SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XVII. - broj 54. Ponedjeljak, 21. prosinca 2009.
GRAD ČABAR
73

38.

Na temelju odredbe članka 14., stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 37. Statuta Grada Čabra (»Službene novine PGŽ« broj 33/09) Gradsko vijeće Grada Čabra, na sjednici održanoj 18. prosinca 2009. godine donijelo je

ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Čabra za 2010. godinu

I. Opće odredbe

Članak 1.

Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna grada Čabra za 2010. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom Grada Čabra (u daljnjem tekstu: Grada), opseg zaduživanja i jamstava, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika te druga pitanja u svezi s izvršenjem Proračuna.

Članak 2.

Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske korisnike utvrđene temeljem Pravilnika o utvrđivanju korisnika proračuna i o vođenju registra korisnika proračuna (»Narodne novine« broj 80/04).

II. Struktura Proračuna

Članak 3.

Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela.

Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda te Računa financiranja/zaduživanja.

U Računu prihoda i rashoda iskazuju se prihodi po izvorima i vrstama, te rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.

U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se primici od financijske imovine.

Posebni dio Proračuna sadrži raspored svih rashoda i izdataka po nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima, odnosno projektima.

Članak 4.

Provedbeni dokumenti Posebnog dijela Proračuna jesu pojedinačni godišnji financijski planovi (socijalni program, program zadovoljavanja javnih potreba u športu i kulturi, program održavanja komunalne infrastrukture, program izgradnje komunalne infrastrukture i plan razvojnih programa) te mjesečni planovi proračunskih korisnika kojima se planira dinamika korištenja proračunskih sredstava tijekom godine.

Članak 5.

Odsjek za proračun i financije obvezan je u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Proračuna, izvijestiti sve korisnike o odobrenim sredstvima u Proračunu za 2010. godinu.

III. Izvršavanje Proračuna

Članak 6.

Za izvršenje Proračuna odgovoran je Gradonačelnik.

Korisnici Proračuna smiju koristiti proračunska sredstva samo za namjene koje su iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u njegovom Posebnom dijelu i pojedinačnim financijskim planovima koji se odnose na pojedine pozicije Proračuna.

Čelnik proračunskih korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna.

Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava.

Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.

Članak 7.

Prihodi koje ostvaruju ustanove i udruge kojih je osnivač Grad, obavljanjem vlastite djelatnosti, ustupaju se tim ustanovama i udrugama.

Iznimno, Gradonačelnik može posebnom odlukom obvezati ustanove i udruge da vlastite prihode uplaćuju u Proračun i utvrditi namjenu korištenja tih prihoda.

Ustanove i udruge iz stavka 1. ovog članka obvezne su o ostvarenju vlastitih prihoda mjesečno izvještavati Gradonačelnika.

O korištenju ostvarenog viška prihoda ustanova kojih je osnivač Grad, odlučuje upravno vijeće ustanove uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.

Članak 8.

Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratiti će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.

Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovog članka daje Gradonačelnik.

Članak 9.

Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka (prihodi s protuobvezom), izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.

Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini, prenose se u sljedeću proračunsku godinu.

Članak 10.

Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati dug do iznosa od 1.000,00 kuna, ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog razloga.

Članak 11.

Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda utvrđenim u Proračunu.

Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna smatraju se najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za pojedinu aktivnost ne smiju biti veći od odobrenog iznosa.

Članak 12.

Sredstva za subvencije, donacije i pomoći po pojedinom korisniku, raspoređuju se temeljem zaključka Gradonačelnika ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.

Članak 13.

Proračunska pričuva osigurava se u iznosu od 62.000,00 kuna, a koristit će se za zakonski utvrđene namjene.

O korištenju proračunske pričuve odlučuje Gradonačelnik.

Članak 14.

Godišnje planove i programe koji proizlaze iz Proračuna Grada donosi Gradsko vijeće najkasnije do 31. siječnja 2010. godine.

Članak 15.

Socijalni program, Program zadovoljavanja javnih potreba u športu i kulturi, Program održavanja komunalne infrastrukture, Program izgradnje komunalne infrastrukture i Plan razvojnih programa opći su akti na kojima se temelji izvršavanje posebnog dijela Proračuna.

IV. Upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom

Članak 16.

Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna raspolaže Gradonačelnik.

Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka.

Odluku o oročavanju sredstava donosi Gradonačelnik.

V. Zaduživanje

Članak 17.

Grad se može zaduživati i izdavati jamstva u skladu sa Zakonom. Odluku o zaduživanju Grada, te izdavanja jamstava donosi Gradonačelnik.

Članak 18.

Trgovačko društvo i javna ustanova čiji je osnivač i većinski vlasnik Grad može se zadužiti samo uz suglasnost Gradonačelnika.

VI. Uravnoteženje Proračuna

Članak 19.

Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se njegovo ponovno uravnoteženje, putem Izmjena i dopuna Proračuna.

Gradonačelnik može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela ili između pojedinih razdjela, s tim da korekcija pojedine stavke ne može biti veće od 5%.

VII. Izvještavanje

Članak 20.

Polugodišnji i godišnji izvještaj o poslovanju Grada dostavlja se Gradskom vijeću Grada Čabra.

Članak 21.

Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su dostaviti tromjesečne izvještaje o izvršenju financijskog plana iz članka 4. ove Odluke Gradonačelniku sukladno odredbama Pravilnika o financijskom izvještavanju (»Narodne novine« broj 27/05 i 02/07).

Članak 22.

Proračunski korisnik dostavlja godišnji obračun svog financijskog plana za 2010. godinu Gradonačelniku do 15. siječnja 2011. godine.

Odsjek za proračun i financije dostavlja Gradonačelniku prijedlog Obračuna proračuna za 2010. godinu do 28. veljače 2011. godine.

Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna Grada Čabra za 2010. godinu Gradonačelnik dostavlja Gradskom vijeću Grada Čabra na usvajanje do 30. travnja 2011. godine.

Godišnji obračun proračuna za 2010. godinu dostavlja se Državnom uredu za reviziju i u poslovnicu Fine do 28. veljače 2011. godine, a u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće Grada Čabra o tome se izvještava Ministarstvo financija.

VIII. Završne odredbe

Članak 23.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije« a primjenjuje se od 1. siječnja 2010. godine.

Klasa: 400-08/09-01/10

Ur. broj: 2108/01-09-1

Čabar, 18. prosinca 2009.

GRADSKO VIJEĆE GRADA ČABRA

Predsjednik
Zdravko Tomac, v.r.

 

http://www.sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=648&mjesto=51306&odluka=38
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr