SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XX. - broj 21. Ponedjeljak, 4. lipnja 2012.
GRAD KRALJEVICA

25.

Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08, 36/ 09 i 150/11) i članka 32. Statuta Grada Kraljevice (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 29/09) Gradsko vijeće Grada Kraljevice, na sjednici održanoj 31. svibnja 2012. g. donosi

STATUT GRADA KRALJEVICE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Statutom se podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Grada Kraljevice, njegova obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Grada Kraljevice, način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Grada Kraljevice.

Članak 2.

Grad Kraljevica je jedinica lokalne samouprave na području utvrđenim Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.

Grad Kraljevica obuhvaća područja naselja: Kraljevica, Bakarac, Šmrika, Križišće, Veli Dol, Mali Dol.

Granice područja Grada Kraljevice idu katastarskim granicama rubnih naselja koja se nalaze unutar područja Grada Kraljevice.

Granice Grada Kraljevica mogu se mijenjati na način i po postupku propisanim zakonom.

Članak 3.

Grad Kraljevica je pravna osoba.

Sjedište Grada Kraljevice je u Kraljevici, Frankopanska 1A.

II. OBILJEŽJA GRADA KRALJEVICE

Članak 4.

Grad Kraljevica ima grb, zastavu i svečanu zastavu.

Grad Kraljevica može imati i svečanu pjesmu. Tekst i napjev svečane pjesme te način njezine uporabe uređuju se odlukom Gradskoga vijeća.

Obilježjima iz stavka 1. ovog članka predstavlja se Grad Kraljevica i izražava pripadnost Gradu.

Način uporabe i zaštita obilježja Grada Kraljevice utvrđuje se posebnom odlukom Gradonačelnika, u skladu sa zakonom i ovim Statutom. Na temelju mjerila koja općim aktom utvrđuje Gradsko vijeće, Gradonačelnik može odobriti upotrebu naziva i obilježja Grada ostalim pravnim osobama radi promicanja interesa Grada Kraljevice.

Članak 5.

Grb Grada Kraljevice je oblika srcolikog trokutastog štita svjetloplave boje, u kojem je sidro zlatne boje postavljeno po dužini štita, a zlatna kruna, s tri peterolisna izdanka i dva trolisna međuizdanka, postavljena je po sredini štita preko sidra.

Članak 6.

Zastava Grada Kraljevice je jednobojna - tamnoplave boje, s gradskim grbom smještenim u sjecištu dijagonala. Visina grba je dvije trećine visine zastave, a rub grba je obrubljen tankom zlatnom rubnom trakom.

Omjer širine i dužine zastave je 1:2.

Svečana zastava Grada Kraljevice je tamnoplavi gonfalon s tri pravokutna repa, grbom u sredini, zlatnim natpisom imena Grada iznad njega i zlatnim grančicama smokve ispod njega. U tri pravokutna repa gonfalona nalazi se zlatni stilizirani cvjetni pleter.

Članak 7.

Dan Grada Kraljevice je 6. prosinac, blagdan Sv. Nikole (Mikule), koji se svečano slavi kao gradski blagdan.

III. JAVNA PRIZNANJA

Članak 8.

Gradsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Grada Kraljevice, a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva, zaštite i spašavanja i drugih javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.

Članak 9.

Javna priznanja Grada Kraljevice su:

1. Počasni građanin Grada Kraljevice

2. Nagrada Grada Kraljevice za životno djelo

3. Nagrada Grada Kraljevice za stvaralački rad

4. Godišnja nagrada Grada Kraljevice

5. Nagrada Grada Kraljevice za sport.

Članak 10.

Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.

IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE

Članak 11.

Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Grad Kraljevica uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.

Članak 12.

Gradsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.

Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća

Članak 13.

Sporazum o suradnji Grada Kraljevice i općine ili grada druge države objavljuje se u službenom glasilu.

V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG

Članak 14.

Grad Kraljevica je samostalan u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Grada Kraljevice.

Članak 15.

U okviru poslova, prava i obveza koje obavlja, ostvaruje i osigurava u samoupravnom djelokrugu, Grad Kraljevica:

-poduzima aktivnosti usmjerene na jačanje i poticanje gospodarskog razvoja Grada, razvijanje poduzetničke klime i osiguravanje preduvjeta za razvoj poduzetničkih sposobnosti i poduzetničkih aktivnosti u Gradu Kraljevici,

-osigurava uvjete za odvijanje prometa i razvitak prometne infrastrukture,

-raspolaže, upravlja i koristi se imovinom u vlasništvu Grada Kraljevice,

-osigurava sredstva za zadovoljavanje javnih potreba građana i vodi brigu o potrebama i interesima građana u području predškolskog odgoja i obrazovanja, zdravstva, kulture, tjelesne i tehničke kulture i sporta,

-osigurava ostvarivanje prava iz socijalne skrbi radi zaštite životnog standarda socijalno ugroženih osoba,

-osigurava uvjete za unapređivanje i zaštitu okoliša te zaštitu i očuvanje prirode,

-osigurava obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvitka,

-vodi brigu o uređenju naselja i kvaliteti stanovanja,

-osigurava uvjete za uređenje prostora i urbanističko planiranje, provedbu dokumenata prostornog uređenja te drugih akata vezanih uz gradnju na načelima održivog razvoja,

-promiče zaštitu i očuvanje prirodnih dobara i kulturne baštine,

-osniva pravne osobe radi ostvarivanja gospodarskih, komunalnih, društvenih i drugih interesa i potreba građana,

-potiče razvoj udruga građana,

-provodi mjere za zašttu potrošača,

-njeguje tradicionalne posebnosti, razvija ih i unapređuje, a posebice one vezane uz pomorsku orijentaciju,

-osigurava provođenje mjera za zaštitu građana od zaraznih bolesti,

-osigurava uvjete za protupožarnu zaštitu te zaštitu i spašavanje,

-obavlja sve druge poslove koji su od neposrednog interesa za gospodarski, društveni, kulturni i socijalni napredak Grada.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka podrobnije se utvrđuju u okviru djelokruga tijela Grada Kraljevice u skladu sa zakonom i ovim Statutom, odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika.

Članak 16.

Grad Kraljevica može organizirati obavljanje pojedinih poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.

Odluku o obavljanju poslova na način propisan u stavku 1. ovog članka donosi Gradsko vijeće, temeljem koje se zaključuje sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi u obavljanju zajedničkih poslova.

Članak 17.

Gradsko vijeće Grada Kraljevica, može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Grada, čije je obavljanje od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave prenijeti na Primorsko - goransku županiju, u skladu s njezinim statutom.

VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU

Članak 18.

Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma (u daljnjem tekstu: »Referendum«) i zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Članak 19.

Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta Grada, o prijedlogu općeg akta, radi prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Grada, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom. Referendum temeljem odredbi zakona i ovog Statuta raspisuje Gradsko vijeće.

Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog Statuta, dati jedna trećina vijećnika, Gradonačelnik, polovina mjesnih odbora na području Grada i 20% birača upisanih u popis birača Grada.

Članak 20.

Radi razrješenja Gradonačelnika i njegovog zamjenika referendum se može raspisati samo u slučaju:

-kada krše ili ne izvršavaju odluke Gradskog vijeća,

-kada svojim radom prouzroče Gradu Kraljevici znatnu materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Grada Kraljevice u tekućoj godini.

Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina vijećnika. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.

Prijedlog za raspisivanje referenduma o pitanju razrješenja Gradonačelnika i njegovog zamjenika može dati i 20% birača upisanih u popis birača Grada Kraljevice. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od birača.

Gradsko vijeće ne smije raspisati referendum o razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6 mjeseci od početka mandata Gradonačelnika i njegovog zamjenika.

Ako na referendumu nije donesena odluka o razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog referenduma.

Članak 21.

Gradsko vijeće je dužno razmotriti podneseni prijedlog za raspisivanje referenduma, najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema prijedloga.

Ako Gradsko vijeće ne prihvati prijedlog za raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno članku 20. stavku 3. ovog Statuta, Gradsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.

Članak 22.

Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma. Od dana objave odluke o raspisivanju referenduma do dana održavanja referenduma ne smije proći manje od 20 niti više od 40 dana.

Članak 23.

Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na području Grada Kraljevice, odnosno na području za koje se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.

Članak 24.

Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka 19. ovog Statuta obvezatna je za Gradsko vijeće.

Gradsko vijeće ne može donijeti pravni akt ili odluku koja je sadržajno suprotna odluci iz stavka 1. ovoga članka prije prestanka roka od godine dana od dana održavanja referenduma.

O istom pitanju, odnosno pitanjima, ne može se ponovno raspisati referendum prije proteka roka od godine dana od dana održanog referenduma.

Članak 25.

Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.

Članak 26.

Gradsko vijeće može tražiti mišljenje od zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Grada kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.

Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća i Gradonačelnik.

Gradsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.

Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem se mišljenje treba dostaviti.

Članak 27.

Zborove građana saziva vijeće mjesnog odbora. Zborove građana može iznimno sazvati i Gradsko vijeće.

Zbor građana saziva se za područje mjesnog odbora ili za dio područja mjesnog odbora koji čini određenu cjelinu.

Odlukom o sazivanju mjesnog zbora građana određuje se pitanje o kojem se traži mišljenje i područje za koje se saziva zbor građana.

Zbor građana saziva se najmanje osam dana prije održavanja putem medija, oglašavanjem na plakatima, lecima, oglasnim pločama mjesnih odbora i Grada te putem internet stranica i slično.

Članak 28.

Zbor građana vodi predsjednik vijeća mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg ovlasti predsjednik. Iznimno, ukoliko zbor građana saziva Gradsko vijeće, zbor građana vodi predsjednik Gradskog vijeća ili jedan od potpredsjednika kojeg predsjednik Gradskog vijeća ovlasti.

Članak 29.

Odluke na mjesnom zboru građana donose se javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana. Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje ili dio područja je sazvan zbor građana.

Odluka donijeta na mjesnom zboru građana obvezatna je za mjesni odbor, ali ne obvezuje Gradsko vijeće.

Članak 30.

Građani imaju pravo predlagati Gradskom vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća.

Gradsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka 1. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Grada.

Gradsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.

Članak 31.

Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Grada Kraljevice kao i na rad njegovih upravnih tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.

Na podnijete predstavke i pritužbe Gradonačelnik Grada Kraljevice odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.

Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima tijela Grada, te ukoliko postoje tehničke pretpostavke, sredstvima elektroničke komunikacije (elektroničnim poštom, kontakt obrascem na internet stranicama i na druge prikladne načine).

VII. TIJELA GRADA KRALJEVICE

Članak 32.

Tijela Grada Kraljevice su Gradsko vijeće i Gradonačelnik.

1. Gradsko vijeće

Članak 33.

Gradsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i dužnosti Grada, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.

Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Gradskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su Gradonačelnika.

Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Gradsko vijeće.

Članak 34.

Gradsko vijeće donosi:

-Statut Grada,

-Poslovnik o radu,

-odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada,

-proračun i odluku o izvršenju proračuna,

-godišnje izvješće o izvršenju proračuna,

-odluku o privremenom financiranju,

-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina Grada Kraljevice čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna vrijednost veća od 1.000.000 (milijun) kuna,

-odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Grad,

-odlučuje o stjecanju i prijenosu (kupnji i prodaji) dionica, odnosno udjela Grada Kraljevice u trgovačkim društvima kojih je Grad osnivač,

-određuje predstavnike Grada Kraljevice u skupštinama i nadzornim ili upravnim odborima trgovačkih društava kojih je Grad Kraljevica vlasnik i upravnim vijećima ustanova kojih je Grad Kraljevica osnivač,

-odluku o promjeni granice Grada Kraljevice,

-prostorne dokumente o uređenju Grada,

-uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih odjela i službi,

-donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika i načinu provođenja ocjenjivanja,

-osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Grad,

-daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, čiji je osnivač, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,

-donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom,

-raspisuje lokalni referendum,

-odlučuje o osnivanju mjesnih odbora na području Grada,

-bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike Gradskog vijeća,

-bira i razrješava predsjednike i članove radnih tijela Gradskog vijeća,

-odlučuje o pokroviteljstvima društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za Grad Kraljevicu od iznosa od 50.000,00 kuna,

-donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,

-imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Gradskog vijeća,

-donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.

Članak 35.

Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.

Funkcija predsjednika i potpredsjednika vijeća je počasna i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik, potpredsjednici i članovi Gradskog vijeća imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj odluci Gradskog vijeća.

Članak 36.

Predsjednik Gradskog vijeća:

-zastupa Gradsko vijeće

-saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Gradskog vijeća,

-predlaže dnevni red Gradskog vijeća,

-upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,

-brine o postupku donošenja odluka i općih akata,

-održava red na sjednici Gradskog vijeća,

-usklađuje rad radnih tijela,

-potpisuje odluke i akte koje donosi Gradsko vijeće,

-brine o suradnji Gradskog vijeća i Gradonačelnika,

-brine se o zaštiti prava vijećnika,

-obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Gradskog vijeća.

Predsjednika Gradskog vijeća, u slučaju spriječenosti ili odsutnosti, zamjenjuje prvi potpredsjednik Gradskog vijeća.

Članak 37.

Gradsko vijeće čini 15 vijećnika.

Članak 38.

Pripadnicima nacionalnih manjina jamči se zastupljenost u Gradskom vijeću u trenutku stjecanja uvjeta sukladno Ustavu i Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih manjina.

Članak 39.

Mandat članova Gradskog vijeća traje četiri godine.

Funkcija članova Gradskog vijeća je počasna i za to vijećnik ne prima plaću.

Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u skladu s posebnom odlukom Gradskog vijeća.

Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.

Članak 40.

Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:

-ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Gradskog vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,

-ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,

-ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,

-ako odjavi prebivalište s područja Grada Kraljevice, danom odjave prebivališta,

-ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,

-smrću.

Članak 41.

Gradsko vijeće može održati sjednicu ako je na sjednici nazočna većina vijećnika, a odluke donosi većinom glasova nazočnih članova.

Statut Grada Kraljevice, proračun, godišnji izvještaj o izvršenju proračuna, odluku o raspisivanju referenduma o opozivu Gradonačelnika ili zamjenika gradonačelnika, odluku o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća te Poslovnik Gradskog vijeća, Gradsko vijeće donosi većinom glasova svih vijećnika.

Poslovnikom Gradskog vijeća mogu se odrediti i druga pitanja o kojima Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova svih članova.

Članak 42.

Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona i ovog Statuta.

Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev Mandatnom odboru u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.

Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.

Članak 43.

Vijećnik ima prava i dužnosti:

-sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća

-raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća

-predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata

-postavljati pitanja iz djelokruga rada Gradskog vijeća,

-postavljati pitanja Gradonačelniku i zamjeniku gradonačelnika,

-sudjelovati na sjednicama radnih tijela Gradskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,

-prihvatiti se članstva u najviše 4 radna tijela u koje ga izabere Gradsko vijeće,

-tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Grada te u svezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge.

Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Gradskog vijeća.

Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.

Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Gradskog vijeća.

Članak 44.

Poslovnikom Gradskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Gradskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Gradskog vijeća.

Gradsko vijeće može posebnom odlukom urediti načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova Gradskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Gradskog vijeća (u nastavku teksta: nositelji političkih dužnosti) u obavljanju njihovih dužnosti.

Članak 45.

Radna tijela Gradskog vijeća su:

-Mandatni odbor,

-Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu javnih priznanja,

-Odbor za normativnu djelatnost,

-Odbor za ravnopravnost spolova,

-Odbor za sport i tehničku kulturu,

-Odbor za kulturu,

-Odbor za urbanizam, prostorno planiranje i komunalni sustav,

-Odbor za odgoj, prosvjetu, zdravstvo i socijalnu skrb,

-Odbor za zaštitu okoliša,

-Odbor za hrvatske branitelje.

Članak 46.

Gradsko vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom, osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su na dnevnom redu Gradskog vijeća.

Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje Gradsko vijeće posebnim odlukama. Radna tijela Gradskog vijeća podnose godišnje izviješće o svome radu do 31. ožujka za prethodnu godinu.

Gradsko vijeće može, pored izvješća iz stavka 2. ovog članka, od pojedinog radnog tijela tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.

2. Gradonačelnik

Članak 47.

Gradonačelnik zastupa Grad i nositelj je izvršne vlasti Grada.

Mandat Gradonačelnika traje četiri godine.

U obavljaju izvršne vlasti Gradonačelnik:

-priprema prijedloge općih akata,

-izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Gradskog vijeća

-utvrđuje prijedlog proračuna Grada i izvršenje proračuna,

-upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu Grada u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom Gradskog vijeća,

-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina Grada Kraljevice čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do 1.000.000 (milijun) kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima,

-utvrđuje prijedloge odluka o stjecanju i prijenosu (kupnji i prodaji) dionica i udjela Grada Kraljevice u trgovačkim društvima kojih je Grad osnivač,

-utvrđuje prijedloge kandidata u nadzornim ili upravnim odborima trgovačkih društava kojih je Grad Kraljevica vlasnik,

-upravlja prihodima i rashodima Grada,

-upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Grada,

-odlučuje o pokroviteljstvima društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za Grad Kraljevicu do iznosa od 50.000,00 kuna,

-donosi Pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Grada,

-imenuje i razrješava pročelnika/e upravnih tijela,

-imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,

-utvrđuje plan prijma u službu u upravna tijela Grada,

-predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,

-usmjerava djelovanje upravnog/ih odjela i službi Grada u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, odnosno poslova državne uprave, ako su preneseni Gradu,

-nadzire rad upravnog/ih odjela i službi u samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,

-podnosi Gradskom vijeću odgovarajuća izvješća,

-daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,

-obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora,

-obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.

Članak 48.

Gradonačelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata upravnih tijela Grada.

Članak 49.

Gradonačelnik podnosi polugodišnje izvješće o svom radu i to, prvo polugodišnje izvješće do 30. rujna, a drugo polugodišnje izvješće do 31. ožujka naredne godine.

Gradsko vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog članka, od Gradonačelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.

Gradonačelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.

Članak 50.

Gradonačelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada:

-ima pravo obustaviti od primjene opći akt Gradskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, te zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke. Ako Gradsko vijeće to ne učini, gradonačelnik je dužan u roku od osam dana o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji, te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,

-ima pravo obustaviti od primjene akt mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Gradskog vijeća.

Članak 51.

Gradonačelnik ima zamjenika, koji zamjenjuje Gradonačelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.

Članak 52.

Gradonačelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.

Zamjenik gradonačelnika je u slučaju iz stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Gradonačelnika.

Članak 53.

Gradonačelnik može obavljati dužnost profesionalno.

Zamjenik gradonačelnika može obavljati dužnost profesionalno.

Članak 54.

Gradonačelniku i zamjeniku gradonačelnika mandat prestaje po sili zakona:

-danom podnošenja ostavke,

-danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,

-danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,

-danom odjave prebivališta s područja Grada Kraljevice,

-danom prestanka hrvatskog državljanstva,

-smrću.

Gradsko vijeće u roku od 8 dana obavještava Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Gradonačelnika radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog Gradonačelnika.

Ako mandat Gradonačelnika prestaje u godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja, dužnost Gradonačelnika do kraja mandata obavlja zamjenik gradonačelnika.

Članak 55.

Gradonačelnik i njegov zamjenik mogu se razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 20. ovog Statuta.

Ako na referendumu bude donesena odluka o razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti Gradonačelnika.

VII. UPRAVNA TIJELA

Članak 56.

Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Kraljevice, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Grad, ustrojavaju se upravna tijela Grada.

Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.

Upravna tijela se ustrojavaju kao upravni odjeli i službe. Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje na temelju javnog natječaja imenuje Gradonačelnik.

Gradsko vijeće može donijeti odluku da se za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Kraljevice ustroji jedinstveni upravni odjel.

Članak 57.

Upravna tijela u oblastima za koje su ustrojeni i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Grada, te u slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.

Članak 58.

Upravna tijela samostalna su u okviru svog djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovorna su Gradonačelniku.

Članak 59.

Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju se u proračunu Grada Kraljevice i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.

Članak 60.

Upravna tijela i službe Grada Kraljevice dužna su svojim radom omogućiti učinkovito ostvarivanje prava i potreba građana i pravnih osoba u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

VIII. JAVNE SLUŽBE

Članak 61.

Grad Kraljevica u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.

Članak 62.

Grad Kraljevica osigurava obavljanje djelatnosti iz članka 61. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društava, javnih ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.

Obavljanje određenih djelatnosti Grad Kraljevica može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora, ugovora o koncesiji i dr.

IX. MJESNA SAMOUPRAVA

Članak 63.

Na području Grada Kraljevice osnivaju se mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.

Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Gradskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.

Mjesni odbor je pravna osoba.

Članak 64.

Mjesni odbori na području Grada Kraljevice su: Bakarac, Kraljevica, Križišće i Šmrika.

Pod područjem mjesnog odbora, razumijeva se zaokružena prostorna jedinica na području Grada Kraljevice.

Područje mjesnog odbora Kraljevica utvrđeno je granicama statističkog naselja Kraljevica. Područje mjesnog odbora Šmrika utvrđeno je granicama statističkog naselja Šmrika. Područje mjesnog odbora Križišće utvrđeno je granicama statističkog naselja Križišće, Mali dol i Veli dol. Područje mjesnog odbora Bakarac utvrđeno je granicama statističkog naselja Bakarac.

Članak 65.

Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, Odbor za normativnu djelatnost Gradskog vijeća i Gradonačelnik.

U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se dostavlja u pisanom obliku Gradonačelniku.

Članak 66.

U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedište mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja mjesnog odbora.

Članak 67.

Područje i granice mjesnog odbora se mogu mijenjati u slučaju:

-osnivanja novog mjesnog odbora,

-izdvajanja dijela područja mjesnog odbora iz mjesnog odbora,

-spajanja mjesnih odbora.

O inicijativi i prijedlogu za izdvajanje dijela područja mjesnog odbora iz mjesnog odbora, o spajanju mjesnih odbora te o promjeni naziva mjesnog odbora odlučuje se na način i po postupku utvrđenom za osnivanje mjesnog odbora.

O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog stavka Gradsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.

Članak 68.

Gradonačelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim Statutom.

Ukoliko Gradonačelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.

Pravovaljani prijedlog Gradonačelnik upućuje Gradskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.

Članak 69.

Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.

Članak 70.

Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.

Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.

Postupak izbora vijeća mjesnog uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća uz shodnu primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.

Članak 71.

Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Gradonačelnik u roku od 30 dana od dana donošenja odluke Gradskog vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 15 dana od dana isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.

Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.

Članak 72.

Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i predsjednika, slijedeći broj članova:

-Vijeće mjesnog odbora Bakarac - 5 članova

-Vijeće mjesnog odbora Kraljevica - 9 članova

-Vijeće mjesnog odbora Križišće - 5 članova

-Vijeće mjesnog odbora Šmrika - 7 članova

Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran poslovno sposoban hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području mjesnog odbora.

Članak 73.

Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.

Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.

Članak 74.

Vijeće mjesnog odbora:

-donosi program rada mjesnog odbora i izviješće o radu mjesnog odbora,

-pravila mjesnog odbora,

-donosi poslovnik o svom radu,

-donosi financijski plan i godišnji obračun o izvršenju financijskog plana,

-bira i razrješuje predsjednika vijeća mjesnog odbora,

-saziva mjesne zborove građana,

-surađuje s drugim mjesnim odborima na području Grada,

-osniva radna tijela (odbore i pododbore) vijeća mjesnog odbora te bira i razrješuje njihove članove,

-odlučuje o korištenju sredstava osiguranih u proračunu Grada Kraljevice za pojedine namjene sukladno općim aktima Gradskog vijeća,

-surađuje s udrugama na svom području u pitanjima od interesa za građane s područja mjesnog odbora,

-obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika.

Članak 75.

Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora, provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području.

Vijeće mjesnog odbora Program rada donosi najkasnije 60 dana od dana konstituiranja vijeća mjesnog odbora.

Članak 76.

Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.

Članak 77.

Predsjednik vijeća mjesnog odbora:

-predstavlja mjesni odbor,

-saziva sjednice vijeća mjesnog odbora, predlaže dnevni red, predsjedava sjednicama i potpisuje akte koje donosi vijeće mjesnog odbora,

-provodi i osigurava provođenje odluka vijeća mjesnog odbora,

-vodi mjesne zborove građana,

-informira građane o pitanjima važnim za mjesni odbor,

-brine o javnosti rada mjesnog odbora,

-obavlja i druge poslove koje mu povjeri vijeće mjesnog odbora.

Predsjednik vijeća mjesnog odbora za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.

Članak 78.

Član vijeća mjesnog odbora ima pravo i dužnost:

-prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog odbora,

-predlagati razmatranje pojedinih pitanja iz djelokruga vijeća mjesnog odbora,

-raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu sjednica vijeća mjesnog odbora,

-obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru svog djelokruga rada povjeri vijeće mjesnog odbora.

Član vijeća mjesnog odbora ima i druga prava i dužnosti određena pravilima mjesnog odbora.

Članak 79.

Vijeće mjesnog odbora odlučuje na sjednicama. Sjednica se može održati ukoliko je nazočna većina članova vijeća, uključujući i predsjednika.

O radu na sjednici vodi se zapisnik.

Članak 80.

Financijska sredstva za obavljanje djelatnosti mjesnih odbora osiguravaju se iz:

-proračuna Grada Kraljevice

-sredstava koja mjesni odbor ostvari svojom djelatnošću

-pomoći, dotacija i drugih izvora koje mjesni odbor ostvari u skladu s pozitivnim propisima.

Mjesni odbor nema zaseban žiro račun.

Članak 81.

Stručne i administrativne poslove za potrebe mjesnog odbora obavljaju upravna tijela Grada na način propisan općim aktom kojim se uređuje ustrojstvo i način rada upravnih tijela Grada.

Članak 82.

Mjesni odbori podnose izviješće o svome radu Gradonačelniku najmanje jednom tromjesečno, a Gradonačelnik podnosi Gradskom vijeću polugodišnje izvješće o radu mjesnih odbora i to, prvo polugodišnje izvješće do 30. rujna, a drugo polugodišnje izvješće do 31. ožujka naredne godine.

Gradsko vijeće ili Gradonačelnik može, pored izvješća iz stavka 1. ovog članka, od pojedinog vijeća mjesnog odbora tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.

Članak 83.

Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Gradonačelnik.

Gradonačelnik može u postupku provođenja nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu poslove.

X. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA KRALJEVICA

Članak 84.

Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Gradu Kraljevici, čine imovinu Grada.

Članak 85.

Imovinom Grada upravljaju Gradonačelnik i Gradsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.

Gradonačelnik u postupku upravljanja imovinom Grada donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju općeg akta Gradskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada.

Članak 86.

Grad Kraljevica ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.

Prihodi Grada su:

-gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odluka Gradskog vijeća,

-prihodi od stvari u vlasništvu Grada i imovinskih prava,

-prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Grada odnosno u kojima Grad ima udjele ili dionice,

-prihodi od koncesija,

-novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Grad Kraljevica u skladu sa zakonom,

-udio u zajedničkim porezima sa Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,

-sredstva pomoći predviđena u Državnom proračunu i proračunu Primorsko-goranske županije,

-donacije pravnih i fizičkih osoba,

-drugi prihodi određeni zakonom.

Članak 87.

Vrste gradskih poreza, visina stope gradskog prireza porezu na dohodak, visina gradskih poreza, obračun i način plaćanja gradskih poreza te oslobođenja i olakšice od plaćanja gradskih poreza utvrđuju se odlukom koju donosi Gradsko vijeće u skladu sa zakonom.

Članak 88.

Grad Kraljevica se može zaduživati uzimanjem kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira sukladno odredbama posebnih zakona.

Grad Kraljevica može davati jamstva i suglasnosti za zaduživanje sukladno zakonu kojim se uređuje proračun.

Članak 89.

Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Grada iskazuju se u proračunu Grada.

Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.

Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.

Članak 90.

Proračun Grada Kraljevice i odluka o izvršenju proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.

Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.

Članak 91.

Gradsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.

Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne može donijeti u propisanom roku, Gradsko vijeće donosi odluku o privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.

Članak 92.

Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.

Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku propisanom za donošenje proračuna.

Članak 93.

Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Grada nadzire Gradsko vijeće.

Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Grada nadzire Ministarstvo financija odnosno drugo zakonom određeno tijelo.

XI. AKTI GRADA

Članak 94.

Gradsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.

Gradsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.

Članak 95.

Gradonačelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom ili općim aktom Gradskog vijeća.

Članak 96.

Radna tijela Gradskog vijeća donose zaključke i preporuke.

Članak 97.

Gradonačelnik osigurava izvršenje općih akata, na način i u postupku propisanom ovim Statutom te obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela.

Članak 98.

Upravna tijela Grada u izvršavanju općih akata Gradskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.

Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske županije.

Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.

U izvršavanju općih akata Gradskog vijeća pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Gradskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.

Članak 99.

Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi razreza gradskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom postupku.

Skraćeni upravni postupak provodi se i kod donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Grad Kraljevica osnivač.

Protiv pojedinačnih akata Gradskog vijeća i Gradonačelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.

Članak 100.

Nadzor nad zakonitošću općih akata Gradskog vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.

Članak 101.

Detaljnije odredbe o aktima Grada Kraljevice i postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Gradskog vijeća.

Članak 102.

Opći akti se prije nego što stupe na snagu, objavljuju u »Službenim novinama Primorsko - goranske županije«.

Opći akti stupaju na snagu osmog dan od dana objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu danom objave.

Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.

XII. JAVNOST RADA

Članak 103.

Rad Gradskog vijeća, Gradonačelnika i upravnih tijela Grada je javan.

Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Gradskog vijeća.

Članak 104.

Javnost rada Gradskog vijeća osigurava se:

-javnim održavanjem sjednica,

-izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,

-objavljivanjem općih akata i drugih akata u Službenim novinama PGŽ i na internet stranicama Grada Kraljevice

Nazočnost javnosti može se isključiti samo iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom Gradskog vijeća.

Javnost rada Gradonačelnika osigurava se:

-održavanjem konferencija za medije,

-izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,

-objavljivanjem općih akata i drugih akata u Službenim novinama Primorsko-goranske županije i na internet stranicama Grada Kraljevice.

Javnost rada upravnih tijela Grada osigurava se izvještavanjem i napisima u tisku, na internet stranicama Grada Kraljevice i drugim oblicima javnog priopćavanja.

Članak 105.

Grad Kraljevica organizirat će svoj rad i poslovanje tako da građani i pravne osobe mogu na jednostavan i djelotvoran način ostvariti svoja Ustavom zajamčena prava i zakonom zaštićene interese te ispunjavati građanske dužnosti.

Članak 106.

Građani i pravne osobe moraju biti javno obaviješteni o svim važnim pitanjima za rad upravnih tijela Grada i ustanova čiji je osnivač Grad Kraljevica.

Članak 107.

Uvid u dokumentaciju i arhivsku građu Grada Kraljevice te druge materijale u svezi s radom tijela Grada omogućit će se svim pravnim i fizičkim osobama na temelju njihovog zahtjeva, sukladno zakonu i općim aktima Grada Kraljevice kojima se uređuje pravo na pristup informacijama.

Članak 108.

Na zgradama u kojima su smještena tijela Grada Kraljevice mora biti istaknut naziv tijela, a na odgovarajućem mjestu u zgradi mora biti istaknut raspored prostorija tijela Grada Kraljevice.

XIII. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA

Članak 109.

Način djelovanja Gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.

Članak 110.

Gradsko vijeće posebnom odlukom propisuje tko se smatra lokalnim dužnosnikom u obnašanju javne vlasti te uređuje sprječavanje sukoba interesa između privatnog i javnog interesa u obnašanju javne vlasti.

XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 111.

Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća, Gradonačelnik i Odbor za normativnu djelatnost Gradskog vijeća.

Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Gradskog vijeća.

Gradsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.

Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne može ponovno staviti na dnevni red Gradskog vijeća, prije isteka roka od šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.

Članak 112.

Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju Statuta Grada Kraljevice (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 29/09) i zakona, uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.

Članak 113.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Grada Kraljevice (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 29/09).

Klasa: 021-05/12-01/1

Ur. broj: 217008-08-12-6

Kraljevica, 31. svibnja 2012.

GRADSKO VIJEĆE GRADA KRALJEVICE

Predsjednik
Alen Vidović v.r.

 

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=784&mjesto=10001&odluka=25
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr