21.
Na temelju članka 7. stavak 1. točke 2. i
članka 12. stavka 3. Zakona o ustanovama (»Narodne novine« broj 76/93, 29/97,
47/99 i 35/08), članka 96. točke 1. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«
broj 73/97, 27/01, 59/ 01, 82/01, 103/03, 44/06 i 79/07) i članaka 6. i 22.
Statuta Grada Raba (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/01 i
4/06), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj dana 10. ožujka
2009.godine, donijelo je
ODLUKU
o osnivanju Doma za starije i nemoćne osobe Rab
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Osniva se javna ustanova socijalne skrbi -
Dom za starije i nemoćne osobe Rab (u daljnjem tekstu: Dom).
Osnivač Doma je Grad Rab.
Dom je javna ustanova i ima svojstvo pravne
osobe, a upisuje se u sudski registar pri nadležnom Trgovačkom sudu i upisnik
ustanova socijalne skrbi pri nadležnom ministarstvu za djelatnost socijalne
skrbi.
Članak
2.
Dom će obavljati djelatnost i poslovati i pod
nazivom: Dom za starije i nemoćne osobe Rab.
Skraćeni naziv Doma je: Dom Rab.
Sjedište Doma je u Rabu, Banjol 20.
II. DJELATNOST DOMA
Članak
3.
Djelatnost Doma je:
- u sklopu stalnog smještaja pruža starijim i
nemoćnim osobama usluge stanovanja, prehrane, održavanja osobne higijene, brige
o zdravlju, njege, radnih aktivnosti i korištenja slobodnog vremena,
- pružanje korisnicima usluge poludnevnog i
cjelodnevnog boravka,
- pružanje usluga pomoći i njege u kući
starijim i nemoćnim osobama.
III. SREDSTVA ZA OSNIVANJE I POČETAK RADA
DOMA
Članak
4.
Za obavljanje djelatnosti Doma osiguran je
poslovni prostor u staroj zgradi Doma zdravlja, Banjol 20, Rab.
Oprema i potrebni stručni suradnici osigurat
će se prije početka rada Doma, sukladno Pravilniku o vrsti doma za djecu i doma
za odrasle osobe i njihove djelatnosti, te uvjetima glede prostora, opreme i
potrebnih stručnih i drugih djelatnika doma socijalne skrbi (»Narodne novine«
broj 101/99, 120/02 i 74/04) i drugim propisima.
Članak
5.
Sredstva za osnivanje i početak rada Doma
osiguravaju se u Proračunu Grada Raba. Osnivač je osigurao sredstva u iznosu od
40.000,00 kn.
IV. SREDSTAVA ZA RAD DOMA
Članak
6.
Sredstva za rad Doma osiguravaju se:
- iz sredstava Proračuna Grada Raba,
- iz cijene usluga koju plaćaju korisnici,
- donacijama od fizičkih i pravnih osoba,
- iz proračunskih sredstava nadležnog
ministarstva za one korisnike kojima je rješenjem Centra za socijalnu skrb
osiguran smještaj u Domu, a njihovi prihodi i novčana sredstva nisu dostatna za
plaćanje smještaja,
- iz vlastitih izvora,
- iz drugih izvora.
Članak
7.
Izvršno tijelo Grada Raba odlučiti će o
visini naknade za smještaj u Dom sukladno važećim propisima.
Način plaćanja usluga korisnika Doma uredit
će Dom posebnim aktom sukladno Pravilniku o sudjelovanju i načinu plaćanja
korisnika i drugih obveznika uzdržavanja u troškovima smještaja izvan vlastite
obitelji (»Narodne novine« broj 112/98 i 5/02), te drugim važećim propisima.
V. NAČIN RASPOLAGANJA S DOBITI
Članak
8.
Domu nije cilj stjecanje dobiti već
obavljanje djelatnosti socijalne skrbi o starijim i nemoćnim osobama.
Ako u obavljanju svoje djelatnosti Dom
ostvari dobit, ta se dobit upotrebljava isključivo za obavljanje i razvoj
djelatnosti Doma u skladu s aktom o osnivanju i Statutom ustanove.
Osnivač ustanove može odlučiti da dobit
upotrijebi za razvoj i obavljanje djelatnosti druge ustanove kojoj je osnivač.
VI. IMOVINA DOMA I OGRANIČENJA RASPOLAGANJA
IMOVINOM
Članak
9.
Imovinu Doma čine nekretnine, pokretnine i
druga imovinska prava koja je Dom pribavio od Osnivača, koja je stekao
pružanjem usluga ili koja je pribavio iz drugih izvora.
Dom ne može bez suglasnosti Osnivača, odnosno
tijela kojeg je on odredio steći, opteretiti ili otuđiti nekretnine, pokretnine
i drugu imovinu ustanove čija je vrijednost veća od vrijednosti utvrđene ovom
Odlukom.
U slučaju stjecanja, opterećivanja i otuđenja
imovine, osim nekretnina, čija pojedinačna vrijednost ne prelazi iznos od
40.000,00 kuna Dom nastupa samostalno u pravnom prometu.
VII. POKRIVANJE GUBITAKA USTANOVE
Članak
10.
U pravnom prometu Doma, Dom odgovara
cjelokupnom svojom imovinom, a Osnivač odgovara solidarno i neograničeno za
obveze Doma.
VIII. TIJELA DOMA
Članak
11.
Tijela Doma su: Upravno vijeće, ravnatelj i
Stručno vijeće.
1. Upravno vijeće
Članak
12.
Domom upravlja Upravno vijeće koje imenuje
Osnivač.
Predsjednika i zamjenika predsjednika
Upravnog vijeća bira i razrješava Upravno vijeće između predstavnika Osnivača.
Članak
13.
Upravno vijeće ima pet članova.
Upravno vijeće imenuje Osnivač, a čine ga:
- tri predstavnika Osnivača,
- jedan predstavnik radnika zaposlenih u
Domu,
- jedan korisnik Doma, odnosno skrbnik
korisnika Doma.
Predstavnici Osnivača u Upravnom vijeću Doma
moraju biti osobe visoke ili više stručne spreme društvenog usmjerenja iz
organizacije, ustanove, udruge ili druge pravne osobe koja se bavi
humanitarnom, socijalnom ili drugom društvenom djelatnošću, te osoba koja
svojim znanjem i iskustvom stečenim u navedenim djelatnostima može doprinijeti
radu Upravnog vijeća.
Člana Upravnog vijeća koji je predstavnik
radnika Doma bira se na način propisan Zakonom o radu, a predstavnik korisnika
Doma bira se između svih korisnika Doma, odnosno njihovih skrbnika na način
propisan Statutom.
Članak
14.
Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri
godine.
Članovima Upravnog vijeća može prestati
mandat i prije isteka mandata iz stavka 1. ovoga članka u slučajevima:
- podnošenja ostavke na funkciju člana
Upravnog vijeća,
- opozivom tijela koje ga je imenovalo.
Članu Upravnog vijeća - predstavniku radnika
zaposlenom u Domu, osim u slučajevima iz stavka 2. ovog članka, mandat prestaje
i u slučaju prestanka radnog odnosa u Domu.
Članu Upravnog vijeća - predstavniku
korisnika Doma, osim u slučajevima iz stavka 2. ovog članka, mandat prestaje i
prestankom korištenja usluga Doma, odnosno prestankom skrbništva.
Druga pitanja vezana uz način rada Upravnog
vijeća utvrdit će se Statutom Doma i Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.
Članak
15.
Upravno vijeće Doma obavlja sljedeće poslove:
- donosi Statut, uz prethodnu suglasnost
Osnivača,
- donosi odluku o promjeni djelatnosti, uz
prethodnu suglasnost Osnivača,
- donosi opći akt o unutarnjem ustroju,
sistematizaciji poslova i potrebnom broju radnika, uz prethodnu suglasnost
Osnivača,
- donosi Pravilnik o radu, uz suglasnost
izvršnog tijela Grada Raba,
- donosi Poslovnik o svom radu,
- donosi godišnji program rada i razvoja Doma
i nadzire njegovo izvršenje,
- donosi financijski plan i završni račun,
- donosi plan investicija,
- donosi plan nabave,
- podnosi Gradskom poglavarstvu izvješća o
poslovanju Doma, najmanje jednom godišnje;
- daje Osnivaču i ravnatelju prijedloge i
mišljenja o pojedinim pitanjima,
- provodi postupak u svezi sa zakupom
poslovnog prostora, sukladno zakonu i gradskoj odluci kojima se uređuje zakup
poslovnog prostora,
- raspravlja i odlučuje o izvješćima
ravnatelja,
- odlučuje o nabavi, odnosno o prodaji
osnovnih sredstava i drugih pokretnina te o izvođenju investicijskih radova,
investicijskog i tekućeg održavanja čija pojedinačna vrijednost ne prelazi
40.000,00 kn,
- odlučuje o izdavanju mjenice i drugih
sredstava osiguranja plaćanja čija vrijednost ne prelazi 40.000,00 kn,
- odlučuje o primanju i korištenju donacije
čija pojedinačna vrijednost prelazi 20.000,00 kuna,
- donosi odluke u drugom stupnju u svezi s
pravima radnika,
- sklapa ugovor o radu na određeno vrijeme s
ravnateljem Doma,
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom,
Statutom i drugim općim aktima Doma.
2. Ravnatelj
Članak
16.
Voditelj Doma je ravnatelj.
Ravnatelj Doma organizira i vodi poslovanje,
predstavlja i zastupa Dom i odgovoran je za zakonitost rada Doma, te zastupa
Dom u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima, te
pravnim osobama s javnim ovlastima.
Članak
17.
Ravnatelj obavlja sljedeće poslove:
- može dati pismenu punomoć, u okviru svojih
ovlaštenja, drugoj osobi da zastupa Dom u pravnom prometu,
- određuje osobe ovlaštene za potpisivanje
financijske i druge dokumentacije,
- donosi sve odluke vezane uz poslovanje,
osim odluka iz nadležnosti Upravnog vijeća,
- odlučuje o nabavi i prodaji osnovnih
sredstava i drugih pokretnina te o izvođenju investicijskih radova,
investicijskog i tekućeg održavanja čija pojedinačna vrijednost ne prelazi
20.000,00 kn,
- odlučuje o izdavanju mjenice i drugih
sredstava osiguranja plaćanja čija vrijednost ne prelazi 20.000,00 kn,
- odlučuje o primanju i korištenju donacije
čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 20.000,00 kn,
- donosi druge opće i pojedinačne akte i akte
poslovanja utvrđene Statutom,
- predlaže osnove poslovne politike,
- vodi stručni rad Doma i odgovoran je za
njegovu organizaciju,
- poduzima sve pravne radnje u ime i za račun
Doma te donosi sve odluke vezane uz poslovanje, osim odluka iz nadležnosti
Upravnog vijeća Doma,
- predlaže Upravnom vijeću donošenje
godišnjeg programa rada i razvoja Doma, financijskog plana i završnog računa,
plana investicija i plana nabave i poduzima mjere za njihovo provođenje,
- provodi odluke Upravnog vijeća;
- donosi odluke o potrebi zapošljavanja
radnika, o izboru kandidata za obavljanje poslova pojedinog radnog mjesta, te
sklapa s njim ugovor o radu,
- donosi odluke u I. stupnju o pojedinačnim
pravima radnika u slučajevima utvrđenim zakonom i općim aktima,
- Upravnom vijeću podnosi pisano izvješće o
cjelokupnom poslovanju Doma, kao i o izvršenju planova Doma,
- obavlja i druge poslove u skladu sa
zakonom, Statutom i drugim općim aktima.
Ravnatelj ne može bez suglasnosti Upravnog
vijeća ili Osnivača nastupati kao druga ugovorna strana i s ustanovom sklapati
ugovore u svoje ime i za svoj račun, u svoje ime, a za račun drugih osoba, ili
u ime i za račun drugih osoba.
Članak
18.
Ravnatelja Doma, na temelju javnog natječaja,
imenuje Upravno vijeće.
Mandat ravnatelja traje četiri (4) godine, a
ista se osoba ponovno može imenovati ravnateljem.
Za ravnatelja može biti imenovana osoba koja
ispunjava uvjete iz Zakona o socijalnoj skrbi.
Ravnatelj Doma može biti razriješen prije
isteka vremena na koje je imenovan.
Upravno vijeće dužno je razriješiti
ravnatelja u ovim slučajevima:
- ako ravnatelj sam zatraži razrješenje u
skladu s ugovorom o radu,
- ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim
propisima ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka
ugovora o radu,
- ako ne postupa po propisima ili općim
aktima Doma, ili neosnovano ne izvršava odluke tijela Doma ili postupa protivno
njima,
- ako svojim nesavjesnim ili nepravilnim
radom prouzroči Domu veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje
dužnosti tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju
djelatnosti Doma.
Prije donošenja odluke o razrješenju,
ravnatelju se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
U slučaju razrješenja ravnatelja imenovati će
se vršitelj dužnosti ravnatelja, a Dom je dužan raspisati natječaj za
ravnatelja u roku 30 dana od dana imenovanja vršitelja dužnosti.
Članak
19.
Do imenovanja ravnatelja Domom upravlja
privremeni ravnatelj.
Privremenog ravnatelja imenuje Gradsko vijeće
posebnom odlukom.
Privremeni će ravnatelj/ica obaviti sve
pripreme za početak rada Doma, a posebno će pribaviti potrebne suglasnosti,
izraditi nacrte Statuta, Pravilnika o radu, Pravilnika o unutarnjem ustroju
Doma, te rješenje za početak rada Doma kao i podnijeti prijavu za upis u sudski
registar i upisnik ustanova socijalne skrbi ministarstva nadležnog za poslove
socijalne skrbi.
3. Stručno vijeće
Članak
20.
Dom ima Stručno vijeće.
Stručno vijeće čine svi stručni radnici Doma.
Ako Dom i njegova podružnica imaju više od
dvadeset stručnih radnika, Stručno vijeće čine predstojnik podružnice te
najmanje pet predstavnika stručnih radnika određenih na način utvrđen općim
aktom Doma.
Stručno vijeće sudjeluje u utvrđivanju plana
i programa rada Doma, prati njegovo ostvarivanje, raspravlja i odlučuje o
stručnim pitanjima rada, potiče i promiče stručni rad te obavlja i druge
stručne poslove utvrđene zakonom i Statutom Doma.
IX. OSTALE ODREDBE
Članak
21.
Dom posluje samostalno i obavlja svoju
djelatnost u skladu i na način određen zakonom, ovom odlukom, Statutom i drugim
propisima, te pravilima struke.
Bez suglasnosti Gradskog vijeća Grada Raba
Dom ne može odlučiti o:
- promjeni naziva i sjedišta,
- statusnim promjenama,
- prestanku Doma,
- promjeni djelatnosti,
- udruživanju u zajednicu ustanova,
- osnivanju druge pravne osobe,
- stjecanju, opterećenju, otuđenju ili
raspolaganju nekretninama,
- stjecanju, opterećenju ili otuđenju
pokretne imovine čija pojedinačna vrijednost prelazi 40.000,00 kuna,
- zaduženju i davanju jamstva,
- izdavanju mjenica i drugih sredstava
osiguranja plaćanja čija vrijednost prelazi 40.000,00 kn,
- korištenju zajmova i kredita za
investicijska ulaganja,
- promjeni poslovne banke, odnosno o
prijenosu sredstava u drugu poslovnu banku,
- uvjetima i načinu ulaganja domaćih i
stranih pravnih i fizičkih osoba u Dom, izuzevši humanitarnu pomoć,
- donošenju pravilnika o unutarnjem ustroju,
sistematizaciji poslova i potrebnom broju radnika.
Članak
22.
Statut Doma donosi Upravno vijeće uz
prethodnu suglasnost Osnivača u roku od 30 dana od dana imenovanja Upravnog
vijeća.
Statutom se uređuju ustrojstvo, ovlasti i
način odlučivanja pojedinih tijela Doma, te druga pitanja od značenja za
obavljanje djelatnosti i poslovanje Doma.
Članak
23.
Dom se osniva na neodređeno vrijeme.
Članak
24.
Dom će započeti s radom po izvršenju upisa u
upisnik ustanova socijalne skrbi pri nadležnom ministarstvu, a po prethodno:
- pribavljenom rješenju ministarstva da je
ova Odluka u skladu sa Zakonom o socijalnoj skrbi,
- izvršenom upisu Doma kao javne ustanove
socijalne skrbi u sudski registar nadležnog trgovačkog suda,
- pribavljenom rješenju nadležnog odjela
Primorsko- goranske županije o ispunjavanju uvjeta za početak rada Doma, a
posebno glede prostora, opreme, stručnih i drugih radnika, te da su opći akti
Doma u skladu sa Zakonom i posebnim propisima.
Dom stječe svojstvo pravne osobe upisom u
sudski registar.
X. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
25.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon
objave u »Službenom novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-03/09-01/2-01
Ur. broj: 2169-01-2-09-19
Rab, 10. ožujka 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko Peran, ing., v.r.