SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XIX. - broj 2. Ponedjeljak, 31. siječnja 2011.
TURISTIČKA ZAJEDNICA TZ GRADA KRKA
Moscenicka_draga-001

1.

Na temelju odredbe članaka 12., 15., 60. i 79. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj 152/08) Skupština Turističke zajednice otoka Krka, uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, na sjednici održanoj dana 21. siječnja 2011. godine, donijela je

STATUT
Turističke zajednice otoka Krka

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Za područje otoka Krka osniva se Turistička zajednica otoka Krka (u daljnjem tekstu: Zajednica), čije su članice Turističke zajednice grada Krka i općina: Baška, Dobrinj, Malinska-Dubašnica, Omišalj, Punat i Vrbnik.

Članak 2.

Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma.

Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u daljnjem tekstu: Zakon) i ovim Statutom.

Članak 3.

Turistička zajednica otoka Krka pravni je slijednik Turističke zajednice otoka Krka upisane u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma list broj 242, stranica A, upisni broj 210 (Klasa: 334-03/96-03/19; Ur. broj: 529-02/ 96-4) od 29. veljače 1996. godine.

Članak 4.

Naziv Zajednice je »Turistička zajednica otoka Krka«.

Skraćeni naziv Zajednice je: »TZ otoka Krka«.

Sjedište Zajednice je u Krku.

Članak 5.

Zajednica ima pečat okruglog oblika, promjera 35 mm, s tekstom »TURISTIČKA ZAJEDNICA OTOKA KRKA«.

O broju pečata, načinu korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Turističkog ureda.

Članak 6.

Zajednica ima znak.

Oblik i sadržaj znaka određuje posebnom odlukom Turističko vijeće, a o načinu korištenja znaka odlučuje direktor Turističkog ureda.

Članak 7.

Zajednicom upravljaju njezini članovi i njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice.

Članak 8.

Zajednica ima stručnu službu za obavljanje stručnih i administrativnih poslova vezanih za zadaće Zajednice (u daljnjem tekstu: Turistički ured).

Članak 9.

Rad Zajednice je javan.

Javnost rada osigurava se i ostvaruje na način propisan ovim Statutom.

Članak 10.

Djelovanje Zajednice temelji se na načelu opće korisnosti.

Zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti.

Iznimno, sukladno Zakonu Zajednica može:

- upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave,

- organizirati manifestacije i priredbe,

- objavljivati komercijalne oglase na svojim promotivnim materijalima,

- prodavati suvenire, turističke karte i vodiče, osim vlastitog promotivnog materijala,

- obavljati druge poslove i zadaće od javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti s Zakonom i drugim propisima.

Zajednica ne smije imati ulog u temeljenom kapitalu trgovačkog društva.

II. ZADAĆE ZAJEDNICE

Članak 11.

Radi unapređivanja općih uvjeta boravka turista, promocije turističkog proizvoda područja Zajednice te razvijanja svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma, očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda a osobite zaštite okoliša, Zajednica ima sljedeće zadaće:

- promoviranje turističke destinacije na razini otoka Krka samostalno i putem udruženog oglašavanja,

- upravljanje javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane lokalnih samouprava sa područja otoka Krka,

- sudjelovanje u definiranju ciljeva i politike razvoja turizma na nivou otoka Krka,

- sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,

- poticanje optimalizacije i uravnoteženje ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,

- izrada strateških i razvojnih planova turizma na nivou otoka Krka,

- poticanje i sudjelovanje u uređenju otoka Krka u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne infrastrukture,

- redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca, prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama) radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,

Turistička zajednica otoka Krka

- izdavanje turističkih promotivnih materijala,

- obavljanje informativnih poslova u svezi s turističkom ponudom,

- poticanje i organiziranje kulturnih, zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose obogaćivanju turističke ponude,

- koordinacija djelovanja svih subjekata koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja turističke ponude,

- poticanje, organiziranje i provođenje akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekova okoliša, te prirodne i kulturne baštine,

- poticanje, unapređivanje i promicanje specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje otok Krk čine turistički prepoznatljivim i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje,

- vođenje jedinstvenog popisa turista za područje otoka Krka, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne obrade podataka,

- dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna obrada podataka o turističkom prometu na području otoka Krka,

- provjera i prikupljanje podataka o prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe te prijavom i odjavom turista,

- poticanje i sudjelovanje u aktivnostima obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u cilju podizanja kvalitete usluga,

- organizacija provođenje i nadzor svih radnji promocije turističkog proizvoda otoka Krka sukladno smjernicama skupštine Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice,

- ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,

- promocija turističke ponude otoka Krka u zemlji i inozemstvu u koordinaciji s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije i Hrvatskom turističkom zajednicom,

- obogaćivanje ukupne turističke ponude otoka Krka i kreiranje novih proizvoda, a poglavito u selektivnim oblicima turizma (seoski, kulturni, zdravstveni turizam i dr.),

- pružanje stručne i svake druge pomoći turističkim zajednicama s područja otoka Krka u pitanjima važnim za njihovo djelovanje i razvoj, te poticanje i pomaganje razvoja turizma na područjima koja nisu turistički razvijena,

- koordinacija djelovanja turističkih zajednica općina i gradova s područja otoka Krka,

- poticanje, očuvanje, unapređivanje i promicanje svih postojećih turističkih resursa i potencijala, te turističke ponude otoka Krka,

- objedinjavanje zajedničkih razvojnih projekata turističkih zajednica općina i gradova, od značaja za otok Krk,

- obavljanje i drugih poslova propisanih ovim Zakonom ili drugim propisom.

Zajednica sudjeluje u provedbi programa i akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu s područja županije.

Zajednica može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih turističkih organizacija.

III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI

Članak 12.

Zajednica uz obvezatne članove može imati i počasne članove.

Počasne članove bira Skupština na prijedlog Turističkog vijeća.

1. Obvezatni članovi

Članak 13.

Obvezatni članovi Zajednice su turističke zajednice Općine Baška, Općine Dobrinj, Općine Malinska - Dubašnica, Općine Omišalj, Općine Punat, Općine Vrbnik i Grada Krka.

Članak 14.

Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje prestankom rada turističke zajednice općine ili turističke zajednice grada ili istupanjem člana Zajednice.

2. Počasni članovi

Članak 15.

Počasnim članom Zajednice mogu biti imenovane domaće i strane fizičke osobe posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma na području Zajednice.

Odluku o imenovanju počasnog člana Zajednice donosi Skupština na prijedlog Turističkog vijeća.

Počasni članovi Zajednice, ne mogu birati niti biti birani u tijelu Zajednice.

Počasni članovi mogu sudjelovati u radu sjednica Skupštine i skupovima što ih organizira Zajednica, bez prava odlučivanja.

3. Prava, obveze i odgovornosti članova Zajednice

Članak 16.

Obvezatni članovi Zajednice imaju prava, obveze i odgovornosti da:

- biraju predstavnike tijela Zajednice,

- upravljaju poslovima Zajednice i putem svojih predstavnika i sudjeluju u radu Zajednice,

- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje i promicanje turizma na području Zajednice,

- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela Zajednice,

- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje,

- usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom,

- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim manifestacijama (kulturnim, sportskim i drugim priredbama i događanjima) značajnih za cijeli otok,

- sudjeluju u radu zajednice i manifestacijama koje ona organizira,

- potiču suradnju i koordinaciju s pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno uključene u turistički promet na razini otočkog gospodarskog ustroja radi zajedničkog dogovaranja, utvrđivanja i provođenja plana razvoja turističke i ugostiteljske djelatnosti kao dijela cjelovitog gospodarskog razvoja otoka,

- predlažu pomaganje razvoja turizma i u mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,

- putem Zajednice ostvaruju suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti, koja su od značenja za područje otoka,

- razmjenjuju u Zajednici informacije, obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,

- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga Zajednice,

- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih općih akata,

- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih tijela i o materijalno-financijskom poslovanju,

- razvijaju međusobnu odgovornost za provođenje zadataka Zajednice,

- daju podatke i izvješća potreba za izvršavanje zadaća Zajednice,

- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.

Počasni članovi Zajednice imaju osobito prava iz stavka 1. alineje 3., 4., 7., 8., 9., 10., 12. i 13. ovog članka.

IV. TIJELA ZAJEDNICE

Članak 17.

Članovi Zajednice putem svojih predstavnika u tijelima Zajednice upravljaju njezinim radom i poslovima.

Članak 18.

Tijela Zajednice su: Skupština, Turističko vijeće, Nadzorni odbor i predsjednik Zajednice.

1. Skupština

Članak 19.

Skupština je najviše tijelo upravljanja u Zajednici.

