50.
Na temelju članka 35. stavak 1. točke 4.
Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« RH
broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka
22. stavak 1. alineja 9. Statuta Grada Raba (»Službene novine Primorsko-
goranske županije« broj 27/09), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj
31. kolovoza 2009. godine, donosi
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu Gradske uprave Grada Raba
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i
djelokrug Gradske uprave Grada Raba (dalje u tekstu: Grad), organizirane kao
Jedinstveni upravni odjel Grada Raba (dalje u tekstu: Jedinstveni upravni
odjel).
Članak
2.
Jedinstveni upravni odjel ustrojava se za
obavljanje upravnih, stručnih i drugih poslova iz samoupravnog djelokruga
Grada.
Jedinstveni upravni odjel u okviru svog
djelokruga neposredno izvršava i nadzire provedbu općih akata Grada te obavlja
druge poslove u skladu s propisima.
Članak
3.
Jedinstveni upravni odjel smješten je u
zgradi sjedišta Grada u Rabu, Trg Municipium Arba 2.
Na zgradi u kojoj je smješten Upravni odjel
mora biti istaknuta ploča koja sadrži grb Republike Hrvatske, naziv Republika
Hrvatska, Primorsko-goranska županija, te naziv upravnog tijela - Jedinstveni
upravni odjel Grada Raba.
Jedinstveni upravni odjel ima svoj pečat koji
sadrži naziv: Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Grad Rab,
Jedinstveni upravni odjel.
Zaglavlje akta Jedinstvenog upravnog odjela
sadrži: grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska
županija, Grad Rab, Jedinstveni upravni odjel, klasifikacijsku oznaku te datum
i mjesto izrade akta.
Članak
4.
Gradonačelnik usmjerava djelovanje Upravnog
odjela u obavljanju poslova iz njegovog samoupravnog djelokruga i nadzire
njegov rad.
Unutarnja revizija izravno je podređena
gradonačelniku, kao čelniku korisnika proračuna, u skladu s posebnim propisima.
U Službi za unutarnju reviziju obavljaju se
sljedeći poslovi:
- neovisno i objektivno davanje stručnog
mišljenja i savjeta s ciljem dodavanja vrijednosti i poboljšanja poslovanja
Grada,
- pomaganje gradonačelniku u ostvarivanju
ciljeva primjenom sustavnog i discipliniranog pristupa vrednovanju i
poboljšanju djelatnosti procesa upravljanja rizicima, kontrola i gospodarenja,
- izrađivanje strateških i godišnjih planova
unutarnje revizije temeljenih na objektivnoj procjeni rizika, te obavljanje
pojedinačnih unutarnjih revizija u skladu s usvojenim planovima,
- procjenjivanje prikladnosti i
djelotvornosti sustava financijskog upravljanja i kontrola u odnosu na
utvrđivanje, procjenu i upravljanje rizicima, usuglašenost sa zakonima i drugim
propisima, pouzdanost i sveobuhvatnost financijskih i drugih informacija,
učinkovitost, djelotvornost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu imovine i
informacija,
- davanje preporuka za poboljšanje
poslovanja,
- kontinuirano ispitivanje i ocjenjivanje
valjanosti i svrhovitosti sustava internih kontrola, upravljačkih kontrola i
računovodstvenog sustava proračunskog korisnika,
- kontinuirano provjeravanje i preispitivanje
vjerodostojnosti, svrhovitosti i zakonitosti financijskih transakcija i procesa
proračunskog korisnika,
- podnošenje gradonačelniku pismenih
izvještaja o aktivnosti iz prethodnih stavaka, sukladno rokovima utvrđenim
operativnim planom rada unutarnje revizije, a najmanje jednom polugodišnje,
- podnošenje izvještaja i drugim državnim
tijelima nadležnim za poslove nadzora i revizije u skladu s posebnim propisima,
- sastavljanje zasebnog izvještaja
gradonačelniku o uočenim nepravilnostima.
Članak
5.
Sredstva za rad Upravnog odjela i Službe
unutarnje revizije osiguravaju se u Proračunu Grada Raba i iz drugih izvora u
skladu sa zakonom.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELOKRUG RADA
Članak
6.
Jedinstveni upravni odjel ustrojava se u
skladu s rasporedom i opsegom poslova te prema srodnosti, organizacijskoj
povezanosti i potrebi učinkovitog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga
Grada, učinkovitog rukovođenja njegovim radom i odgovornosti u radu.
Unutarnje ustrojstvo odjela uređuje se ovisno
o djelokrugu, opsegu poslova i nadležnosti utvrđenoj zakonom, Statutom Grada,
te drugim propisima i općim aktima Grada.
Poslovi Jedinstvenog upravnog odjela
obavljaju se u užim unutarnjim ustrojstvenim jedinicama koje se ustrojavaju kao
odsjeci, pododsjeci i odjeljci.
Odsjek se ustrojava, u pravilu, za višestruko
obavljanje istih ili srodnih odnosno međusobno povezanih upravnih i stručnih poslova,
te općih, tehničkih i pomoćnih poslova čije obavljanje zahtjeva određenu
samostalnost i povezanost u radu u okviru djelokruga Jedinstvenog upravnog
odjela.
III. DJELOKRUG UPRAVNOG ODJELA
Članak
7.
Jedinstveni upravni odjel obavlja poslove iz
samoupravnog djelokruga Grada, sukladno zakonima i drugim propisima i to
naročito:
1. Opće poslove i poslove ureda grada,
gradskog vijeća i mjesne samouprave:
(Odsjek za poslove ureda grada, gradskog
vijeća i opće poslove)
- poslovi vezani uz poslove ureda grada i
Gradonačelnika,
- poslovi vezani uz funkcioniranje političkog
sustava Grada, a s tim u vezi poslovi koji se odnose na rad Gradskog vijeća i
njegovih radnih tijela,
- poslovi vezani za rad vijeća mjesnih
odbora,
- poslovi vezani za unutarnje ustrojstvo
gradske uprave,
- poslovi prijemne kancelarije i otpreme
pošte,
- zaštita i čuvanje arhivskog gradiva,
- analiziranje i predlaganje djelatnosti i
akata u cilju podizanja kvalitete rada, modernizacije metoda rada i bolje
usklađenosti djelovanja gradske uprave,
- upravljanje informacijama (odnosi s
javnošću, komunikacija s korisnicima upravnih usluga, upravljanje zapisima -
spisovodstvo, informacijski i komunikacijski sustav Grada, zaštita podataka),
- tekuće održavanje i čišćenje poslovnih
prostora koje koristi Grad te održavanje službenih vozila Grada,
- ostale opće poslove gradske uprave, koji
nisu u djelokrugu drugih ustrojstvenih jedinica,
- suradnju s državnim i drugim tijelima te
pravnim osobama nadležnima za poslove navedene u ovom članku.
2. Poslove vođenja financijskog i
materijalnog poslovanja:
(Odsjek za proračun i financije)
- poslovi pripreme i praćenja izvršenja
proračuna Grada,
- poslovi vođenje knjigovodstva, te vođenje
platnog prometa putem računa Grada,
- izrada polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja
o izvršenju proračuna,
- izrada ostalih zakonom propisanih
izvještaja,
- nadzor proračunskih korisnika,
- izrada nacrta općih akata Grada u svezi razreza
i naplate gradskih prihoda,
- utvrđivanje obveznika i razrez lokalnih
poreza koji su prihod proračuna Grada,
- materijalno poslovanje Grada,
- vođenje knjigovodstvenih evidencija gradske
imovine,
- vođenje poslova osiguranja imovine.
3. Poslove komunalnog gospodarstva:
(Odsjek za komunalne poslove)
- funkcioniranje i razvitak komunalnog
gospodarstva (obavljanje komunalnih djelatnosti te održavanje i izgradnju
komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne ispravnosti, koordinacija
rada pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju pojedine komunalne djelatnosti,
- vrši pripremu i provodi programe održavanja
i gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture),
- zakup poslovnih prostora i najam stanova u
vlasništvu Grada,
- utvrđivanje obveznika i razrez komunalne
naknade, komunalnog doprinosa, poreza na korištenje javne površine i spomeničke
rente,
- provođenje komunalnog reda,
- uređenje prometa na području Grada,
organizaciju prijevoza u lokalnome cestovnom prometu i autotaksi prijevoz,
- investicijsko održavanje imovine Grada,
- poslove komunalnog sustava vezane uz druge
propise (zaštita od požara te zaštita i spašavanje i dr.),
- koordinaciju sa javnim tijelima i pravnim
osobama u čijoj nadležnosti je izgradnja i održavanje infrastrukture i drugih
javnih prostora od interesa za Grad (telekomunikacije, elektrodistributivna
mreža, državne i županijske ceste, luke, kupališta, more i dr.).
4. Poslove iz oblasti gospodarstva:
(Odsjek za gospodarstvo)
- provedba gradskih programa poticanja
poduzetništva i gospodarstva,
- izrada elaborata za osiguravanje osnova za
razvitak svih gospodarskih djelatnosti na području Grada,
- poslovi vezani uz praćenje razvoja i
unapređenja turizma,
- poslovi vezani uz neposredno učešće Grada
vezani za korištenje europskih i drugih fondova,
- potpora drugim odsjecima na poslovima
povezanima s kandidiranjem projekata za financiranje od strane europskih i
drugih fondova,
- poslovi vezani uz izradu programa smanjenja
potrošnje energije i korištenja obnovljivih izvora energije,
- suradnju s državnim i drugim tijelima te
pravnim osobama nadležnima za poslove navedene u ovom članku.
5. Poslovi iz domene pravnog savjetovanja i
zastupanja, imovinsko-pravni i kadrovski poslovi, te poslovi prostornog
planiranja i infrastrukture:
(Odsjek za pravne poslove, imovinu i
infrastrukturu)
- upravljanje ljudskim potencijalima
(kadrovska služba, briga o stručnom osposobljavanju i usavršavanju i karijernom
razvitku službenika, radni odnosi službenika i namještenika gradske uprave,
zaštita na radu isl.),
- razvijanje socijalnog partnerstva Grada i
sindikata koji djeluju u gradskoj upravi,
- zastupanje po punomoći i praćenje
sudjelovanja Grada u sudskim postupcima te imovinsko-pravnim upravnim
postupcima,
- poslovi prisilne naplate poreza koji su
prihod proračuna Grada,
- poslovi prisilne naplate komunalne naknade
i komunalnog doprinosa,
- poslovi vezani uz evidenciju gradske
imovine i imovinsko-pravni poslovi,
- provedba postupka javne nabave uz suradnju
sa drugim odsjecima,
- poslovi praćenja stanja u prostoru i
vođenje informacijskog sustava prostornog uređenja te izradu pripadajućih
akata,
- poslovi pripreme te praćenje izrade i
donošenja dokumenata prostornog uređenja,
- poslovi izrade i donošenja dokumenata
prostornog uređenja,
- geodetski poslovi osnivanja i vođenja
katastra vodova, izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te
određivanje kućnih brojeva,
- poslovi pripreme i praćenja izrade
dokumenata potrebnih za realizaciju izgradnje gradskih razvojnih projekata,
osim projekata obuhvaćenih programom izgradnje komunalne infrastrukture (izrada
idejnog rješenja, ishođenje lokacijske dozvole, odnosno drugoga odgovarajućeg
akta),
- poslovi pripreme i praćenja izrade stručnih
podloga, studija i drugih dokumenata potrebnih za izradu prostornih planova i
drugih pripadajućih akata,
- poslovi suradnje sa susjednim jedinicama
lokalne samouprave u vezi s namjenom prostora na kontaktnim područjima Grada i
susjednih jedinica lokalne samouprave te na zajedničkoj infrastrukturi Grada i
susjednih jedinica lokalne samouprave
6. Poslove iz oblasti društvenih djelatnosti:
(Odsjek za društvene djelatnosti)
- poslovi vezani uz osiguravanje javnih
potreba na području predškolskog odgoja i naobrazbe,
- poslovi vezani uz osiguravanje javnih
potreba na području kulture,
- poslovi vezani uz osiguravanje javnih
potreba na području sporta i tehničke kulture,
- poslovi vezani uz osiguravanje javnih
potreba na području socijalne skrbi i zdravstva, sukladno socijalnom i
zdravstvenom programu Grada, kao i programa Rab zdravi grad,
- poslovi vezani uz osiguravanje javnih
potreba na području obrazovanja i znanosti,
- poslovi vezani uz osiguranje drugih javnih
potreba iz samoupravnog djelokruga Grada,
- poslovi vezani uz praćenje rada udruga
građana i zaštita potrošača.
IV. NAČIN RADA I UPRAVLJANJA
Članak
8.
Jedinstvenim upravnim odjelom rukovodi
pročelnik, koji se imenuje i razrješuje na način propisan zakonom.
U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a
najduže do njegova povratka na posao, Gradonačelnik može iz redova službenika
gradske uprave koji ispunjavaju uvjete za raspored na odnosno radno mjesto
privremeno imenovati vršitelja dužnosti pročelnika.
Gradonačelnik može u svako doba opozvati
imenovanje vršitelja dužnosti pročelnika.
U odnosu na službenike i namještenike
raspoređene u upravnom tijelu pročelnik ima položaj čelnika tijela određen
propisima o službeničkim i radnim odnosima.
Članak
9.
Unutarnje ustrojstvo, sistematizacija radnih
mjesta i druga organizacijska pitanja djelovanja Jedinstvenog upravnog odjela
uređuju se Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu Jedinstvenog upravnog odjela.
Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu
Jedinstvenog upravnog odjela donosi Gradonačelnik, na prijedlog pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela.
Opće akte iz nadležnosti Grada kojima se
uređuju prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika jedinstvenog
upravnog odjela donosi Gradonačelnik.
Članak
10.
Jedinstveni upravni odjel u svom djelokrugu
rada izvršava opće i pojedinačne akte Gradskog vijeća, predlaže mjere i radnje
za provedbu istih, predlaže mjere za poboljšanje stanja u pojedinim oblastima
samoupravnog djelokruga te obavlja druge poslove koji su temeljem zakonskih
propisa stavljeni u djelokrug rada.
Članak
11.
Jedinstveni upravni odjel u izvršavanju općih
akata Gradskog vijeća može donositi pojedinačne akte kojima rješava o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Na postupak donošenja akata iz stavka 1.
ovoga članka shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku,
ako posebnim zakonom nije drugačije propisano.
Protiv akata iz stavka 1. ovoga članka može
se izjaviti žalba nadležnom županijskom upravnom odjelu ili drugom nadležnom
tijelu ako je to propisano relevantnim propisima.
Članak
12.
Upravne, stručne i ostale poslove u
Jedinstvenom upravnom odjelu obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne
poslove iz djelokruga Jedinstvenog upravnog odjela, a namještenici obavljaju
prateće i pomoćne poslove.
Članak
13.
Za raspored na radna mjesta službenici moraju
ispunjavati opće i posebne uvjete propisane Zakonom o lokalnim službenicima i
namještenicima i posebne uvjete koji se propisuju Pravilnikom o unutarnjem
ustrojstvu Jedinstvenog upravnog odjela.
Ovisno o vrsti poslova koji se obavljaju na
radnim mjestima namještenici moraju imati odgovarajuću stručnu spremu i struku,
te radni staž, sukladno Pravilniku o unutarnjem ustrojstvu Jedinstvenog
upravnog odjela.
Članak
14.
Za obavljanje vježbeničke prakse u
Jedinstveni upravni odjel Grada primaju se u službu osobe sa završenim
obrazovanjem određene stručne spreme i struke, bez radnog staža ili s radnim
stažem kraćim od vremena određenog za vježbenički staž.
Vježbenici se primaju u službu putem
natječaja na određeno vrijeme za obavljanje vježbeničke prakse, odnosno služba
im se može produžiti na neodređeno vrijeme ako u Jedinstvenom upravnom odjelu
postoji slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti nakon položenog
državnog stručnog ispita.
V. ODGOVORNOST JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak
15.
Jedinstveni upravni odjel je samostalan u
obavljanju poslova iz svog djelokruga i za svoj rad odgovoran je Gradonačelniku
Grada Raba za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova.
Rad Jedinstvenog upravnog odjela usmjerava i
neposredno nadzire Gradonačelnik Grada.
Radi unapređenja rada Jedinstvenog upravnog
odjela, Gradonačelnik može davati smjernice, uputstva i preporuke.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
16.
Danom stupanja na snagu ove Odluke upravna
tijela ustrojena na temelju Odluke o ustrojstvu Gradske uprave Grada Raba
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 34/01 i 12/07) nastavljaju
radom s djelomice izmijenjenim djelokrugom, propisanim ovom Odlukom, do
donošenja Pravilnika o
unutarnjem ustrojstvu Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
17.
Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu
Jedinstvenog upravnog odjela donijet će se u roku od 60 dana od stupanja na
snagu ove Odluke. Do njegova donošenja na snazi ostaje Pravilnik o unutarnjem
ustrojstvu upravnih odjela i Ureda Grada Raba (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 18/07) donesen na temelju Odluke o ustrojstvu
Gradske uprave Grada Raba (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
34/01).
Službenici i namještenici zatečeni u službi
odnosno na radu u upravnim tijelima na dan stupanja na snagu ove Odluke
nastavljaju radom na svojim dosadašnjim radnim mjestima, do rasporeda na radna
mjesta utvrđena Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu Jedinstvenog upravnog
odjela.
Rješenja o rasporedu iz stavka 2. ovoga
članka bit će donesena u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o
unutarnjem ustrojstvu Jedinstvenog upravnog odjela Grada Raba, a rješenje o
imenovanju i rasporedu pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela, nakon
provedenog javnog natječaja.
Članak
18.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o ustrojstvu Gradske uprave Grada Raba (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 34/01 i 12/07).
Službena uporaba naziva Jedinstvenog upravnog
odjela iz članka 1. ove Odluke započinje nakon stupanja na snagu Pravilnika o
unutarnjem ustrojstvu Jedinstvenog upravnog odjela i rasporeda pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela. Do tada u službenoj uporabi ostaju nazivi
upravnih tijela određeni Odlukom o ustrojstvu Gradske uprave Grada Raba
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 34/01 i 12/07).
Opći akti doneseni na temelju Odluke o
ustrojstvu i djelokrugu Gradske uprave Grada Raba (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 34/01 i 12/07) te opći akti kojima je Gradsko
poglavarstvo i Gradonačelnik uredili prava, obveze i odgovornosti službenika i
namještenika upravnih tijela ostaju na snazi, ako nisu u suprotnosti s zakonom,
Statutom Grada i ovom Odlukom.
Članak
19.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-03/09-01/2-01
Ur. broj: 2169-01-2-09-21
Rab, 31. kolovoza 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Berislav Dumić, v.r.