19.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) Općinsko vijeće Općine
Malinska - Dubašnica, na sjednici održanoj 15. srpnja 2009. godine donosi
STATUT
OPĆINE MALINSKA - DUBAŠNICA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Općine Malinska - Dubašnica, njezina obilježja, javna
priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Malinska - Dubašnica,
način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u
odlučivanju, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga,
mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama
lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za
ostvarivanje prava i obveza Općine Malinska - Dubašnica.
Članak
2.
Općina je jedinica lokalne samouprave na
području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici
Hrvatskoj.
Općina se nalazi na sjeverozapadnom dijelu
otoka Krka i graniči sa sjeverozapadne strane sa Jadranskim morem, sa sjeverne
sa Općinom Omišalj, sa istočne strane sa Općinom Dobrinj i sa južne strane sa
Gradom Krkom.
Općina obuhvaća područja naselja: Barušići,
Bogovići, Kremenići, Ljutići, Malinska, Maršići, Milčetići, Milovčići,
Oštrobradić, Porat, Radići, Sabljići, Sršići, Strilčići, Sveti Anton, Sveti
Ivan, Sveti Vid-Miholjice, Turčić, Vantačići, Zidarići i Žgombići.
Granice područja Općine idu rubnim granicama
katastarskih općina Sveti Anton i Bogović te dijelom katastarske općine
Miholjice.
Granice Općine mogu se mijenjati na način i
po postupku koji su propisani zakonom.
Članak
3.
Općina je pravna osoba.
Sjedište Općine je u Malinskoj, Lina
Bolmarčića 22.
II. OBILJEŽJA OPĆINE MALINSKA - DUBAŠNICA
Članak
4.
Općina ima grb i zastavu.
Grb Općine je povijesni grb, koji se sastoji
od trokutastog - srcolikog štita u plavom polju u kojemu se nalazi zlatno
stablo hrasta sa korijenjem i 12 žirova.
Zastava je jednobojna - plave boje, dimenzija
omjera dužine i širine, 2:1. Na sjecištu dijagonala nalazi se obostrano grb
općine, obrubljen zlatnom rubnom trakom.
Grb i zastava koriste se na način kojim se
ističe tradicija i dostojanstvo Općine.
O korištenju grba i zastave Općinsko vijeće
donosi posebnu odluku.
Članak
5.
Dan Općine je (20 srpnja), dan Svetog
Apolinara, zaštitnika župe Dubašnica, koji se svečano slavi.
U Općini se slavi i 29. rujan, dan Svetog
Mihovila, zaštitnika župe Sveti Vid-Miholjice.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
6.
Općinsko vijeće Općine može pojedinu osobu
koja je zaslužna za Općinu proglasiti počasnim građaninom.
Počašću se ne stječu posebna prava odnosno
obveze. Počast se može opozvati ako se počastvovani pokaže nedostojnim počasti.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
7.
Općina surađuje s općinama otoka Krka i
gradom Krkom, gradovima i općinama Primorsko-goranske županije i Županijom
primorsko-goranskom radi ostvarivanja zajedničkih interesa na unapređenju
gospodarskog i društvenog razvitka.
Općina, radi promicanja i ostvarivanja
zajedničkih interesa zbog unapređivanja gospodarskog i društvenog razvitka
gradova i općina u Republici Hrvatskoj, može osnovati s drugim gradovima i
općinama odgovarajuću udrugu.
Članak
8.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina uspostavlja,
surađuje i održava suradnju s jedinicama lokalne i regionalne samouprave drugih
država.
Odluku o uspostavljanju međusobne suradnje
odnosno sklapanju sporazuma o suradnji Općine s lokalnim jedinicama drugih
država, sadržaju i oblicima te suradnje donosi Općinsko vijeće, u skladu sa
zakonom i općim aktima.
Članak
9.
Općina u postupku pripremanja i donošenja
općih akata na razini Županije primorsko-goranske te zakona i drugih propisa na
razini Republike Hrvatske, a koji se neposredno tiču Općine, daje inicijative,
mišljenja i prijedloge nadležnom tijelu.
Inicijative, mišljenja i prijedloge iz
prethodnog stavka u ime Općine mogu podnositi Općinsko vijeće i Općinski
načelnik neposredno nadležnom tijelu i posredno putem članova predstavničkog
tijela i zastupnika u Hrvatskom saboru.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
10.
Općina obavlja poslove lokalnog značaja
kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom
dodijeljeni državnim tijelima, i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalne djelatnosti,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu.
Posebnim zakonima kojima će se urediti
pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka odredit će se poslovi koje je
Općina dužna organizirati kao i poslovi koje će Općina obavljati ako osigura
uvjete za njihovo obavljanje.
Način organiziranja poslova iz stavka 2.
ovoga članka i uvjeti za njihovo obavljanje uredit će se općim aktima koje
donosi Općinsko vijeće.
Članak
11.
Općina može obavljanje pojedinih poslova iz
članka 10. ovoga Statuta prenijeti na Županiju primorsko-goransku ili na mjesni
odbor na području Općine ako ocijeni da je to učinkovitije.
Općina može obavljanje pojedinih poslova iz
članka 12. ovoga Statuta, organizirati zajedno s drugim općinama i gradovima.
Odluku o načinu, uvjetima, kriterijima,
visini sredstava, nadzoru i kontroli izvršenja povjerenih poslova iz stavka 1.
ovoga članka donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih članova.
Za obavljanje poslova u suglasju sa stavkom
2. ovoga članka, općine i gradovi mogu osnovati zajedničko tijelo, zajedničko
trgovačko društvo, ustanovu i organizirati obavljanje poslova u skladu sa
zakonom.
Sporazum o zajedničkom organiziranju poslova
iz stavka 2. ovoga članka sklapa se na temelju odluke koju donosi Općinsko
vijeće većinom glasova svih članova.
Članak
12.
Općinsko vijeće može tražiti od Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije, da Općini, uz suglasnost središnjeg
tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne)
samouprave, povjeri obavljanje određenih poslova koji se odnose na:
- školstvo,
- zdravstvo,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- gospodarski razvoj,
- promet i prometnu infrastrukturu
ako osigura dovoljno prihoda za njihovo
obavljanje.
Postupak iz stavka 1. ovoga članka, Općina
može pokrenuti i zajedno s drugim općinama i gradovima.
Članak
13.
Općina u okviru samoupravnog djelokruga:
- raspolaže, upravlja i koristi imovinu u
vlasništvu Općine,
- promiče društveni i gospodarski napredak
radi vrednovanja lokalnih posebnosti i poštivanja prirodnih i prostornih
mogućnosti,
- vodi brigu o potrebama i interesima
stanovnika u oblasti predškolskog uzrasta,
- odgoja i osnovnog obrazovanja, primarne
zdravstvene zaštite, kulture, tjelesne kulture i športa,
- osigurava uvjete za utvrđivanje politike
gospodarenja prostorom i unapređenje i zaštitu prirodnog okoliša,
- obavlja poslove u vezi s poticanjem
poduzetničkih aktivnosti i korištenja prostora u vlasništvu Općine,
- osigurava uvjete za održivi razvitak
komunalnih djelatnosti,
- vodi brigu o uređenju naselja, kvaliteti
stanovanja i komunalnim objektima,
- organizira obavljanje komunalnih i drugih
djelatnosti,
- osniva pravne osobe radi ostvarivanja
gospodarskih, društvenih, komunalnih, socijalnih i drugih interesa i potreba
stanovništva,
- obavlja razrez i naplatu prihoda koji
pripadaju Općini,
- potiče primjenu djelotvornih mjera radi
zaštite životnog standarda i zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba i obavlja
poslove socijalne skrbi,
- potiče aktivnosti udruga građana,
- promiče očuvanje prirodne baštine,
povijesnog, kulturnog i graditeljskog naslijeđa,
- osigurava uvjete za protupožarnu i civilnu
zaštitu,
- osigurava uvjete za zaštitu potrošača,
- donosi proračun Općine,
- obavlja redarstvene poslove radi očuvanja
komunalnog reda,
- obavlja i uređuje druge poslove koji su u
neposrednoj vezi s interesima općinske zajednice za njezin gospodarski,
društveni i socijalni napredak.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka podrobnije
se utvrđuju aktima u okviru djelokruga tijela Općine u skladu sa zakonom.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
14.
Lokalni referendum se može raspisivati radi
odlučivanja o prijedlogu za promjenu Statuta, o prijedlogu općeg akta ili
drugog pitanja lokalnog značenja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim
pitanjima određenim zakonom.
Lokalni referendum na temelju odredaba zakona
i ovoga Statuta raspisuje Općinsko vijeće.
Prijedlog za raspisivanje referenduma može
dati trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik, polovina mjesnih
odbora na području Općine ili 20% birača upisanih u birački popis općine.
Pravo izjašnjavanja na referendumu imaju
građani s prebivalištem na području Općine.
Članak
15.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
- područje za koje se raspisuje referendum,
- naziv akta o kojem se odlučuje na
referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem, odnosno o kojima će birači
odlučivati na referendumu,
- obrazloženje akta ili pitanja o kojem,
odnosno o kojima se raspisuje referendum,
- referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno
jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati,
- dan održavanja referenduma.
Od dana objave odluke o raspisivanju
referenduma do dana održavanja referenduma ne smije proći manje od 20 niti više
od 40 dana.
Članak
16.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je
za Općinsko vijeće Općine.
Tijela Općine ne mogu donijeti pravni akt ili
odluku koja je sadržajno suprotna odluci iz stavka 1. ovoga članka, prije
prestanka roka od godine dana od dana održavanja referenduma.
Članak
17.
Općinsko vijeće Općine može tražiti mišljenje
mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili o drugim pitanjima iz svoga
djelokruga, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Općinsko vijeće Općine može sazvati mjesni
zbor građana i za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu
odvojenu od drugih dijelova naselja (dio naselja, stambeni blok ili slično).
Odlukom iz stavka 1. ovoga članka određuje se
pitanje o kojem će se tražiti mišljenje odnosno područje od kojeg se traži
mišljenje.
Članak
18.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću Općine donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz
djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka 1. ovoga članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Općine.
Svaka lista s potpisima birača mora
sadržavati potpuni tekst građanske inicijative.
Potpisi birača kojima se ne može bez dvojbe
prema imenu, adresi, OIB-u ili prema drugim osobnim podacima ustanoviti o kojoj
se osobi radi su nevažeći.
Općinsko vijeće dužno je o prijedlogu
odlučiti u roku od tri mjeseca od prijama prijedloga i o istome obavijestiti
predlagatelja.
Članak
19.
Građani i pravne osobe imaju pravo, na način
određen zakonom, podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Općine, i na
nepravilan odnos zaposlenih u tijelima Općine ako se obraćaju tim tijelima radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja građanskih dužnosti.
VII. OPĆINSKA TIJELA
Članak
20.
Tijela Općine su:
1. Općinsko vijeće,
2. Općinski načelnik.
Članak
21.
Ovlasti i obveze koje proizlaze iz
samoupravnog djelokruga Općine podijeljene su između Općinskog vijeća,
Općinskog načelnika i upravnih tijela Općine.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno koje je tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine, poslovi koji se odnose na uređivanje odnosa legislativne
naravi u nadležnosti su Općinskog vijeća, a poslovi izvršne naravi u
nadležnosti su Općinskog načelnika.
Ako se po naravi poslova ne može utvrditi
nadležnost prema stavku 2. ovoga članka, nadležno je Općinsko vijeće.
Nadležnost tijela za obavljanje poslova,
utvrđena zakonom ili drugim propisom, ne može se prenositi na drugo tijelo
odnosno drugu fizičku ili pravnu osobu ako zakonom nije drugačije određeno.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
22.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana Općine i tijelo lokalne samouprave koje u okviru svojih prava i
dužnosti donosi opće i druge akte te obavlja druge poslove u skladu s Ustavom,
zakonom i ovim Statutom.
Općinsko vijeće ima 13 članova izabranih na
način određen zakonom.
Članak
23.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine,
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odluku o promjeni granice Općine,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
odjela i službi,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Općinskog vijeća,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
24.
Općinsko vijeće ima predsjednika i 2
potpredsjednika koji se biraju većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanja kao i najmanje 1/3
članova Općinskog vijeća.
Prijedlog za razrješenje predsjednika i
potpredsjednika može dati najmanje 1/3 članova Općinskog vijeća.
Članak
25.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
26.
Općinsko vijeće čini 13 vijećnika.
Članak
27.
Mandat članova Općinskog vijeća traje
sukladno zakonu.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna
i za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u
skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
28.
Članovi Općinskog vijeća imaju pravo:
- predlagati Općinskom vijeću donošenje
odluka i drugih akata te razmatranje pojedinih pitanja iz djelokruga Općinskog
vijeća,
- podnositi amandmane na prijedloge općih
akata,
- izjašnjavati se o pitanjima koja su na
dnevnom redu sjednica Općinskog vijeća,
- biti birani u odbore i druga radna tijela
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja Općinskom načelniku o
njegovom radu.
Prava i dužnosti članova Općinskog vijeća i
način njihova ostvarivanja pobliže se uređuju Poslovnikom o radu Općinskog
vijeća.
Članak
29.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća
detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Općinskog vijeća.
1.1. RADNA TIJELA
Članak
30.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Mandatna komisija.
Radi razmatranja drugih pitanja, Općinsko
vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom, osnovati i druga radna
tijela.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
tijela iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se Poslovnikom o radu Općinskog
vijeća ili posebnom odlukom o osnivanju radnog tijela.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
31.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj
je izvršne vlasti Općine.
Mandat Općinskog načelnika traje sukladno
zakonu.
U obavljaju izvršne vlasti Općinski načelnik:
- utvrđuje i podnosi prijedloge općih akata
koje donosi Općinsko vijeće,
- donosi opće i pojedinačne akte kada je na
to ovlašten propisima,
- daje mišljenje o prijedlozima akata koje
Općinskom vijeću podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
- predlaže Općinskom vijeću donošenje
proračuna, odluke o izvršavanju proračuna te polugodišnjeg i godišnjeg
izvještaja o izvršenju proračuna,
- odgovoran je za planiranje i izvršavanje
proračuna,
- izvršava ili osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
- upravlja nekretninama i pokretninama u
vlasništvu Općine, kao i prihodima i rashodima Općine u skladu sa zakonom, ovim
Statutom i općim aktima Općine Malinska - Dubašnica,
- odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina Općine Malinska - Dubašnica u skladu sa zakonom, ovim
Statutom i općim aktima Općine Malinska - Dubašnica,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje i davanju jamstva za ispunjenje obveza pravnim osobama u većinskom
izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine Malinska - Dubašnica,
- utvrđuje prijedloge odluka o stjecanju i
prijenosu (kupnji i prodaji) dionica i udjela Općine u kojima je Općina
Malinska - Dubašnica osnivač,
- usmjerava djelovanje upravnih tijela Općine
Malinska - Dubašnica u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga
te obavlja nadzor nad zakonitošću njihovog rada,
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela Općine Malinska - Dubašnica,
- odgovara za zakonitost rada upravnih tijela
Općine Malinska - Dubašnica,
- odgovoran je za uspostavu, razvoj i
provedbu sustava unutarnjih financijskih kontrola (financijsko upravljanje i
kontrole te unutarnja revizija) u Općini Malinska - Dubašnica,
- podnosi Općinskom vijeću odgovarajuća
izvješća,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- zaključuje ugovore i druge pravne poslove u
skladu sa zakonom i drugim propisima,
- odgovoran je središnjim tijelima državne
uprave za obavljanje poslova državne uprave tijela Općine,
- obavlja druge poslove koji su mu stavljeni
u nadležnost zakonom, ovim Statutom, općim aktima Općine Malinska - Dubašnica
ili drugim propisima.
O danim suglasnostima za zaduživanje i
davanju jamstva za ispunjenje obveza iz stavka 3. podstavka 9. ovoga članka
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću godišnja izvješća.
Članak
32.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost
akata upravnih tijela Općine Malinska - Dubašnica.
Članak
33.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine Malinska - Dubašnica ima pravo obustaviti od
primjene opći akt Općinskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon
ili drugi propis te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni
uočene nedostatke.
Odnos Općinskog vijeća i Općinskog načelnika
podrobnije se uređuje Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
34.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji
zamjenjuje Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Članak
35.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik Općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
VIII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNIH MANJINA
Članak
36.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini
Malinska - Dubašnica sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima
u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonima.
IX. UPRAVNA TIJELA
Članak
37.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine Malinska - Dubašnica, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te
obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu,
ustrojavaju se upravna tijela Općine.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela
uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Upravna tijela se ustrojavaju kao upravni
odjeli i službe (u daljnjem tekstu: upravna tijela).
Članak
38.
Upravna tijela u oblastima za koje su
ustrojeni i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno
izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Općine, te u
slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.
Članak
39.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su Općinskom načelniku.
Članak
40.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju
se u Proračunu Općine Malinska - Dubašnica, Državnom proračunu i iz drugih
prihoda u skladu sa zakonom.
X. JAVNE SLUŽBE
Članak
41.
U okviru samoupravnog djelokruga Općina
osigurava obavljanje javnih službi koje zadovoljavaju svakodnevne potrebe
građana na području komunalnih, gospodarskih i društvenih djelatnosti, u skladu
sa zakonom.
Općina osigurava obavljanje komunalnih,
gospodarskih i društvenih djelatnosti osnivanjem trgovačkih društava, javnih
ustanova i vlastitih pogona, samostalno ili s drugim jedinicama lokalne
samouprave.
Obavljanje određenih javnih službi Općina
može povjeriti, na temelju ugovora i ugovora o koncesiji, drugim pravnim i
fizičkim osobama.
XI. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
42.
Na području Općine osnivaju se mjesni odbori
kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima
od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Mjesni odbori u Općini osnovat će se prema
interesu i potrebi lokalnog stanovništva, sukladno Zakonu.
Ukoliko se za određeno područje u Općini ne
iskaže interes i potreba za osnivanje mjesnog odbora, građani će moći ostvariti
svoje pravo sudjelovanja u odlučivanju na načine opisane u čl. 18. ovoga
Statuta, a sukladno Zakonu i ovome Statutu.
Područja mjesnih odbora utvrđuju se posebnom
odlukom koju donosi Općinsko vijeće.
U ostvarivanju prava iz stavka 1. ovoga
članka, mjesni odbor dužan je uvažavati interes Općine u cjelini.
Članak
43.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje novog
mjesnog odbora, koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebnu razgraničenu
cjelinu (dio naselja), mogu dati Općinsko vijeće, vijeće mjesnog odbora,
najmanje 20% građana s područja postojećeg mjesnog odbora, njihove organizacije
i udruženja. Prijedlog sadrži podatke o:
1. podnositelju inicijative odnosno
predlagaču,
2. imenu mjesnog odbora,
3. području i granicama mjesnog odbora,
4. sjedištu mjesnog odbora.
O inicijativi i prijedlogu za izdvajanje
dijela iz mjesnog odbora odlučuje Općinsko vijeće uz prethodno pribavljeno
mišljenje vijeća mjesnog odbora na koje se promjena odnosi.
Članak
44.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s
područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo.
Članovi vijeća mjesnog odbora biraju se
neposredno tajnim glasovanjem. Na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe
Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Izbore za članove vijeća mjesnog odbora
raspisuje Općinsko vijeće.
Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje
četiri godine.
Članak
45.
Vijeće mjesnog odbora:
1. donosi program rada i izvješće o radu
mjesnog odbora,
2. donosi plan malih komunalnih akcija i
utvrđuje prioritet u njihovoj realizaciji,
3. donosi pravila mjesnog odbora,
4. donosi poslovnik o radu u skladu s ovim
Statutom,
5. donosi financijski plan i godišnji
obračun,
6. bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednika vijeća,
7. saziva mjesne zborove građana,
8. odlučuje o korištenju sredstava
namijenjenih mjesnom odboru u proračunu Općine,
9. predlaže osnivanje mjesnih odbora, odnosno
daje mišljenje Općinskom vijeću o drugim inicijativama i prijedlozima za
osnivanje mjesnih odbora na njegovu području,
10. surađuje s drugim mjesnim odborima na
području Općine,
11. surađuje s udrugama na svom području u
pitanjima od interesa za građane mjesnog odbora,
12. obavlja i druge poslove utvrđene
propisima, odlukama i općim aktima Općinskog vijeća.
Članak
46.
Program rada mjesnog odbora sadrži planirane
aktivnosti i izvore sredstava za ostvarenje programa.
Članak
47.
Sredstva za obavljanje poslova povjerenih
mjesnim odborima odnosno za rad vijeća mjesnih odbora osiguravaju se u
općinskom proračunu.
Kriteriji za utvrđivanje i podjelu sredstava
u općinskom proračunu za mjesne odbore utvrdit će se posebnom općinskom
odlukom.
Članak
48.
Stručne i administrativne poslove za mjesne
odbore obavljaju općinska tijela uprave na način uređen općinskom odlukom.
Članak
49.
Vijeće mjesnog odbora predlaže Općinskom
vijeću:
- rješenja od interesa za svoje područje u
postupcima izrade i donošenja prostornih i drugih planskih dokumenata Općine i
njihova ostvarenja te drugih akata od utjecaja na život i rad područja odbora,
- predlaže mjere za razvoj komunalne
infrastrukture i uređenja naselja,
- predlaže imenovanje ulica, javnih prometnih
površina, parkova, škola, vrtića i drugih objekata na svom području,
- predlaže promjenu područja mjesnog odbora.
Članak
50.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
vijeća i jednog potpredsjednika iz svoga sastava na četiri godine.
Funkcije članova mjesnog odbora su počasne.
Članak
51.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
- predstavlja mjesni odbor i vijeće mjesnog
odbora,
- saziva sjednice vijeća, predlaže dnevni
red, predsjeda sjednicama vijeća i potpisuje akte vijeća,
- provodi i osigurava provođenje odluka
vijeća te izvješćuje o provođenju odluka vijeća,
- surađuje s predsjednikom Općinskog vijeća,
- informira građane o pitanjima važnim za
mjesni odbor,
- obavlja druge poslove koje mu povjeri
vijeće mjesnog odbora i Općinsko vijeće Općine.
Članak
52.
Vijeće mjesnog odbora odgovorno je Općinskom
načelniku za zakonitost svoga rada.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora odgovoran
je za svoj rad vijeću mjesnog odbora i Općinskom načelniku za povjerene poslove
iz samoupravnog djelokruga.
Članak
53.
Član vijeća mjesnog odbora ima pravo i
dužnost:
1. prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog
odbora,
2. predlagati vijeću mjesnog odbora
razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga,
3. raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koji su na dnevnom redu vijeća mjesnog odbora,
4. obavljati poslove i zadaće koje mu u
okviru svoga djelokruga povjeri vijeće mjesnog odbora.
Član vijeća mjesnog odbora ima i druga prava
i dužnosti određena pravilima mjesnog odbora.
Članak
54.
Nadzor nad zakonitošću rada vijeća mjesnog
odbora i predsjednika vijeća mjesnog odbora obavlja Općinski načelnik u skladu
sa zakonom.
XII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE MALINSKA -
DUBAŠNICA
Članak
55.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Općini Malinska - Dubašnica čine imovinu Općine
Malinska - Dubašnica.
Članak
56.
Imovinom Općine upravljaju Općinski načelnik
i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta i drugih akata pažnjom
dobrog domaćina.
Općinski načelnik u postupku upravljanja
imovinom Općine Malinska - Dubašnica donosi pojedinačne akte glede upravljanja
imovinom, na temelju općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine.
Članak
57.
Općina Malinska - Dubašnica ima prihode
utvrđene pozitivnim zakonskim propisima Republike Hrvatske, ovim Statutom i
drugim aktima, kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Članak
58.
Procijenjeni iznosi svih prihoda i primitaka
proračuna Općine Malinska - Dubašnica sadržani su u proračunu i iskazani po
izvorima iz kojih potječu.
Svi rashodi i izdaci proračuna moraju biti
utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi
i primici ili povećaju rashodi i izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se putem izmjena i dopuna proračuna po postupku
za donošenje proračuna.
Članak
59.
Planiranje, izrada, donošenje i izvršavanje
proračuna te izvještavanje o izvršavanju proračuna provodi se na način, po
postupku i u rokovima sukladno zakonu kojim se uređuje proračun.
Članak
60.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine nadzire Općinsko vijeće Općine Malinska - Dubašnica.
XIII. AKTI OPĆINE
Članak
61.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o
izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
62.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to
ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak
63.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak
64.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih
akata iz članka 61. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim
Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak
65.
Upravna tijela Općine u izvršavanju općih
akata Općinskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
66.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza općinskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Općina Malinska -
Dubašnica osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
67.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svojem djelokrugu.
Članak
68.
Detaljnije odredbe o aktima rada Općine
Malinska - Dubašnica i postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom o radu
Općinskog vijeća.
Članak
69.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu,
objavljuju u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
Opći akti stupaju na snagu osmog dan od dana
objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da
opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIV. JAVNOST RADA
Članak
70.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i
upravnih tijela Općine je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
71.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo
iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom o radu
Općinskog vijeća.
O radu Općinskog vijeća i odlukama koje
Općinsko vijeće donosi, kao i o temama o kojima Općinsko vijeće raspravlja
izvješćuje se javnost, a akti Općinskog vijeća objavljuju se na web stranicama
Općine.
Radi izvješćivanja javnosti o radu Općinskog
vijeća i njegovih radnih tijela daju se službena priopćenja medijima.
Ostvarivanje javnosti rada Općinskog vijeća
podrobnije se uređuje Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
72.
Općinski načelnik je dužan upoznati javnost s
obavljanjem poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Malinska - Dubašnica
putem medija, web stranica Općine ili na drugi prikladan način.
Članak
73.
Općina Malinska - Dubašnica organizirat će
svoj rad i poslovanje tako da građani i pravne osobe mogu na jednostavan i
djelotvoran način ostvariti svoja Ustavom zajamčena prava i zakonom zaštićene
interese, te ispunjavati građanske dužnosti.
Članak
74.
Građani i pravne osobe moraju biti javno
obaviješteni o svim važnim pitanjima za rad upravnih tijela.
Članak
75.
Uvid u dokumentaciju i arhivsku građu Općine
Malinska - Dubašnica te druge materijale u svezi s radom tijela Općine Malinska
- Dubašnica omogućit će se svim pravnim i fizičkim osobama na temelju njihovog
zahtjeva, sukladno zakonu i općim aktima Općine Malinska - Dubašnica kojima se
uređuje pravo na pristup informacijama.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
76.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Odbor za
statutarno pravna pitanja Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni
Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se
ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća, prije isteka roka od
šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
77.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Općine Malinska - Dubašnica i zakona, uskladit će se s odredbama ovog
Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama
ovoga Statuta primjenjivat će se opći akti Općine Malinska - Dubašnica u onim
odredbama koje nisu u suprotnosti s odredbama zakona i ovoga Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz
prethodnog stavka ovoga članka neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i
ovoga Statuta.
Članak
78.
Ovaj Statut stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Malinska - Dubašnica (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije, broj 9/02 i 46/04).
Klasa: 012-03/09-01/1
Ur. broj: 2142/05-01-09-1
Malinska, 15. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE
OPĆINE MALINSKA - DUBAŠNICA
Predsjednik
Općinskog vijeća
Josip Sormilić, v.r.