Skupštinu čine 28 predstavnika turističkih zajednica općina i grada Krka (članica Zajednice).

Članak 20.

Skupštinu čine predstavnici članica Zajednice, sukladno učešću u financiranju Zajednice i to:

- Turistička zajednica Grada Krka - 6 predstavnika

- Turistička zajednica Općine Baška - 6 predstavnika

- Turistička zajednica Općine Dobrinj - 1 predstavnik

- Turistička zajednica Općine

Malinska-Dubašnica - 4 predstavnika

- Turistička zajednica Općine Omišalj - 5 predstavnika

- Turistička zajednica Općine Punat - 5 predstavnika

- Turistička zajednica Općine Vrbnik - 1 predstavnik

Ukoliko tijekom mandata dođe do promjene učešća u financiranju Zajednice, broj predstavnika članica Zajednice u Skupštini ponovno će se utvrditi.

Promjenu iz stavka 3. ovog članka utvrđuje Skupština istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.

Članak 21.

Skupština Zajednice:

- donosi Statut Zajednice,

- odlučuje o izboru i razrješenju članova Turističkog vijeća,

- odlučuje o izboru i razrješenju članova Nadzornog odbora,

- donosi godišnji program rada Zajednice,

- donosi financijski plan i godišnje izvješće Zajednice,

- imenuje i razrješava na prijedlog Turističkog vijeća počasne članove Zajednice,

- donosi odluku o osnivanju i ustroju Turističkog ureda,

- donosi Poslovnik o radu Skupštine,

- daje nadležnim tijelima inicijative za donošenje zakona i drugih propisa,

- razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednice, predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje,

- prihvaća godišnje izvješće i odlučuje o drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom.

Članak 22.

Mandat članova Skupštine traje četiri godine.

Članu Skupštine može prestati mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:

- opozivom od strane člana Zajednice čiji je predstavnik,

- prestankom rada člana Zajednice, čiji je predstavnik,

- na osobni zahtjev.

Skupština može predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.

Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.

Članak 23.

Izbore za Skupštinu raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine.

Članak 24.

Skupština odlučuje na sjednicama.

Sjednica Skupštine održava se najmanje dva puta godišnje.

Sjednica Skupštine sazvati će se i u slučaju:

- izbora članova Turističkog vijeća ili Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,

- ako zahtjev za sazivanje Skupštine podnese Nadzorni odbor, Turističko vijeće, najmanje 1/10 članova Skupštine ili direktor Turističkog ureda.

Podnosilac zahtjeva za sazivanje sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine.

Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu, Skupštinu mogu sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 20% članova Skupštine.

Članak 25.

Skupština pravovaljano odlučuje ako je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine.

Skupština donosi odluke većinom glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije drugačije određeno.

Način sazivanja i vođenja sjednica Skupštine i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se Poslovnikom.

2. Turističko vijeće

Članak 26.

Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine.

Turističko vijeće odgovorno je Skupštini.

Članak 27.

Turističko vijeće:

- provodi odluke i zaključke Skupštine,

- predlaže Skupštini osnovne smjernice, godišnji program rada i financijski plan Zajednice, te godišnje financijsko izvješće,

- podnosi Skupštini izvješće o svom radu najmanje jednom godišnje,

- upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu i ovom Statutu te sukladno programu rada i financijskom planu,

- imenuje i razrješava direktora Turističkog ureda nakon provedenog javnog natječaja,

- zahtijeva i razmatra izvješće direktora Turističkog ureda o njegovom radu i radu Turističkog ureda te

obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća,

- donosi opće akte za stručnu službu turističke zajednice,

- odlučuje o korištenju sredstava za izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s financijskim planom,

- donosi opće akte koje ne donosi Skupština,

- utvrđuje prijedlog Statuta,

- priprema prijedloge i daje mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje Skupština,

- donosi Poslovnik Turističkog vijeća,

- potiče suradnju s drugim turističkim zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno uključene u turistički promet,

- utvrđuje granice ovlasti za zastupanje Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,

- daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u slučaju spriječenosti direktora,

- donosi poslovnik o svom radu,

- odlučuje i obavlja druge poslove u okviru svoga djelokruga.

Članak 28.

Turističko vijeće sastoji se od predsjednika i 10 članova.

Skupština bira na mandat od 1 kalendarske godine (1. siječnja do 31. prosinca) šest članova iz redova članica Zajednice iz kojih u tom trenutku nije predsjednik Zajednice, te dodatna dva člana koja su usko vezana uz turizam počevši od predstavnika Turističke zajednice Grada Krka i predstavnika Turističke zajednice Općine Vrbnik, pa dalje sljedećim redoslijedom i to:

- predstavnik Turističke zajednice Općine Baška i predstavnik Turističke zajednice Općine Dobrinj;

- predstavnik Turističke zajednice Općine Malinska- Dubašnica i predstavnik Turističke zajednice Općine Punat;

- dva predstavnika Turističke zajednice Općine Omišalj;

dok na 4 godine po jednog člana delegiraju Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora iz redova svojih članova.

Predsjednik Zajednice je istovremeno i predsjednik Turističkog vijeća.

Članak 29.

Mandat članova Turističkog vijeća traje 1 kalendarsku godinu, osim delegiranih članova kojima mandat traje 4 godine.

Članak 30.

Turističko vijeće radi na sjednicama.

Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda sjednici Turističkog vijeća.

Članak 31.

Turističko vijeće može pravovaljano odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Turističkog vijeća.

Turističko vijeće odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Članak 32.

Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim glasovanjem.

Turističko vijeće može odlučiti da se o određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.

Način sazivanja i vođenja sjednice Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog vijeća uređuje se Poslovnikom.

3. Nadzorni odbor

Članak 33.

Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.

Nadzorni odbor ima tri člana koje čine dva predstavnika članica Zajednice iz kojih u tom trenutku nije predsjednik Zajednice te člana kojeg delegira Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice.

Član Nadzornog odbora ne može biti član drugih tijela Zajednice.

Nadzorni odbor iz redova svojih članova bira predsjednika i zamjenika predsjednika.

Članak 34.

Nadzorni odbor nadzire najmanje dva puta godišnje:

- vođenje poslova Zajednice,

- materijalno i financijsko poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice,

- izvršenje i provedbu programa rada i financijskog plana Zajednice.

O obavljenom nadzoru Nadzorni odbor najmanje dva puta godišnje podnosi pisano izvješće Turističkom vijeću i Skupštini.

U izvješću iz stavka 2. ovoga članka Nadzorni odbor dužan je posebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa zakonima i aktima Zajednice te odlukama Skupštine i Turističkog vijeća, jesu li godišnja i druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama Zajednice i pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju i vođenju poslova, da li se program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri, te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.

Članak 35.

Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi njenim radom predsjednik.

Način sazivanja i vođenja sjednice Nadzornog odbora i druga pitanje vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuje se Poslovnikom kojeg donosi Nadzorni odbor.

Nadzorni odbor može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova.

Članak 36.

Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Članu nadzornog odbora može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran ako je opozvan od strane tijela koje ga je izabralo, odredilo za člana odnosno imenovalo, ili na osobni zahtjev.

Član Nadzornog odbora može se opozvati ako svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima tijela Zajednice.

Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član kojemu je na način iz stavka 2. ovog članka prestao mandat.

4. Predsjednik Zajednice

Članak 37.

Zajednica ima predsjednika Zajednice koji predstavlja Zajednicu.

Predsjednik Zajednice je predsjednik svake od članice Zajednice s mandatom od 1 kalendarske godine (1. siječnja do 31. prosinca) počevši od Turističke zajednice Grada Krka pa dalje sljedećim redoslijedom, sukladno učešću u financiranju Zajednice, i to: Turistička zajednica Općine Baška, Turistička zajednica Općine Omišalj, Turistička zajednica Općine Punat, Turistička zajednica Općine Malinska-Dubašnica, Turistička zajednica Općine Dobrinj

i Turistička zajednica Općine Vrbnik, sukladno Sporazumu sklopljenom dana 14. svibnja 2010. godine.

Predsjednik Zajednice istovremeno je i predsjednik Skupštine i predsjednik Turističkog vijeća.

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika Zajednice, sjednicama Skupštine i Turističkog vijeća predsjedava zamjenik predsjednika Zajednice kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.

Članak 38.

Predsjednik Zajednice:

- predstavlja Zajednicu,

- saziva i presjeda Skupštini,

- saziva i presjeda Turističkom vijeću,

- organizira, koordinira i usklađuje rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada Zajednice,

- brine se o zakonitom i pravodobnom izvršavanju zadaća Zajednice,

- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,

- brine se o pripremi sjednica Skupštine i Turističkog vijeća,

- potpisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština i Turističko vijeće,

- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Skupštine i Turističkog vijeća.

Članak 39.

U slučaju odsutnosti, ili spriječenosti predsjednika Zajednice, sjednici Skupštine predsjeda zamjenik predsjednika Zajednice kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.

5. Radna tijela

Članak 40.

Skupština i Turističko vijeće mogu osnovati privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, povjerenstvo i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.

Skupština i Turističko vijeće odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad toga tijela.

V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE

Članak 41.

Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice, a zastupa direktor Turističkog ureda.

Direktor Turističkog ureda može dati pisanu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.

Ukoliko se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća.

Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.

VI. TURISTIČKI URED

Članak 42.

Radi obavljanja stručnih i administrativnih poslova Zajednice osniva se Turistički ured.

Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu Zajednice.

Članak 43.

Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog ureda donosi Skupština.

Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Turističkog ureda.

Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno, pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.

Članak 44.

Turistički ured obavlja osobito ove poslove:

- provodi zadatke utvrđene programom rada Zajednice,

- obavlja stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,

- obavlja stručne i administrativne poslove u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice,

- obavlja pravne, financijske i knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslove, vodi evidencije i statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,

- izrađuje analize, informacije i druge materijale za potrebe tijela Zajednice,

- daje tijelima Zajednice kao i drugim zainteresiranim osobama stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,

- obavlja i druge poslove koje mu odrede tijela Zajednice.

Članak 45.

Na radne odnose zaposlenih u Turističkom uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.

Zaposleni u Turističkom uredu moraju ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje ministar turizma.

Direktor Turističkog ureda i radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u Turističkom uredu (u daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od dana stupanja na rad.

Osobi iz prethodnog stavka ovoga članka, koja ne položi stručni ispit, prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za polaganje stručnog ispita.

Položeni stručni ispit ne moraju imati osobe koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.

Članak 46.

Turistički ured ima direktora.

Direktora Turističkog ureda na temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće.

Ministar pravilnikom propisuje posebne uvjete glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih znanja i sposobnosti, koje moraju ispunjavati zaposleni u Turističkom uredu.

Članak 47.

Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.

Do imenovanja direktora Turističkog ureda Zajednicu zastupa predsjednik Zajednice.

Članak 48.

Direktora Turističkog ureda, u slučaju odsutnosti ili spriječenosti, koja traje više od 10 radnih dana (osim u vremenu korištenja godišnjeg odmora), zamjenjuje osoba

koju odredi Turističko vijeće iz redova članova Turističkog vijeća.

Osoba koja zamjenjuje direktora Turističkog ureda ima prava i dužnosti direktora.

Članak 49.

Direktor Turističkog ureda organizira i rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda, te je u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran za poslovanje Zajednice.

Direktor je za svoj rad odgovoran Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.

Direktor Turističkog ureda i drugi radnici zaposleni u Turističkom uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima skupštine, turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke zajednice.

Direktoru Turističkog ureda nije dopušteno obavljanje ugostiteljske i turističke djelatnosti na području za koje je osnovana Zajednica.

Direktor Turističkog ureda ne smije donositi odluke, odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes njegovog bračnog ili izvanbračnog druga, djeteta ili roditelja.

Direktor Turističkog ureda ne smije biti član upravnog, nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je član Zajednice.

Direktor Turističkog ureda:

- provodi odluke Turističkog vijeća,

- organizira izvršavanje zadaća Zajednice,

- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice,

- zastupa Zajednicu u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima,

- odgovoran je za namjensko korištenje sredstava koja se vode u Zajednici,

- usklađuje materijalne i druge uvjete rada Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i njezinih tijela,

- odlučuje o zapošljavanju radnika u Turističkom uredu i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te o prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji Turističkog ureda,

- upozorava radnike Turističkog ureda i tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,

- odlučuje o službenom putovanju radnika Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju sredstava reprezentacije,

- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju Turističkog ureda,

- odlučuje o povjeri pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice,

- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,

- priprema, zajedno s predsjednikom Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine,

- podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom radu i o radu Turističkog ureda, najmanje jednom godišnje, te predlaže mjere za unapređenje organizacije rada Turističkog ureda,

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.

Članak 50.

Direktor Turističkog ureda može biti razriješen:

- na osobni zahtjev,

- ako zbog neizvršavanja ili nemarnog vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je izvršavanje tih zadataka bilo otežano,

- ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati šteta,

- ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama,

- ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće o svom radu i o radu Turističkog ureda,

- ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće o radu direktora i Turističkog ureda.

Prijedlog za pokretanje postupka za razrješenje direktora Turističkog ureda moraju podnijeti predsjednik Zajednice, Skupština, Turističko vijeće ili Nadzorni odbor u slučaju iz stavka 1. točke 2., 3., 4., 5. i 6. ovog članka.

Prije donošenja odluke o razrješenju direktoru Turističkog ureda se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.

Odluku o razrješenju direktora Turističkog ureda donosi Turističko vijeće glasovanjem.

U slučaju razrješenja direktora Turističkog ureda, Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik Zajednice.

VII. TURISTIČKO-INFORMATIVNI CENTAR

Članak 51.

Radi prikupljanja, obrade i raspačavanja informacija o radu Zajednice Skupština može odlukom o osnivanju Turističkog ureda ustrojiti Turističko-informativni centar (u daljnjem tekstu: Centar) kao užu organizacijsku jedinicu Turističkog ureda.

Centar nema svojstvo pravne osobe.

Članak 52.

Zadaće Centra su:

- prikupljanje, obrada i raspačavanje informacija u cilju poticanja i promidžbe turizma na području Zajednice,

- prikupljanje informacija o turističkim potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam Zajednice,

- informiranje turista o znamenitostima i privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture, i dr.,

- promocija turističkog proizvoda s područja Zajednice,

- davanje ostalih potrebnih turističkih informacija,

- suradnja s tuzemnim i inozemnim informativnim organizacijama,

- drugi poslovi utvrđeni odlukom o osnivanju Centra i drugim aktima Skupštine Zajednice ili Turističkog vijeća.

Centar radi izvršavanja zadataka iz stavka 1. ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.

Članak 53.

Unutarnja organizacija i ostala pitanja u svezi rada Centra uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja uređuju za Turistički ured.

VIII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI

Članak 54.

Svaki član tijela Zajednice osobno je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.

Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine odgovorni su članu Zajednice kojeg predstavljaju.

Direktor Turističkog ureda je odgovoran za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.

Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.

IX. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI

Članak 55.

Zajednica nastupa u pravnom prometu samostalno - u svoje ime i za svoj račun.

Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.

Članak 56.

Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.

Članak 57.

Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje program rada i financijski plan.

Članak 58.

Prijedlog programa rada i prijedlog financijskog plana Zajednice za slijedeću godinu utvrđuje Turističko vijeće i podnosi ga Skupštini, do 31. listopada tekuće godine.

Članak 59.

Godišnji program rada i godišnji financijski plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za njihovo izvršenje.

Prijedlog programa rada i financijskog plana Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine 8 dana prije održavanja sjednice na kojoj se donose.

Godišnji program rada i financijski plan Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije.

Članak 60.

Tijekom godine Zajednica može mijenjati i dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.

Ako tijekom godine dođe do odstupanja od programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.

Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada i godišnjeg financijskog plana.

Članak 61.

Za izvršenje programa rada i godišnjeg financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.

Naredbodavac za izvršenje financijskog plana je direktor Turističkog ureda.

Članak 62.

Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća (završni račun) za prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini i Nadzornom odboru do kraja veljače tekuće godine.

Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća mora se staviti na uvid članovima Zajednice 8 dana prije razmatranja na Skupštini.

Skupština je dužna svake godine do kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće za prethodnu godinu.

Godišnje financijsko izvješće obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje Turističkog ureda i rad tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka aktivnosti na razvoj turizma.

Godišnje financijsko izvješće za prethodnu godinu Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije.

Članak 63.

Zajednica ostvaruje prihode iz sljedećih izvora:

1. priloga turističkih zajednica iz članka 1. ovog Statuta,

2. priloga općina i Grada Krka u skladu s potpisanim sporazumom i ugovorom,

3. priloga Hrvatske turističke zajednice,

4. priloga Turističke zajednice Primorsko-goranske županije,

5. priloga Primorsko-goranske županije,

6. dragovoljnih priloga.

Pored izvora iz st. 1. ovog članka, poslovanje ili pojedine aktivnosti Zajednice mogu se financirati i dodatnim sredstvima koja osiguravaju njihovi članovi i zainteresirane pravne i fizičke osobe.

Zajednica ostvaruje prihode i iz imovine u vlasništvu i od obavljanja slijedećih gospodarskih djelatnosti:

- upravljanja javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave,

- organiziranja manifestacija i priredbi,

- objavljivanja komercijalnih oglasa na svojim promotivnim materijalima,

- prodavanja suvenira, turističkih karata i vodiča, osim vlastitog promotivnog materijala,

- posredovanja u rezervaciji privatnog smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji registrirana turistička agencija,

- obavljanja drugih poslova i zadaća od javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti Zakonom i drugim propisima.

Zajednica se može na temelju posebne odluke turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50% financijskim planom predviđenih prihoda.

Članak 64.

Financijskim planom Zajednice utvrđuje se i dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koji se koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.

Sredstvima tekuće rezerve raspolaže Turističko vijeće.

Članak 65.

Sredstva Zajednice vode se na jedinstvenom žiro- računu.

Članak 66.

Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.

Članak 67.

Turističko vijeće upravlja imovinom Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.

Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine, koja o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine.

X. JAVNOST RADA ZAJEDNICE

Članak 68.

Javnost rada Zajednice osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za članove Zajednice, putem turističko-informativnog centra, objavom na oglasnoj ploči Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladni način.

Članak 69.

Predsjednik Zajednice odgovoran je za redovito i potpuno informiranje javnosti o radu Zajednice.

XI. POSLOVNA TAJNA

Članak 70.

Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.

Predsjednik Zajednice određuje koje su isprave i podaci poslovna tajna, kao i ostala pitanja u svezi s poslovnom tajnom.

Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i zaposleni u Zajednici, koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji je utvrđen kao poslovna tajna.

Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi na poslovnu tajnu teža je povreda radne dužnosti.

XII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA

Članak 71.

Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.

Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i čuvanju kulturnih dobara.

XIII. STATUTI I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 72.

Zajednica ima Statut i druge opće akte (poslovnici, pravilnici i odluke).

Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti s odredbama Statuta.

Statut mora biti u suglasnosti sa zakonom i drugim propisima.

U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.

Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom daje Skupština.

Kada utvrdi da opći akti nije u suglasnosti sa Statutom, Skupština svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.

Članak 73.

Statut donosi Skupština, uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, dvotrećinskom većinom svih članova Skupštine.

Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština na svojoj prvoj sjednici većinom glasova prisutnih članova Skupštine.

Ostale opće akte donosi Turističko vijeće na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Turističkog ureda.

Članak 74.

Opći akti Turističkog vijeća su:

- o ustrojstvu, organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Turističkog ureda,

- o radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti zaposlenih,

- o obračunu i isplati plaća, naknada plaća i ostalim materijalnim primanjima radnika,

- drugi akti utvrđeni Statutom i odlukom Turističkog vijeća.

Članak 75.

Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku i na način određen za donošenje Statuta.

Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine.

Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja se članovima Skupštine radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću u roku od 8 dana od primitka.

Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Ministarstvu turizma na suglasnost. Nakon dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna Statuta, upućuje ga Skupštini na usvajanje.

Članak 76.

Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.

Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Turističkog ureda.

Opći akti Zajednice stupaju na snagu danom oglašavanja.

XIV. PRESTANAK RADA ZAJEDNICE

Članak 77.

Zajednica prestaje:

- odlukom osnivača o prestanku Zajednice,

- istupanjem člana Zajednice.

Odluka osnivača o prestanku Zajednice pravovaljana je ako je donesena dvotrećinskom većinom glasova svih članova Skupštine.

Članak 78.

Odlukom o prestanku Zajednice utvrdit će se podjela imovine Zajednice. Imovina se dijeli razmjerno visini udjela članova Zajednice u prihodima Zajednice.

XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 79.

Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i druge opće akte s odredbama Zakona i ovog Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog Statuta.

Do usklađenja općih akata primjenjuju se postojeći akti Zajednice.

Članak 80.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednice otoka Krka upisane u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma list broj 242, stranica A, upisni broj 210 (Klasa: 334-03/96-03/19; Ur. broj: 529-02/96- 4) od 29. veljače 1996. godine.

Članak 81.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Ur. broj: 10/02-11

Krk, 21. siječnja 2011.

TURISTIČKA ZAJEDNICA OTOKA KRKA

Predsjednik
Prof. Darijo Vasilić, v.r.

 

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=712&mjesto=10014&odluka=1
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr