SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XVIII. - broj 7. Ponedjeljak, 8. ožujka 2010.
TURISTIČKA ZAJEDNICA TZ OPĆINE DOBRINJ
TZ_opcina_Dobrinj-001

1.

Na temelju članka 12. i 15. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj 152/08) Skupština Turističke zajednice Općine Dobrinj, uz: prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, na sjednici održanoj 5. ožujka 2010. godine donijela je

STATUT
TURISTIČKE ZAJEDNICE OPĆINE DOBRINJ

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Turistička zajednica općine Dobrinj (u daljnjem tekstu: Zajednica) je pravna osoba, čije su članice pravne i fizičke osobe u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno povezanim djelatnostima na području općine Dobrinj.

Članak 2.

Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma.

Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u daljnjem tekstu: Zakon) i ovim Statutom.

Članak 3.

Turistička zajednica općine Dobrinj pravni je slijednik Turističke zajednice općine Dobrinj upisane u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma list broj 161, stranica A, upisni broj 131 (klasa: 334-03/94-03/167 ur.broj: 529-02/ 95-0002) od 20. travnja 1995. godine

Članak 4.

Naziv Zajednice je »Turistička zajednica općine Dobrinj«.

Skraćeni naziv Zajednice je »TZO Dobrinj«.

Sjedište zajednice je u Šilu.

Članak 5.

Zajednica ima pečat okruglog oblika, nazivom »Turistička zajednica općine Dobrinj« promjera 29 mm.

Žig Zajednice je četvrtastog oblika, promjera 55 x 32 mm, a sadrži naziv Zajednice te prostor za evidencijskog broja i datuma podneska.

Žig se koristi za svakodnevno poslovanje.

Svaki pečat i žig imaju redni broj.

O broju pečata i žiga, načinu njihovog korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Turističkog ureda.

Članak 6.

Zajednica ima znak.

Sadržaj i oblik znaka odrediti će se posebnom odlukom Turističkog vijeća.

O načinu korištenja znaka odlučuje direktor Turističkog ureda.

Članak 7.

Zajednicom upravljaju njegovi članovi i njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.

Članak 8.

Stručni i administrativni poslovi vezani za zadaće Zajednice obavljaju se u Turističkom uredu (u daljnjem tekstu: Turistički ured).

Članak 9.

Poštujući načelo racionalnosti za područja turističkih mjesta Zajednica osniva podružnice (u daljnjem tekstu: Turističko društvo).

Turističko društvo je ustrojstvena jedinica Zajednice, koja obavlja dio djelatnosti Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

Članak 10.

Rad Zajednice je javan.

Javnost rada se osigurava i ostvaruje na način propisan ovim Statutom.

Članak 11.

Djelovanje Zajednice se temelji na načelu opće korisnosti.

Sukladno Zakonu, Zajednica može:

- upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane Općine Dobrinj,

- organizirati manifestacije i priredbe,

- objavljivati komercijalne oglase na svojim promotivnim materijalima,

- prodavati suvenire, turističke karte i vodiče, osim vlastitog promotivnog materijala,

- posredovati u rezervaciji privatnog smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana turistička zajednica ne postoji registrirana turistička agencija,

- obavljati druge poslove i zadaće od javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti sa Zakonom i drugim propisima.

Zajednica ne smije imati ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.

II. ZADAĆE ZAJEDNICE

Članak 12.

Zadaće Zajednice su sljedeće:

1. promoviranje Općine Dobrinj kao turističke destinacije samostalno i putem udruženog oglašavanja,

2. upravljanje javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane općine,

3. sudjelovanje u definiranju ciljeva i politike razvoja turizma na nivou Općine,

4. sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,

5. poticanje optimalizacije i uravnoteženje ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,

6. izrada strateških i razvojnih planova turizma na nivou Općine,

7. poticanje i sudjelovanje u uređenju Općine u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne infrastrukture,

8. redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca, prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama) radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,

9. izdavanje turističkih promotivnih materijala,

10. obavljanje informativnih poslova u svezi s turističkom ponudom,

11. poticanje i organiziranje kulturnih, zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose obogaćivanju turističke ponude,

12. koordinacija djelovanja svih subjekata koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja turističke ponude,

13. poticanje, organiziranje i provođenje akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekova okoliša te prirodne i kulturne baštine,

14. poticanje, unapređivanje i promicanje specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje Općinu čine turistički prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje,

15. vođenje jedinstvenog popisa turista za područje Općine, posebno radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne obrade podataka,

16. dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna obrada podataka o turističkom prometu na području Općine,

17. provjera i prikupljanje podataka o prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe te prijavom i odjavom turista,

18. poticanje i sudjelovanje u aktivnostima obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o važnosti i učincima turizma, te svojih članova odnosno njihovih zaposlenika u cilju podizanja kvalitete usluga,

19. organizacija provođenje i nadzor svih radnji promocije turističkog proizvoda Općine sukladno smjernicama skupštine Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice,

20. ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,

21. obavljanje i drugih poslova propisanih Zakonom i drugim propisima.

Zajednica sudjeluje u provedbi programa i akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu s područja Primorsko-goranske županije.

Zajednica može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih turističkih organizacija.

III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI

Članak 13.

Zajednica ima obvezatne i počasne članove.

Osim članova iz stavka 1. ovog članka Zajednica može imati i dragovoljne članove.

1. Obvezatni članovi

Članak 14.

Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili podružnicu, pogon, filijalu i sl. (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica), a koje ostvaruju prihod obavljanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga te turizmom neposredno povezanih djelatnosti.

Odredbe stavka 1. ovog članka primjenjuju se i na podružnice, predstavništva i druge oblike fizičkih i pravnih osoba koje imaju sjedište na području Zajednice.

Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. i 2. ovog članka postaju obvezatni članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti na području Zajednice.

Djelatnosti iz stavka 1. ovog članka utvrđuju se posebnim zakonom.

Članak 15.

Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje: prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta, prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.

Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.

Obvezatni članovi Turističke zajednice, odnosno njihovi predstavnici, mogu birati i biti birani u tijela turističke zajednice.

2. Počasni članovi

Članak 16.

Počasnim članom Zajednice mogu biti imenovane domaće i strane fizičke osobe posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma na području Zajednice.

Odluku o imenovanju počasnog člana Zajednice donosi Skupština Zajednice na prijedlog Turističkog vijeća.

Počasni članovi Zajednice ne mogu birati niti biti birani u tijela Zajednice.

Počasni članovi mogu sudjelovati u radu sjednica Skupštine Zajednice i skupovima što ih organizira Zajednica, bez prava odlučivanja.

3. Dragovoljni članovi

Članak 17.

Kao dragovoljni članovi u Zajednicu mogu se učlaniti na njihov zahtjev pravne i fizičke osobe koje nisu članovi Zajednice, sukladno članku 14. ovog Statuta.

O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovog članka odlučuje Skupština Zajednice.

Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem.

Dragovoljni član Zajednice može biti isključen iz Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovog Statuta, odluka i drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.

Odluku o isključenju dragovoljnog člana donosi Skupština Zajednice.

Dragovoljni članovi Zajednice imaju sva prava i obveze kao i obvezatni članovi.

4. Prava, obveze i odgovornosti članova Zajednice

Članak 18.

Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni) imaju prava, obveze i odgovornosti:

- birati i biti birani u tijela Zajednice,

- upravljati poslovima Zajednice i sudjelovati u radu Zajednice,

- davati inicijative koje imaju za cilj jačanje i promicanje turizma na području Zajednice,

- davati prijedloge i primjedbe na rad tijela Zajednice,

- predlagati razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice radi zauzimanja stavova i davati prijedloge za njihovo rješavanje,

- usmjeravati i usklađivati svoje međusobne odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom,

- predlagati sudjelovanje Zajednice u raznim akcijama u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekove okoliša na području Zajednice,

- predlagati pomaganje razvoja turizma i u mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,

- razmjenjivati u Zajednici informacije, obavljati konzultacije i organizirati sastanke,

- putem Zajednice ostvarivati suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti,

- davati inicijative za donošenje mjera i propisa iz područja turizma,

- koristiti stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga Zajednice,

- predlagati izmjene i dopune Statuta i drugih općih akata,

- biti obaviješteni o radu Zajednice i njenih tijela te o materijalno-financijskom poslovanju,

- sudjelovati u radu Zajednice i manifestacijama koje ona organizira,

- provoditi odluke i zaključke što ih donesu tijela Zajednice,

- zastupati dogovorene stavove Zajednice u Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije,

- razvijati međusobnu odgovornost za provođenje zadataka Zajednice,

- davati podatke i izvješća potrebna za izvršavanje zadaća Zajednice,

- pridržavati se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.

Počasni članovi Zajednice imaju osobito prava iz stavka 1. alineje 3, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 14 i 15 ovoga članka.

IV. TIJELA ZAJEDNICE

Članak 19.

Tijela Zajednice su:

1. Skupština

2. Turističko vijeće

3. Nadzorni odbor

4. Predsjednik Zajednice

1. Skupština Zajednice

Članak 20.

Skupština Zajednice je najviše tijelo upravljanja u Zajednici.

Skupštinu čine predstavnici fizičkih i pravnih osoba članova Zajednice grupiranih po skupinama. Broj predstavnika u Skupštini Zajednice limitiran je i iznosi 18.

Broj predstavnika svake skupine u Skupštini određuje se razmjerno visini udjela skupine u prihodu Zajednice na način da svaku skupinu predstavljaju članovi s najvišim udjelom prihoda unutar skupine.

Udjel skupine čini zbroj udjela pripadnika skupine.

Kao udio u prihodu Zajednice računa se članarina i 25% boravišne pristojbe, koje je član uplatio u godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice.

Jedan član, odnosno skupina članova jedne djelatnosti mogu imati u Skupštini maksimalno 40% predstavnika.

Skupine djelatnosti:

1. Ugostiteljska djelatnost pružanja usluge smještaja - kampovi, hoteli i sl.

2. Ugostiteljska djelatnost pružanja usluge prehrane i pića - restorani, konobe, barovi i sl.

3. Trgovačka djelatnost

4. Pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu

5. Turističke agencije

6. Ostale djelatnosti neposredno povezane uz turističke i ugostiteljske djelatnosti

Ako tijekom mandata dođe do promjena udjela članica u prihodu Zajednice za više od 10%, broj predstavnika skupina u Skupštini iznova će se utvrditi.

Promjenu iz prethodnog stavka utvrđuje Skupština istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.

Članovi, odnosno predstavnici članova Turističke zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine.

Članak 21.

Skupština Zajednice:

- donosi Statut Zajednice,

- donosi odluku o osnivanju i ustroju, pravima i dužnostima, te načinu poslovanja Turističkog društva,

- odlučuje o izboru i razrješenju članova Turističkog vijeća i člana Turističkog vijeća Turističke zajednice otoka Krka,

- odlučuje o izboru i razrješenju članova Nadzornog odbora,

- donosi godišnji program rada, financijski plan i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog društva,

- imenuje i razrješava na prijedlog Turističkog vijeća počasne članove Zajednice,

- donosi odluku o prihvaćanju ili odbijanju zamolbe za prijem dragovoljnih članova,

- donosi odluku o osnivanju i ustroju Turističkog ureda,

- utvrđuje visinu članarine za dragovoljne članove Zajednice,

- bira i razrješava predstavnike Zajednice u Skupštinu Turističke zajednice Županije i u Skupštinu Turističke zajednice otoka Krka,

- donosi Poslovnik o radu Skupštine,

- daje nadležnim tijelima inicijative za donošenje zakona i drugih propisa,

- razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje,

- prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom.

Članak 22.

Mandat članova Skupštine Zajednice traje četiri godine.

Članu Skupštine Zajednice može prestati mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:

- opozivom od strane člana Zajednice čiji je predstavnik,

- prestankom rada kod člana Zajednice čiji je predstavnik,

- ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u prihodima Zajednice za više od 10%,

- na osobni zahtjev.

Skupština može predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.

Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.

Članak 23.

Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.

Članak 24.

Skupština Zajednice odlučuje na redovnim i izvanrednim sjednicama.

Redovna sjednica održava se najmanje dvaput godišnje.

Sjednica Skupštine sazvat će se i u slučaju:

- izbora članova Turističkog vijeća ili Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,

- ako zahtjev za sazivanje Skupštine podnese Nadzorni odbor, Turističko vijeće, najmanje 5 članova Skupštine ili direktor Turističkog ureda.

Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu zajednice, Skupštinu zajednice mogu sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 5 članova Skupštine.

Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.

Članak 25.

Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako je na sjednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova Skupštine Zajednice.

Skupština Zajednice donosi odluke većinom glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije drugačije određeno.

Način sazivanja i vođenja sjednice Skupštine zajednice i druga pitanja vezano za održavanje sjednice Skupštine ureduju se Poslovnikom o radu skupštine.

2. Turističko vijeće

Članak 26.

Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine Zajednice.

Turističko vijeće odgovorno je Skupštini Zajednice.

Članak 27.

Turističko vijeće Zajednice:

1. provodi odluke i zaključke Skupštine Zajednice,

2. predlaže Skupštini godišnji program rada i financijski plan Zajednice te godišnje financijsko izvješće,

3. podnosi izvješće Skupštini o svome radu najmanje jednom godišnje,

4. upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu i ovom Statutu te sukladno programu rada i financijskom planu,

5. imenuje i razrješava direktora Turističkog ureda i voditelje podružnica nakon provedenog javnog natječaja,

6. donosi opće akte za stručnu službu Zajednice,

7. utvrđuje prijedlog Statuta te prijedlog izmjene Statuta,

8. priprema prijedloge i daje mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,

9. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o njegovom radu i radu turističkog ureda, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća,

10. donosi Poslovnik o radu turističkog vijeća,

11. donosi opće akte koje ne donosi Skupština Zajednice,

12. potiče suradnju sa drugim Turističkim zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno uključene u turistički promet,

13. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,

14. odlučuje i obavlja druge poslove utvrđene Zakonom i statutom Zajednice,

15. daje ovlaštenje za zastupanje Turističke zajednice u slučaju spriječenosti direktora.

Članak 28.

Turističko vijeće ima predsjednika i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice, vodeći računa o zastupljenosti djelatnosti sukladno članku 20. ovog Statuta.

Predsjednik Zajednice je predsjednik Turističkog vijeća.

Članak 29.

Mandat članova Turističkog vijeća traje četiri godine.

Članu Turističkog vijeća može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran:

- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,

- na osobni zahtjev.

Član Turističkog vijeća može se opozvati ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, te ne provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća Zajednice.

Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem, je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodni.

Članak 30.

Turističko vijeće radi na sjednicama.

Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda sjednicama Turističkog vijeća. U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik predsjednika kojeg odredi Predsjednik Zajednice. Zamjenik predsjednika za svoj rad odgovara Predsjedniku Zajednice.

Članak 31.

Turističko vijeće može pravovaljano odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.

Turističko vijeće odlučuje većinom glasova prisutnih članova Turističkog vijeća.

Članak 32.

Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim glasovanjem.

Turističko vijeće može odlučiti da se u određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.

Način sazivanja i vođenja sjednice Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog vijeća uređuju se Poslovnikom.

3. Nadzorni odbor

Članak 33.

Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice. Nadzorni odbor ima tri člana, a čine ga:

- dva člana koje bira Skupština Zajednice iz redova svih članova Zajednice, ali ne iz redova članova Skupštine ili Turističkog vijeća,

- jedan član kojeg delegira Turističko vijeće turističke zajednice županije.

Nadzorni odbor iz redova svojih članova bira predsjednika i njegovog zamjenika.

Članak 34.

Nadzorni odbor nadzire:

1. vođenje poslova Zajednice,

2. materijalno i financijsko poslovanje i raspolaganje sredstvima zajednice i podružnica,

3. izvršenje i provedbu programa rada i financijskog plana Zajednice.

O obavljenom nadzoru Nadzorni odbor najmanje dvaput godišnje podnosi pismeno izvješće Skupštini Zajednice i Turističkom vijeću te Turističkom vijeću turističke zajednice županije.

U izvješću je potrebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa zakonima i aktima Zajednice te odlukama Skupštine i Turističkog vijeća, jesu li godišnja i druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama Zajednice i pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju i vođenju poslova, da li se program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri, te mišljenja i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.

Članak 35.

Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi njenim radom predsjednik, a u slučaju njegove odsutnosti zamjenik predsjednika.

Nadzorni odbor može pravovaljano odlučivati ako na sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova.

Način sazivanja i vođenja sjednice Nadzornog odbora i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuju se Poslovnikom.

Poslovnik iz stavka 3. ovog članka donosi Nadzorni odbor.

Članak 36.

Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Članu Nadzornog odbora može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran:

- opoziva od strane tijela koje ga je izabralo, odnosno imenovalo,

- osobni zahtjev.

Član Nadzornog odbora može se opozvati ako svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima tijela Zajednice.

Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.

4. Predsjednik Zajednice

Članak 37.

Zajednica ima predsjednika Zajednice. Predsjednik Zajednice ujedno je predsjednik Skupštine i Turističkoga vijeća.

Dužnost predsjednika Zajednice obnaša Općinski načelnik Općine Dobrinj.

U trenutku razrješenja Općinskog načelnika sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika turističke zajednice, te u navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore općinskih načelnika.

Članak 38.

Predsjednik Zajednice:

- predstavlja Zajednicu,

- saziva i predsjeda Skupštini Zajednice,

- saziva i predsjeda Turističkom vijeću,

- organizira, koordinira i usklađuje rad i aktivnosti zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada Zajednice,

- brine o zakonitom i pravodobnom izvršavanju zadaća Zajednice,

- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,

- brine se o pripremi sjednica Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća,

- potpisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština Zajednice i Turističko vijeće,

- obavija i druge poslove utvrđene aktima Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.

Članak 39.

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti Predsjednika Zajednice, sjednici Skupštine Zajednice predsjedava zamjenik predsjednika kojeg odredi Predsjednik Zajednice. Zamjenik predsjednika za svoj rad odgovara Predsjedniku Zajednice.

5. Radna tijela

Članak 40.

Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.

Skupština Zajednice i Turističko vijeće odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad toga tijela.

V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE

Članak 41.

Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice a zastupa direktor Turističkog ureda.

Direktor Turističkog ureda može dati pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.

Ako se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena u Zajednici za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća.

Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se sukladno odredbama zakona kojim se utvrđuju obvezni odnosi.

VI. TURISTIČKO DRUŠTVO

Članak 42.

Za područje jednog ili više turističkih mjesta sa područja Zajednice, Skupština Zajednice, može osnovati Turističko društvo.

Članak 43.

Turističko društvo kao ustrojstvena jedinica Zajednice može obavljati sljedeće djelatnosti Zajednice, a osobito:

1. vođenje popisa turista za područje turističkog mjesta odnosno Turističkog društva,

2. dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna obrada podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta odnosno Turističkog društva,

3. informiranje turista o turističkim potrebama kao i o kulturnim zbivanjima i znamenitostima mjesta,

4. brine o turističkom razvoju mjesta,

5. organizacija, provođenje svih radnji promocije turističkog proizvoda mjesta sukladno godišnjem planu i programu za turističko društvo,

6. poticanje i organiziranje akcije u cilju očuvanja svekolikog prostora i zaštite čovjekova okoliša na području mjesta,

7. i ostale poslove utvrđene odlukom o osnivanju Turističkog društva.

U odluci o osnivanju Turističkog društva određuje se predmet poslovanja Društva.

Članak 44.

Turističko društvo nema svojstvo pravne osobe.

Prava i obveze koje proisteku iz poslovanja Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.

Članak 45.

Turističko društvo nosi naziv »Turističko društvo«, a može mu se dodati i naziv turističkog mjesta.

Turističko društvo posluje pod svojim punim nazivom i uz naznaku svoga sjedišta i naziva i sjedišta Zajednice.

Ovisno o turističkim potrebama mjesta Turističko društvo može poslovati tokom cijela godine ili sezonski.

Članak 46.

Turističko društvo osniva se odlukom Skupštine Zajednice, koja sadrži osobito:

- naziv i sjedište Zajednice,

- naziv i sjedište Turističkog društva,

- predmet poslovanja Turističkog društva,

- način poslovanja (tokom cijele godine ili sezonski).

Odluka o osnivanju Turističkog društva mora biti u skladu s Zakonom i ovim Statutom.

Članak 47.

Stručne poslove u Turističkom društvu vodi i organizira voditelj Turističkog društva (u daljnjem tekstu: Voditelj).

Poslove iz prethodnog stavka Voditelj obavlja profesionalno i u okviru prava i dužnosti određenih odlukom o osnivanju turističkog društva i ovim statutom, te u okviru ovlaštenja turističkog vijeća.

Na pravni status Voditelja, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.

Voditelj odgovara za svoj rad i rad Turističkog društva, Turističkom vijeću i direktoru Turističkog ureda.

Članak 48.

Turističko društvo upisuje se u upisnik.

Zajednica je dužna prijavu za upis Turističkog društva u upisnik podnijeti Ministarstvu turizma u roku 15 dana od osnivanja Turističkog društva.

Članak 49.

Turističko društvo prestaje:

- odlukom Skupštine Zajednice o prestanku Turističkog Društva,

- prestankom Zajednice.

VII. TURISTIČKI URED

Članak 50.

Radi obavljanja stručnih i administrativnih poslova Zajednice osniva se Turistički ured.

Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu Zajednice.

Članak 51.

Odlukom o osnivanju i ustroju Turističkog ureda donosi Skupština Zajednice.

Djelokrug, unutrašnje ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Ureda.

Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno, pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.

Članak 52.

Turistički ured obavlja osobito ove poslove:

- provodi zadatke utvrđene programom rada Zajednice, obavlja stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,

- obavlja stručne i administrativne poslove u svezi s izradom i izvršavanjem akta tijela Zajednice,

- obavlja pravne, financijske i knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslovne, vodi evidencije i statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,

- daje tijelima Zajednice kao i drugim zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,

- organizira rad turističko-informativnog centra,

- obavlja i druge poslove koje mu odrede tijela Zajednice.

Članak 53.

Na pravni status zaposlenih u Turističkom uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.

Radnici zaposleni u Turističkom uredu moraju ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje ministar turizma.

Direktor Turističkog ureda i radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od dana stupanja na rad.

Radniku iz prethodnog stavka ovoga članka koji ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za polaganje stručnog ispita.

Položeni stručni ispit ne moraju imati osobe koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.

Članak 54.

Turistički ured Zajednice ima direktora.

Direktora Turističkog ureda na temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće.

Direktor mora ispunjavati posebne uvjete koje propisuje ministar turizma i Zakon o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma.

Članak 55.

Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.

Turističku zajednicu do izbora direktora zastupa Predsjednik Zajednice.

Članak 56.

Direktora Turističkog ureda, u slučaju odsutnosti ili spriječenosti koja traje više od 10 radnih dana (osim korištenja godišnjeg odmora), zamjenjuje osoba koju odredi Turističko vijeće.

Osoba koja zamjenjuje direktora Turističkog ureda ima prava i dužnosti direktora.

Članak 57.

Direktor Turističko ureda organizira i rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice.

Direktor za svoj rad odgovoran je Turističkom vijeću i Predsjedniku Zajednice.

Direktor ne može biti član Turističkog vijeća.

Direktor turističkog ureda i drugi radnici zaposleni u turističkom uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima skupštine, turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke zajednice.

Direktoru turističkog ureda nije dopušteno obavljanje ugostiteljske i turističke djelatnosti na području za koje je osnovana turistička zajednica.

Direktor turističkog ureda ne smije donositi odluke, odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes njegovog bračnog ili izvanbračnog druga, djeteta ili roditelja.

Direktor turističkog ureda ne smije biti član upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je član turističke zajednice.

Direktor Turističkog ureda:

- provodi odluke Turističkog vijeća,

- organizira izvršavanje zadaća Zajednice,

- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice,

- zastupa zajednicu u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima,

- odgovoran je za namjensko korištenje sredstava koja se vode u Zajednici,

- usklađuje materijalne i druge uvjete rada Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu sa odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i njezinih tijela,

- odlučuje o svim pitanjima glede radnih odnosa zaposlenika Turističkog ureda,

- upozorava tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,

- odlučuje o službenom putovanju radnika Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju sredstava reprezentacije,

- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju Turističkog ureda,

- odlučuje o povjeravanju pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice,

- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,

- priprema, zajedno sa Predsjednikom Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice,

- podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom radu i o radu Turističkog ureda najmanje jedanput godišnje, te predlaže mjere za unapređenje organizacije rada Turističkog ureda,

- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.

Članak 58.

Direktor Turističkog ureda može biti razriješen:

1. na osobni zahtjev,

2. ako zbog neizvršavanja ili nemarnog vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je izvršavanje tih zadataka bilo otežano,

3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati šteta,

4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama,

5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće o svom radu i radu Turističkog ureda,

6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće o radu direktora i Turističkog ureda.

Prijedlog za pokretanje postupka za razrješenje direktora Turističkog ureda moraju podnijeti, Predsjednik Zajednice, Skupština Zajednice ili Nadzorni odbor u slučaju iz stavka 1. točke 2., 3., 4., 5. i 6. ovog članka.

Prije donošenja odluke o razrješenju, temeljem točaka 2., 3., 4., 5. i 6., direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.

Odluku o razrješenju direktora Turističkog ured donosi Turističko vijeće.

U slučaju razrješenja direktora Turističku zajednicu do izbora direktora zastupa Predsjednik turističke zajednice.

VIII. TURISTIČKO-INFORMATIVNI CENTAR

Članak 59.

Radi prikupljanja, obrade i širenja informacija o radu Zajednice, Skupština Zajednice može odlukom o osnivanju Turističkog ureda ustrojiti Turističko-informativni centar (u daljnjem tekstu: TIC) kao užu organizacijsku jedinicu Turističkog ureda.

TIC nema svojstvo pravne osobe.

Članak 60.

Zadaće TIC-a su:

- prikupljanje, obrada i širenje informacija u cilju poticanja i promidžbe turizma na području Zajednice,

- prikupljanje informacija o turističkim potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam Zajednice,

- informiranje turista o znamenitostima i privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.,

- promocija turističkog proizvoda sa područja Zajednice,

- davanje ostalih potrebnih turističkih informacija,

- suradnja s tuzemnim i inozemnim informativnim organizacijama,

- i drugi poslovi utvrđeni odlukom o osnivanju i drugim aktima Skupštine Zajednice ili Turističkog vijeća.

TIC radi izvršavanja zadataka iz stavka 1. ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.

Članak 61.

Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj TIC-a.

Voditelj TIC-a za svoj rad i rad TIC-a odgovara Turističkom vijeću i direktoru turističkog ureda.

U pogledu pravnog statusa voditelja TIC-a, uvijete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.

Članak 62.

Unutarnja organizacija i ostala pitanja u svezi sa radom TIC-a uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja uređuju za Turistički ured.

IX. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI

Članak 63.

Svaki član Zajednice osobno je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.

Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su članu Zajednice kojeg predstavljaju.

Direktor Turističkog ureda odgovoran je za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.

X. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI

Članak 64.

Zajednica nastupa u pravnom prometu samostalno - u svoje ime i za svoj račun.

Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.

Članak 65.

Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.

Članak 66.

Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje program rada i financijski plan.

Članak 67.

Prijedlog programa rada i prijedlog financijskog plana Zajednice utvrđuje Turističko vijeće i podnosi ga Skupštini Zajednice, do 31. listopada tekuće godine za sljedeću poslovnu godinu.

Skupština Zajednice dužna je do kraja tekuće godine donijeti program rada i financijski plan za sljedeću godinu.

Zajednica je dužna dostaviti godišnji programa rada i financijski plan za slijedeću poslovnu godinu, Turističkoj zajednici županije.

Članak 68.

Godišnji program rada i godišnji financijski plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za njihovo izvršenje, te posebno planirane zadatke i financijske planove turističkih društava.

Prijedlog programa rada i financijskog plana Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine Zajednice 8 dana prije održavanja sjednice na kojoj se donose.

Članak 69.

Tijekom godine Zajednica može mijenjati i dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.

Ako tijekom godine dođe do odstupanja od programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.

Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka obavljaju se na način i prema postupku kojim se donosi programa rada i financijski plan.

Članak 70.

Za izvršenje programa rada i godišnjeg financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.

Naredbodavac za izvršenje financijskog plana je direktor Turističkog ureda.

Članak 71.

Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća za prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i Nadzornom odboru do kraja veljače, a Skupština Zajednice dužna je svake godine do kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće i sadržaj godišnjeg izvješća za prethodnu godinu.

Godišnje financijsko izvješće obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.

Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća mora se staviti na uvid članovima Zajednice osam dana prije razmatranja na Skupštini Zajednice.

Godišnje financijsko izvješće Zajednica dostavlja Turističkoj zajednici Županije.

Članak 72.

Zajednica ostvaruje prihode iz sljedećih izvora:

1. boravišne pristojbe, u skladu s posebnim zakonom,

2. članarine, u skladu s posebnim zakonom,

3. prihodi od obavljanja gospodarske djelatnosti iz članka 11. stavka 3. ovog Statuta.

Pored prihoda iz stavka 1. ovog članka Zajednica može ostvariti prihode iz:

- proračuna Općine, regionalne samouprave te državnog proračuna,

- priloga i darova,

- imovine u vlasništvu i sl.

Zajednica se može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50% financijskim planom predviđenih prihoda.

Članak 73.

Za djelovanje turističkog društva koristi se najmanje 50% prihoda iz članka 72. stavka 1. na području za koje je turističko društvo osnovano, preostalih nakon raspodjele sredstava ostalim korisnicima.

Turističko društvo predlaže turističkom vijeću Zajednice godišnji program rada i financijski plan.

Turističko društvo obvezno je sredstva kojim raspolaže sukladno ovom Statutu koristiti namjenski u skladu sa utvrđenim godišnjim programom rada i financijskim planom.

Godišnji program rada i financijski plan turističkog društva sastavni dio programa rada i financijskog plana turističke zajednice općine.

Članak 74.

Domaće i strane pravne i fizičke osobe plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.

Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju članarinu Zajednici u visini koji posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.

Članak 75.

Domaće i strane pravne i fizičke osobe plaćaju članarinu Zajednici u skladu sa posebnim zakonom.

Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.

Članak 76.

U financijskom planu Zajednice može se izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.

Sredstvima tekuće rezerve raspolaže Turističko vijeće.

Članak 77.

Sredstva Zajednice se vode na jedinstvenom žiro- računu.

Članak 78.

Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.

Članak 79.

Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom Zajednice sa pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.

Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.

XI. JAVNOST RADA ZAJEDNICE

Članak 80.

Javnost rada Zajednice osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za članove Zajednice, putem turističko-informativnih centara, putem sredstava javnog priopćavanja, objavom na oglasnoj ploči Zajednice ili na drugi prikladni način.

Članak 81.

Predsjednik Zajednice odlučuje o redovitom, potpunom i po obliku i sadržaju pristupačnom informiranju javnosti o radu Zajednice.

XII. POSLOVNA TAJNA

Članak 82.

Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.

Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i podaci su poslovna tajna, kako i ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.

Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i zaposlenici u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji je utvrđen kao poslovna tajna.

Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.

XIII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA

Članak 83.

Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitete čovjekova okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.

Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i čuvanju kulturnih dobara.

XIV. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 84.

Zajednica ima Statut i druge opće akte (pravilnici, odluke, poslovnici).

Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti s odredbama Statuta.

Statut mora biti u suglasnosti sa zakonom i drugim propisima.

U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.

Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom daje Skupština Zajednice.

Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.

Članak 85.

Statut donosi uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih predstavnika u Skupštini Zajednice.

Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština Zajednice na svojoj prvoj sjednici natpolovičnom većinom glasova.

Ostale opće akte donosi Turističko vijeće Zajednice na prijedlog Predsjednika Zajednice ili na vlastitu inicijativu, a opće akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Turističkog ureda.

Članak 86.

Opći akti Turističkog ureda su:

- o ustrojstvu,

- o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta,

- o radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti zaposlenih,

- o obračunu i isplati plaća, naknada plaća i ostala primanja,

- drugi akti utvrđeni Statutom i odlukom Turističkog vijeća.

Članak 87.

Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku i na način određen za donošenje Statuta.

Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje 5 članova Skupštine Zajednice.

Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću u roku od osam dana od dana primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga, Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.

Članak 88.

Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.

Opći akti zajednice stupaju na snagu danom objavljivanja.

XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 89.

Zajednica i turistički ured zajednice dužni su u roku od deset mjeseca od dana stupanja na snagu Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma uskladiti svoje ustrojstvo i druge opće akte sa odredbama navedenog Zakona.

Članak 90.

Do donošenja općih akata iz čl. 86. ovog Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.

Do konstituiranja tijela Zajednice odnosno imenovanja predsjednika Zajednice u skladu s ovim statutom, dosadašnja tijela Zajednice nastavljaju s radom.

Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta.

Članak 91.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednice Općine Dobrinj upisane u Upisnik Turističkih zajednica Ministarstva turizma, list broj 161, stranica A, upisni broj 131 (klasa: 334-03/94-03/167 ur.broj: 529-02/95-0002) od 20. travnja 1995. godine.

Članak 92.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Ur. broj: 01-08/10

Šilo, 5. ožujka 2010.

Predsjednik

Neven Komadina, v. r.

 

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=660&mjesto=60028&odluka=1
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr