43.
Na temelju članka 16. Zakona o komunalnom
gospodarstvu (»Narodne novine« broj 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/ 99, 59/01,
26/03 - pročišćeni tekst, 82/04 i 178/04) i članka 36. Statuta Grada Opatije
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 23/01, 8/06 i 18/06 -
pročišćeni tekst), Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici održanoj dana 30.
ožujka 2009. godine, donosi
ODLUKU
o komunalnom redu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Odlukom o komunalnom redu (u daljnjem tekstu:
Odluka) propisuje se komunalni red i mjere za njegovo provođenje na području
Grada Opatije (u daljnjem tekstu: Grad).
Komunalni red propisan ovom Odlukom obavezan
je za sve pravne i fizičke osobe na području Grada Opatije, ako zakonom ili
drugim propisom nije drugačije određeno.
Članak
2.
Ovom Odlukom naročito su propisane odredbe o:
- uređenju naselja,
- održavanju čistoće i zaštiti javnih
površina i objekata,
- skupljanju, odvozu i postupanju sa
skupljenim komunalnim otpadom,
- čišćenju snijega i leda sa javnih površina,
- mjerama za provedbu komunalnog reda,
- kaznama za učinjene prekršaje.
Članak
3.
Pod javnim površinama u smislu ove Odluke
smatraju se:
- javne prometne površine: javne i
nerazvrstane ceste, nogostup, pješački put, pješačke zone, trg, javne stube,
prolaz, parkiralište, stajalište javnog prometa, kopneni dijelovi pomorskog
dobra određeni zakonom koji su po svojoj prirodi namijenjeni općoj uporabi,
- javne zelene površine: parkovi, drvoredi,
živice, travnjak, skupina stabala ili pojedinačno samoniklo stablo, posuda s
ukrasnim biljem, dječja igrališta, kao i drugi oblici vrtnog i parkovnog
oblikovanja, rekreacijske površine, zelene površine uz cestu u naselju i slične
površine koje su uređene i koriste se kao javno zelene površine.
Članak
4.
Pod predmetima u smislu ove Odluke smatraju
se stvari koje se mogu premjestiti s jednog mjesta na drugo, a da im se ne povrijedi
bit (supstanca) i predmeti koji se po Zakonu o prostornom uređenju i gradnji ne
smatraju građevinama.
Pod predmetima iz stavka 1. ovoga članka,
smatraju se naročito:
1. privremeni objekti (kiosk ili drugi
montažni objekt), pokretna naprava (prostorno neovisna i prenosiva prostorna
jedinica u pravilu na kotačima), uslužna naprava (automat, hladnjak, vaga, peć
za pečenje kestena, kokica i slično), naprava za zabavu (uređaj predviđen za
zabavu
djece i odraslih - vlak,
vrtuljak, jastuk za skakanje, karting staza i slično, drugi uređaji u sastavu
zabavnog parka, šator za zabavne i druge prilike), štand (tipiziran lako
prenosivi element, predviđen za stalnu, povremenu ili prigodnu uličnu prodaju),
ugostiteljska terasa (stolovi, stolice, zaštite od sunca i druga oprema),
2. reklamni i oglasni predmeti (transparent,
reklamna zastava, reklamni naziv, reklamni pano, reklamni logo, reklamna tenda,
reklamni ormarić, reklamna vitrina, reklamni uređaj, reklamni stup, reklamna
ograda, reklama na zaštitnoj ogradi gradilišta, reklama na zaštitnom platnu
građevinske skele, oglasni pano, oglasni stup i oglasni ormarić te druge slične
naprave za isticanje reklamnih poruka i oglašavanje),
3. predmeti za skupljanje otpada, kontejner
za smještaj uređaja infrastrukture, mjerna postaja i javne sanitarije,
4. objekti i predmeti na stajalištu javnog
prijevoza,
5. oprema dječjeg igrališta,
6. spomenik, spomen-ploča, skulptura i slični
predmeti.
Vlasnici odnosno korisnici predmeta iz stavka
1. ovoga članka dužni su iste održavati urednima, čistima te u stanju
funkcionalne sposobnosti.
II. UREĐENJE NASELJA
Članak
5.
Naseljena područja Grada moraju biti uređena.
Pod uređenjem naselja u smislu ove Odluke
smatra se uređenost zgrada, javnih površina kojima upravlja Grad i drugih
površina koje izgledom i smještajem utječu na uređenost naselja, a osobito:
- označavanje imena ulica i trgova i
obilježavanje zgrada brojevima,
- uređenje vanjskih dijelova zgrada,
- uređenje okućnica,
- uređenje javnih zelenih površina,
- uređenje izloga,
- uređenje javnih površina koje koriste
ugostiteljski objekti, trgovine i ostali poslovni prostori,
- postavljanje reklamnih i oglasnih predmeta,
- javna rasvjeta,
- objekti i uređaji u općoj uporabi,
- dezinsekcija i deratizacija,
- držanje domaćih životinja.
1. Označavanje imena ulica i trgova i
obilježavanje zgrada brojevima
Članak
6.
Naselja, ulice i trgovi moraju biti označeni
pločom s imenom naselja, ulice ili trga i sve zgrade moraju biti obilježene s
pločicom s brojem zgrade sukladno propisima o načinu označavanja imena naselja,
ulica i trgova te obilježavanju zgrada brojevima.
Članak
7.
Imena ulica, trgova i parkova određuje
Gradsko vijeće Grada Opatije.
Očevidnik o imenovanju ulica i trgova vodi
nadležno tijelo Gradske uprave.
Kućne brojeve određuje nadležno tijelo
Gradske uprave.
Članak
8.
Natpisne ploče s nazivom naselja postavljaju
se na glavnim ulazima u naselju. Natpisne ploče moraju biti postavljene na
svakom ulazu u ulicu, odnosno trgu i na svakom križanju. Na području naselja
unutar registriranih kulturnih povijesnih cjelina mogu se iznimno odrediti
oblici i veličine natpisnih ploča u dogovoru s nadležnim Konzervatorskim odjelom
Ministarstva kulture.
Natpisne ploče nabavlja nadležno tijelo
Gradske uprave, a troškove nabavke, postavljanja i održavanja natpisnih ploča
snosi Grad.
Zabranjeno je oštećivati i uništavati te
neovlašteno skidati i mijenjati ploče iz stavka 2. ovog članka.
Natpisne ploče iz prethodnog stavka održava i
o njima vodi brigu pravna ili fizička osoba kojoj je povjereno održavanje
istog.
Članak
9.
Svaka zgrada mora biti obilježena kućnim
brojem.
Pločicu s oznakom kućnog broja nabavlja i
postavlja nadležno tijelo Gradske uprave, a održava ju o svom trošku vlasnik
zgrade odnosno stana.
U slučaju ponovnog postavljanja iste pločice,
zbog njenog uklanjanja ili oštećenja, pločicu iz stavka 2. ovog članka nabavlja
i postavlja vlasnik zgrade odnosno stana o svom trošku.
Vlasnik stambenog i poslovnog objekta dužan
je pločicu s brojem zgrade održavati i čistiti.
Zabranjeno je skidanje i oštećivanje pločice
s brojem zgrade.
2. Uređenje vanjskih dijelova zgrada
Članak
10.
Vanjski dijelovi zgrade (krov, pročelje,
balkon, terasa, vrata, prozori, žljebovi i drugi vanjski uređaji i oprema),
moraju biti uredni i čisti, a oštećenja se moraju popraviti.
Vlasnici i korisnici zgrada, stanova i
poslovnih prostorija dužni su brinuti o vanjskom izgledu, čistoći te građevinsko-
tehničkoj ispravnosti vanjskih dijelova zgrada na način određen propisima o
gradnji i propisima o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara.
Zabranjeno je po zgradama šarati, crtati i
slično ili na drugi način ih oštećivati.
Posuda sa cvijećem izvan gabarita objekta
mora biti postavljena i osigurana na način da spriječi pad posude te
prolijevanje vode na prolaznike, prilikom zalijevanja cvijeća.
Zabranjeno je na prozorima, balkonima,
ogradama i drugim vanjskim dijelovima zgrada, unutar registriranih kulturnih
povijesnih cjelina naselja, koje su neposredno okrenute prema javno prometnim
površinama, vješati ili izlagati rublje, posteljinu, tepihe i druge predmete
kojima se nagrđuje vanjski izgled zgrada odnosno ulice.
Članak
11.
Zabranjeno je na vanjskim dijelovima pročelja
zgrada unutar registriranih kulturno povijesnih cjelina naselja, postavljanje
neonskih reklama, klima uređaja, antena, nadstrešnica od valoplasta, plastične
i aluminijske stolarije.
Izuzetno od stavka 1. ovog članka predmeti,
uređaji, oprema i slično mogu se postavljati uz prethodnu suglasnost nadležnog
Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture vodeći računa da isti ne ometaju
pješački promet i smanjuju preglednost u cestovnom prometu.
Postojeće neonske reklame, klima uređaje i
antene na dijelovima zgrada iz stavka 1. ovog članka vlasnici su dužni ukloniti
u roku od 12 mjeseci od stupanja na snagu ove Odluke.
Članak
12.
Unutar registriranih kulturno povijesnih
cjelina vlasnici ili korisnici poslovnih prostora dužni su postaviti tende i suncobrane
od akrilnog platna.
Tende i suncobrani moraju biti jednobojni i
bez istaknutih reklama i natpisa, izuzev natpisa sa nazivom poslovnog prostora
koji se može ispisati na rubnom dijelu tende.
Boju i konstrukciju tende određuje nadležni
Konzervatorski odjel Ministarstva kulture.
Osobe iz stavka 1. ovog članka dužne su se
uskladiti sa odredbama ovog članka u roku od 12 mjeseci od stupanja na snagu
ove Odluke.
Članak
13.
Ukoliko zgrada zbog urušavanja njenih
pojedinih dijelova predstavlja javnu opasnost vlasnik ili korisnik je dužan
odmah pristupiti sanaciji u smislu uklanjanja javne opasnosti.
Ukoliko se utvrdi javna opasnost, a vlasnik
ili korisnik nije postupio prema stavku 1. ovog članka, komunalni redar je
dužan o tome izvijestiti Građevinsku inspekciju koja donosi odluku o obavljanju
sanacije.
3. Uređenje okućnica
Članak
14.
Vlasnik ili korisnik stambene zgrade,
poslovnog prostora i građevinskog zemljišta dužan je održavati okućnicu odnosno
okoliš zgrade, uključujući i ogradu prema javnoj površini, na način da ne ometa
korištenje javno prometne površine.
Okućnica odnosno okoliš iz stavka 1. ovoga
članka moraju biti uređeni i sa njih odstranjeno smeće i otpad.
Na nekretninama koje su vidljive s javne
površine nije dozvoljeno uskladištenje niti odlaganje građevinskog i drugog
krupnog otpada te raznog materijala (drva za ogrjev, ugljen, otpadno drvo,
željezo, lim, kamp kućice, plovila, priključna vozila, olupine i slične
predmete).
Vlasnik ili korisnik nekretnine iz stavka 1.
ovoga članka, dužan je podrezivati zelenilo zasađeno u okućnici tako da svojim
granama ne prelazi regulacionu liniju na javno prometnu površinu i omogući
nesmetan prolaz pješaka i vozila, preglednost prometne signalizacije i javne
rasvjete.
Komunalno redarstvo naložit će vlasniku
zemljišta uklanjanje osušenog ili bolesnog stabla i grane koji bi, svojim
rušenjem odnosno padom, mogli ugroziti sigurnost ljudi, prometa ili objekata
neposrednoj blizini.
Članak
15.
Vlasnik zemljišta dužan je ishoditi odobrenje
nadležnog tijela Gradske uprave za sječu stabala i drugog zelenila promjera
debla većeg od 10 cm, kao i podrezivanje grana promjera većih od 10 cm, u
svojoj okućnici ili neizgrađenoj građevnoj čestici na cijelom građevinskom
području naselja.
Gradsko vijeće Grada Opatije može, na
prijedlog gradonačelnika, osnovati posebno stručno tijelo za utvrđivanje
standarda uređenja okućnica na području Grada te izdavanja odobrenja iz
prethodnog stavka.
4. Uređenje javnih zelenih površina
Članak
16.
Javne zelene površine moraju se redovito
održavati na način da svojim izgledom uljepšavaju naselje i služe svrsi za koju
su namijenjene.
Javne zelene površine održava pravna ili
fizička osoba u skladu s Programom održavanja komunalne infrastrukture prema
operativnim i terminskim planovima koje utvrđuje odjel Gradske uprave nadležan
za komunalni sustav.
Članak
17.
Pod održavanjem javne zelene površine smatra
se posebice:
- obnova biljnog materijala,
- podrezivanje stabala i grmlja,
- okopavanje i plijevljenje,
- košnja trave,
- gnojenje i prihranjivanje biljnog
materijala koje raste u nepovoljnim uvjetima (drvoredi i slično),
- uklanjanje otpalog granja, lišća i drugih
otpadaka,
- održavanje posuda s ukrasnim biljem u
urednom i ispravnom stanju,
- preventivno djelovanje na sprječavanju
biljnih bolesti, uništavanje tih biljnih štetnika te kontinuirano provođenje
zaštite zelenila,
- održavanje naprava na javnoj zelenoj
površini (oprema) u urednom stanju (ličenje i popravci klupa, košarica za otpad,
spremišta za alat, popločenja i slično),
- postavljanje zaštitne ograde od prikladnog
materijala odnosno živice na mjestima ugroženim od uništavanja,
- postavljanje ploča s upozorenjima za
zaštitu javne zelene površine,
- obnavljanje, a po potrebi i rekonstrukcija
zapuštene zelene površine,
- skidanje snijega s grana,
- uređenje i privođenje namjeni neuređenih
javnih zelenih površina.
5. Uređenje izloga
Članak
18.
Izlozima u smislu ove Odluke smatraju se:
- zastakljeni otvori u zidovima zgrada i
izložbeni ormarići koji služe javnom izlaganju robe,
- zastakljeni otvori u zidovima zgrada i
izložbeni ormarići koji služe za ugostiteljstvo, banke, agencije i druge
gospodarske djelatnosti.
Članak
19.
Izlozi u uličnom poslovnom prostoru moraju
biti uređeni, čisti i dekorirani.
Osvjetljenje mora biti dostatno i stručno
izvedeno.
Staklene površine izloga moraju se redovito
čistiti, a okviri održavati na način da budu uvijek čisti i uredni.
Zastakljeni otvori i izlozi u uličnom
poslovnom prostoru koji je zatvoren ili se adaptira moraju biti zasjenjeni
odgovarajućim neprozirnim materijalom.
6. Uređenje javnih površina koje koriste
ugostiteljski objekti, trgovine i ostali poslovni prostori
Članak
20.
Vlasnici ili korisnici poslovnih prostora
koji koriste javnu površinu dužni su je održavati čistom i urednom.
Stolovi i stolice na terasama ugostiteljskih
objekata kao i oprema koja se izlaže na javnoj površini mora biti od prirodnih
materijala ili metala.
Vlasnik ili korisnik poslovnog prostora dužan
je nakon isteka ugovora ili odobrenja o korištenju javne površine ukloniti
stolove, stolice i ostalu opremu terase.
7. Postavljanje reklamnih i oglasnih predmeta
Članak
21.
Reklame, panoi, mjesta za oglašavanje i
plakatiranje mogu se postavljati na javnim površinama na za to predviđenim
mjestima.
Prigodni panoi, transparenti mogu se
postavljati za vrijeme trajanja priredbe, kongresa, manifestacije kao i u dru
gim prigodama uz odobrenje
nadležnog odjela Gradske uprave.
Plakati, oglasi, osmrtnice i slične objave
mogu se lijepiti i pričvršćivati samo na mjestima za oglašavanje i
plakatiranje.
Plakatiranje i oglašavanje za vrijeme izborne
promidžbe sudionici izbora obavljaju temeljem odobrenja nadležnog odjela
Gradske uprave uz naknadu i lokacije koje utvrđuje gradonačelnik.
Članak
22.
Neispravne, napuštene, nepravilno napisane,
bez odobrenja i protivno planu postavljene reklame, panoe, transparente i oglase
vlasnik odnosno organizator priredbe dužan je ukloniti po nalogu Komunalnog
redarstva.
Ukoliko vlasnik odnosno organizator ne
postupi na način propisan stavkom 1. ovog članka uklanjanje će izvršiti
Komunalno redarstvo na trošak vlasnika odnosno korisnika.
8. Javna rasvjeta
Članak
23.
Javna rasvjeta mora biti izvedena u skladu s
priznatim ekološkim normama i suvremenom svjetlosnom tehnikom, uzimajući u
obzir značaj pojedinih dijelova naselja i pojedinih javnih površina, prometa i
potreba građana.
Rasvjetna tijela javne rasvjete ne smiju se
oštećivati i uništavati.
Pravna ili fizička osoba koja obavlja
djelatnost održavanja javne rasvjete dužna je redovito održavati objekte i
uređaje javne rasvjete u ispravnom stanju u skladu s Godišnjim programom održavanja
komunalne infrastrukture.
Uređajima i objektima javne rasvjete u
vlasništvu Grada ne može se koristiti bez odobrenja nadležnog odjela Gradske
uprave.
9. Objekti i uređaji u općoj uporabi
Članak
24.
Protupožarne hidrante i hidrante za pranje i
zalijevanje javnih površina vlasnik odnosno pravna ili fizička osoba kojoj je
povjereno održavanje istih dužna je održavati u ispravnom stanju.
Zabranjena je neovlaštena uporaba, oštećenje
i uništavanje hidranata.
Članak
25.
Javne sanitarije moraju ispunjavati
odgovarajuće higijenske i tehničke uvjete, a fizička ili pravna osoba kojoj je
održavanje povjereno mora ih održavati u stanju funkcionalne sposobnosti.
Razdoblje uporabe javnih sanitarija utvrđuje
se Programom održavanja infrastrukture.
Članak
26.
Ostale komunalne objekte i uređaje (opremu
dječjih igrališta, ploče s planovima naselja, javne satove, telefonske
govornice, autobusna stajališta, poštanske sandučiće, fontane, spomenike,
klupe, stolove i ostalu urbanu opremu) zabranjeno je uništavati, oštećivati te
nenamjenski koristiti.
Pravna ili fizička osoba, koja obavlja
poslove održavanja objekata i uređaja iz stavka 1. ovog članka, dužna je
održavati i voditi brigu na način da isti budu uvijek u stanju funkcionalne
sposobnosti.
Članak
27.
Dječja i sportska igrališta kao i objekti na
njima te površine i objekti koji su namjenjeni za druge javne priredbe vlasnici
odnosno korisnici moraju održavati u urednom i ispravnom stanju.
Na površinama i objektima iz stavka 1. ovog
članka mora se postaviti dovoljan broj košarica za otpatke.
Članak
28.
Stajališta javnog gradskog prijevoza moraju,
u pravilu, biti natkrivena i opremljena klupama.
Stajališta javnog gradskog prijevoza mora
održavati urednim i ispravnim pravna ili fizička osoba kojoj je povjereno
održavanje, a svako oštećenje tog prostora mora biti u najkraćem roku
uklonjeno.
Na stajalištima se obavezno postavljaju
košarice za smeće i ističe vozni red.
Članak
29.
Vlasnik ili korisnik javnog parkirališta
dužan je na njima održavati red i čistoću te njima namjenski gospodariti.
Na javnim parkiralištima zabranjeno je
zadržavanje kamp kućica više od 24 sata, neovlašteno trgovanje, pretovar robe i
druge aktivnosti koje nisu u skladu s namjenom parkiranja.
Uređenje i održavanje javnih gradskih
parkirališta uređuje se posebnom odlukom.
10. Dezinsekcija i deratizacija
Članak
30.
U svrhu zaštite zdravlja građana obavlja se
sistematska dezinsekcija i deratizacija javnih površina.
Pod pojmom sistematske dezinsekcije
razumijeva se prskanje odgovarajućim sredstvima u cilju uništavanja muha,
komaraca i drugih insekata.
Pod pojmom sistematske deratizacije
razumijeva se postavljanje odgovarajućih mamaca za uništavanje štakora i drugih
glodavaca te prikupljanje uginulih životinja.
Pravna ili fizička osoba koja obavlja poslove
dezinsekcije i deratizacije dužna je održavati sanitarne norme tijekom cijele
godine.
Na poziv komunalnog redara, pravna osoba iz
stavka 4. ovog članka, dužna je izvršiti izvanrednu dezinsekciju i/ili
deratizaciju ukoliko se ocijeni da je taj postupak opravdan.
Pravna ili fizička osoba kojoj su povjereni
poslovi dezinsekcije i deratizacije dužna je prije početka izvođenja
sistematske dezinsekcije i deratizacije obavijestiti pučanstvo o početku i
završetku obavljanja poslova.
11. Držanje domaćih životinja
Članak
31.
U naseljima Opatija, Ika, Ičići i Pobri nije
dozvoljeno držanje domaćih životinja, osim kućnih ljubimaca, pod uvjetom da
njihovo držanje nije štetno za zdravlje ljudi, sigurnost imovine te da ne
narušava javni red i mir.
Na ostalim područjima Grada Opatije mogu se
držati domaće životinje ako njihovo držanje ispunjava sanitarno-higijenske
uvjete.
Komunalni redar može po prijavi ili po
službenoj dužnosti zabraniti držanje životinja na područjima gdje je to
dopušteno ako je držanje životinja suprotno odredbama stavka 1. i 2. ovog
članka ili ako se time nanosi nepotrebna smetnja okolnim stanarima ili narušava
izgled naselja.
Držanje kućnih ljubimaca propisano je
posebnom odlukom.
III. ODRŽAVANJE ČISTOĆE I ZAŠTITA JAVNIH
POVRŠINA I OBJEKATA
Članak
32.
Javne površine iz članka 3. ove Odluke
koriste se u skladu s njihovom namjenom i moraju se održavati čistima i
urednima.
Održavanje javnih zelenih površina i
održavanje čistoće javnih prometnih površina na području Grada Opatije
obavljaju Parkovi d.o.o. i Komunalac d.o.o. temeljem Programa održavanja
komunalne infrastrukture koje donosi Gradsko vijeće.
Članak
33.
Na javnim površinama postavljaju se klupe i košarice
za otpad.
Vrstu, veličinu i izgled klupa i košarice za
otpad određuje nadležni odjel Gradske uprave koji predlaže i postavlja pravna
ili fizička osoba kojoj je povjereno obavljanje poslova održavanja javnih
površina.
Zabranjeno je postavljanje košarica za otpad
na stup na kojem se nalazi prometni znak, uređaj javne rasvjete, stup za
isticanje zastave, drveće te na mjestima na kojima ometaju promet.
Postavljene klupe i košarice za otpad ne
smiju se uništavati ili oštećivati, a dotrajale i pohabane košarice i klupe
osoba iz stavka 2. ovog članka treba redovito popravljati i po potrebi
mijenjati novima.
Članak
34.
Zabranjeno je uz i na prometnice postavljati
fizičke prepreke (stupiće lance, vaze i drugo).
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka
nadležni odjel Gradske uprave može radi zaštite pješaka, stambenih i drugih
objekata uz prometnice dozvoliti postavljanje fizičke zaštite (stupiće, lance,
vaze i drugo).
Članak
35.
Na javnoj površini, bez odobrenja nadležnog
odjela Gradske uprave nije dozvoljeno:
- odlagati građevinski materijal te
građevinski i drugi krupni otpad,
- zauzimati javnu površinu u svrhu izvođenja
građevinskih radova,
- prekapati javnu površinu,
- izlagati niti prodavati trgovačku robu i
druge predmete,
- postavljati predmete, naprave ili strojeve.
Članak
36.
Kod izvođenja građevinskih radova, uz
odobrenje nadležnog odjela, mora se osigurati da nogostup i kolnik budu
prohodni. Zauzeti dio javne površine mora se ograditi odgovarajućom ogradom, a
oko građevine mora biti postavljena zaštitna mreža.
Građevni materijal mora biti stalno uredno
složen.
Gradilište se mora održavati u urednom i
čistom stanju te kod rekonstrukcije ili rušenja polijevati radi sprječavanja
stvaranja i dizanja prašine.
Članak
37.
Korisnik javne površine za potrebe izvođenja
građevinskih radova dužan je najkasnije 24 sata po završetku korištenja
obavijestiti nadležni odjel Gradske uprave o prestanku korištenja javne
površine.
Ako investitor ili izvoditelj građevinskih
radova, prilikom izgradnje novih i/ili rekonstrukcije postojećih objekata,
postavljanja naprava, uređaja i instalacija, uništi ili ošteti postojeću javnu
površinu, obvezan je nadoknaditi puni iznos troškova za vraćanje oštećene i/ili
uništene javne površine u prvobitno stanje.
Otklanjanje svih oštećenja i ponovno uređenje
javne površine obavlja se po nalogu komunalnog redara o trošku investitora
odnosno izvoditelja građevinskih radova iz prethodnog stavka ovoga članka.
Članak
38.
Na javnoj površini zabranjeno je:
- koristiti dječje igralište i sprave za igru
djece protivno njihovoj namjeni,
- popravljati motorna vozila te obavljati
druge obrtničke radove,
- prati vozila ili ostale predmete,
- izlijevati otpadne tekućine bilo koje
vrste,
- paliti otpad,
- bojanje, crtanje i pisanje poruka i raznih
tekstova,
- odlagati ili postavljati bilo kakve
predmete kojima se ometa redovito korištenje javne površine, odnosno nesmetan
prolaz pješaka i vozila,
- ostavljati tehnički neispravna vozila,
vozila bez registarskih oznaka, priključnih vozila te plovne objekte,
- pljuvati i obavljati nuždu,
- obavljati bilo kakve radnje kojima se
onečišćuje ili oštećuje javna površina ili mijenja njena namjena,
- neovlašteno rezanje i skidanje grana,
- guljenje kore stabala, zarezivanje,
stavljanje plakata te drugo oštećivanje drveća, grmlja i živica,
- penjanje po drveću,
- neovlašteno skidanje plodova s drveća i
grmlja, branje cvijeća, vađenje cvjetnih i travnatih busenova,
- neovlašteno skupljanje i odnošenje suhoga
granja i kore,
- kopanje i odnošenje zemlje, humusa i bilja,
- bacanje papira, opušaka, smeća, piljevine,
pepela, odrezanog šiblja, grana, kao i drugog otpada te njihovo paljenje,
- dovođenje i puštanje životinja,
- oštećivanje stabala i grmlja prilikom
gradnje, istovara i dopreme građevinskog materijala, ogrjevnog drveta i dr.,
- oštećivanje opreme i uređaja na zelenoj
površini,
- puštanje otpadnih voda, kiselina, motornog
ulja i gnojnica te svako drugo zagađivanje,
- vožnja biciklom, motorom, automobilom i
kolicima za teret (osim ako se takva vozila kreću u svrhu održavanja javne
zelene površine) te pranje i parkiranje vozila i to na javnoj zelenoj površini,
- loženje vatre i potpaljivanje stabala,
- iskrcavanje i uskladištenje raznog
materijala (ogrjevnog drva, otpadnog drva, željeza, lima i sl.),
- protupravno prisvajanje,
- hvatanje i uznemiravanje ptica i ostalih
životinja,
-nenamjensko korištenje, oštećivanje i šaranje
opreme.
Članak
39.
Osoba koja namjerno ili iz nepažnje učini
štetu na javnim površinama obvezna je nadoknaditi počinjenu štetu.
Otklanjanje oštećenja i ponovno uređenje
javne površine vrši se o trošku počinitelja.
Članak
40.
Pravna ili fizička osoba koja obavlja
djelatnost neposredno uz javnu površinu dužna je svakodnevno dovesti javnu
površinu u čisto i uredno stanje, ako zbog njihove poslovne i druge djelatnosti
dolazi do onečišćenja površine oko njihovog poslovnog objekta.
Vlasnik ili korisnik sportskog ili
rekreacijskog objekta, zabavnog parka ili igrališta organizator javnog skupa i
ovlaštenik korisnik javne površine dužan je osigurati stalno čišćenje korištene
javne površine ili objekta kao i prostora koji služi kao pristup tim
površinama.
Članak
41.
Vozila koja sudjeluju u prometu ili su
zaustavljena ne smiju onečišćavati javnu površinu uljem, pijeskom, slamom,
lišćem, piljevinom i sličnim tekućim rasutim materijalom.
Vozila kojima se prevozi tekući ili sipki
materijal moraju biti zatvorena tako da se onemogući prosipanje materijala.
Vozila ne smiju ispuštati ulja i masti na
javno-prometnu i drugu javnu površinu.
Vozila koja se uključuju u promet na
javno-prometne i druge javne površine moraju imati očišćene kotače od zemlje
ili drugog materijala.
Članak
42.
Materijal dobiven iskopom kod izgradnje
objekata i uređenja zemljišta kao i materijal dobiven rušenjem, rekonstrukcijom
ili popravkom objekata upotrijebit će se ako je to moguće za uređenje
gradilišta, odnosno okućnice objekta.
Materijal iz stavka 1. ovog članka koji nije
upotrijebljen za uređenje gradilišta (građevni otpad), deponirat će se u
odlagalište građevinskog otpada, ako ono preostali materijal može prihvatiti.
Suglasnost za deponiranje iskopanog i
otpadnog građevinskog materijala na odlagalište otpada daje pravna ili fizička
osoba kojoj su povjereni poslovi održavanja odlagališta otpada.
Zabranjeno je odlagati otpadni građevinski
materijal na cijelom području Grada bez odobrenja.
Članak
43.
Pravna ili fizička osoba kojoj je povjereno
obavljanje poslova održavanja sustava odvodnje dužna taj sustav održavati u
funkcionalno ispravnom stanju.
Zabranjeno je ubacivati komunalni i drugi
otpad u slivnike i kanale za odvodnju.
IV. SKUPLJANJE, ODVOZ I POSTUPANJE SA
SKUPLJENIM KOMUNALNIM OTPADOM
Članak
44
Komunalni otpad je otpad iz kućanstva te
otpad iz proizvodne i/ili uslužne djelatnosti ako je po svojstvima i sastavu
sličan otpadu iz kućanstava.
Komunalni otpad dijelimo na komunalni i
glomazni komunalni otpad.
Komunalni otpad je otpad koji svakodnevno
nastaje u kućanstvima (npr. od pripreme hrane i njezine otpadne ambalaže, otpad
od higijenskog pribora i sl.).
Glomazni komunalni otpad je onaj otpad koji
povremeno nastaje u kućanstvu.
Tehnološki otpad je otpad koji nastaje u
proizvodnim procesima u gospodarstvu, ustanovama i uslužnim djelatnostima, a po
količinama, sastavu i svojstvima razlikuje se od komunalnog otpada.
Članak
45.
Provođenje mjera za postupanje s komunalnim
otpadom osigurava Grad Opatija.
Pravna ili fizička osoba kojoj je povjereno
obavljanje poslova prikupljanja otpada (u daljnjem tekstu : skupljač otpada)
donosi program skupljanja i odvoza otpada te je sa istim dužna upoznati
korisnike usluge.
Skupljač otpada dužan je osigurati dovoljan
broj posuda za prihvat otpada.
Na javnoj površini određuju se sabirna mjesta
na kojima se postavljaju posude za odvojeno prikupljanje otpada iz domaćinstva
(bio otpad, papir i staklo-plastika). Preostali komunalni otpad odlaže se u
posude u pravilu postavljene na javnu površinu.
Skupljač otpada dužan je postavljene posude
na sabirnim mjestima održavati čistim, urednim i u ispravnom stanju.
Članak
46.
Korisnik usluge odvoza otpada obvezan je
koristi uslugu odvoza otpada i postupati s otpadom na način određen ovom
Odlukom i propisima o otpadu.
Korisnik usluge dužan je razvrstati otpad
prema vrsti i odložiti ga u posudu namijenjenu toj vrsti otpada.
Korisnici usluga dužni su plaćati cijenu
usluge skupljanja otpada.
Članak
47.
Trgovačka društva, ustanove i druge pravne i
fizičke osobe dužne su sakupljati i odlagati tehnološki otpad prema vrsti u
posebne posude, na prikladnim mjestima i unutar svog prostora, objekta ili
zemljišta odnosno mogu ga na odgovarajući način odložiti ili zbrinuti, sukladno
posebnim zakonskim propisima i odobrenjima nadležnih tijela.
Članak
48.
Nije dozvoljeno odlagati otpad izvan posuda
kao ni u posude ubacivati tekuće ili polutekuće tvari, zapaljive predmete,
građevinski materijal, zemlju, biljni materijal, žar i pepeo iz peći, baterije,
jestiva i mineralna ulja te sav otpad čije je zbrinjavanje regulirano posebnim
propisima.
Posude za otpad zabranjeno je uništavati i
oštećivati te premještati sa postavljenog mjesta.
Članak
49.
U područjima i ulicama u kojima nije moguć
odvoz otpada specijalnim vozilima mora se osigurati odvoz otpada drugim
odgovarajućim vozilima.
Korisnici usluga odvoza otpada na područjima
iz stavka 1. ovog članka sakupljaju otpad u plastične vreće ili kante koje
odlažu na za to određena mjesta u vrijeme kada je za to područje određen odvoz
otpada.
Članak
50.
Vlasnici turističkih, trgovačkih i ribarskih
brodova, jahti i drugih plovnih objekata koji se nalaze na sidrištu ili
privremenom popravku u lukama, obavezni su odlagati otpad u za to postavljene
posude.
Vlasnici čamaca, jedrilica i drugih plovnih
objekata koji u lukama održavaju i popravljaju svoje plovne objekte dužni su
otpad nastao uslijed tih radova sakupiti i odložiti u za to predviđena mjesta.
Zabranjeno je bacati otpad u more i na morsku
obalu.
Članak
51.
Na područjima u kojima je odvoz otpada
obavezan zabranjeno je zatrpavati, spaljivati, odlagati ili na drugi način
uništavati otpad.
Članak
52.
Odlaganje otpada bilo koje vrste pored posuda
za odlaganje komunalnog otpada ili bilo gdje na javnoj površini smatra se
izvanrednim onečišćenjem.
Čišćenje i odvoženje odloženog otpada iz
stavka 1. ovog članka obaviti će skupljač otpada na teret fizičke ili pravne
osobe koja je prouzročila izvanredno onečišćenje.
Troškovi izvanrednog čišćenja obuhvaćaju
fizički rad, rad motornih vozila i troškove deponiranja.
V. ČIŠĆENJE SNIJEGA I LEDA SA JAVNIH POVRŠINA
Članak
53.
Vlasnici odnosno korisnici stanova, stambenih
i poslovnih zgrada i prostorija dužni su odmah očistiti snijeg i led s pločnika
uz zgradu i prilaza stanovima, zgradama i prostorijama u kojima stanuju ili
obavljaju poslovnu djelatnost tako da je pristup uvijek moguć i siguran.
Članak
54.
Pravna ili fizička osoba kojoj su povjereni
poslovi održavanja javno prometnih površina dužna je odmah, a najkasnije u roku
od 3 dana nakon što prestane potreba, ukloniti materijal kojim je protiv
poledice zasipana javno prometna površina.
VI. MJERE ZA PROVEDBU KOMUNALNOG REDA
Komunalno redarstvo
Članak
55.
Nadzor nad provedbom ove odluke provodi
Komunalno redarstvo na način propisan posebnom odlukom.
Članak
56.
U obavljanju nadzora komunalni redar je
ovlašten:
1. rješenjem narediti fizičkih osobama,
fizičkim osobama obrtnicima i pravnim osobama radnje u svrhu održavanja
komunalnog reda; uklanjanje protupravno postavljenih predmeta, trgovačke robe,
naprava i drugih privremenih objekata i uređaja, tehnički neispravnih vozila,
vozila bez registarskih oznaka, priključnih vozila i plovnih objekata;
zabraniti obavljanje radova; zabraniti uporabu komunalnih objekata, uređaja i
naprava ukoliko postoje nedostaci sve dok se oni ne uklone; naložiti vraćanje
javne površine u prvobitno stanje;
2. naplatiti novčanu kaznu na mjestu
počinjenja prekršaja;
3. izdati obavezni prekršajni nalog i izreći
novčanu kaznu;
4. pokrenuti prekršajni postupak.
Ako fizičke osobe, fizičke osobe obrtnici ili
pravne osobe ne postupe po nalogu komunalnog redara, potrebne radnje obavit će
se na njihov trošak preko treće osobe.
Ukoliko vlasnici odnosno korisnici uklonjenih
protupravno postavljenih predmeta iz stavka 1. točke 2. ove Odluke iste ne
preuzmu u roku od 45 dana od dana javne obavijesti sa uklonjenim predmetima
postupit će se po propisima koji uređuju postupanje s napuštenim stvarima.
VII. KAZNENE ODREDBE
Članak
57.
Novčanom kaznom od 10.000,00 kuna kazniti će
se za prekršaj pravna osoba ako postupi suprotno odredbama članka: 4., 8., 9,
10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31,
32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51,
52, 53, 54 i 56 ove Odluke.
Novčanom kaznom od 1.000,00 kuna kazniti će
se odgovorna osoba u pravnoj osobi koja počini prekršaj iz stavka 1. ovog
članka.
Članak
58.
Novčanom kaznom od 5.000,00 kuna kazniti će
se za prekršaj fizička osoba obrtnik i osoba koja obavlja drugu samostalnu
djelatnost ako postupi suprotno odredbama članka: 4., 8., 9, 10, 11, 12, 13,
14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35,
36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 i56
ove Odluke.
Članak
59.
Novčanom kaznom od 1.000,00 kuna kazniti će
se za prekršaj fizička osoba ako postupi suprotno odredbama članka: 4., 8., 9,
10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 23, 24, 26, 29, 31, 33, 34, 35, 36, 37, 38,
39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51, 53 i 56 ove Odluke.
Članak
60.
Komunalni redar na mjestu počinjenja
prekršaja može naplatiti kaznu za pravnu osobu u iznosu od 5.000,00 kuna, za
fizičku osobu obrtnika i osobu koja obavlja drugu samostalnu djelatnost u
iznosu od 2.500,00 kuna, za fizičku osobu u iznosu od 500,00 kuna i to za
prekršaje propisane ovom Odlukom.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
61.
Izvršno tijelo Grada Opatije će, u roku od 12
mjeseci od stupanja na snagu ove Odluke, donijeti:
- poseban akt kojim će utvrditi plan lokacija
za postavu reklama i reklamnih panoa, mjesta za oglašavanje i plakatiranje te
propisati njihove standarde i način korištenja,
- poseban akt kojim će utvrditi standarde
komunalne opreme iz članka 33. ove Odluke.
Članak
62.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o komunalnom redu (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 4/96 - pročišćeni tekst, 33/96 i 37/907) i odredba članka 5.
Odluke o prekršajnim sankcijama (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 54/07).
Članak
63.
Ova Odluka stupa na snagu stupanjem na snagu
Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« RH broj 109/07) i stupanjem na snagu Zakona o
izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« RH broj 125/08).
Klasa: 011-01/09-01/11
Ur. broj: 2156-01-01-09-1
Opatija, 30. ožujka 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Gradskog
vijeća
Adriano
Požarić, v. r.