SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XVIII. - broj 37. Petak, 24. rujna 2010.
OPĆINA LOVRAN

42.

Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerod. tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 31. Statuta Općine Lovran (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 30/09), Općinsko vijeće Općine Lovran, na 16. sjednici održanoj dana 16. rujna 2010. godine, donosi

ETIČKI KODEKS
nositelja političkih dužnosti u Općini Lovran

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Etičkim kodeksom utvrđuju se etička načela i standardi u ponašanju predsjednika, potpredsjednika i članova Općinskog vijeća Općine Lovran, Općinskog načelnika i zamjenika Općinskog načelnika Općine Lovran te predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća i Općinskog načelnika (dalje u tekstu: nositelji političkih dužnosti), u obavljanju njihovih dužnosti, utemeljena na propisima i široko prihvaćenim dobrim običajima.

Nositelji političkih dužnosti pridržavaju se ovoga Etičkog kodeksa. Eventualna odstupanja drugih od Etičkog kodeksa ne opravdavaju njegovo kršenje.

Ovim Etičkim kodeksom građane Općine Lovran i opću javnost upoznaje se s ponašanjem koje imaju pravo očekivati od nositelja političkih dužnosti.

Građani imaju pravo biti upoznati s ponašanjem nositelja političkih dužnosti kao javnih osoba.

Članak 2.

U ovome Etičkom kodeksu pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:

- diskriminacija je svako postupanje kojim se neka osoba, izravno ili neizravno, stavlja ili bi mogla biti stavljena u nepovoljniji položaj od druge osobe u usporedivoj situaciji, na temelju rase, nacionalnoga ili socijalnog podrijetla, spola, spolnog opredjeljenja, dobi, jezika, vjere, političkoga ili drugog opredjeljenja, bračnog stanja, obiteljskih obveza, imovnog stanja, rođenja, društvenog položaja, članstva ili nečlanstva u političkoj stranci ili sindikatu, tjelesnih ili društvenih poteškoća, kao i na temelju privatnih odnosa sa zaposlenikom ili dužnosnikom Općine Lovran;

- građani su stanovnici Općine Lovran;

- Kodeks je Etički kodeks nositelja političkih dužnosti u Općini Lovran;

- povezane osobe su bračni ili izvanbračni drug nositelja političke dužnosti, njegovi srodnici po krvi u uspravnoj lozi, posvojitelj i posvojenik, srodnici u pobočnoj lozi do drugog stupnja i srodnik po tazbini do prvog stupnja te ostale osobe koje se prema drugim osnovama i okolnostima opravdano mogu smatrati interesno povezanima s nositeljem političke dužnosti;

- sukob interesa je situacija u kojoj su privatni interesi nositelja političkih dužnosti u suprotnosti s javnim interesom ili kad privatni interes utječe ili može utjecati na nepristranost nositelja političke dužnosti u obavljanju njegove dužnosti;

- uznemiravanje je svako neprimjereno ponašanje prema drugoj osobi koja ima za cilj ili koja stvarno predstavlja povredu osobnog dostojanstva, ometa obavljanje poslova, kao i svaki čin - pojedinačan ili ponavljan, verbalni, neverbalni ili tjelesni te stvaranje ili pridonošenje stvaranju neugodnih ili neprijateljskih radnih ili drugih okolnosti koje drugu osobu zastrašuju, vrijeđaju ili ponižavaju, kao i pritisak na osobu koja je odbila uznemiravanje ili spolno uznemiravanje ili ga je prijavila.

Članak 3.

Cilj Kodeksa je stvaranje ozračja u kojem nositelji političkih dužnosti svoje poslove obavljaju vodeći se prije svega javnim interesom te zaštitom vjerodostojnosti i dostojanstva povjerene im dužnosti, u skladu s opravdanim očekivanjima građana o ponašanju političkih predstavnika kojima su dali svoje povjerenje, uz zaštitu prava svakog nositelja političke dužnosti na primjenu demokratskih sredstava artikuliranja i promicanja svojih političkih stavova.

II. TEMELJNA NAČELA

Članak 4.

Nositelji političkih dužnosti se pridržavaju naročito sljedećih temeljnih načela:

- zakonitosti i zaštite javnog interesa;

- odanosti lokalnoj zajednici te dužnosti očuvanja i razvijanja povjerenja građana u nositelje političkih dužnosti i institucije općinske vlasti u kojima djeluju;

- poštovanja integriteta i dostojanstva osobe, zabrane diskriminacije i povlašćivanja te zabrane uznemiravanja;

- čestitosti i poštenja te izuzetosti iz situacije u kojoj postoji mogućnost sukoba interesa;

- zabrane zlouporabe ovlasti, zabrane korištenja dužnosti za osobni probitak ili probitak povezane osobe, zabrane korištenja autoriteta dužnosti u obavljanju privatnih poslova, zabrane traženja ili primanja darova radi povoljnog rješavanja pojedine stvari te zabrane davanja obećanja izvan propisanih ovlasti;

- konstruktivnog pridonošenja rješavanju javnih pitanja;

- javnosti rada i dostupnosti građanima;

- poštovanja posebne javne uloge koju mediji imaju u demokratskom društvu te aktivne i nediskriminirajuće suradnje s medijima koji prate rad tijela općinske vlasti;

- iznošenja službenih stavova u skladu s ovlastima;

- zabrane svjesnog iznošenja neistina;

- pridržavanja pravila rada tijela u koje su izabrani, odnosno imenovani;

- aktivnog sudjelovanja u radu tijela u koje su izabrani, odnosno imenovani;

- razvijanja vlastite upućenosti o odlukama u čijem donošenju sudjeluju, korištenjem relevantnih izvora informacija, trajnim usavršavanjem i na druge načine;

- prihvaćanja dobrih običaja parlamentarizma te primjerenog komuniciranja, uključujući zabranu uvredljivog govora;

- isključivanja primjene političkih i drugih nerelevantnih kriterija prilikom popune mjesta u općinskoj upravi te na drugim položajima izvan političke sfere;

- odnosa prema službenicima i namještenicima upravnih tijela koji se temelji na propisanim pravima, obvezama i odgovornostima obiju strana, isključujući pritom svaki oblik političkog pritiska na upravu koji se u demokratskim društvima smatra neprihvatljivim (primjerice, nalaganje protupropisnog postupanja, najava smjena slijedom promjene vlasti i sl.);

- redovitog puta komuniciranja s općinskim službenicima i namještenicima, što uključuje pribavljanje službenih informacija ili obavljanje službenih poslova putem njihovih pretpostavljenih;

- osobne odgovornosti za svoje postupke.

Članak 5.

Nositelji političkih dužnosti na čelnim položajima u tijelima općinske vlasti angažirani su na osiguranju provedbe Kodeksa u dodatnoj mjeri, u skladu s posebnom odgovornošću koju imaju.

III. NADZOR POŠTOVANJA ETIČKOG KODEKSA

Članak 6.

Poštovanje Kodeksa nadzire Etički odbor.

Etički odbor čine predsjednik i dva člana, koje imenuje i razrješuje Općinsko vijeće.

Predsjednik Etičkog odbora imenuje se iz reda osoba nedvojbenoga javnog ugleda u lokalnoj zajednici. Predsjednik Etičkog odbora ne može biti nositelj političke dužnosti, niti član političke stranke, odnosno kandidat nezavisne liste zastupljene u Općinskom vijeću.

Članovi Etičkog odbora imenuju se iz reda vijećnika Općinskog vijeća, po jedan član iz vlasti i oporbe.

Administrativnu potporu radu Etičkog odbora pruža upravno tijelo Općine nadležno za stručnu pomoć u radu Općinskog vijeća i Općinskog načelnika.

Članak 7.

Etički odbor izdaje mišljenja, preporuke i upozorenja povodom pritužbe ili na zahtjev građana, nositelja političkih dužnosti, Općinskog vijeća, Općinskog načelnika ili njihovih radnih tijela, kao i na vlastitu inicijativu.

O pritužbi na ponašanje koje podnositelj smatra protivnim Kodeksu Etički odbor obavješćuje nositelja na kojeg se pritužba odnosi, dajući mu mogućnost da se o pritužbi očituje u roku od 15 dana od primitka pritužbe.

Tijela općinske vlasti te općinska upravna tijela dužni su surađivati s Etičkim odborom u prikupljanju informacija potrebnih za njegovo odlučivanje.

Etički odbor odlučuje većinom glasova, u roku od 60 dana od zaprimanja pritužbe ili zahtjeva. Mišljenja, preporuke i upozorenja Etičkog povjerenstva dostavljaju se Općinskom vijeću, podnositelju pritužbe ili zahtjeva i nositelju političke dužnosti na kojeg se pritužba odnosi te se objavljuju na oglasnoj ploči Općine Lovran.

Kada je potrebno odlučiti o postupanju člana Etičkog odbora, taj član ne sudjeluje u odlučivanju.

Članak 8.

Etički odbor podnosi Općinskom vijeću godišnje izvješće o svom radu, najkasnije do kraja ožujka za prethodnu godinu. Prihvaćeno godišnje izvješće objavljuje se na web stranici Općine Lovran.

Članak 9.

Postupanje Etičkog odbora ne priječi provedbu mjera iz nadležnosti drugih ovlaštenih tijela i osoba u vezi s odgovornošću nositelja političke dužnosti kada su pojedinim ponašanjem ispunjene propisane pretpostavke za provedbu tih mjera.

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 10.

Kodeks stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Kodeks se objavljuje i na web stranici Općine Lovran.

Klasa: 011-01/10-01/25

Ur. broj: 2156/02-01-10-1

Lovran, 16. rujna 2010.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOVRAN

Predsjednik
Đurđica Tancabel, v.r.

 

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=690&mjesto=51415&odluka=42
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr