostora, obrtničkih radnji i drugih djelatnosti.

Članak 18.

Izlozi poslovnih prostora moraju biti osvijetljeni i odgovarajuće uređeni, uredni i čisti.

Izloge treba održavati čistim i urednim te se u njima ne smije držati ambalaža ili skladištiti roba.

Izlozi poslovnih prostora koji se uređuju, adaptiraju ili se u njima privremeno ne obavlja djelatnost, moraju biti prekriveni prikladnim materijalom.

U vrijeme blagdana i drugih posebnih prigoda, izlozi mogu biti prigodno dekorirani.

6. Uređenje javnih površina koje koriste ugostiteljski objekti, trgovine i ostali poslovni prostori

Članak 19.

Vlasnici ili korisnici poslovnih prostora koji koriste javnu površinu dužni su je održavati čistom i urednom.

Stolovi i stolice na terasama ugostiteljskih objekata kao i oprema koja se izlaže na javnoj površini mora biti od prirodnih materijala i izgledom sličnih materijala ili metala.

Vlasnik ili korisnik poslovnog prostora dužan je nakon isteka ugovora ili odobrenja o korištenju javne površine ukloniti stolove, stolice i ostalu opremu terase.

Vlasnik ili korisnik poslovnog prostora dužan je uskladiti se sa odredbama ovog članka u roku od 3 mjeseca od stupanja na snagu ove Odluke.

7. Postavljanje reklamnih i oglasnih predmeta

Članak 20.

Reklame, panoi, mjesta za oglašavanje i plakatiranje mogu se postavljati na javnim površinama na za to predviđenim mjestima.

Plakati, oglasi, osmrtnice i slične objave mogu se lijepiti i pričvršćivati samo na mjestima za oglašavanje i plakatiranje.

Članak 21.

Reklame, panoe, transparente i oglase vlasnik odnosno organizator priredbe dužan je ukloniti u roku od 15 dana od nestanka potrebe za oglašavanjem.

Ukoliko vlasnik odnosno organizator ne postupi na način propisan stavkom 1. ovog članka uklanjanje će izvršiti komunalni redar na trošak vlasnika odnosno korisnika.

8. Javna rasvjeta

Članak 22.

Javna rasvjeta mora biti izvedena u skladu s priznatim ekološkim normama i suvremenom svjetlosnom tehnikom, uzimajući u obzir značaj pojedinih dijelova naselja i pojedinih javnih površina, prometa i potreba građana.

Rasvjetna tijela javne rasvjete ne smiju se oštećivati i uništavati.

Pravna ili fizička osoba koja obavlja djelatnost održavanja javne rasvjete dužna je redovito održavati objekte i uređaje javne rasvjete u ispravnom stanju u skladu s Programom održavanja komunalne infrastrukture.

Uređajima i objektima javne rasvjete u vlasništvu Općine ne može se koristiti bez odobrenja Jedinstvenog upravnog odjela.

9. Objekti i uređaji u općoj uporabi

Članak 23.

Zabranjena je neovlaštena uporaba, oštećenje i uništavanje hidranata, ormarića za struju i priključka na vodovodnu mrežu u vlasništvu Općine Dobrinj.

Upotreba objekata i uređaja iz prethodnog stavka moguća je uz odobrenje Jedinstvenog upravnog odjela.

Članak 24.

Javne sanitarije moraju ispunjavati odgovarajuće higijenske i tehničke uvjete, a fizička ili pravna osoba kojoj je održavanje povjereno mora ih održavati u stanju funkcionalne sposobnosti.

Razdoblje uporabe javnih sanitarija utvrđuje se Programom održavanja infrastrukture.

Članak 25.

Ostale komunalne objekte i uređaje (klupe, stolove, opremu dječjih igrališta, ploče s planovima naselja, javne satove, telefonske govornice, autobusna stajališta, poštanske sandučiće, spomenike i ostalu urbanu opremu) zabranjeno je uništavati, oštećivati te nenamjenski koristiti.

KOMUN d.o.o. dužan je održavati i voditi brigu o objektima i uređajima iz stavka 1. ovog članka na način da isti budu uvijek u stanju funkcionalne sposobnosti.

Članak 26.

Dječja i sportska igrališta kao i objekti na njima te površine i objekti koji su namijenjeni za druge javne priredbe korisnici moraju održavati u urednom i ispravnom stanju.

Članak 27.

Stajališta javnog prijevoza moraju, u pravilu, biti natkrivena i opremljena klupama.

Stajališta javnog prijevoza mora održavati urednim i ispravnim KOMUN d.o.o., a svako oštećenje tog prostora mora biti u najkraćem roku uklonjeno.

Članak 28.

Vlasnik ili korisnik javnog parkirališta dužan je na njima održavati red i čistoću te njima namjenski gospodariti.

Na javnim parkiralištima zabranjeno je zadržavanje kamp kućica više od 12 sati, neovlašteno trgovanje, pretovar robe i druge aktivnosti koje nisu u skladu s namjenom parkiranja.

Određene aktivnosti iz prethodnog stavaka dozvoljavaju se uz suglasnost Jedinstvenog upravnog odjela.

Uređenje i održavanje javnih parkirališta uređuje se posebnom odlukom.

10. Dezinsekcija i deratizacija

Članak 29.

U svrhu zaštite zdravlja građana obavlja se sistematska dezinsekcija i deratizacija javnih površina.

Pod pojmom sistematske dezinsekcije razumijeva se prskanje odgovarajućim sredstvima i larvicidni tretman u cilju uništavanja muha, komaraca i drugih insekata.

Pod pojmom sistematske deratizacije razumijeva se postavljanje odgovarajućih mamaca za uništavanje štakora i drugih glodavaca.

Pravna ili fizička osoba koja obavlja poslove dezinsekcije i deratizacije dužna je održavati sanitarne norme tijekom cijele godine.

Na poziv komunalnog redara, osoba iz stavka 4. ovog članka, dužna je izvršiti izvanrednu dezinsekciju i/ili deratizaciju ukoliko se ocijeni da je taj postupak opravdan.

Pravna ili fizička osoba kojoj su povjereni poslovi dezinsekcije i deratizacije dužna je prije početka izvođenja sistematske dezinsekcije i deratizacije obavijestiti pučanstvo o početku i završetku obavljanja poslova.

11. Držanje domaćih životinja

Članak 30.

U naseljima Šilo i Dobrinj nije dozvoljeno držanje domaćih životinja, osim peradi, pod uvjetom da njihovo držanje nije štetno za zdravlje ljudi, sigurnost imovine te da ne narušava javni red i mir.

U ostalim naseljima Općine i izvan naselja mogu se držati sve domaće životinje.

Držanje kućnih ljubimaca propisano je posebnom odlukom.

III. ODRŽAVANJE ČISTOĆE I ČUVANJE JAVNIH POVRŠINA

Članak 31.

Javne površine iz članka 3. ove odluke koriste se u skladu s njihovom namjenom i moraju se održavati čistima i urednima.

Održavanje javnih zelenih površina i održavanje čistoće javnih prometnih površina na

području Općine obavlja KOMUN d.o.o. i prava ili fizička osoba temeljem ugovora o održavanju zelenih površina, sukladno Programa održavanja komunalne infrastrukture.

Članak 32.

Na javnim površinama postavljaju se klupe i košarice za otpad.

Vrstu, veličinu i izgled klupa određuje Jedinstveni upravni odjel koji predlaže i postavlja KOMUN d.o.o..

Zabranjeno je postavljanje košarica za otpad na stup na kojem se nalazi prometni znak, uređaj javne rasvjete, stup za isticanje zastave, drveće te na mjestima na kojima ometaju promet.

Postavljene klupe i košarice za otpad ne smiju se uništavati ili oštećivati, a dotrajale i pohabane košarice i klupe osoba iz stavka 2. ovog članka treba redovito popravljati i po potrebi mijenjati novima.

Članak 33.

Zabranjeno je na svim javnim površinama, a naročito uz i na prometnice postavljati fizičke prepreke (stupiće lance, vaze i drugo) te saditi biljno raslinje.

Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka Jedinstveni upravni odjel može radi zaštite pješaka, stambenih i drugih objekata uz prometnice dozvoliti postavljanje fizičke zaštite (stupiće, lance, vaze i drugo).

Članak 34.

Na javnoj površini bez odobrenja Jedinstvenog upravnog odjela nije dozvoljeno:

- odlagati građevinski materijal te građevinski i drugi krupni otpad,

- zauzimati javnu površinu u svrhu izvođenja građevinskih radova,

- prekapati javnu površinu,

- izlagati niti prodavati trgovačku robu i druge predmete,

- postavljati predmete, naprave ili strojeve.

Članak 35.

Kod izvođenja građevinskih radova, uz odobrenje nadležnog odjela, mora se osigurati da nogostup i kolnik budu prohodni.

Zauzeti dio javne površine mora se ograditi odgovarajućom ogradom, a oko građevine mora biti postavljena zaštitna mreža.

Građevni materijal mora biti stalno uredno složen.

Gradilište se mora održavati u urednom i čistom stanju te kod rekonstrukcije ili rušenja polijevati radi sprječavanja stvaranja i dizanja prašine.

Članak 36.

Korisnik javne površine za potrebe izvođenja građevinskih radova dužan je najkasnije 24 sata po završetku korištenja obavijestiti Jedinstveni upravni odjel o prestanku korištenja javne površine.

Ako investitor ili izvoditelj građevinskih radova, prilikom izgradnje novih i/ili rekonstrukcije postojećih objekata, postavljanja naprava, uređaja i instalacija, uništi ili ošteti postojeću javnu površinu, obvezan je nadoknaditi puni iznos troškova za vraćanje oštećene i/ili uništene javne površine u prvobitno stanje.

Članak 37.

Na javnoj površini zabranjeno je:

- oštećivanje opreme i uređaja na zelenoj površini,

- koristiti dječje igralište i sprave za igru djece protivno njihovoj namjeni,

- prati vozila ili ostale predmete,

- bacanje papira, opušaka, smeća, piljevine, pepela, odrezanog šiblja, grana, kao i drugog otpada te njihovo paljenje,

- puštanje otpadnih voda, kiselina, motornog ulja i gnojnica te svako drugo zagađivanje,

- izlijevati otpadne tekućine bilo koje vrste,

- paliti otpad,

- bojanje, crtanje i pisanje poruka i raznih tekstova,

- odlagati ili postavljati bilo kakve predmete kojima se ometa redovito korištenje javne površine odnosno nesmetan prolaz pješaka i vozila,

- ostavljati tehnički neispravna vozila, vozila bez registarskih oznaka, priključnih vozila te plovne objekte,

- popravljati motorna vozila te obavljati druge obrtničke radove,

- pljuvati i obavljati nuždu,

- obavljati bilo kakve radnje kojima se onečišćuje ili oštećuje javna površina ili mijenja njena namjena,

- neovlašteno rezanje i skidanje grana,

- guljenje kore stabala, zarezivanje, stavljanje plakata te drugo oštećivanje drveća, grmlja i živica,

- penjanje po drveću,

- neovlašteno skidanje plodova s drveća i grmlja, branje cvijeća, vađenje cvjetnih i travnatih busenova,

- neovlašteno skupljanje i odnošenje suhoga granja i kore,

- kopanje i odnošenje zemlje, humusa i bilja,

- vožnja biciklom, motorom, automobilom i kolicima za teret (osim ako se takva vozila kreću u svrhu održavanja javne zelene površine) te pranje i parkiranje vozila i to na javnoj zelenoj površini,

- šetati pse na javnim površinama bez nadzora i povodnika, odnosno brnjice,

- loženje vatre i potpaljivanje stabala,

- odlaganje i uskladištenje raznog materijala (ogrjevnog drva, otpadnog drva, željeza, lima i sl.),

- protupravno prisvajanje,

- hvatanje i uznemiravanje ptica i ostalih životinja,

- nenamjensko korištenje, oštećivanje i šaranje opreme,

- neovlašteno uzimanje dijelova suhozida,

- neovlašteno uzimanje blata iz mora i šljunka s plaža.

Članak 38.

Osoba koja namjerno ili iz nepažnje učini štetu na javnim površinama obvezna je nadoknaditi počinjenu štetu.

Otklanjanje oštećenja i ponovno uređenje javne površine vrši se o trošku počinitelja.

Članak 39.

Pravna ili fizička osoba koja obavlja djelatnost neposredno uz javnu površinu dužna je svakodnevno dovesti javnu površinu u čisto i uredno stanje, ako zbog njihove poslovne i druge djelatnosti dolazi do onečišćenja površine oko njihovog poslovnog objekta.

Vlasnik ili korisnik sportskog ili rekreacijskog objekta, igrališta, organizator javnog skupa i ovlaštenik korisnik javne površine dužan je osigurati stalno čišćenje korištene javne

površine ili objekta kao i prostora koji služi kao pristup tim površinama.

Članak 40.

Vozila koja sudjeluju u prometu ili su zaustavljena ne smiju onečišćavati javnu površinu uljem, pijeskom, slamom, lišćem, piljevinom i sličnim tekućim rasutim materijalom.

Vozila kojima se prevozi tekući ili sipki materijal moraju biti zatvorena tako da se onemogući prosipanje materijala.

Vozila ne smiju ispuštati ulja i masti na javno-prometnu i drugu javnu površinu.

Vozila koja se uključuju u promet na javno-prometne i druge javne površine moraju imati očišćene kotače od zemlje ili drugog materijala.

Članak 41.

Materijal dobiven iskopom kod izgradnje objekata i uređenja zemljišta kao i materijal dobiven rušenjem, rekonstrukcijom ili popravkom objekata upotrijebit će se ako je to moguće za uređenje gradilišta, odnosno okućnice objekta.

Materijal iz stavka 1. ovog članka koji nije upotrijebljen za uređenje gradilišta (građevni otpad), deponirat će se u odlagalište građevinskog otpada, ako ono preostali materijal može prihvatiti.

Zabranjeno je odlagati otpadni građevinski materijal na cijelom području Općine bez odobrenja Jedinstvenog upravnog odjela.

Članak 42.

PONIKVE d.o.o. i KOMUN d.o.o. obavlja poslove održavanja sustava odvodnje te je dužna taj sustav održavati u funkcionalno ispravnom stanju.

Zabranjeno je ubacivati komunalni i drugi otpad u slivnike i kanale za odvodnju.

IV. SKUPLJANJE, ODVOZ I POSTUPANJE SA SKUPLJENIM KOMUNALNIM OTPADOM

Članak 43.

Komunalni otpad je otpad iz kućanstva te otpad iz proizvodne i/ili uslužne djelatnosti ako je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstava.

Komunalni otpad dijelimo na komunalni i glomazni komunalni otpad.

Komunalni otpad je otpad koji svakodnevno nastaje u kućanstvima (npr. od pripreme hrane i njezine otpadne ambalaže, otpad od higijenskog pribora i sl.).

Glomazni komunalni otpad je onaj otpad koji povremeno nastaje u kućanstvu.

Tehnološki otpad je otpad koji nastaje u proizvodnim procesima u gospodarstvu, ustanovama i uslužnim djelatnostima, a po količinama, sastavu i svojstvima razlikuje se od komunalnog otpada.

Članak 44.

Provođenje mjera za postupanje s komunalnim otpadom osigurava Općina.

PONIKVE d.o.o i KOMUN d.o.o. (u daljnjem tekstu: skupljač otpada) donosi program skupljanja i odvoza otpada te je sa istim dužna upoznati korisnike usluge.

Skupljač otpada dužan je osigurati dovoljan broj posuda za prihvat otpada.

Na javnoj površini određuju se sabirna mjesta na kojima se postavljaju posude za odvojeno prikupljanje otpada iz domaćinstva (bio otpad, papir, staklo, plastika, baterije) odnosno za mješoviti otpad.

Preostali komunalni otpad odlaže se u posude u pravilu postavljene na javnu površinu.

Skupljač otpada dužan je postavljene posude na sabirnim mjestima održavati čistim, urednim i u ispravnom stanju.

Članak 45.

Korisnik usluge odvoza otpada obvezan je koristi uslugu odvoza otpada i postupati s otpadom na način određen ovom odlukom i propisima o otpadu.

Korisnik usluge dužan je razvrstati otpad prema vrsti i odložiti ga u posudu namijenjenu toj vrsti otpada.

Korisnici usluga dužni su plaćati cijenu usluge skupljanja otpada.

Članak 46.

Trgovačka društva, ustanove i druge pravne i fizičke osobe dužne su sakupljati i odlagati tehnološki otpad prema vrsti u posebne posude, na prikladnim mjestima i unutar svog prostora, objekta ili zemljišta odnosno mogu ga na odgovarajući način odložiti ili zbrinuti, sukladno posebnim zakonskim propisima i odobrenjima nadležnih tijela.

Članak 47.

Nije dozvoljeno odlagati otpad izvan posuda kao ni u posude ubacivati tekuće ili polutekuće tvari, zapaljive predmete, građevinski materijal, zemlju, biljni materijal, žar i pepeo iz peći, jestiva i mineralna ulja te sav otpad čije je zbrinjavanje regulirano posebnim propisima.

Posude za otpad zabranjeno je uništavati i oštećivati te premještati sa postavljenog mjesta.

Članak 48.

Vlasnici turističkih, trgovačkih i ribarskih brodova, jahti i drugih plovnih objekata koji se nalaze na sidrištu ili privremenom popravku u lukama, obavezni su odlagati otpad u za to postavljene posude.

Vlasnici čamaca, jedrilica i drugih plovnih objekata koji u lukama na predviđenim mjestima održavaju i popravljaju svoje plovne objekte dužni su otpad nastao uslijed tih radova sakupiti i odložiti u za to predviđena mjesta.

Zabranjeno je bacati otpad u more i na morsku obalu.

Članak 49.

Na područjima u kojima je odvoz otpada obavezan zabranjeno je zatrpavati, spaljivati, odlagati ili na drugi način uništavati otpad.

Članak 50.

Odlaganje otpada bilo koje vrste pored posuda za odlaganje komunalnog otpada ili bilo gdje na javnoj površini smatra se izvanrednim onečišćenjem.

Čišćenje i odvoženje odloženog otpada iz stavka 1. ovog članka obaviti će skupljač otpada na teret fizičke ili pravne osobe koja je prouzročila izvanredno onečišćenje.

Troškovi izvanrednog čišćenja obuhvaćaju fizički rad, rad motornih vozila i troškove deponiranja.

V. UKLANJANJE SNIJEGA I LEDA

Članak 51.

Vlasnici odnosno korisnici kuća, stanova, stambenih i poslovnih zgrada i prostorija dužni su odmah očistiti snijeg i led s površina uz kuću odnosno zgradu i prilazu stanovima, zgradama i prostorijama u kojima stanuju ili obavljaju poslovnu djelatnost tako da je pristup uvijek moguć i siguran.

VI. UKLANJANJE PROTUPRAVNO POSTAVLJENIH PREDMETA

Članak 52.

Urbana oprema, uređaji i drugi predmeti postavljeni na javne površine, kao i na zemljišta, zgrade i druge objekte i površine suprotno odredbama ove Odluke, moraju se odmah ukloniti.

Komunalni redar narediti će rješenjem fizičkim ili pravnim osobama bez odlaganja uklanjanje predmeta iz stavka 1. ovoga članka postavljenih bez odobrenja Općine.

Ukoliko predmet iz stavka 1. ovoga članka postavljen na temelju odobrenja Općine ima nedostatke, oštećenja ili nije postavljen sukladno odobrenju, komunalni redar narediti će vlasniku odnosno korisniku njegovo uklanjanje ili njegovo usklađivanje s izdanim odobrenjem.

Ukoliko se nedostaci na predmetu iz stavka 1. ovoga članka u ostavljenom roku ne otklone ili ne usklade s odobrenjem, narediti će se njegovo uklanjanje o trošku i riziku počinitelja putem treće pravne osobe.

Ako su predmeti iz stavka 1. ovoga članka dotrajali, komunalni redar narediti će njihovo uklanjanje ili zamjenu.

Ukoliko fizičke ili pravne osobe ne postupe po rješenju komunalnog redara iz ovoga članka, komunalni redar privremeno će ukloniti predmete iz stavka 1. ovoga članka o trošku i riziku počinitelja putem treće pravne ili fizičke osobe, uz izdavanje potvrde.

Protupravno postavljeni predmeti iz stavka 1.ovoga članka nepoznatog počinitelja ukloniti će se sukladno propisima, o trošku Općine.

Članak 53.

Protupravno postavljeni predmeti, objekti i uređaji uklonjeni sa javnih površina, mogu se temeljem pisanog zahtjeva preuzeti u roku od 30 dana uz predočenje dokaza o vlasništvu i dokaza o podmirenim sveukupnim troškovima uklanjanja, skladištenje i čuvanja.

Ukoliko vlasnik ne preuzme u zadanom roku uklonjen predmet ili uređaj, isti se mogu izložiti postupku javne prodaje nadmetanjem, sukladno propisima.

VII. MJERE ZA PROVOĐENJE KOMUNALNOG REDA

Članak 54.

Nadzor nad provedbom ove odluke provodi Jedinstveni upravni odjel.

Članak 55.

U obavljanju nadzora komunalni redar je ovlašten:

1. rješenjem narediti fizičkih i pravnim osobama radnje u svrhu održavanja komunalnog reda; uklanjanje protupravno postavljenih predmeta, trgovačke robe, naprava i drugih privremenih objekata i uređaja, tehnički neispravnih vozila, vozila bez registarskih oznaka, priključnih vozila i plovnih objekata; zabraniti obavljanje radova; zabraniti uporabu komunalnih objekata, uređaja i naprava ukoliko postoje nedostaci sve dok se oni ne uklone; naložiti vraćanje javne površine u prvobitno stanje;

2. naplatiti novčanu kaznu na mjestu počinjenja prekršaja;

3. izdati obavezni prekršajni nalog i izreći novčanu kaznu;

4. pokrenuti prekršajni postupak.

Ako fizičke i pravne osobe ne postupe po nalogu komunalnog redara, potrebne radnje obavit će se na njihov trošak preko treće osobe.

Ukoliko vlasnici odnosno korisnici uklonjenih protupravno postavljenih predmeta iste ne preuzmu u roku od 45 dana od dana javne obavijesti sa uklonjenim predmetima postupit će se po propisima koji uređuju postupanje s napuštenim stvarima.

Protiv rješenja komunalnog redara iz stavka 1. ovog članka može se izjaviti žalba upravnom tijelu županije nadležnom za poslove gospodarstva u roku od osam dana od dana primitka rješenja.

Žalba iz stavka 1. ovog članka ne odgađa izvršenje.

VII. KAZNENE ODREDBE

Članak 56.

Novčanom kaznom od 5.000,00 kuna kazniti će se za prekršaj pravna osoba ako postupi suprotno odredbama članka: 4., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 19., 20., 21., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40., 41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51. i 52. ove Odluke.

Novčanom kaznom od 1.000,00 kuna kazniti će se odgovorna osoba u pravnoj osobi koja počini prekršaj iz stavka 1. ovog članka.

Članak 57.

Novčanom kaznom od 2.500,00 kuna kazniti će se za prekršaj fizička osoba obrtnik i osoba koja obavlja drugu samostalnu djelatnost ako postupi suprotno odredbama članka: 4., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 19., 20., 21., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40., 41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51. i 52. ove Odluke.

Članak 58.

Novčanom kaznom od 1.000,00 kuna kazniti će se za prekršaj fizička osoba ako postupi suprotno odredbama članka: 4., 8., 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 23, 24, 26, 29, 31, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51. i 52. ove Odluke.

Članak 59.

Komunalni redar na mjestu počinjenja prekršaja može naplatiti kaznu za pravnu osobu u iznosu od 2.500,00 kuna, za fizičku osobu obrtnika i osobu koja obavlja drugu samostalnu djelatnost u iznosu od 1.500,00 kuna, za fizičku osobu u iznosu od 500,00 kuna i to za prekršaje propisane ovom Odlukom.

VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 60.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Klasa: 021-05/1229/19

Ur. broj: 2142-04-01-12-10

Dobrinj, 22. ožujka 2012.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ

Predsjednik
Alen Šamanić, v.r.

 

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=785&mjesto=51514&odluka=19
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr